Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 89101112 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 14:19
Såg den första tv-spoten på tv4 igår! Nu börjar det verkligen hända saker! Akta dig, dalmatinern.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:07
Tur att jag inte tittar på tv och om jag gör det så håller jag mig undan från TV4 så gott det går i alla fall. En kanal där Idol, Let's Dance och I en annan del av Köping visas förtjänar inte att nämnas i mitt hem.
Kommer Depp att göra rösten till the Hatter i spelet?
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:37
Arrrgh! Jag läste att han i en intervju sade att han inte kommer att göra rösten, men det var inte precis säkra källor. Håll tummarna matey.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 18:09
Åhå, någon som har några hårda fakta angående den saken? Har Johnny själv sagt att han inte kommer göra rösten till the Mad Hatter i spelet? Han gjorde det ju inte i Charlie and the Chocolate Factory... jösses vilket ruttet spel det var, lika bra att han inte smutsade ner sitt namn med att ha någonting med skräpet att göra. Men AiW ser ju ut att bli en helt annan historia. Det ser snyggt ut och faktiskt någonting som kanske kommer tillföra saker till filmen. Vi får se, vi får se. 
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 01:55
Ja, nu börjar ju reklamen poppa upp lite här och var och jag måste säga att jag är lite besviken. Inte på hur något ser ut eller så, jag tror att det kan bli en bra film men det känns som det är monstruöst för mycket centrerat kring Johnny Depp/Mad Hatter. Visst, han är en grym skådespelare och kanske det allra kändaste namnet i filmen men kom igen! Det börjar gå lite till överdrift när han är speakern i reklamen, avslutar hela grejen sen kommer det en fet text med "Johnny Depp" och sen är det slut.
Det finns ju ett antal andra skådespelare i filmen också hoppas jag, och många av de är ju faktiskt inte så okända heller.

Det känns bara så knäppt, antingen så kunde de döpt filmen till "Mad Hatter" och vart någon skum spin-off av Alice i Underlandet eller så kunde vara Johnny Gullegrisen Depp ha spelat Alice själv och varit berättigad all uppmärksamheten.....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 02:11
Någonstans känner jag också att Disney fokuserat väl mycket på Johnny Depp i marknadsföringen av Alice. Som du säger är han ju den stora stjärnan, och han är dessutom min absoluta favoritskådespelare och min stora förebild i övrigt, men jag tycker man skulle försökt visa att Wonderland är fullt av skumma karaktärer, inte enbart Mad Hatter. Nu råder det ju ingen tvekan om att det, framför allt för ett stort fan, kommer vara ett nöje att se Depp i den här filmen då rollen ser ut att vara bland det mest skruvade han tagit sig an, men i marknadsföringssyfte har Disney siktat in sig lite väl mycket på honom.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 02:43
Jag ser inget konstigt i det om man tänker sig in i marknadsförings-psykologin. Den största dragningskraften i filmen är Johnny Depp, vare sig man gillar det eller inte. Det är namnet som Disney har dragit in hundratals miljoner på så det är självklart att slipsnissarna spelar på säkra kort. I Hollywood är det enda som spelar roll pengar, filmernas innehåll och kvalitet är det minst viktiga enligt bolagen, sorgligt men sant. Den här filmen kommer dock att bli kalas.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 11:32
Nejnej, klart det inte är konstigt, men det är lite synd. Första bioannonsen i tidningen idag!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 13:11
I vilken tidning exakt?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 15:42
I exakt Göteborgs Posten, så kan tänka mig att kvällstidningarna börjat så smått också.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 17:11
finns även i Sydsvenskan och på bilddagboken och facebook har de också börjat annonserat. Bara bilder på Depp såklart....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 18:06
Visst ja, facebook var det jag tänkte på! Gött med mycket marknadsföring, då kan Disney inte vara helt missnöjda.
Imorgon är det två år sedan Sweeney Todd hade svensk premiär. Den blir det imorgon, absolut. Måste värma upp ordentligt inför Alice!
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 18:51
hej jag är ny på det här stället och har inte läst tråden från början men jag försöker ändå :P

