Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sötaste paret?

Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 20:41
ja micke o molle är ett fint par, ja som vänner då som sagt just de där replikerna är ju hur nice som helst ju!

sen tycker jag att ett kompis par som är fint är ariel o blunderLOL de ställer lixom upp för varandra och ariel är modig men inte blunder ändå trivs de så bra tsm Smile
Love will be your guide
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sweden
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 23:12
Timon och Pumba måste va den klockrenaste "kompisparet", Kuzco och Pacha är också roliga.
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 01:10
Det är väl lite konstigt att det inte finns en enda animerad buddy-movie med kvinnliga huvudkaraktärer? Det är ju jätteovanligt med kvinnliga side-kicks också.

Och - The Chosen One - jag kan inte för allt i världen se vad din avatar föreställer! Hilfe.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 09:10

Micke och Molle är så söta när dom är små!

-Och vi ska alltid vara vänner förevigt?
-Ja förevigt!

Så fint Smile

Timon och Pumbaa är ju bara så sköna! Big smileLugnt några av disneys roligaste karaktärer!

Jo det är sant Silver. Några tjejkompisar skulle vara kul!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 14:33
Postad av Silver Silver skrev:

Det är väl lite konstigt att det inte finns en enda animerad buddy-movie med kvinnliga huvudkaraktärer? Det är ju jätteovanligt med kvinnliga side-kicks också.

Och - The Chosen One - jag kan inte för allt i världen se vad din avatar föreställer! Hilfe.

En Ewok (En Lucasansk variant av teddybjörnen med en medfödd talang att kasta sten på plastbeklädda skådespelare) som mycket tydligt (iof sig tyckte jag att även den förminskade versionen är tydlig...) kan ses här.

On-topic: Hmmm, sötaste paret...........

Ändrad av Proximus - 21-juni-2006 vid 14:35
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Thezzan_ View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Thezzan_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 22:10
Ingen som har nämt Askugen och prinsen? Jag riktigt älskar dom tillsammans, en riktigt prins och prinsess saga! Han blir kär i den mystiska kvinnan och gör allt för att finna henne så dom kan leva lyckligt förevigt.

Bell och odjuret och också väldigt vackra tillsammans, dom passar ihop. Från början kom dom inte alls överens, men senare!

Sen precis som ni säger Kuvo och Kiara, eller Romeo och Julia som någon nämnde ;P Även Ariel och Erik! De finns så många gulliga par i Disney världen att de är svårt att välja bland dom! :)
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 19:21
Sen tycker jag faktiskt att Max och Långben är ett söt "par", eller vad man nu ska säga. Inte i början kanske, men sen kommer dom ju riktigt bra överens. Och på tal om Max, visst är han och Roxanne ändå för söta?  
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 22:58
Ja max och roxanna men alla par är ju söta på ett eller annat sätt ju

Men jag är nog hur som helst mest "svag" för de "kungliga paren" alltså prinsarna o prinsessorna , är väl nått som fortfarande sitter kvar sen barnsben vad vet jag... annars så e det ju lite kul med djurparen oxå de är ju så söta på nått sätt
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 12:12
Jag gillar "djur-paren" i Bambi. Stampe, Blomma och Bambi trillar alla dit till slut. Jag tycker det är lite gulligt när dom en efter en stannar upp
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 18:49
ja djurparen i bambi ja hehe de är så sött ju  den scenen är verkligen bra! en klassisk scen! hihi de e så kul när stampe börjar stampa o hur han ser ut sen då haha
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 11:24
Haha ja! Om jag inte minns fel blir Blomma helt rosa vid ett tillfälle?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2006 vid 21:04
Det allra bästa paret tycker jag är Dumbo och Timothy.
Den lilla musen som är den stackars elefantens enda stöd och försvar. Det tycker jag är vackert.

Sen det bästa om man ska se till kärleksparen, så är det nog Erik och Ariel. Eller... Snarare så gillar jag hennes starka kärlek.
Han är lite löjlig som inte ser igenom ursula, medan Ariel aldrig slutar slåss för att få killen hon älskar, och ger upp hela sitt liv, familj, hem och allt hon känner till för kärleken. Det är att älska någon grymt mycket.

- jag är en bacill
Till toppen
Valkyria View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Valkyria Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2006 vid 20:26

Kogänget är en film om kvinnlig vänskap, dessvärre den enda jag kan komma på.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2006 vid 20:38
Narla och Simba i Lejonkungen 1 när "Känn en doft av kärleken" spelas.

Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2006 vid 14:06
Ett riktigt sött kompispar i Disneyvärlden som ingen nämt är Jasmin och hennes tiger.
-Robin Hood och Lille John, Marian och Lady Kluck, ja alla i den filmen är så söta ihop, hela det där kompisgänget tex. med Hoppsan och de andra

När jag tänker efter så finns det väl ingen disney film utan några riktigt söta par. Eller?

Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2006 vid 21:47
Postad av Piratekitty Piratekitty skrev:

Jag tycker nog att det sötaste paret är Belle och Odjuret...hm, innan han var ett odjur vad hette han då? Någon som vet?

han hette Adam

Men alla vet ju att Lumiére och Dammvippan är gulligast av alla ;D

hmm

Ändrad av Proximus - 02-september-2006 vid 04:09
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2006 vid 19:46
Postad av Faline Faline skrev:

När jag tänker efter så finns det väl ingen disney film utan några riktigt söta par.

Jag är beredd att hålla med. Det är ju ett av de bästa dragen med Disneyfilmer.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 22:40
egentligen är väl alla prinsess och prins  par söta hehe säger jag då för att jag är tjej antar jag Wink 
men tex prinsarna i snövit och askungen är lite mer tråkiga än de i tex törnrosa och DLS där får manj u se paren umgås mer med varandra så att säga...
föresten så dansar de flesta av dessa par oxå inte alla men de flesta Tongue
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 20:25
Ja en hel del av dom faktiskt. Ariel och Erik dansar ju, Belle och Odjuret, Törnrosa och Phillip, Askungen och Prinsen (självskrivna) och en massa andra. En typisk grej Wink

Ett annat sött par som jag nyligen upptäckt är Kiara och Kovu i Lejonkungen 2. Hade helt glömt att dom faktiskt var så pass söta. Det är ju lite gulligt även om det känns lite smått överdrivet ibland. Faktum är att kärlekshistorien i uppföljaren är bättre än den mellan Simba och Nala i ettan. Vilket inte är så konstigt med tanke på att ettan fokuserar på andra saker och tvåan mer går ut på Kiaras och Kovus kärlek.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 22:14
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ja en hel del av dom faktiskt. Ariel och Erik dansar ju, Belle och Odjuret, Törnrosa och Phillip, Askungen och Prinsen (självskrivna) och en massa andra. En typisk grej Wink

Ett annat sött par som jag nyligen upptäckt är Kiara och Kovu i Lejonkungen 2. Hade helt glömt att dom faktiskt var så pass söta. Det är ju lite gulligt även om det känns lite smått överdrivet ibland. Faktum är att kärlekshistorien i uppföljaren är bättre än den mellan Simba och Nala i ettan. Vilket inte är så konstigt med tanke på att ettan fokuserar på andra saker och tvåan mer går ut på Kiaras och Kovus kärlek.

Där håller jag inte med. Även om 2ans story handlar mer om deras kärlek än vad 1an gjorde, så tycker jag att Simba och Nala tillsammans i djungeln är dom bästa kärlekscenerna som Disney gjort.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 10:52
Kiara och Kovus kärlekssång är så fin! Det är bland de mest romantiska paren faktiskt, i och med att det är så totalförbjudet för dem att känna något för varandra...

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 14:17
Postad av Mendez Mendez skrev:

Där håller jag inte med. Även om 2ans story handlar mer om deras kärlek än vad 1an gjorde, så tycker jag att Simba och Nala tillsammans i djungeln är dom bästa kärlekscenerna som Disney gjort.

Det är sant att den scenen är en av de bästa kärlekscenerna Disney gjort men i övrigt är inte Simbas och Nalas kärlek så mycket att hänga i julgranen. Men det är inget jag stör mig på alls när jag ser ettan eftersom den erbjuder så mycket annat och det skulle nog mest kännts jobbigt om den dessutom skulle fokusera på Simba och Nala. Men jag tycker ändå att Kovu och Kiara är sötare. Håller med dig Silver. Det är ju för att det är så förbjudet för dom att känna något för varandra som dom blir så söta. Och även om det märks väldigt tydligt att man byggt filmen på Romeo och Julia så tycker jag ändå att Kiara och Kovu är söta och dom sticker dessutom lite ut ur mängden av de andra disneyparen. Och deras lite dryga sätt emot varandra i början är ju som gjort för att dom ska falla för varandra senare. Dom riskerar väldigt mycket för kärleken och det gör dom, i mina ögon, till ett av de sötaste paren inom Disneys djurvärld. Wink

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 14:26
Rent generellt så är det trots allt väldigt romantiskt när känslorna inte är så serverade (som hos Askungen och prinsen) utan innebär en liten kamp för karaktärerna, och då helst för båda (Ariel är nog lite extrem när man tänker på vad hon uppoffrar för en snubbe hon aldrig snackat med).

Som ovan nämnt så tillhör ju Herkules och Meg dessa par som kanske känns något mer realistiska. Jag kan nog störa mig lite på att Herk är lite väl naiv, men han har å andra sidan bara tränat hela sitt liv. Megara är en av Disneys mest realistika hjältinnor, hon har ett förflutet och är inte heller speciellt oskuldsfull (är det för övrigt någon mer än jag som tycker att Megara känns lite äldre än Herk?)

