Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Darkwing Duck

 Svara Svara Sida  <1 34567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disney_retro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_retro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2008 vid 19:04
Jo, räkna med att jag ska be dem sända serierna i en mer kronologisk ordning 101dalmatinerWink. Jag börjar bli trött på att "försöka" se hela Räddningspatrullen, när de sänder samma avsnitt hela tiden. Det är nästan så att man börjar tro att de inte har alla, fastän jag är rätt så säker på motsatsen. Med deras sändningstider och udda avsnitt "måste" man spela in för att se dem i någorlunda kronolgisk ordning.

store5: " Ledsen att göra dig besviken, Disney_retro.
Men jag tror inte att dom kommer att gå med på att visa Darkwing Duck igen."

Nä det finns en möjlighet att de inte har sådana planer i nuläget. Men jag tycker det är fel att tappa modet innan man ens har försökt. Eftersom serien är så pass bra (en av de bästa enligt mig) finns det en chans att de återupptar sändningen av den. Om man inget frågar, får man inget veta.
Till toppen
Disney_retro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_retro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2008 vid 20:43
Jag har nu skickat brevet till Disneychannel och frågat om hur deras programutbud ser ut i framtiden. Jag frågade:

Kommer ni att sända Darkwing Duck inom en överskådlig framtid?
Har ni några planer på att sluta visa någon av 90-tals serierna som sänds nu?

Jag bad dem även att sända tv-serierna i en mer kronologisk ordning som det egentligen ska vara tänkt. Vet inte om jag var tillräckligt bestämd där, men vi får seSmile. Hoppas att det inte tar allt för länge innan man får svar.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2008 vid 21:24

Jag har hört att de sällan svarar på mail, med de kanske har bättrat sig.

Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 03:15
Disney Channel har oftast svarat på mina mail (dock inte alltid), men svarens kvalitet varierar kraftigt - alltifrån intelligenta utförliga svar till rena "goddag yxskaft"-svaren. Dock brukar de inte vara alltför snabba på att svara - det snabbaste jag fått vänta på svar har varit 2 - 3 dagar, och det längsta över en månad (undantaget de fåtal mail som de aldrig svarat på).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2008 vid 20:45
Det var det. Nu har jag sett alla 90 episoder av denna superba serie. Mycket nostalgi men ännu mer avsnitt jag aldrig tidigare sett. Helt fantastisk.
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 22:46
Håller på att glutta igenom alla 90 avsnitt just nu...

Har sett ca 50-60 nu och den är helt underbar.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 05:03
Hej, ännu en DD älskare här...


MoonCloud? Är det DEN MoonCloud jag tror det är? *Host*misslyckatförsökattvarahjälpsammedöversättningfrånminsida*Host*
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 18:10
hehe, japp.. du borde väl kunna lista ut det av min avatar? :)

så det är här du håller hus, din smitare ;) varför har du inte svarat på mina meddelanden? Misstänkte att du inte loggar in på vårt forum så ofta, därför skickade jag vanligt mail också...
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2008 vid 09:22
Postad av MoonCloud MoonCloud skrev:

hehe, japp.. du borde väl kunna lista ut det av min avatar? :)

så det är här du håller hus, din smitare ;) varför har du inte svarat på mina meddelanden? Misstänkte att du inte loggar in på vårt forum så ofta, därför skickade jag vanligt mail också...


Hehe, kollar inte min mejlbox ofta. >_>

Missade antagligen ditt meddelande.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2008 vid 14:49
nåja, du är iaf välkommen tillbaka om du känner för att hjälpa till nu när det är sommarlov. Det är #76 isf som du skulle kunna fixa, om du har den. Wink

Och så tillbaka till DD-snack då I guess: har inte så mkt on-topic att säga, förrutom att jag behöver fler avsnitt på svenska Tongue Just nu har jag bara avsnitt: 1, 2, 4, 9, 13, 43, 44, 48 & 50 av säsong 1 och avsnitt 3, 7 & 12 av säsong 2... om det finns nån som har några andra, ge mig Embarrassed


Ändrad av MoonCloud - 04-juli-2008 vid 14:50
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2008 vid 15:52
Jahapp, för några dagar sen såg man klart alla avsnitten.
Måste säga att det är en av dem bästa serierna som någonsin gjorts men är samtidigt lite besviken på den sista episoden.

