Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

DVD Omslag

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: DVD Omslag
    Postad: 21-september-2006 vid 19:10
Vilken/Vilka filmer har finast omslag ? jag tycker om Lejonkungens omslag.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 20:00
Nu har jag ingen särskilt stor koll på alla omslagen ser ut, men jag gör ett försök i alla fall.
 
Omslaget till Micke och Molle-dvd:n är riktigt mysigt och så simpelt att det har blivit bra.
 
Det omslag som användes vid första videoutgåvan av Aladdin och även det omslag senare användes vid dvd-utgåvan var riktigt granna också. 
 
Första videoutgåvan av Robin Hood hade också ett härligt omslag, andra utgåvan hade också ett bra omslag som jag gillade.
 
Nog med tjafs från mig nu, jag säger nog omslaget till dvd-utgåvan av Micke och Molle är finast och mysigast.   
 
  
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 16:11
Jag gillar skönheten och odjurets specialutgåvas omslag, det är så stilrent och inte plottrigt som många andra.
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2006 vid 14:49
Omslaget till Hitta Nemo är fint. Även Lejonkungens. Snart kommer Den Lilla Sjöjungfrun på dvd. Det nya omslaget är hyffsat fint.
Till toppen
potterman View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 22-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera potterman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2006 vid 16:02
Jag tycker om omslaget till Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet.
Det är så speciellt!
6/12 kommer den förlängda versionen av Narnia och det omslaget är ännu snyggare!
Sen så gillar jag Hitta Nemo omslaget också!
Love Dory
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 09:25
Vad tycker ni om Den Lilla Sjöjungfruns dvd omslag ? Jag tycker det är rätt så fint. Fast USA utgåvans bild är också hyffsat fint.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 11:14
Den Lilla Sjöjungfrun-omslaget är okej förutom att hennes farsa ser helcrazy ut. Inte alls som han är i filmen.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 17:22
Precis, han ser ju för glad ut. Det ska vara en ilsken Triton som på gamla videoutgåvan från början av 90-talet.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 17:39
Ja, han ska ju vara en mäktig härskare. På den nya är det liksom mer: "Hojt! Fram med champagne! Öhöhöj!" om ni försåt vad jag menar.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 19:07
Jag tycker faktiskt att USA utgåvan har finare bild. Gillar inte att Ariel ligger sådär på en sten. Ser ut som 98 års utgåveomslag. 91 års utgåvan har mycket fint omslag.
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2006 vid 14:02

Tycker i allmänhet att ju äldre utgåva av filmen, desto finare omslag! Wink

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2006 vid 20:26
Har nu England utgåvan av filmen. Köpte den genom Megastore. Den har USA bilden.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2007 vid 13:10
Törnrosa har fint omslag. Hoppas det blir fint omslag när den släpps igen.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2007 vid 18:42
Jag tycker inte om Törnrosas omslag till DVD:n men därimot gillar jag VHS omslaget.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2007 vid 20:00
VHS omslaget till Lejonkungen är hyffsat fint. Fast DVD omslaget är ju finast. (Menar första vhs utgåvan)
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2007 vid 20:17
Jag gillar verkligen Bambis omslag! det har sååå fina färger och är bara underbar. diggar många andra också!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 19:15
Vad tycker ni om Pixar filmernas omslag ? Hitta Nemos omslag är hyffsat fint.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 17:18
Vilka uppföljare tycker ni har fina omslag ?
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 18:34
Uppföljare? hmm, lejonkungen 3 har väldigt roligt omslag
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 17:38
Askungen II har rätt så fint omslag. (Andra Utgåvan)

Ändrad av disney_girl - 18-augusti-2007 vid 15:08
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2008 vid 00:39
Finaste omslaget.. ojoj.. Jag kan då säga att jag är missnöjd med Den lilla sjöjungfruns omslag, det visar inte hur bra filmen i själva verket är. Men det finaste omslaget måste nog vara.. Bambi, älskar färgerna! Sen gillar jag omslaget till Fantasia också, faktiskt. Vet inte riktigt varför.
Till toppen
H3LL53KKA View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera H3LL53KKA Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 22:00
Måste nog säga Lejonkungen II – Simbas skatt ,jätte snygg layout, och omslaget förmedlar värme och omtanke =)

Ändrad av H3LL53KKA - 12-augusti-2008 vid 22:01
better die trying!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 12:39
Omslagen var helt klart finare förr än vad de är nuförtiden. Jämför till exempel omslagen till Djungelboken, Lady och Lufsen, eller Aristocats. När det gäller Aristocats så tycker jag vhs-omslaget var riktigt fint. Omslaget till den gamla DVD-utgåvan var inte fint men acceptabelt. och omslaget till den nya DVD-utgåvan är nog det fulaste jag sett.
VHS-utgåva_1995DVD-utgåva_2001DVD-utgåva_2008
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2008 vid 11:31

Jag håller med dig om Aristocats nya omslag, det är så himla fult! Blev jättebesviken när jag såg det första gången.

Till toppen
H3LL53KKA View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera H3LL53KKA Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2008 vid 21:19
Tycker nog att Aristocats nya omslag ser fräsht och fint ut =)
better die trying!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2008 vid 11:50
hm, måste säga att alla nya utgåvor ser lite konstiga ut i omslaget... allt ser så plastigt ut, färgerna är härliga och tanken men det är så ja.. plastigt! Skillnaden (tycker jag) är oxå att nu för tiden får nästan alla figurer vara med på omslagen som är med i filmen innan var det jue typ bara huvudpersonen och sidekicksen,
 
Men ändå ser de härliga ut med många färger och bra planering, tycker om Den Lilla Sjöjungfruns pga av ( det som redan nämnts) att den liknar den utgåvan jag har på VHS Smile även fast Ariel ser lite annorlunda ut och som sagt Triton där uppe i hörnet "Hoho finns det några snälla barn här" xD
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2008 vid 13:48

EN sak jag inte gillar med de flesta nya omslag är att det är en stor bild på huvudpersonen och sen bara små strö-bilder runt omkring som illustrerar enstaka händelser ur filmen, eller ingen händelse alls. Förr var det en riktig bild som på nåt sätt illustrerade helheten i filmen. Jag kan inte riktigt förklara men... hoppas ni förstår.

Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2008 vid 16:07
Jag gillar DVD omslagen, de är finare färger osv. Älskar när det är sådär bilder på huvudkaraktärerna och sedan de andra runt om
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2008 vid 19:43
Nya omslaget till Den Lilla Sjöjungfrun - Sagan Om Ariel är mycket fint. Askungen 3 omslaget är också hyffsat fint.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2008 vid 09:06
Jag håller med dig ännu en gång stitch. Jag vet inte heller hur man ska förklara det, men det ser i alla fall inte bra ut.
 
Det nya omslaget till Robin Hood ser helmysko ut.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media