Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Musiken

Svara Svara Sida  <1234 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bambi89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Bambi89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 12:09
någon som kan hjälpa mig få tag i olika diseny låtar för de e ju så bra allihop??? Snälla....
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2006 vid 16:51
Postad av martinho martinho skrev:

jag tycker upside down(upp och ner) från nicke nyfiken! ps. jack johnson sjunger den.

Nicke Nyfiken är inte en Disneyfilm utan en film från Universal Pictures.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
martinho View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera martinho Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2006 vid 16:02
jag tycker upside down(upp och ner) från nicke nyfiken! ps. jack johnson sjunger den.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2006 vid 11:18
Har tyvärr ingen aning.
Jag lever för staden.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2006 vid 23:03
Postad av Mendez Mendez skrev:

Men är det någon som vet var jag kan få tag på Prins Ali låten som Jafar sjunger.

På disneysidan har ni döpt den till Prins Ali [Repris]. Jag skulle vilja ha den.

Jag frågar igen, någon som vet?
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 23:45
Hej hopp..

nyss hittat till detta forum :)

nu är det så att jag uindrar om man kan få tag i Soundtracket till Björnbröder 2 ??

Ruskigt bra låtar där nämligen :)

Tacksam för all hjälp jag kan få..
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 19:26
Vet ni om soundtracket till Den Lilla Sjöjungfrun kommer tillbaka nu när filmen släpps igen i November ?
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2006 vid 13:41
Samma här, bakgrundsmusiken i Skattkammarplaneten är riktigt bra. Skattkammarplaneten har enligt mig ett av de bästa soundtracken.
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 23:31
Jag gillar temat till Skattkammarplaneten. Inte "Jims sång" som ju är den enda inbakade sången i historien, utan den där pampiga bakgrundsmusiken som spelas bland annat under kamerafärden från fönstret hemma hos Professor Doppler och upp till månbasen. Den ger mig rysningar...

Ändrad av TangiableArc - 30-juli-2006 vid 23:32
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 03:17
Postad av Jake Jake skrev:

En lite rolig grej är att det oftast inte är huvudmusiken i filmen som går hem hos mig Små korta stycken på bara högst en minut, utan text och utan mening i princip. Ett exempel är mun-spel's tjomen på båten när Ariel för första gången ser Eric och gläfs-hunden, den melodin är helt... jisses..

Även Ett småkryps liv har meningslös musik i världsklass.(handlingsmässigt).    =)

jo ibland så är det bara en liten bit av musik som man fastnar för och den du nämner från DLS är en bra bit om jag inte minns helt fel var ett tag sen jag hörde den, sen gillar jag "döttrar till triotn" tycker den är härlig! vet  inte riktigt varför men den har nått så att säga
Love will be your guide
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2006 vid 01:27

Måste hålle med er andra om Lilla Sjöjungfrun-musiken. Och Lejonkungen är underbar på engelska och svenska.

Men är det någon som vet var jag kan få tag på Prin Ali låten som Jafar sjunger.

På disneysidan har ni döpt den till Prins Ali [Repris]. Jag skulle vilja ha den.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2006 vid 20:59
Postad av Saga Saga skrev:

Ja men den lilla sjöjungfrun är ju klart ett musikaliskt mästervärk vilket språk sångerna än är på.

Javisst, den lilla sjöjungfrun har nog med en viss tvekan faktiskt den bästa genomsnitts-filmmusiken, många filmer har oftast en eller kanske två låtar med som är bra, och några sämre, men Ariel-filmen har som sagt bästa genomsnittet. Har dock bara hört den svenska versionen.

En lite rolig grej är att det oftast inte är huvudmusiken i filmen som går hem hos mig Små korta stycken på bara högst en minut, utan text och utan mening i princip. Ett exempel är mun-spel's tjomen på båten när Ariel för första gången ser Eric och gläfs-hunden, den melodin är helt... jisses..

