Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

"Prinsarna"

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Becky View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 30-juli-2008
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Becky Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: "Prinsarna"
    Postad: 01-augusti-2008 vid 21:18
Jag har läst några roliga trådar på andra forum om vilka Disney prinsessor (eller tjejer - alla är inte prinsessor) som är snyggast.
 
Killarna verkar uppskatta Chel från Vägen till El dorado.
 
Vilken kille tycker ni (tjejer) är "snyggast" om man nu får säga så om en tecknad figur? Embarrassed
 
Det behöver inte bara vara Disney utan andra tecknade filmer som känns Disney (typ Tummelisa, Svanprinsessa, Anastasia osv.).
 
Själv måste jag säga Dimitri från Anastasia, han klår alla. Jag vet inte vad det är som tilltalar mig men det är något. Annars tycker jag Cornelius från Tummelisa är riktigt fin också - dock inte lika glad i karaktären han spelar (den känns rätt tråkig).
 
Övriga Disney prinsar känns lite stela också, möjligtvis Phoebus (Ringaren i Notre Dame), Erik (Den lilla sjöjungfrun), John Smith (Pocahontas), Pan (Peter Pan), Aladdin (Aladdin), Herkules (Herkules) och "odjuret" (Skönheten och odjuret) känns mer verkliga eller som personer. Prinsarna i Snövit och de sju dvärgarna, Törnrosa och Askungen är väldigt stela och känns som man inte "känner dem", ganska lika är dem också på något sätt - opersonliga och tråkiga.


Ändrad av Becky - 01-augusti-2008 vid 23:18
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 01:21

Jag måste dra till med Simba även om han är varken prins eller människa så måste du erkänna att han är ett snyggt lejon!

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 10:58
Dinitri från Anastasia är väldigt söt, sen är Ariel kille vädigt stilig,,men som sagt mycket stel. Men så stämmer det sockerpajen säger. Simba är ett snyggt lejonWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Becky View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 30-juli-2008
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Becky Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 20:30
Jag har nog aldrig sett Simba som snygg. Tongue Han är väl "snygg" för att vara ett lejon, alltså allt är så snyggt gjort och man gillar hans karaktär.
 
Jag har dock aldrig sätt honom på det sättet. Men jag ska inte säga att det är konstigt, var nämligen kär i Ace (från My Little Pony Tales filmerna). LOL
 
Jag älskade Min Lilla Pony filmerna sen barnsben. Jag har ca 4-5 filmer varav typ 3 handlar samma ponnygäng (My Little Pony Tales), och de andra 2 filmerna är ett annat ponnygäng med tre människor (kommer inte på titlarna just nu). Det är dock äldre ponnyfilmer och inte de som man ser på reklamen idag, som ser ut att vara datoranimerade och inte hälften så bra som de gamla. Big%20smile


Ändrad av Becky - 02-augusti-2008 vid 20:39
Till toppen
Becky View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 30-juli-2008
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Becky Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 20:50
Jag tänkte visa två theme songs från filmerna så ni vet vilka jag menar!
 
My Little Pony Tales
 
My Little Pony -


Ändrad av Becky - 02-augusti-2008 vid 20:52
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 20:55
Postad av Becky Becky skrev:

Jag tänkte visa två theme songs från filmerna så ni vet vilka jag menar!
 
My Little Pony Tales
 
My Little Pony -
 
när jag var liten hade jag en del av dessa filmer. Det första introt av dessa två du postade hade jag en del filmer av. Men MLP slutade jag gilla tidigt.


Ändrad av Art_of_Minnie - 02-augusti-2008 vid 20:55
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2008 vid 21:05
Scar e snyggast <3


och älskade de där my pony, båda versionerna. Båda var jättebra på sitt sätt
Till toppen
Disney_Pixie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_Pixie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 17:10
Jag måste hålla med om att Phebos och Eric snygga som få, men jag tycker även att Odjuret som människa är en läckerbit Wink
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2008 vid 11:14
Haha jag bara väntade på att Sockerpajen skulle komma dragandes med SimbaSmile Och visst har du rätt, det är något visst över det lejonet Wink Och visst är han väl ändå prins dessutom.
 
Annars har ju jag alltid gillat Phoebus som karaktär, absolut en av mina favoriter. Han har en viss utstrålning på så vis att det känns som att han är en levande människa och inte bara en tecknad figur. Mycket välgjord karaktär. Men snygg? Jag har lite svårt att se tecknade figurer som snygga. Utseendemässigt kommer mer ordet "vacker" till mig i sådana fall, men det är å andra sidan pga animationen.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2008 vid 19:42
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Haha jag bara väntade på att Sockerpajen skulle komma dragandes med SimbaSmile Och visst har du rätt, det är något visst över det lejonet Wink Och visst är han väl ändå prins dessutom.
 
