Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Peter Pan

Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2005 vid 20:16

Så här ser statyn i Kensington Gardens ut:

http://www.maa.org/england/Kensington_Gardens/images/image01 0.jpg

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2005 vid 20:49
Okej jo den va ju fin( va bra att du fixa fram en bild , tack) men jag tror inte det var den som var med på videon, fast det var ett tag sen jag såg den så jag kan ju ha fel men jag har för mig att den i videon var mindre... Föresten vet nån om det finns nån staty av disneys peter pan verkar ju finnas en del statyer av honom.....

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 12:59
Nu har jag sett filmen Peter Pan med Jeremy Sumpter och visst skiljer den sig endel ifrån disneys version. I disneys vet ju Darling barnen vem Peter är men det vet de ju inte i den andra, sen var det ju skillnad på sjöjungfruarna de var ju lite "trevligare" i disneys (men de ville ju dränka "Lena" i båda) Hmm tycker det fanns bättre saker i den med Jeremy men den disney har gjort är nog endå bättre. (fast vem vet jag kanske ändrar mig sen)
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 15:01

Postad av Saga Saga skrev:

Nu har jag sett filmen Peter Pan med Jeremy Sumpter och visst skiljer den sig endel ifrån disneys version. I disneys vet ju Darling barnen vem Peter är men det vet de ju inte i den andra, sen var det ju skillnad på sjöjungfruarna de var ju lite "trevligare" i disneys (men de ville ju dränka "Lena" i båda) Hmm tycker det fanns bättre saker i den med Jeremy men den disney har gjort är nog endå bättre. (fast vem vet jag kanske ändrar mig sen)

Som jag har sagt förut så är ju spelfilmen mer trogen boken. Men jag tycker att båda filmerna är bra gjorda och roliga. Jag tror faktiskt att jag gillar spelfilmen bättre, men jag kan ändra mig närsomhelst så...

Ja, man skulle ju kunna tro att sjöjungfrur ska vara trevliga varelser men icke! Dom är ju dock lite snällare i disneys version, inte lika, mordiska 

Ändrad av Bara lilla jag
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2006 vid 21:26

Peter Pan kommer släppas i vår igen va?

Jag undrar om det är någon som vet vad som kommer att skilja den nya utgåvan ifrån den gamla. Vilken ska man ha i sin samling?
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2006 vid 22:21
Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Peter Pan kommer släppas i vår igen va?

Jag undrar om det är någon som vet vad som kommer att skilja den nya utgåvan ifrån den gamla. Vilken ska man ha i sin samling?

Man kan läsa en pressrelease om den amerikanska utgåvan här:
http://www.ultimatedisney.com/peterpan-platinumedition-pressrelease.html

Nu lär vi väl inte få någon dubbeldisc-utgåva här i Sverige, men man kan ändå gissa att en del av extramaterialet kommer att finnas med på den svenska utgåvan.

Beträffande vilken utgåva man ska ha så är det nog för tidigt att säga. Teoretiskt går tekniken framåt så att en ny utgåva har förutsättningar att bli bättre än en gammal. Å andra sidan kan överdriven restaurering leda till att filmen känns steril och livlös, och i så fall skulle en äldre utgåva vara att föredra.
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Australia
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2006 vid 02:30
den ar val redan ute pa dvd?
 har de gjort en omdubbning pa peter pan?

Jag har inte sett den pa jatte lange sa jag vet inte hur dvdn ar.
Nar jag va liten va peter min favorit jag va namligen kar i peter pan. de konstiga va att en gang dromde jag att jag var peter pan.
 tycker nog att de vore mer ratt att dromma att jag va lena men men.
kraaam
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2006 vid 11:42
Postad av Leah Leah skrev:

den ar val redan ute pa dvd?
 har de gjort en omdubbning pa peter pan?

Peter Pan har funnits på DVD, men den har utgått.
Det gjordes en ny dubbning av filmen i Början av 90-talet med Anders Öjebo som Peter.
http://www.magicmovies.se/film.asp?id=14
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2006 vid 23:26
Det står, på den sidan som anders länkade till, att peter pan tillhör platinaserien, men det står ingenting om pongo och de 101 dalmatinerna. Vet att disney lagt till några filmer (bla Peter Pan) till den där listan, men ändå. Hur är det med det där? Spelar väl inte så stor roll, mest nyfiken.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2006 vid 11:03
Postad av Hades Hades skrev:

Det står, på den sidan som anders länkade till, att peter pan tillhör platinaserien, men det står ingenting om pongo och de 101 dalmatinerna. Vet att disney lagt till några filmer (bla Peter Pan) till den där listan, men ändå. Hur är det med det där? Spelar väl inte så stor roll, mest nyfiken.

