Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 1011121314 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 01:11
Haha, lugn. Ingen tog illa vid sig. Och Jack ligger även mig väldigt varmt om hjärtat men om jag ska kasta fram andra underbara Depp-karaktärer så tvekar jag inte med: Raoul Duke, Agent Sands, Willy Wonka, Sam (i Benny & Joon), Ed Wood, Bon-Bon (Before Night Falls) och J.M Barrie och många fler...
Förresten Hades du säger "Jack Sparrow i The Curse of the Black Pearl". Innebär detta att du instämmer med den gamle galningen Råttigan som envis som en åsna hävdade att Jacks karaktär inte är densamma i Dead Man's Chest och At World's End som i just The Curse of the Black Pearl.
Den tesen kommer jag aldrig ställa mig bakom. Jack är Jack i alla tre filmerna, men omständigheterna i de två senare tvingar honom att begå mer drastiska handlingar. Jack kommer alltid i första hand vad honom själv beträffar.

Jag läste för cirka 20 minuter sedan ut Alice's Adventures in Wonderland och kommer imorgon att börja lästa Through the Looking Glass and what Alice found There, vilken jag för övrigt bara har läst en gång hittills och det på svenska så det blir en helt ny läsupplevelse för mig.
6 dagar kvar till premiären och nu har 41 personer förbokat. Som jag tidigare har sagt, om det inte är slutsålt på premiären så kommer Zeus låta blixtar regna över våra ovärdiga skalper och Hades (inte du, min vän) pizza-ugn kommer dåna i de mörka djupen.

Ändrad av 101dalmatiner - 25-februari-2010 vid 01:12
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 10:52
Nädå, men i den första filmen var hela grejen med Jack mer ny och oväntad, vilket gör att jag fortfarande ser hans prestation i den filmen som lite mer minnesvärd. Det var ändå i den filmen som en klassisk karaktär skapades. Det där med att välja Depps bästa prestation är lite knivigt. Som sagt, skulle jag bara välja en ligger Sparrow kanske bäst till, men Ed Wood, Barrie, Sweeney Todd, Agent Sands (underskattad!) samt Willy Wonka är klart med i fighten.
Angående bokade platser är min visning nu uppe i enbart 26 lediga stolar, föreställningen innan ligger på 25. Jag skulle tro att den "jobbiga" publiken inte går på onsdag utan kanske väntar till helgen. Hoppas på det. Var i en likadan salong i måndags, publiken skötte sig exemplariskt trots att det nästan var fullt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 13:55
Grejen med Jack i CoTBP kontra Jack i DMC/AWE är att Jack i första filmen var skriven på ett helt annat och mycket tråkigare sätt. Depp tog manuset och vred till det efter eget behag och så föddes den Jack Sparrow vi känner och älskar. Efter att han blivit etablerad på det viset var ju manusförfattarna tvungna att skriva honom på det viset till uppföljarna och då blir det ju givetvis lite mer konstlat än när agerandet kommer rakt ur hjärtat på Depp något många gnällspikar använder som argument för att få de två andra filmerna att stå i dålig dager.

 

Jag såg två stycken Alice-filmer inatt. Dels versionen från 1903 (!) och dels en Australiensisk tecknad film från 1988. 1903 versionen var bäst, jag fick dock dra igång en låt samtidigt för givetvis finns det inget ljud till en över hundra år gammal film, jag valde Enyas "Dreaming".

Den tecknade filmen (hade tyvärr bara svenskt tal) var mycket flummig på mer än ett sätt och hade en mycket skum dubbning, kände inte igen en enda av rösterna och alla pratade mer eller mindre skånska, förutom Alice som istället led av bristande inlevelse. Men när man är lite skön i huvudet efter att klockan ett på natten ha läst ut Alice i Underlandet så är det endå en soft upplevelse att bara flya med i en sådan där billig direkt till video-rulle. Det ska sägas att filmen förljde bokens handling ganska bra.
Efter att jag har läst ut Through the Looking Glass ska jag se "Alice in Wonderland" (tv-versionen från 1985) och dess uppföljare "Alice Through the Looking Glass"(från 1986). Dessa två versioner har jag hört ska vara några av de mer skrämmande som har gjorts. Har läst om många som blev smått traumatiserade av de som barn, så det ska onekligen bli spännande att se.
Har dessutom en version från 1972 med Peter Sellers som Påskharen, fortfarande inplastad.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 17:04
nu har jag också införskaffat alice i underlandet kaninens uppdykande gav mej sån lust att teckna så vi får väll se om det blir något mer läst i denna klassiker ikväll (lånade den på engelska) med tanke på hur kort boken är lär jag ha hunnit läsa ut den tills på söndag (senast) ska nu lyssna lite på lionking the musical men återkommer med mer om boken och burtons senare :P
"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 17:25
Ah, det låter bra... tror jag. Kaninen dyker ju upp på första sidan så det kan inte ha blivit så mycket läst, eller? Fick du alltså lust att teckna kaninen?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 20:41
101dalmatiner: Ditt första stycke om Depp och Pirates-författarna är jag helt med på, och det är även så jag tänkt att det förmodligen är. Dock är det inte negativt för mig heller, tycker båda uppföljarna är svinbra. Faktum kvarstår dock att del ett är mest originell. Fantastisk trilog.