Annars har ju jag alltid gillat Phoebus som karaktär, absolut en av mina favoriter. Han har en viss utstrålning på så vis att det känns som att han är en levande människa och inte bara en tecknad figur. Mycket välgjord karaktär. Men snygg? Jag har lite svårt att se tecknade figurer som snygga. Utseendemässigt kommer mer ordet "vacker" till mig i sådana fall, men det är å andra sidan pga animationen.
 
Haha, så trevligt att du börjar känna igen mig Bara Lilla Jag även om det är ör något så märkligt som attraktion av tecknade lejon? Confused Nä det lätt fel, snarare tycke för lejon Big%20smile Nej det är också helt fel men du förstår nog vad jag menar Embarrassed
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2008 vid 20:28

etta är cornelius men sen har vi ju qasimodo , pebuses, garett, demitri och robin hoodWink

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 15:21
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Haha, så trevligt att du börjar känna igen mig Bara Lilla Jag även om det är ör något så märkligt som attraktion av tecknade lejon? Confused Nä det lätt fel, snarare tycke för lejon Big%20smile Nej det är också helt fel men du förstår nog vad jag menar Embarrassed
Självklart, du är ju full av bra åsikter.Smile 
LOLJag förstår vad du menar, fascination kanske man skulle kunna säga?Tongue Men det är något väldigt majestätiskt över både Mufasa och Simba, speciellt då Mufasa. De rör och för sig på ett helt annat sätt än låt oss säga Kovu. Så fort mina tankar far till Lejonkungen blir jag alltid lika förundrad över Disneys storhet.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 15:25
John smith tycker jag är riktigt söt också. men han är ju ingen prins så sätt.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 20:38
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Haha, så trevligt att du börjar känna igen mig Bara Lilla Jag även om det är ör något så märkligt som attraktion av tecknade lejon? Confused Nä det lätt fel, snarare tycke för lejon Big%20smile Nej det är också helt fel men du förstår nog vad jag menar Embarrassed
Självklart, du är ju full av bra åsikter.Smile 
LOLJag förstår vad du menar, fascination kanske man skulle kunna säga?Tongue Men det är något väldigt majestätiskt över både Mufasa och Simba, speciellt då Mufasa. De rör och för sig på ett helt annat sätt än låt oss säga Kovu. Så fort mina tankar far till Lejonkungen blir jag alltid lika förundrad över Disneys storhet.
 
Verkligen! Men det kan också beror på deras man. Den är ju så stor och ser riktigt maffigt ut när den blåser...
Deras guldaktiga färg gör ju inte heller att de ser mindre majestätiska ut...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 22:39

Så sant, den där guldaktiga färgen förhöjer verkligen intrycket. Kovu däremot som jag nämnde har ju mer mörka färger vilket inte alls ger samma intryck. Manen, ja den är också en stor del till den där majestätiska känslan. Ryser nu och tänker på när Simba talar med Mufasas "spöke". Hans man blåser i vinden på ett sätt som tydligt signalerar om en omvälvande reaktion. Och så Mufasas mörka röst på det. Perfekt helt enkelt.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 01:20
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Så sant, den där guldaktiga färgen förhöjer verkligen intrycket. Kovu däremot som jag nämnde har ju mer mörka färger vilket inte alls ger samma intryck. Manen, ja den är också en stor del till den där majestätiska känslan. Ryser nu och tänker på när Simba talar med Mufasas "spöke". Hans man blåser i vinden på ett sätt som tydligt signalerar om en omvälvande reaktion. Och så Mufasas mörka röst på det. Perfekt helt enkelt.

 
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, cred till dig Bara Lilla Jag!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2008 vid 07:03
hr ni tänkt på att det typ inte fins någon snygg killskurk jag kommer bara på en!!! medan det fins massa coola tjej skurkar (tex eris, helga, mm det  fins massor (asså jag har räknat både lång film och tv serie
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2008 vid 12:12
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av Becky Becky skrev:


Jag tänkte visa två theme songs från filmerna så ni vet vilka jag menar!

 

My Little Pony Tales


 

My Little Pony -


 

när jag var liten hade jag en del av dessa filmer. Det första introt av dessa två du postade hade jag en del filmer av. Men MLP slutade jag gilla tidigt.



Jag gillade också My Little Pony när jag var liten. Jag har fortfarande tre filmer kvar.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media