Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun 3

 Svara Svara Sida  <1 34567 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2007 vid 21:38
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Jo men Johanna lär väl ha bivit något äldre nu jämfört med när den spelades in. Det var väl ändå några år sedan gissar jag. Men du är inte ensam om att ogilla Melody. Inte för att jag har något jätteanti mot henne, men jag vet att bland annat "Bara Lilla Jag" också kallade henne "Meloskit". Visst, det är inte heller min favoritkaraktär men jag dör inte av henne.
 
Och med en ny supertalang så menade jag att i varje ny generation av DLS (TV-serien, Ettan och Tvåan) så har de hittat en ny röst. Varför då inte göra det till Trean också då om det är möjligt?
Vill påpeka att jag inte kallat Melody någonting alls (i smeknamns väg) och definitivt inte "Meloskit". Gillar henne inte, och jag stör mig på henne men jag ger henne absolut inte smeknamn.
 
Angående vem som gör Ariels röst håller jag med dig. Det skulle vara helt okej att en ny person gav röst till Ariel, sålänge det var bra. Annars ser jag gärna att Myrra Malmberg gör en insats igen. Smile
Åh förlåt!UnhappyOuch Men jag felformulerade mig nog också rätt ordentligt nu. Däremot är jag 99% säker på att jag har läst i någon tråd att någon skrev "Melotönt" eller något sånt. Och jag har på något sätt fått för mig att det var du som skrev det. Men då måste jag ha fel då. Jag ber om ursäkt för det dåEmbarrassed.
Men för att återgå till ämnet; Myrra Malmberg är absolut ingen av mina favoriter när det gäller Ariels röst. Åtminståne inte när det gäller sången. Talet kan jag acceptera men sången låter för mycket opera för mig (jag har formuleringsproblem igen). Dessutom, om det ska bli en prequel så kanske inte Myrra passar så bra (hon låter för vuxen, gammal). En person som låter lite yngre kanske hade passat bättre, men vad vet jag?


Ändrad av Egd som fan - 31-juli-2007 vid 21:39
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2007 vid 22:59
Mycket möjligt, det var i alla fall inte jag. Wink
 
Jasså, det har jag inte tänkt på själv. Men du har en riktigt bra poäng jag glömde bort. Eftersom den utspelar sej innan så är det nog bättre med en person som låter yngre. Wink Idealet hade ju varit Sissel men det skulle jag inte tro att det blir.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2007 vid 18:56

På trailern till 3an pratar de ju på svenska. Kan det inte va de som pratar där som har rösterna? Tycker det låter som Johanna, faktiskt:)

Disney 4ever
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 20:52
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

På trailern till 3an pratar de ju på svenska. Kan det inte va de som pratar där som har rösterna? Tycker det låter som Johanna, faktiskt:)

Synd att jag inte har sett trailern då. (Den svenska alltså, jag har bara sett den engelska "Music-trailern".) Men det skulle väl kunna vara Johanna som spelar rösten igen, vem vet?
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 20:55
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Mycket möjligt, det var i alla fall inte jag. Wink
 
Jasså, det har jag inte tänkt på själv. Men du har en riktigt bra poäng jag glömde bort. Eftersom den utspelar sej innan så är det nog bättre med en person som låter yngre. Wink Idealet hade ju varit Sissel men det skulle jag inte tro att det blir.
Menar du då att det kan bli för svårt att få med sig Sissel?
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 12:46

Längtar så mkt efter denna film.