 

Jag känner att jag borde se Disneyklassikern Alice i Underlandet innan onsdag...bara det att jag sett den så fruktansvärt många gånger. Å andra sidan, ska jobba nattskift natten till just onsdag...då kanske den skulle sitta fint. Nånstans ska jag nog klämma in den.

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 20:47
jag satt på bussen då jag läste om kaninen och han fram till när hon simmar i sina egna tårar dvs sid 24 jodå kaninen blev fin fin ska läsa vidare på boken när jag lägger mej ikväll längtar efter filmen nu såg på bokrean idag att det bland nyheterna fanns en hel del böcker med mad hatter på framsidan :D

anledningen till att jag så gärna ville måla kaninen var den enkla texten "a white rabbit with pink eyes ran close to her" jag har altid tänkt mej kaninen som dödögd men de rosa ögonen skulle passa så bra att teckna med marker pennor så jag tänkte att jag bara måste måla min egen version av den vita kaninen Hug
"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 21:06

"Jag känner att jag borde se Disneyklassikern Alice i Underlandet innan onsdag...bara det att jag sett den så fruktansvärt många gånger. Å andra sidan, ska jobba nattskift natten till just onsdag...då kanske den skulle sitta fint. Nånstans ska jag nog klämma in den."

 

Jag känner att jag borde se Disneyklassikern för första gången innan onsdag... och det skall jag också göra. Vad jobbar du med? Kan du kolla film på nattskiftet?

 

"anledningen till att jag så gärna ville måla kaninen var den enkla texten "a white rabbit with pink eyes ran close to her" jag har altid tänkt mej kaninen som dödögd men de rosa ögonen skulle passa så bra att teckna med marker pennor så jag tänkte att jag bara måste måla min egen version av den vita kaninen"

Det där låter ju underbart. Jag skulle vilja se resultatet.

Det här är min favoritversion av Mr W Rabbit:

 

Den här lilla bilden gör honom dock inte rättvisa ska tilläggas. Bilden finns precis i början av Sagan om Alice i Verkligheten. Jag tycker han är bedårande för han ser så realistisk och söt ut men är på samma gång helt tydligt ett sagoväsen. Svårt att förklara med ord.



Ändrad av 101dalmatiner - 25-februari-2010 vid 21:07
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 21:29
jo han ser verkligen jättesöt ut kan man ladda upp bilder här? för i såfall kan jag ju visa när jag väl färglagt den

ps du skriver : Jag känner att jag borde se Disneyklassikern för första gången innan onsdag
menar du att du inte sett disneys version av alice i underlandet? 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 21:48
SE DEN! Jag tycker den är fantastiskt bra. Inte den absoluta favoriten, men klart Disney topp 10. Såg den många år innan jag läste originalet, men på sin korta speltid har den fångat atmosfären och är en av de filmer som mest "andas" Disney. Om du älskar Alice i Underlandet, hur kan du inte ha sett Disneys version av alla?
Jag jobbar på ett bla på ett gruppboende för intelektuellt funktionshindrade, och det är vad jag ska göra den natten. Får sova på natten, gött nog, men det passar ju utmärkt att se den då. Får nog bli så, om jag inte ser den innan.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 08:30
"du skriver : Jag känner att jag borde se Disneyklassikern för första gången innan onsdag
menar du att du inte sett disneys version av alice i underlandet?" 

 

Jag har inte sett den i dens helhet. Jag har sett stycken av den men av någon anledning aldrig hela... Jag vet att det verkar ganska stört att JAG inte har sett Disneys Alice in Wonderland ordentligt än, men vad kan jag säga? It's a f*ed up world.

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 15:11
här är bilden jag lovade att ladda upp
http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2010/057/5/b/the_white_bunny_by_greyretriever.jpg

ska försöka se filmen med min kusin tror dock att jag inte kommer att se den på premiären



"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 16:06
Grym! Jag menar det. Verkligen riktigt, riktigt bra!  Du skulle utveckla honom och prova olika typer av västar och se vilken som passar bäst. Eller kanske en rock över västen eller varför inte alltihop. Jag vill se mer av den här varan. Jag skulle vilja se hela boken illustrerad i din stil. Båda böckerna har 42 bilder vardera, fundera på saken. I vilket fall som helst så måste du teckna Kålmasken senare.
Hur långt har du kommit i boken?
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 16:25
kålmasken har irriterat både mej och alice och nu blir hon utskälld av en duva roligt att du gillar den får se om  jag målar kolmasken sen är mest nyfiken på när filurkatten dyker upp än så länge
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 16:38
Riktigt imponerande, må jag säga. Ruskigt tjusig kanin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 17:12
"Who are YOU?"