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 14:54
Koda och Kenai är ju ett väldigt gulligt "kompis par" men mitt favorit par när det gäller kärlek är nog...
Esmeralda och Pheobus kanske. Dem verkar vara som gjorde för varandra men endå så är det inget sånt där "slow-motion-kärlek-vid-första-ögonblicket" - kärlek. Dem bråkar ju med varandra och tjabbar lite och sånt, så den kärleken är ganska trovärdig.

Måste slå ett slag för Mulan och Chang också, de är kanske inte direkt tillsammans (iallafall inte i ettan, har ej sett tvåan)
Men de märks ju att de gillar varandra och
 de är så gulligt lågstadie-blygaEmbarrassed
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 14:58
Jag håller med dig, Silver, i allt du skriver. Meg och Herkules känns mer realistiska än "vanligt" i Disneysammanhang och jag gillar dem skarpt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 15:19
Sant Ariel är extrem. Där snackar vi kärlek vid första ögonkastet! Fast å andra sidan så blir inte kärleken ömsesidig förrän efter åtminstone ett par dagar istället för till exempel Snövit och hennes Prins som endast sett varandra 2 gånger innan dom bestämmer sig för att dom sak gifta sig.

Håller också med dig Silver. Det känns som ett av Disneys mer äkta par. Dom lär känna varandra och det är inte meningen att dom ska falla för varandra heller (även om man fattar det så fort Meg kommer in i handlingen men det är ju en annan sak). Sant Herkules är lite naiv men å andra sidan kanske det inte är så lustigt han har ju inte varit i kontakt med så många människor egentligen, hur hemskt det nu inte lät? Meg är inte heller sådär larvig "jungfru-i-nöd-aktig" som en hel del andra kvinnliga karaktärer. Att hon dessutom har ett förflutet tycker jag känns väldigt bra även om det är ovanligt, det passar perfekt in. Håller med dig, kan också känna att hon är lite äldre ibland. Hon känns lite mer vuxen medan Herc känns lite mer som en tonåring.

Esmeralda och Phoebus är ett av mina favorit par. Dom har en mogen kärlek. Där är det inget "jag såg dig och föll direkt". Dom känns seriösa. Att Phoebus dessutom inte är huvudrollen i filmen känns också bra, då Esmeralda är den kvinnliga huvudrollen.

I tvåan ska Mulan och Chang gifta sig så deras kärlek gick vägen. Wink Inte ett av mina favorit par men dom är lite larvigt söta faktiskt. Även om det måste kännas lite som en chock för Chang när han får reda på att hon är kvinna.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 15:54
Hehe, Shangs smärre chock när han ser Mulans mer feminina drag... jag tror att det blev en inre konflikt hos honom när han så smått började attraheras av Mulans alter ego Ping, i och med att han är en "pojke". Ping själv får svårt att hålla fingrarna i styr i närheten av sin stilige kapten.

BaraLillaJag - om man ser till TV-serien om unge Herc så har han visserligen kontakt med andra människor (och gudomar) eftersom han går i skolan och bildar gäng med en viss Icharos och Cassandra. Men han är nog naiv i själen och tror gott om alla hela tiden. Dessutom kan jag tänka mig att Meg är hans första kontakt med en "riktig", komplex, mångfacetterad kvinna.

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 19:09
Joo i och försej. Men jag tänkte mer om man ser till filmen, då man inte vet något om serien. Men som du säger så har han ju en del erfarenhet då under seriens många episoder.

Ja man kan ju tänka sig hans förvirring när han börjar på känslor för en man i hans arme. Älskar Mulans min när Shang (Chang, Shang hur stavar han?) tar av sig tröjan i början av hennes vistelse i lägret. Haha värsta minen som jag inte begrep när jag var liten vill jag minnas.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 11:18
Enligt alla källor som jag har stött på så stavas han Li Shang.

Till toppen
Rei Ayanami View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Rei Ayanami Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2007 vid 20:18
Postad av Proximus Proximus skrev:

En Ewok (En Lucasansk variant av teddybjörnen med en medfödd talang att kasta sten på plastbeklädda skådespelare) som mycket tydligt (iof sig tyckte jag att även den förminskade versionen är tydlig...) kan ses här.

On-topic: Hmmm, sötaste paret...........

Hmmm, är det inte en av sandfolket, eller vad dom heter som The Chosen One har som avatar?! Jaja, whatever.. Personen ifråga kan svara själv isf Tongue

Hmm, det sötaste paret, svårt... Tycker Quasimodo och Madellaine är ett jättegulligt par *nicka* Kan inte riktigt säga varför dock... Annars tycker jag Micke och Molle, helt klart ^^ Vänskapssnacket är så sött Smile

Edit: Oj, tänkte inte på när jag citerade att det var jättelänge sen som de citerade posterna postades.. Var inte riktigt meningen... The Chosen One har säkert bytt bild sen dess *kom på* Ber om ursäkt iaf Embarrassed

Ändrad av Rei Ayanami - 01-mars-2007 vid 20:37
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media