jag tycker det är jätteroligt att johny depp är med i alice i underlandet han och tim burtons funkar väldigt bra tillsammans och han dyker ju nästan alltid upp i dennes filmer på ett eller annat sätt jag tycker att han nästan har blivit en lika stor tim burton ikon som den härliga designen på karaktärer och bakgrund vist tar han mycket fokus det är bara att erkänna men för mej som som blev förälskad i edward sizzorhands för så många år sedan är jonny depp ett måste jag hoppas att han tillsammans med de andra skådespelarna ska hjälpa till att lyfta upp den här filmen Big smile
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 21:42
Hej och välkommen. Jag håller med dig, Depp har med åren blivit en lika självklar detalj i Burtons filmer som blek hud, hundar, döden och kritstrecksrandiga byxor.

 

"jag hoppas att han tillsammans med de andra skådespelarna ska hjälpa till att lyfta upp den här filmen Big smile"

Betyder det att du inte tror att filmen i sig kommer vara mycket att hurra för om det inte vore för de tunga namnen?
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 21:56
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hej och välkommen. Jag håller med dig, Depp har med åren blivit en lika självklar detalj i Burtons filmer som blek hud, hundar, döden och kritstrecksrandiga byxor.

 

"jag hoppas att han tillsammans med de andra skådespelarna ska hjälpa till att lyfta upp den här filmen Big smile"

Betyder det att du inte tror att filmen i sig kommer vara mycket att hurra för om det inte vore för de tunga namnen?

hehe.... så du lade märke till den lilla detaljen jag var lite osäker på om jag skulle fortsätta på den meningen eller inte
jag menade att jag egentligen aldrig tyckte om disneys tecknade alice i underlandet samtidigt är jag lite orolig att disney ska hämma tim burton i sin fantasi då de oftast verkar förespråka det som är sött och oskyldigt

inget ont om disney jag älskar verkligen deras filmer det är bara en åsikt jag har Geek
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 22:06
Jag tror inte du behöver bekymra dig. För det första så har den här filmen ingenting med Disneys version från -51 att göra utan är en sorts semi-uppföljare på Carrolls andra bok, Through the Looking-Glass and what Alice found There. För det andra så tror jag inte Burton låter Disney hämma honom igen. Det var länge sedan han gjorde Frankenweenie i andra änden av Disneys koppel som han snart gnagde av sig. Att Disney återigen sammarbetar med Burton efter över 15 år beror nog på att de giriga slipsnissarna har insett vilken kassako den här regissören är och jag tror inte att någon skulle våga försöka påverka Burons visioner då han har gjort en del succéer de senaste åren och som tidigare är sagt; så länge filmen drar pengar så är producenterna nöjda, oavsett innehållet. För det tredje, det här blir ingen sockrig version av vad jag har förstått, det här Underlandet står i krig.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 22:13
"Imorgon är det två år sedan Sweeney Todd hade svensk premiär. Den blir det imorgon, absolut. Måste värma upp ordentligt inför Alice!"

Just det! Jag åkte till Norrköping och såg filmen där. Jag kommer nog inte att vanhelga den genom att se den på en måndag dock... Men innan Alice kommer jag definitivt att försöka plöja de flesta Burton/Depp-filmerna.
 Nästa år fyller Edward 20!!!

Ändrad av 101dalmatiner - 14-februari-2010 vid 23:35
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 22:17
edward i love you Heart 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 23:01
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det var länge sedan han gjorde Frankenweenie i andra änden av Disneys koppel som han snart gnagde av sig. Att Disney återigen sammarbetar med Burton efter över 15 år beror nog på att de giriga slipsnissarna har insett vilken kassako den här regissören är och jag tror inte att någon skulle våga försöka påverka Burons visioner...