 

Hur kan man inte charmeras av en sådan öppningsreplik?

Ändrad av 101dalmatiner - 31-mars-2010 vid 23:58
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 23:11
Läste precis klart första boken.fantastisk bok och verkligen helt underbara bilder, fick också insperation till att måla.Tongue 
Hoppas bara jag hinner läsa klart 2an tills onsdag.Big smile 

Ändrad av Art_of_Minnie - 26-februari-2010 vid 23:19
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 00:20
Jag har bara läst Through the Looking Glass en gång, och har skippat att läsa den nu inför filmen. Kanske borde gjort det, men tyckte inte den var lika bra som Alice. Lite skamligt, men det får gå.
För övrigt tycker jag det verkar som att Caterpillar har det intressantaste utseendet i filmen. Ska bli mycket spännande att höra Alan Rickman!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 10:11
Alan Rickmans röst är ju perfekt, jag menar det säger ju sig självt att han har den perfekta rösten för The Caterpillar. Haha, han gjorde ju roboten Marwins röst så j*vla bra i Liftarens Guide till Galaxen, helt klockren.

Jag instämmer med att Through the Looking Glass inte når upp till första boken, men den har ändå några av de bästa karaktärerna: Tweedlarna, Humpty Dumpty och The Jabberwock...

 

File:TheJabberwocky.jpg

 

 

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 18:10

Alltså, hur kan de dubba den här filmen? Vem kommer att göra Hattmakarens röst? De som har plågat sig igenom Charlie & the Chocolate Factory med svenskt tal, hur pass lik är denne Andreas Rothlin Svenssons röst Depps?



Ändrad av 101dalmatiner - 27-februari-2010 vid 21:08
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 19:54
Va? ska de dubba den nya alice filmen? men det måste väll vara den engelska vertionen som kommer visas på flest biografer väll?

förstår iockförsej varför de gör det på dvder i vissa fall har en kusin på 12 år som har dyslexi och därför inte hänger med i handlingen om man inte högläser textremsorna åt henne (och hur roligt är det?) men annars är det ju näst intill brottsligt om de skulle föredra en dubbad vertion
"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 21:07
På de flesta biografer tror jag att båda versionerna kommer att visas. Eller rättare sagt alla fyra versionerna: engelskt tal 3D, engelskt tal, svenskt tal 3D, svenskt tal. Men jag tycket att det är ett hån att dubba Johnny Depp till svenska, det får bara inte hända, liksom.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 00:51
Jag håller med, det är skamligt! Har sett drygt en halv minut av Charlie and the Chocolate Factory, just för att höra hur Depp lät. Det var allt jag pallade, ville kasta mig genom väggen efter det. Orättvist kanske, men Johnny Depp på svenska är inte min bag riktigt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 01:44
Kan du beskriva hur han lät? Jag förstår att det är svårt men försök.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 10:57
Hm..mycket svårt alltså. Det var ett tag sedan. Han lät väl...jag vet inte. Ganska len röst, inte alls lika creepy som originalet. Visst, det är möjligt att han passar hyfsat men tanken på att lyssna på en svensk Johnny Depp gör ju att jag redan innan bestämt mig för vad jag tycker.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 12:22
Den är bara hyffsad, jag tycker då bättre om den tecknade filmen från 1951, för den har mer humor och handling.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 14:25
Okej. När såg du den här versionen?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 16:05
Jag fick dessutom för mig att han snackade om Charlie and the Chocolate Factory-dubben... säkert att han inte är ett troll?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 19:22
En sak jag har funderat på angående filmen, kommer den att marknadsföras på samma sätt som POTC-filmerna? Jag menar kommer det att göras actionfigurer av Hattmakaren? Kommer det att släppas serietidningar och böcker? De två kommande spelen är jag särskilt nyfiken på. Wii-versionen ska tydligen följa filmens handling och DS-versionen kommer att ge oss "en ny synvinkel" av historien. Mer än så vet jag inte. Spelen släpps den andra mars.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 19:41
det skulle inte förvåna mej det minsta om det görs actionfigurer av hattmakaren jag menar filmen innehåller ju ett sånt härligt karaktärsgalleri till att börja med att det är tim burtons som regiserat gör ju bara att det blir en större målgrupp som vill köpa produkter de har redan gjort nytryck av alice in wonderland med hattmakaren på framsidan (såg pocketböckerna på akademibokhandeln) och filmböcker har också redan getts ut

här är föresten bilden på the caterpillar det stod inte kålmask i den engelska vertionen så jag valde att designa honom som en annan sorts larv
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2010/059/7/c/the_caterpillar_by_greyretriever.jpg 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1011121314 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media