Disney 4ever
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 20:41
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

På trailern till 3an pratar de ju på svenska. Kan det inte va de som pratar där som har rösterna? Tycker det låter som Johanna, faktiskt:)



Ni som har svenska dvd utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun. Pratar dom på svenska i trailern till Askungen 3 också ?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 16:01
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Mycket möjligt, det var i alla fall inte jag. Wink
 
Jasså, det har jag inte tänkt på själv. Men du har en riktigt bra poäng jag glömde bort. Eftersom den utspelar sej innan så är det nog bättre med en person som låter yngre. Wink Idealet hade ju varit Sissel men det skulle jag inte tro att det blir.
Menar du då att det kan bli för svårt att få med sig Sissel?
Nej, jag syftade på att Myrra låter kanske lite för gammal för att det ska verka som att hon är yngre än 16?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 21:56
Men jag undrade varför du inte trodde att det skulle bli Sissel?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 23:01
Jaha..ursäkta mig.. Embarrassed
 
Nej då menade jag helt enkelt att jag inte tror att det blir Sissel, mest eftersom hon inte hade rösten i tvåan, varför skulle hon då göra den i trean? Fast man kan ju alltid hoppas.Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 19:11
Okej, jaja då förstår jag. Fast hon kanske lät för ung för att få vara med i tvåan? Men det kanske blir svårare att få med sig Sissel nu än när ettan dubbades för 18 år sedan, p.g.a. att hon kanske är mer känd nu? Jag vet inte, för jag känner inte till Sissel så väl.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 18:18
Skulle inte Lizette Pålsson eller Helen Sjöholm passa som Ariel ?
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 12:34
Bu! jag vill inte ha en 3:a! 2:an slutar bra! Jag vill i så fall ha en film som bara handlar om Ariels och "prinsens" relation. Alltså vad råkade de ut för innan de fick barn? Men, nej, helt inga uppföljare, men nu e det ju som det är, skönt att de e slut sen. 
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 13:48

Att tvåan slutade bra kan jag inte riktigt hålla med om. Tyckte inte om tvåan alls, den hade de kunnat skippa. För min del får de väl fortsätta göra ända bort till Den lilla Sjöjungfrun 8 om de vill, jag tänker ändå inte se dom. Tongue Finns bara en DLS och det är den första.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 18:42
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Att tvåan slutade bra kan jag inte riktigt hålla med om. Tyckte inte om tvåan alls, den hade de kunnat skippa. För min del får de väl fortsätta göra ända bort till Den lilla Sjöjungfrun 8 om de vill, jag tänker ändå inte se dom. Tongue Finns bara en DLS och det är den första.

 
 
Håller med dig, Den andra filmen slutar inte bra alltså även fast låten försöker att övertyga och att alla är lyckliga är det något som inte känns som om den slutar bra, det övertygar inte. Jag längtar till 3:an det måste jag erkänna eftersom att jag gillar allt som har med filmen att göra ( utom 2:an Tongue)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 18:55
Trean ska faktiskt bli intressant att se, för att se vad de gör av det. Det skulle kunna bli bra, men också katastrof. Men trean hade jag ändå tänkt se, men kommer det fler uppföljare lär jag inte se dom.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 21:17

Det som är bra med 3:an är jue att den utspelar sig ungefär under samma tid som serien, ( enligt rykten och så ser hon ju ung ut på trailern) Det hade varit en STOOR katastrof om det hade varit efter 2:an Tongue Vad har hänt då? haha vill inte ens tänka på detLOL

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 17:57
Precis min åsikt, hade den utspelat sig efter tvåan hade jag nog inte sett. Usch vill inte ens tänka på det. Skulle det handla om Melodys dotter då eller? Dead
Det som lockar är just att den ska utspela sig under samma tid som serien. Därför blir det intressant att se vad de ska göra av den. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 19:49
Melodys dotter? Vilken enorm stor värdelös katastrof det hade varit!
Lever ju verkligen upp till namnet Smile
Jaja, Hoppas hela jag att filmen blir bra... alltså en uppföljare den kommer ju inte kunna mäta sig med originalet men kan definitivt klå upp 2:an (hoppas jagLOL) Hoppas oxå att den är i samma stuk som serien!:)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 19:18
Håller med er !!! Bra att den kommer att utspela sig under tv serien. Fast det skulle vara kul att se Melody som vuxen. Om den handlar om den tid som i serien så kanske figurer från serien är med i trean. Te.x pojken Urchin. Eller hon som är döv som man får se i avsnittet om sjöstjärnan.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 19:28
Disney har ju lyckats ganska bra med uppföljare på senare tid ( tänker då på Bambi 2 Och Askungen 3 verkar vara bra ) Och vad jag har sett av DLS 3 så verkar den ju ha potential , scenen när Sebastian sjunger och Ariel och Blunder tittar på kunde ju lika gärna varit från ettan Wink 
 