Jodå, Pongo och de 101 dalmatinerna tillhör platinaserien. Den är t.o.m. en av de tio ursprungliga titlarna på den listan.

Platinaserien bestod från början (2001) av följande tio titlar, och avsikten var att endast släppa en per år:
  • Snövit och de sju dvärgarna
  • Skönheten och odjuret
  • Lejonkungen
  • Aladdin
  • Bambi
  • Djungelboken
  • Askungen
  • Den lilla sjöjungfrun
  • Lady och Lufsen
  • Pongo och de 101 dalmatinerna
Våren 2003 tillkom ytterligare fyra, samtidigt som Disney meddelade att det fortsättningsvis skulle släppas två om året:
  • Pinocchio
  • Fantasia
  • Peter Pan
  • Törnrosa
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2006 vid 11:17
Jo, jag kände till det också. Men på den länken där uppe stod ju filmerna i platinaserien med, även Djungelboken som inte släppts än. Peter Pan stod också med. Däremot fanns varken Pinocchio, Fantasia, Törnrosa eller Pongo och de 101 dalmatinerna med. Tänkte de kanske gjort nån ändring, att det bara skulle ingå tio filmer i den där serien. Men okej, spelar ju ingen roll. Lite fult av Disney att släppa nya utgåvor igen och igen i alla fall. Bättre om de släppte riktigt feta utgåvor direkt. Fast det tjänar de kanske inte så mycket på. Hmm..
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2006 vid 11:52
Postad av Hades Hades skrev:

Jo, jag kände till det också. Men på den länken där uppe stod ju filmerna i platinaserien med, även Djungelboken som inte släppts än. Peter Pan stod också med. Däremot fanns varken Pinocchio, Fantasia, Törnrosa eller Pongo och de 101 dalmatinerna med. Tänkte de kanske gjort nån ändring, att det bara skulle ingå tio filmer i den där serien.

Nej, det har inte gjorts några ändringar sen 2003. Platinaserien består fortfarande av fjorton titlar. Presentationen på sidan om Peter Pan visar bara de platinautgåvor som redan är släppta, eller som har fått ett officiellt releasedatum. Filmer som har släppts tidigare, men endast som vanliga (ej platina) utgåvor finns inte med. Ej heller framtida utgåvor med osäkert releasedatum.

Ändrad av Anders M Olsson - 02-december-2006 vid 12:01
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sweden
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 20:04
Ett sjörövar liv är ett uuunderbaaart liiv ett äventyrsliv upp på tort, vi lever för dagen vi har is i magen för sjörövarlivet är kooooort ja för sjööö... "PANG" Clap
Peter Pan är enligt min ringa mening en fantastisk, magisk oerhört bra film!!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 21:21
Är också ett stort fan av Peter Pan. Tycker som ni att det är kul med alla figurer runt omkring. Vem ville för övrigt inte vara en sjöjungfru när man var liten?

Jag har också lite problem med dessa egocentriska pojkar (avskyr Karlsson på taket! Dead). När jag var liten fattade jag aldrig varför han var så elak hela tiden. Men Peter Pan är ju ändå en ganska komplicerad figur. Tycker faktiskt att historien om honom är ganska sorglig när man tänker efter.

Älskar spelversionen med Jeremy! Den gick på tv igår och jag bönade och bad pappa att han skule spela in den, men ack nej... Unhappy

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 10:52
Hmm...Jag vet inte vad jag tycker om Peter Pan riktigt.
Visst är han ganska lik Karlsson, båda kan flyga och är egon.
Jag tycker faktiskt att Oeter Pan är ganska bra. Själva historien är ju jätte fin, filmen är bra men som sagt så kunde musiken ha varit bättre.
Spelfilmen Peter Pan gillar jag mycket :) Den är iallafall bättre än disney-versionen.
Och jag total diggar Tingeling i båda filmerna LOL

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 16:36
Jag gillar Peter Pan, den har alltid varit en av mina favoriter. Däremot gillar jag inte Karlsson på taket. Tongue (Karlsson är aningens bättre i bokform än på film, dock.) Jag såg också spelfilmen iförrgår, den var faktiskt rriktigt bra den också. Gillade de onda sjöjunfruarna. Tingeling var mycket bättre i spelfilmen än i den tecknade tyckte jag.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 16:52
Jag har bestämt mig för att ha kvar den gamla utgåvan av Peter Pan och att dessutom köpa den nya. Kan vara kul att jämföra och dessutom kan man aldrig veta i förhand vilken som är bäst egentligen. Ser fram emot den nya utgåvan Smile
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2007 vid 17:54
Jag med! Smile Någon som vet datum på när den släpps?

