Kommande filmer |
Svara
|
Sida 12> |
| Författare | ||
TetteN87
Scenograf
Medlem sedan: 22-september-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 173 |
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Kommande filmerPostad: 16-december-2005 vid 10:41 |
|
|
Oj, OK tack så mycket. Känns skönt att börja få lite ordning på teckniken nu Eftersom den här tråden ska handla om kommande filmer ber jag om ursäkt att jag fick er att hamna på avvägar men i alla fall, tack. Vet någon om Lilla Sjöjungfrun serien kommer att komma på en box eller om de kommer att ges ut i kortare avsnitt precis som de (för ganska länge sedan) gjorde på VHS? |
||
|
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-december-2005 vid 10:46 |
|
Vi som har hållit på med DVD ända sen starten 1997-98 glömmer ofta bort att det finns folk som inte har det där med regionskoder "i ryggmärgen". I DVD-sammanhang är världen indelad i åtta regioner 1 - 8:
Skivor kan däremot ha en, flera eller alla regionskoderna. Det bestämmer det bolag som ger ut skivorna. Tanken är att ge filmbolagen ett verktyg för att förhindra att skivor säljs över regionsgränserna. T.ex. kanske en film släpps på DVD i USA medan den fortfarande går på bio här i Sverige. Om amerikanska filmer då inte går att spela på svenska spelare tror filmbolagen att konsumenterna ska ge upp och inte handla sina DVD-filmer från USA. Vad som verkligen händer är snarare att konsumenterna lämnar in sina spelare till modifiering så att de blir regionsfria, eller köper spelare som är regionsfria från början. En del spelare är så enkla att modifiera att man kan göra det själv bara genom att knappa in några koder på fjärrkontrollen. När man väl har en regionsfri spelare är det bara att köpa amerikanska filmer som om ingenting hade hänt. Naturligtvis vet filmbolagen om det här, så därför får de stora filmerna i allt högre grad premiär samtidigt över hela världen. Det kan även vara bra att veta att amerikanska skivor är i NTSC. Det är det amerikanska tv-systemet, och det skiljer sig från PAL som vi använder här i Europa. Så gott som alla DVD-spelare och de flesta nyare tv-apparater klarar både PAL och NTSC. Men om man har en gammal tv kan det i vissa fall bli problem. Ändrad av Anders M Olsson |
||
![]() |
||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-december-2005 vid 10:00 |
|
|
Det står oftast på baksidan, och oftast som en symbol:
![]() Om du har köpt din DVD-spelare i Sverige så är det en Region 2-spelare. Det går ju även att fixa så att spelaren blir regionsfri. |
||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
TetteN87
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-december-2005 vid 07:59 |
|
|
Menar ni att alla DVD spelare inte kan spela alla DVD filmer? Jösses, jag antar att jag skulle lyssnat mer på tekniklektionerna i skolan! Hur vet man vilka DVD filmer spelaren klarar av då?
|
||
|
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-december-2005 vid 17:29 |
|
Ja, det finns en amerikansk box. Den kan beställas överallt där man säljer amerikanska DVD-filmer. T.ex. här: http://www.axelmusic.com/ Tänk på att du måste ha en DVD-spelare som klarar region 1 ! |
||
![]() |
||
TetteN87
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-december-2005 vid 16:06 |
|
|
Finns det en box med Rescue Rangers? Hur kan man få tag i den? Tror ni att disney kommer att inse att boxar med säsongerna är roligare och bättre att ha eller kommer de fortsätta att trycka upp spridda avsnitt?!
|
||
|
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-december-2005 vid 14:10 |
|
En säsong av en tv-serie är alla avsnitt som gjorts under samma produktionsperiod. Vanligtvis spelas en säsong in med början på hösten och avslutas på våren nästa år. Det blir då runt 20-25 avsnitt. I princip görs alla tv-serier på det viset. En hel säsong är en alldeles lagom portion att samla i en box på DVD, och det har de allra flesta bolagen förstått vid det här laget. Dock har Disney valt att istället ge ut spridda avsnitt av de tecknade serierna, utan någon speciell ordning. Undantag som bekräftar regeln är de amerikanska boxarna med Ducktales och Rescue Rangers. Ändrad av Anders M Olsson |
||
![]() |
||
TetteN87
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-december-2005 vid 12:16 |
|
|
Med säsongsboxar menar ni väl alla kortare avsnitten från Tv-Serierna eller hur?
|
||
|
|
||
![]() |
||
Mattis
Effektanimatör
Medlem sedan: 17-september-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 102 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-november-2005 vid 20:05 |
|
Håller med fullständigt jag med! Vore mycket roligare att ha. |
||
|
Love Pirates!!!
|
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2005 vid 11:31 |
|
|
Extramaterialet på Jasmin filmen som kommer så är det en musikvideo med. Kan det vara If You Can Dream sången ?
|
||
![]() |
||
Saga
Matte Artist
Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juni-2005 vid 15:34 |
|
|
Jag håller med till 100% skulle va mycket mer praktiskt! För det är
ju inte säkert att man gillar tex alla disney princess, då är det ju
bättre att man kan köpa med den man gillar bäst (eller med alla på
olika dvd:n om man nu gillar alla) Blir ju mer ordning i
samlingen då.....