så det här ser jag verkligen framemot! Nyfiken är jag så jag spricker Tongue
Love will be your guide
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 14:11
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Håller med er !!! Bra att den kommer att utspela sig under tv serien. Fast det skulle vara kul att se Melody som vuxen. Om den handlar om den tid som i serien så kanske figurer från serien är med i trean. Te.x pojken Urchin. Eller hon som är döv som man får se i avsnittet om sjöstjärnan.
 
 
Håller både med och inte.. Melody som vuxen (Dead) då hade ju Ariel försvunnit helt från bilden. ( hur gammal skulle inte hon vara då?Tongue
 
Men det med Urchin och de hade varit roligt enligt rykten ska han ju vara med men man vet ju aldrigWink
 
BTW ni som har sett serien mkt har jag bara en liten snabb fråga varför kallas Urchin Plurre i det första avsnittet han är med i men sen resten Urchin? kom de på att det var bättre att har originalnamnet kvar lr?
Lite konstigt att byta namn bara...
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 20:10

Att få se Urchin skulle vara riktigt kul faktiskt, han var alltid en karaktär jag gillade från serien. Det där med Plurre är jag inte riktigt med på? Är det inte så att någon av de andra kallas Plurre, eller att de andra (med de andra syftar jag på de där tjuvarna han hänger med i början) kallar honom det? Fast jag är inte säker på det alls, jag kan ha blandat ihop det. Det var ett tag sedan jag såg de där avsnitten.Tongue

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 20:40

Nee.. Jag är 90% säker att de kallar han Plurre, hittade banden för någon vecka sedan när jag städade i vårat gamla filmskåp kunde inte motstå att kolla på ett eller annatSmile Men han säger "jag heter Plurre vad har ni i mitt hus och göra" eller nåt sånt och Ariel kallar honom oxå det... ( tjuvarna heter hummer Dummer och RäkanTongue) HahahaxD Det var så härliga minnen när man satte i bandetBig%20smile Men men bara undrade om någon vissteSmile

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 17:50

Du har säkerligen rätt med tanke på att du nyligen såg dem, det var jag som var ute och cyklade. Wink Hursomhelst är han en bra karaktär som jag gärna ser i filmen. Smile

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 22:04
Enligt rykten ( det verkar som om det är så oxå) så kommer filmens original titel att vara:
 
"The little mermaid 3 Ariel`s beginning "
 
Låter intressant låter väl som början på hennes livWink
 
Fast det är ju bara rykten undrar vad de gör den svenska titeln till iså fall...
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2007 vid 11:18

Den döva tjejen heter Gabriella och hennes kompis var en bläckfisk som tolkade åt henne. Killen heter Urshin, men i första avsnittet med honom hette han Plurre. Sen återfick han väl sitt originalnamn, antar jag.

Disney 4ever
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2007 vid 18:34
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

Den döva tjejen heter Gabriella och hennes kompis var en bläckfisk som tolkade åt henne. Killen heter Urshin, men i första avsnittet med honom hette han Plurre. Sen återfick han väl sitt originalnamn, antar jag.

 
Det var det jag tänkte och det var det jag undrade varför de ändrade sig kändes aningen onödigt att ta tillbaka detTongue Bläckfisken heter Ollie, tror jag iaf i originalSmile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2007 vid 23:00
oki, tror jag har det avsnittet på video...
Disney 4ever
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 20:50
Sökte runt lite om filmen så hittade jag detta på Disneys Hemsida:
 
 
 
Antar att det är de filmen kommer att handla om.. Låter lite halvt konstigt tycker jag.. Vad tycker ni? Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media