En så bra serie måste ha ett bättre slut, någon som håller med mig?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2008 vid 16:10
Postad av CADPIG CADPIG skrev:


En så bra serie måste ha ett bättre slut, någon som håller med mig?


Kanske producenterna hade tänkte sig åtminstone en till säsong när serien lades ner.

Visst förtjänar många serier ett bättre slut. Jag minns inte vad det sista avsnittet handlade om, men jag minns att serien hade börjat spåra ut den sista säsongen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2008 vid 20:10
Jo, det måste nästan vara så, Daniel.
Men det är tråkigt när dem slutar med ett "vanligt" avsnitt.

Spårat ut? Det tycker jag inte...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 12:15
Det är ju för övrigt svårt att säga vilket som är det "riktiga" sista avsnittet. Seriens episodlista är för bedrövlig. Huller om buller likt Toon Disneys tablå. Jag hade turen att snacka med en Darkwing-fantast som hade satt ihop sin egen riktigt bra episodlista som verkligen fungerar till skillnad mot den officiella.
Till toppen
Disney_retro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_retro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2008 vid 00:46
Hej, igen!

Det var en stund sedan man var inne här...

Ja, det vore väldigt kul att få tag i de ca.50 st svenska avsnitten som hann sändas innan serien togs bort. Jag har förgäves försökt kontakta Disney channel, men fick som sagt inget svar. Hoppas verkligen att denna underbara serie börjar sändas igen.Smile

MoonCloud - Det sär låter som avsnitten, som delas ut på torrents. Jag har samma episoder och vill gärna ha fler! Det är dock lite konstigt att de plockat avsnitt från säsong 2. Jag menar, brukar inte avsnittten sändas i ordning? Detta borde ju i så fall innebära att det finns långt fler svenska avsnitt än de omtalade 50. Hoppas att detta stämmer, men rätta mig om jag har fel.

101dalmatiner - En episodlista som en DD-fantast samlat ihop? Låter onekligen intressant.Tongue Du råkar inte ha listan sparad ner någonstans?

Jag hoppas verkligen att Toon Disney, eller Disneychannel börjar sända Darkwing igen, för att någon DVD-box kan vi ju titta i stjärnorna efter...

Ska nog testa att maila dem igen. Någon som har Toon-Disneys mail? Testade näligen bara Disney channel senaste gången.
Till toppen
Disney_retro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_retro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2008 vid 11:57
Sorry för dobbel post, men ingen svarade på mitt förra så :)

Jag har kontaktat KM Studio AB (de som gjorde den svesnka dubbningen av Darkwing duck) och frågade om de hann göra färdigt den svenska dubben innan serien slutade sändas i svensk tv och om den i så fall (med Disneys tillåtelse) gick att köpa. Svaret som jag fick var följande:

"Hej Marcus,

Vi dubbade Darkwing Duck för många, många år sedan. Vi var bara inblandade i ljudbearbetningen och har således inget bildmaterial från serien. Även om så hade varit fallet så äger vi inte rättigheterna och får då absolut under inga som helst omständigheter lämna ifrån oss någonting som har med dubbningen att göra.

Jag har gjort en snabb koll och det jag har hittat är en episodlista som sträcker sig till episod 79 men jag kan inte garantera att allt blev inspelat.

Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig mer.

Ha en trevlig sommar."

Det är allmänt känt att Disney håller hårt på sina rättigheter och att KM Studio AB, av naturliga skäl, därför ger mig detta negativa svar. Troligen kommer Disney aldrig att få användning för denna svenska dubb (en svensk DD-box i Sverige kommer troligen inte att hända), därför hade det varit kul om Disney tillät ett privat köp av denna dubb...