Man får även tänka på att det var helt annat folk som styrde Disney på den tiden. Jag skulle säga lite mer kostnadsinriktade oh trångsynta personer. Ett helt annat företagsklimat än vad Disney är nu när man har blivit lite öppnare med vad man är beredda att släppa under Walt Disney Picture-banner.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 23:18

Poäng där. Jag är långt ifrån att ens komma i närheten av att vara så insatt i Disneys ledning genom tiderna som du är men är det någonting jag endå känner mig säker på så är det att girighet alltid spelar en stor roll i de flotta kontoren i bolagens toppskikt.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 23:27
"Jag kommer nog inte att vanhelga den genom att se den på en måndag dock..."

 

Kan Alice ses på en onsdag kan Sweeney Todd ses på en måndag. Känns som jag sett de flesta Burton/Depp-filmer ganska nyligen, tillräckligt för att ha dem väldigt färskt i minnet. Sweeney är next in line skulle jag tro. Gäller att spara det bästa till sist. Fråga; hur kan Scissorhands fylla 30? Kom Burton på berättelsen då, eller nåt?



Ändrad av Hades - 14-februari-2010 vid 23:28
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 23:34
"Kan Alice ses på en onsdag kan Sweeney Todd ses på en måndag."

 

Inte samma sak. Alice är en smygpremiär på bio och tidiga premiärer väger alltid tyngst.

"hur kan Scissorhands fylla 30?"

 Jag menade 20, slant visst lite med tangenterna... Edward är nog faktiskt äldre än 30 år, jag tror Burton hade sagan nedklottrad någon gång i de unga tonåren om jag inte minns fel.

 

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 23:41
Sweeney Todd är tillräckligt bra för att kunna ses på en torsdagmorgon. Jag har fortfarande inte smällt att den inte kammade hem fler Oscars än den gjorde. 
Ok, 20 är ju faktiskt helt sant. Jag vet inte när han började fila på historien, men det är säkert som du säger.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 11:27
Ibland känns det som att man bor i en riktig hillbilly-håla. Bara 13 personer har förbokat biljetter inför Alice den tredje mars och då är mina två biljetter inräknade. Om den filmen inte är slutsåld på sin smygpremiär kommer jag att tappa all respekt för invånarna i Katrineholm (om det nu fanns så mycket respekt att tappa). Filmer som Göta Kanal 3 går lätt i över en månad och Sweeney Todd får man vara glad om den klarar sig två helger, vilket jag inte tror den gjorde...
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:44
Föreställningen jag ska gå på, på onsdagen, har 78 platser lediga. Salongen är för 419, tror jag. Ganska bra uppslutning får jag säga! Hoppas bara det inte blir en jobbig publik, det vore för tråkigt. Göteborg vs Katrineholm 65-0.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 11:20
Haha, dessutom är det bara 233 platser i salongen. Ungefär dubbelt så många har dock förbokat till fredagen. Ja, jobbig bio-publik är något av det värsta som kan hända en film som den här. Men jag står fast vid, är det inte slutsålt när väl filmen rullar den tredje då är något seriöst fel med världen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 11:30
Jag vill återigen rekommendera "Sagan om Alice i Verkligheten" för de som vill ha lättsam fakta blandat med underhållning. Sedan att den är makalöst vackert illustrerad är ju bara en bonus.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 11:51
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag vill återigen rekommendera "Sagan om Alice i Verkligheten" för de som vill ha lättsam fakta blandat med underhållning. Sedan att den är makalöst vackert illustrerad är ju bara en bonus.
Skitnajs framsidaBig smile, var kan man få tag på den? ska ta och läsa boken innan jag ser filmen, har lite bråttom nu^^
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 21:34
Bibliotek är ju alltid ett bra ställe att börja leta på. Om du däremot vill äga den så är jag säker på att det finns någon nät-bokhandel som säljer den. Googla lite så kanske du har tur.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 10:57
Forts från forumet Disney dör

får ta och gräva fram alice i underlandet på biblan om jag hinner :P fast jag står fortfarande för att en film BÖR göras så att publiken kan förstå den oavset om man läst böckerna den bygger på eller ej Wink
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 89101112 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media