Även Ett småkryps liv har meningslös musik i världsklass.(handlingsmässigt).    =)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 20:21
Ja jag har nog nämt det tidigare men minna favvo låtar finna utan tvekan i den lilla sjöjungfrun, och då föredrar jag den svensak versionen faktiskt .... sen är skönheten och odjuret musiken otroligt bra oxå sen är det nog ringaren i notre dame som kommer på 3:dje plats  men den lilla sjöjungfrun är ju klart ett musikaliskt mästervärk vilket språk sångerna än är på, musiken är ju den sammm ovasett och den är så mäktig och fin!!!
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 17:20

Tycker den bästa är Under the sea/Havet är djupt. Den står helt ohotad på toppen. Allt är bra, och musiken och sången passar bra ihop och..ja, världsklass :P sen har vi Circle of life som tvåa, den är också bra på alla sätt och vis. Sen kan jag inte riktigt bestämma vilka låtar som kommer på vilka placeringar, men mycket av topplistan upptas med musik från den lilla sjöjungfrun, lejonkungen och herkules.

Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 00:38
Oj... Detta är nog den svåratse fråga som någon kan ställa tycker jag. Musiken gör liksom Disneyfilmen, och att välja en favoritlåt tycker jag är helt omöjligt.
Självklart älskar jag låtarna från mina favoritskurkar Ursula, Scar och Madame Mim, de är helt lysande.

Men samtidigt finns det så många rörande låtar också. Once upon a time in new york city, baby mine och så vidare.

Och sen en hel uppsjö med låtar som är såå uppiggande. Typ perfect isn't easy, trashin the camp och higitus figitus...

Nääe... Jag kan verkligen inte bestämma mig för en favorit. Men jag kan säga en jag verkligen inte gillar och det är den där låten snövit sjung, nej vänta, gnyr... Men det är mest för att jag inte fixar hennes röst. Vare sig på engelska eller svenska.
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 19:55
Mina favoriter är:

You'll be in my heart - Tarzan
Always know where you are - Skattkammarplaneten
Havet är djupt / Under the sea - Den Lilla Sjöjungfrun
Arabiska natt - Aladdin
En helt ny värld / A whole new world - Aladdin
Beauty and the Beast - Skönheten och Odjuret

Ja, och en massa andra låtar från Disney, förstås!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2006 vid 12:17

Visst är det kul att kunna spela låtarna på piano! Håller med om att "reflection" och "colors of the wind"  låter jättefint på piano, gillar också "en sång från Notre Dame" (eller vad den nu heter..) och "Someone's waiting for you" (Bernard och Bianca), den sistnämnda är såå underbar!

Sen gillar jag även alla sångerna från (i samarbete med Disney) Rodger's and Hammersteins Cinderella (med Brandy, Whitney Houston, Whoopi Goldberg osv), den sångboken är flitigt använd vid mitt piano!

Ändrad av Svenzon
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2006 vid 14:46

Har fått nya favoriter! Jag älskar "Reflection" (Mulan) och "Colors of the wind" (Pocahontas). Dom är jättevackra att spela på piano. Tycker även om att spela: "Age of not beliving" (Sängknoppar och kvastskaft).

ÄLSKAR även "Circle of life" (Lejonkungen"!

Ändrad av Mattis
Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2006 vid 14:36

jag har lilla sjöljungfrun på vhs vill ha den på dvd.Min favorit låt är nog.

hela min värld och jag kan klara av det är bra också.

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2006 vid 05:11
Ang.Ariels röst. Sissel och Johanna passar som henne. Inte Myrra, men hon gör Busan väldigt rolig.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 20:11

Hehe, jag igen..!