Peter Pan är ju faktiskt en väldigt sorglig historia om man tänker efter. Fast det märks mer i böckerna och spelfilmen. Knappt alls i den tecknade.

Kan man låta bli att tycka synd om honom i spelfilmen med Jeremy Sumpter när han är utanför deras fönster? Cry
På tal om den måste jag säga att Peters glömskhet är en miss. I den tecknade är detta inte med alls (vad jag kommer ihåg, var tyvärr att bra tag sen jag såg filmen). Men i spelfilmen tar dom med det när det handlar om John och Michael. "Who are you? - I'm John? -John..!" Och även senare när de är borta "Michael? John? My brothers! - Who?" Men sedan fortsätter dom inte med det här. Man får inte veta något mer. Vilket är lite synd att ta med det då, jag tycker det känns som en oavslutad idé.

Men för att gå tillbaka till ämnet, Disney's Peter Pan Wink Jag tycker inte det gör så mycket att låtarna är rätt halvkassa för det känns bara rätt i filmen. Det ska inte vara så bra för det är inte viktigt i just den här filmen. Den klarar sig ändå.
Är inte Smee en "sido-skurk" av bästa klass förresten? LOL

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 17:44
Den ska komma den 7:e mars.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 20:14
Jo Smee är kanon kul!!

Jag tycker bäst om scenen när Kapten Krok och Smee är på däck och Krok försöker komma på vart Peter gömmer sig. Sen när Krok skuter den sjungande piraten. Min kompis och jag brukade imetera hela den scenen när vi hade tråkit på gymnasiet.

..."Men snälla söta rara kapten Krok, att skuta en man mitt i en allaria, hehe, det är inte god ton." "God ton sa ni Smee? Sablar god ton visade Peter Pan god ton när han gjorde det här mot mig?"....LOL
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 20:48
Den scenen är så klockren! LOL "God ton sa ni Smee?" Halva filmens humor är ju Smee och Kapten Kroks diskussioner.

Och de vilsna pojkarna är för söta Tongue Hur många är dom nu igen? Måste vara år och dag sen jag såg den här filmen Cry
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2007 vid 12:51
Är det nån som köpt den idag?
Jag ahde förhandsbokat den, men fick det inte idag. Cry Men jag får den förhoppnings vis i morgon.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 16:38

Är den nån större skillnad på den nya och den äldre dvd-utgåvan? Tycker inte skillnaden verkar så stor.. 

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 18:47
Jag hade helt glömt bort att den släpptes igår. Så jag beställde den på CDON.com idag. Den kommer nog i början på nästa vecka då. Ska bli kul att se den, jag har inte sätt den på flera år.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 19:29
Jag har inte heller sett den på år och dagar. Så imorrn bär det av till närmaste affär och köpa Wink Ska bli riktigt kul att se den igen Big%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 20:35
Köpte den faktiskt för...ja, 2 timmar sedan ungefär :P Verkar lovande (trailer för Djungelboken med också, man börjar längta :))
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 14:44
Haha lite komiskt med tanke på att jag sitter här med den nu och också köpte den för ca två timmar sen. Jag tänkte dock tortera mig själv lite så väntar med att se den. I alla fall några timmar...
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 14:58
Jag fick min idag, men jag väntar till ikväll med att se den Wink
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 15:02
Hehe joo jag tänkte också göra detWink Måste säga att det var rätt bra framsida också. Bättre än Den lilla Sjöjungfrun till exempel (den kunde ju varit så mycket bättre gjord).
Tycker det verkar lite intressant det där som står på baksidan "Disneys egna ord". Men ska stå ut tills ikväll och inte se den innan Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 16:22
Buhu, jag har inte fått min än. Cry Vill ha den nu!!! Hade tänkt att se den nu i helgen, men jag får vänta. Hoppas den kommer till veckan, annars vet jag inte vad jag gör.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media