Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tjejhuvudrollerna i "djur"klassikerna?

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2006 vid 21:36
Det finns ju inte alltid bara en huvudrollsinnehavare... Och vem kan egentligen säga vart gränsen går mellan huvudroll och biroll?
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2006 vid 22:36

Ja, i pinocchio har pinocchio huvudrollen. i peter pan har peter pan huvudrollen. törnrosa i törnrosa. taran i taran och den magiska kitteln. bernard och bianca i bernard och bianca. i björnbröder kan det diskuteras, med kenai har ju en huvudroll iaf, koda har nog den andra, den heter ju björn bröder. det brukar framgå vem/vilka som har huvudrollerna i titeln, annars är det den som handlingen snurrar runt.

är det någon film du är fundersam över så kan vi diskutera den

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2006 vid 16:28

Jag är inte dum så du behöver inte behandla mig som om jag är det. Förlåt för att jag sa nåt från första början...

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2006 vid 19:25

Jag menade inte på det sättet, det visar bara att det ofta framgår i titeln. men vilka filmer är det du undrar över?

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 10:13
Skattkammarplanet är väl en film där titeln inte säger vem som är huvudrollen?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 13:23
Ne precis, likaså atlantis. Men i dem så förstår man vilka det handlar om när filmen börjar. Just nu kan jag inte komma på någon film som jag inte vet vem som har huvudrollen i. Jag tycker att det är rätt lätt att förstå.
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2006 vid 04:20
Men det finns ju ett par filmer med tjejhuvudroller!
T.ex. Mulan (Mulan), Sängknoppar och kvastskaft (Eglentine Price), Kim Possible-filmerna (Kim Possible), That's so Raven (Raven Baxter)...
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

var: Sweden
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2006 vid 15:26
Jag skulle vilja se en film om en ung grip-hona - dvs ett sagoväsen som är till hälften lejon, till hälften örn. De är så mäktiga. Hon skulle gå i ljusa färger, möjligen vit leopard. Effekterna i filmen skulle vara hisnande, som när hon flyger mellan klippor och över dalar.

Storyn i filmen? Hennes föräldrar är kidnappade av någon ond häxmästare. I hennes äventyrliga färd på jakt efter föräldrarna möter hon på drakar, enhörningar, underliga troll och en hel del människor. Jag har alltid gillat idén med en förälskelse över gränserna, hoppas ingen tar illa upp, men min grip råkar bli kär i en människo-hane, precis enligt någon annans idé här... Men det är väl ingen ensamrätt på den idén...

Genre? Romantik/Drama/Action/Äventyr. Och så lite comic-relief förstås. Den utgörs av två roliga KVINNLIGA sidekicks. Ha!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Thezzan_ View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Thezzan_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 21:55
I uppföljaren av lejonkunde (Simbas skatt) där är det ju Kiara som har huvudrollen, visst, kuvo är ju också med på ett hörn men de är ju mest om Kiara
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 19:30

Ja, det är ju huvudsakligen Kiara det handlar om. Det är ju henne man får följa från den dagen hon döps(typ?) tills hon träffar Kovu osv.

Men jag håller med! Vart går gränsen mellan huvudroll och biroll? I vissa fall är det ju faktiskt inte så lätt att säga. Tex i Peter Pan, okej klart att Peter är den som har huvudrollen, men egentligen handlar det ju faktiskt minst lika mycket om Lena, eller hur?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 22:33
Peter Pan är hjälten, Lena är hjältinnan (de får ofta mindre screen-time). De får inte lika mycket cred, men nog handlar väl filmen om Peter Pan...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 15:05
Ja, klart att filmen handlar om honom! Det är det ju ingen tvekan om, det är ju bara att kolla på titeln, men det jag menade var att det handlar ju nästan lika mycket om Lena, eller? Eller i Peter Pan 2, då handlar det ju nästan mer om Lenas dotter än Peter, eller?

Ändrad av Bara lilla jag - 09-juli-2006 vid 15:08
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 16:06
jo peter pan har huvudrollen men Lena har nog mer än en biroll iaf...hon har väl lite av en huvudroll ändå men filmen heter ju peter pan så...sen är ju kapten krok en stor del av filmen så att ge peter pan hela äran är inte rättvisst o  i peter pan 2 ja då kan man ju fråga sig om inte Lenas dotter Jane har huvudrollen iaf

men nu handlar ju denna tråd om "djurklassikerna "  
Love will be your guide
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 17:08
Kom på en:Aristocats, Duches e väl mer eller mindre huvudroll...?
I bernad och Bianca delar de ju på huvudrollen, så även Bianca är det..
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 18:09
Jo man kan nog säga att Duchess har en huvudroll  och visst  att bianca o bernard delarpå huvudrollerna stämmer ju bra det med ! och om jag inte minns fel så är vä lbianca en väldigt stark personlighet lr ?
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2006 vid 18:51
Postad av Proximus Proximus skrev:

Ariel är en sjöjungfru, ifall det är ett djur eller inte är väll en definierings fråga.

en sjöjungfru är väl ett sagoväsen/naturväsen...så ariel  är väl varken människa lr djur

när det gäller  kvinnligahuvudroller i djurfilmer så har vi ju kogänget som har nämts här tidigare mendet är väl den enda filmen med enbart kvinnligadjur i huvudrollen...men de är väl bättre än inget antar jag hehe

Love will be your guide
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2006 vid 11:58
Jag håller med. Det är ju lite kontigt. Men egentligen spelar det ju ingen roll.
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 22:50
Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Taran och den magiska kitteln, pinocchio, peter pan, svärdet i stenen, aladdin, herkules, ringaren i notre dame, tarzan, kejsarens nya stil, atlantis, skattkammarplaneten..det kallar jag rätt många killar som har människo huvudroller. Eller?

Kan inte låta bli att påpeka det här, men det är för att alla är böcker (Skattkammarön heter den på riktigt tror jag). Alla är gamla böcker då det inte var så jättepopulärt att låta tjejer ha huvudrollen.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media