Ville bara säga att jag också sitter hemma och spelar Disneylåtar på min keyboard. (Ja, för jag har inget piano!) Dock utan noter, det är kul att själv hitta tangenterna! Jag spelar inte bara Disney, o nej, utan massa andra!! här är de låtar från disney som jag kommer på just nu att jag kan:

Ett litet liv (Eller vad den nu heter) Tarzan

Snart är det jag som är kung Lejonkungen

Hakuna Matata (Både svensk och original, melodin är lite annorlunda) Lejonkungen

Färger i en vind Pocahontas

Jag finns kvar Skattkammarplaneten

Känn en doft av kärleken Lejonkungen

En värld full av liv Lejon kungen

Var beredd Lejonkungen

Såna som jag Tarzan

Vi finns på samma jord Tarzan

Plus mååååååååååååååååååååååånga fler från filmerna!!

För er som kollar på Tomtens Julverkstad på Julafton så kan jag spela den dära vad den nu heter, den som går när leksakerna går in i säcken. Och jag kan som sagt inte bara disney, utan mååååååååååååååååååånga fler.....

"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 19:55

Postad av Nadja Nadja skrev:

Jag tycker att den svenska versionen av "I'm still here" (Jag finns
kvar) från Skattkammarplaneten är otroligt bra! Filmen för övrigt
gillar jag sådär, förutom B.E.N. som är klockren. Men låten är ju
ingen typisk Disney låt precis, om ni förstår vad jag menar.

Jag gillar den låten jag med!

Och jag gillar även de flesta låtarna från Lejonkungen, såklart! Mest kanske på svenska, fast några är bättre på originalspråk.

AdminEdit: Jag lade ihop dina inlägg. Läs Reglerna.

Ändrad av Daniel
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Hawkins View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Hawkins Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 22:58

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Hur läggs bakgrunds musiken till i en film ?

Enkelt: Man lägger den i bakgrunden  "Under" själva ljudspåret med rösterna, om du förstår vad jag menar...

Ehem, back on-topic...

Mina favoritlåtar är mååånga... Här är ett urval: (många i orginal)

I'm still here - Treasue Planet (Skattkammarplaneten)

I just can't wait to be King - The Lion King (Lejonkungen, förstås )

Man är väl infödd - Oliver och gänget

Alla andra låtar ur Lejonkungen 1 och 2 (dock inte Lejonkungen 3) + Broadwaymusikalen och Extended Score

Always know where you are - Skattkammarplaneten

Beauty and the Beast - Ja, vad tror du?

Och en massa andra som ni inte kommer orka höra nåt om

They can't tell me who to be...
'cuz I'm not what they see...
Yeah, the world is still sleeping while I keep on dreaming for me
All the words are just whispers and lies that I'll never believe!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 10:19
Jag gillar de låtarna som berättar mycket om en person eller om vad som ska hända... Som tillexempel Skönheten och Odjuret "Belles sång" Annars är jag ENORMT förtjust i alla låtarna därför att man blir så glad av disneylåtarna (med undantag av en del som tillexempel sången när Dumbos mamma vaggar honom)
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 10:44
Hur läggs bakgrunds musiken till i en film ?
Till toppen
Muchu View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Muchu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2005 vid 20:27

Min favorit är helt klart "På väg" i filmen Björnbröder. Men jag måste erkänna att Kodas söthet spelar in. Speciellt då han sjunger "bästa platsen är där jag just är" samtidigt som Kenai stoppat in honom i en ihålig trädstock. Suck... Vad gullig han är. Förutom Koda så anser jag att själv sången är på något sätt allvarlig, men ändå så enkel.

Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2005 vid 20:50
Ja, hon sjunger väldigt bra måste jag säga. Fast jag har en sagobok hemma som jag fick när jag var liten med Skönheten och Odjuret. Där låter det som helt andra röster på Belle och Odjuret! Är det någon som vet varför det låter helt annorlunda än i filmen??
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2005 vid 15:47
Sofia Källgren har en väldigt fin röst! Man riktigt njuter när hon sjunger!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2005 vid 00:38
Ja det är Sofia Källgren som gör Belles röst.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2005 vid 13:54
Myrra Malmberg gör både Jasmine och Meg (Herkules), men Belle är väl Sofia Källgren, har jag för mig i alla fall..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media