Va bra Ändrad av Daniel |
||
|
Love will be your guide
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juni-2005 vid 09:56 |
|
Nästa svenska Treasures-utgåva blir Mickey Mouse in Living Colour volym 2. Den kommer någon gång i höst, men exakt datum är inte satt ännu. I USA kommer det en ny omgång Treasures i början av december. Om ryktet stämmer kommer dessa att bli: - Walt Disney Legendary Heroes. Tv-avsnitt ur serierna The Swamp Fox och Elfego Baca. Ej tecknat. - Spin and Marty. Tv-avsnitt om ett par pojkar på sommarläger. Ej tecknat. - Disney Rarities. Blandade tecknade kortfilmer med figurer som inte ingår i Disneys ordinarie persongalleri. - The Chronological Donald, volume 2. Behöver väl ingen närmare presentation. |
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juni-2005 vid 09:44 |
|
|
Jag tycker att det är helt idiotiskt att de ger ut spridda avsnitt av
tv-serierna så som de gör. Disney Princess... Disney hjältar... Tarzan
och Jane... Nalle Puhs magiska värld osv. osv.
Varför inte satsa på rejäla säsongsboxar istället? |
||
![]() |
||
Saga
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juni-2005 vid 15:29 |
|
|
ingen anning, är väl nåt disney valt att satsa på nu och det verkar ju funka.
|
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2005 vid 10:09 |
|
|
Vet ni varför det är så populärt just nu med Disney Princess ? (Eftersom att det finns en massa prylar)
|
||
![]() |
||
Saga
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2005 vid 22:19 |
|
|
det är kul att det kommer så mycket olika tecknade dvd titlar så som sagobibliotek och nu då disney princess, vet nån om det finns några andra tecknade titlar pågång? Jag tänker på titlar som finns i USA( som disney princess tex ). Hur är det med de där disney treasures när kommer nästa dvd?
Ändrad av Saga |
||
![]() |
||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2005 vid 18:01 |
|
|
Vad jag förstår så kommer de endast släppas på DVD. Om det kommer komma
fler har jag ingen aning om. Men säljer de relativt bra så är det ju
mycket möjligt att Disney väljer att satsa mer på detta
Princess-koncept även i Sverige.
|
||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2005 vid 15:45 |
|
|
Det stämmer !! Dom vhs filmerna heter Jasmin och är avsnitt från tv serien Aladdin. Det är bara en annan sång som sjungs i början på filmerna. Kommer dom här disney princess filmerna släppas endast på DVD? Eller kommer dom på VHS också ? Dessa filmer finns redan i USA. Fast där finns det fler princess filmer än dom som kommer hit. På en av dom så finns det en ny sång som heter If You Can Dream. Den är himmla fin. Den kan man lyssna på www.disney.com.
|
||
![]() |
||
Clash
Manusförfattare
Medlem sedan: 27-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 215 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-juni-2005 vid 19:53 |
|
|
Dom där avsnitten med Jasmin finns ju redan på vhs.
|
||
|
Älskar Pepper Ann!
|
||
![]() |
||
Adrina
Producent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-juni-2005 vid 17:20 |
|
|
Det stämmer och här kommer lite info om dessa: (Då jag inte tänker ta upp dessa på sidan)
![]() Prinsess-sagor – Gåvor från hjärtat
Barntillåten Speltid: 61 min Produktionsår: 2005 Bildformat: 4:3 – 1.33:1 Ljud: Dolby Digital 5.1 E svenska / danska / norska / finska / engelska Text: svenska / danska / norska / finska / engelska Följ med Disneys prinsessor Ariel, Jasmin, Belle och Askungen i fyra hjärtliga berättelser från prinsessornas förtrollade värld där drömmar börjar och magin aldrig tar slut. Ta en simtur med Den lilla sjöjungfrun Ariel i ett undervattensäventyr då hon letar efter en svårfångad sjöstjärna som sägs kunna få drömmar att gå i uppfyllelse.Skönheten Belle och Odjuret bjuder varandra på små överraskningar i det stora slottet och i ett annat slott försöker Askungen hitta på en present till kungen.Men vad kan man ge till någon som redan har ett helt kungarike? Till sist bjuder Jasmin på ett fartfyllt äventyr då hon blir fångad av en ung prins – och det är inte Aladdin… Bonusmaterial DVD • Att vara prinsessa • Sagoarmband – prinsesspyssel • Trollspö – lek ___________________________________________________ Jasmins förtrollade äventyr – En prinsessas berättelser Barntillåten Speltid: 64 min Produktionsår: 2005 Bildformat: 4:3 – 1.33:1 Ljud: Dolby Digital 2.0 svenska / danska / norska / finska / engelska Text: svenska / danska / norska / finska / engelska / isländska / estniska / lettiska / litauiska Hoppa ombord på Disneys flygande matta och följ med på en magisk resa till en spännande värld av skratt, vänskap och äkta magi. I Elementär, min kära Jasmin får Jasmin konkurrens av en elak sjöjungfru som visar sig mycket intresserad av Aladdin… I Ondskans lustgård blommar mystiken när Jasmin, Aladdin, anden Genie och Sultanen upptäcker hemligheten bakom en högst ovanlig magiker. Till sist får Jasmin lära sig allt om vänskap och omtanke i En orättvis värld, då hon förvandlas till en råtta och måste klara sig själv på Agrabahs bakgator bland tjuvar och skojare. Bonusmaterial DVD • Jasmins juvel – spel • Musikvideo |
||
|
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-juni-2005 vid 16:05 |
|
|
Enligt reklamlapp som jag fick med på Tarzan dvdn så kommer det att komma 2 filmer i höst med Disney Princess.