Ändrad av Disney_retro - 29-juli-2008 vid 11:58
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2008 vid 16:42
oavsett vilket bolag de hade dubbat åt och oavsett hur hårt det bolaget håller på sitt upphovsskyddade material. så hade inte en studio som gör dubbningen kunna legalt lämna ut det/sälja något av det.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Disney_retro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_retro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2008 vid 22:30
Nej exakt, det går inte att sälja ut hela eller delar av dubb legalt om inte rättighetsinnehavaren (Disney) ger sin tillåtelse, vilket inte kommer att hända...

Jag blev förvånad att KM Studio AB, faktiskt verkar ha spelat in svensk dubb till fler avsnitt än som sänts i tv. Jag hade misstankar om detta, men vågade inte riktigt tro det. Min fråga är varför dessa avsnitt inte har börjat sändas i komersiell tv på senare tid av t.ex. Disney channel? Jag menar nu finns det inga "moral tanter" som kan hindra detta.

Om dubben till de extra avsnitten är färdig, tycker jag att Disney channel borde ta med dessa i sina nya sändningar, om/när de börjar sända DD igen. Allting handlar själklart om kostnadsfrågor, men jag ska försöka skicka något mejl till Disneychannel/Toondisney och fråga om detta kan bli möjligt. Jag skulle bli väldigt glad om de beslutade sig för att visa de gamla avsnitten igen och ännu gladare om de skulle börja visa dessa + de extra dubbade avsnitten som aldrig blev släppta!

Ändrad av Disney_retro - 29-juli-2008 vid 22:33
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 12:15
darkwing duck måste vara en av världens bästa serier
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 13:55
Absolut. Den ligger helt klart på topp 30 listan över de bästa tv-serierna någonsin i min bok i alla fall.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 13:58

mmm darkwing duck är 5:A på min lista över favorit serier

Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 13:13
http://www.youtube.com/watch?v=MbbxOUfFjyo
darkwing ducks intro.gud vilken nostagi man får.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 13:17
En fråga bara, om du är 10 år, hur kan du få nostalgi av Darkwing Duck?
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 16:44

men det var skit länge sen jag såg det.

Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 23:03
HAHAH det var det värsta jag hört LOL
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 07:59
Postad av MoonCloud MoonCloud skrev:

HAHAH det var det värsta jag hört LOL
vad är det värsta du hört.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 12:33
dina uttalanden Ermm håller med 101dalmatiner. Var glad för det du gillar idag för när du har passerat 18 år - då kommer du att kunna vara nostalgisk på riktigt, när du tänker tillbaka på ditt liv innan du blev tonåring.

Ändrad av MoonCloud - 10-augusti-2008 vid 12:33
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 15:43
Det var inte riktigt så jag menade, MoonCloud. Är man bara 10 år är man för ung för att känna äkta nostalgi. Han påstår att det var "skitlänge" sedan han såg DW... det kan högst vara 4-5 år sedan om han kunde inta någon form av story och så. Jag tycker det hela låter mycket konstigt. Kan han inte lite väl mycket engelska för att vara 10 år?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 17:13
Vad har de 7 senaste inläggen med DD att göra?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2008 vid 22:55
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det var inte riktigt så jag menade, MoonCloud. Är man bara 10 år är man för ung för att känna äkta nostalgi. Han påstår att det var "skitlänge" sedan han såg DW... det kan högst vara 4-5 år sedan om han kunde inta någon form av story och så. Jag tycker det hela låter mycket konstigt. Kan han inte lite väl mycket engelska för att vara 10 år?


jag vet att det var det du menade, och det var det jag menade också.

och angående om detta är offtopic eller inte, finns ingen anledning till att vara överkänslig. det är knappast så att vi pratar om någon annan serie.

men jaja, we made our point by now. Approve
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media