|
||
![]() |
||
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori Medlem sedan: 27-september-2004 Status: Offline Poäng: 460 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-september-2004 vid 16:45 |
|
|
Vad tusan är Disney Princess? Säkert något larv som Daniel gillar. I vilket fall lär de komma även till sverige.Specielt om det är populärt här. Ändrad av Proximus |
||
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement På detta sätt utövar jag min makt En sällsynt skådad veritabel forumsslakt" |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-september-2004 vid 16:19 |
|
|
På disney.com så står det att det ska komma dvd filmer med Disney princess. Vet ni om dom kommer hit till sverige ?? Jag vet att det finns en massa disney princess prylar här i sverige. Hoppas att filmerna kommer hit. Och vet ni varför det är så poppulärt just nu med disney princess ??
|
||
![]() |
||
Adrina
Producent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-september-2004 vid 21:14 |
|
|
Ett rykte finns att den ska baseras på Holländaren Godfried Bomans bok De vijvervroum (eng: The Lady of the Lake), och lär då handla om följande (i korta drag): En helt vanlig flicka blir kär i en prins. Prinsen är ohyffsad mot henne. På sin födelsedagsfest bjuder han in henne, med goda avsikter, men lyckas ändå såra henne. Han får en konstig present i form av en bok med konstig information om en viss lady of the lake (vet inte om det är samma som i sagorna om Arthur och Merlin). Han blir nyfiken på denna lady of the lake och ger sig inväg för att hitta henne. Men när han slutligen hittar henne så visar det sig att hon inte är särkillt vänlig, utan drar ner honom i sjön och håller honom fången där. Flickan hade dock följt efter prinsen och såg vad hände, så nu är det upp till henne att rädda prinsen. |
||
|
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori Medlem sedan: 27-september-2004 Status: Offline Poäng: 460 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-september-2004 vid 20:32 |
|
|
Allt jag har hittat om denna film är att den ryktas komma efter 2009. Ingenting är känt om den men jag antar att den handlar om Kung Arthur och hans riddare. Som sagt så är det bara rykten.
|
||
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement På detta sätt utövar jag min makt En sällsynt skådad veritabel forumsslakt" |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-september-2004 vid 20:07 |
|
|
Jag har läst att det ska komma en film som heter Lady of the Lake. Vet någon vad det är för film ?? Kommer den att vara tecknad eller datagjord ??
|
||
![]() |
||
Svenzon
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-augusti-2004 vid 13:00 |
|
|
Reklamen innan Björnbröder var väl för Mulan II, och inte klassikern? Såg den igår men brukar spola förbi reklamen så jag såg inte så noga.. Har ju fortfarande mina filmer på vhs...
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-augusti-2004 vid 10:01 |
|
|
Enligt vanligtvis välunderrättad källa ska Mulan och Mulan II släppas här i Sverige den 10 november. Ändrad av Anders M Olsson |
||
![]() |
||
Adrina
Producent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-augusti-2004 vid 17:00 |
|
|
Nu när den nämts på DVD-utgåvan också är det väl 99% sannorlikhet att Mulan kommer att släppas i sverige, men jag vet inte när. I USA släpps den den 26 oktober.
|
||
|
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-augusti-2004 vid 16:48 |
|
|
Det ryktas om att Mulan ska komma ut igen på DVD.
Stämmer det ?? Det är reklam för den innan Björnbröder. Här på Disneyfilmsidan så står det att det inte är säkert om den kommer till sverige. |
||
![]() |
||
Svara
|
Sida 12> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar