Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

 Svara Svara Sida  <1 34567 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:10
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hur vet du att det inte är Ansem som har förvandlat sig till monstret? Var tog i så fall han vägen?
 
Om det nu så är Ansem. Skulle det hjälpa dig att komma på svaret då.Wink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:11

He he. inga komentarer....TongueTongueTongue

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:13
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

En sak jag undrar, Mimmi. Varför stavar du det "doogy"?

 
Tja. det är ett litet slangord som jag bara kom på. He he . I alla fall. kan du komma på vilken boss det är?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 15:44

Jag har inte vart på sidan på ett dygn, så ursäkta att det dröjde. Jag minns på ett ungefär hur han ser ut, stor jäkel, enorm rent ut av. Jag minns bara att jag först flög runt och slog sönder de där bobborna som skjuter på en. När de väl var oskadligjorda så gav jag mig på huvet och kroppen med magi och så fort jag började bli för skadad drog jag mig tillbaka och använde cure. Jag hade bunkrat upp som tusan med det tror jag. Väldigt hjälpsamt.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 18:21
Innan jag möter en boss åker jag alltid till Travers Town och köper så mycket cure och ether som jag kan.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 20:14
Ungefär den taktiken körde jag med. Men jag åkte tillbaka till Traverse Town ofta bara för att den är så himmla mysig. Brukade alltid läsa journalen i Merlins stuga.

Ändrad av 101dalmatiner - 21-augusti-2007 vid 20:14
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 23:11
Jag gör samma. Jag älskar verkligen Traverse Town.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 12:31

En annan stad som är himmla mysig är Twilight Town, i Chain of Memories.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 15:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag har inte vart på sidan på ett dygn, så ursäkta att det dröjde. Jag minns på ett ungefär hur han ser ut, stor jäkel, enorm rent ut av. Jag minns bara att jag först flög runt och slog sönder de där bobborna som skjuter på en. När de väl var oskadligjorda så gav jag mig på huvet och kroppen med magi och så fort jag började bli för skadad drog jag mig tillbaka och använde cure. Jag hade bunkrat upp som tusan med det tror jag. Väldigt hjälpsamt.

 
bobborna??ConfusedShocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 16:23
Det sitter väl massa klumpar, liksom, som skjuter på en, eller producerar nya heartless (minns inte) men det sitter saker på "marken" som är en del av bossen. Det är liksom ett fält framför honom och massa grottor eller nåt tror jag. Det sitter massa bulor här och där som man ska förstöra.
 
Jaha, då har man kört fast på ett boss-elände i Chain of Memories också. Suck, dags att levla igen. Yippie... storyn blir ju så jäkla uppbromsad när man måste fjanta runt och slåss mot miljoner heartless för att gå upp några snäpp i level. IRRITERANDE!!! Och svårare lär det bli. Jag hade fel, slutet är inte inom synhåll än på ett tag.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2007 vid 19:31
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det sitter väl massa klumpar, liksom, som skjuter på en, eller producerar nya heartless (minns inte) men det sitter saker på "marken" som är en del av bossen. Det är liksom ett fält framför honom och massa grottor eller nåt tror jag. Det sitter massa bulor här och där som man ska förstöra.
 
Jaha, då har man kört fast på ett boss-elände i Chain of Memories också. Suck, dags att levla igen. Yippie... storyn blir ju så jäkla uppbromsad när man måste fjanta runt och slåss mot miljoner heartless för att gå upp några snäpp i level. IRRITERANDE!!! Och svårare lär det bli. Jag hade fel, slutet är inte inom synhåll än på ett tag.
 
Det är helt fel boss som du ger mig inforation om. Det är bara han, inga heart less. Bara Han.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2007 vid 21:16
Okej... då vet jag faktiskt inte.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 14:41
Den här jäkeln är det men han är ju såklart i KH style när han är i spelet.Hittade ingen bild på honom där. Men här är han.
 
 
 
 
 
Ringer klockan nu?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 21:26
Jo, men det är han jag har snackat om hela tiden, han sitter väl liksom ihop med ett berg i spelet eller?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 15:10
Jo men inga heartless.Och bobborna vet jag fortfarande inte vad du menar.Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 17:53

Glöm det jag sa om heartless. Jag minns i alla fall att jag flög runt det där berget som är en del av hans kropp och slog sönder sånna där bobbor som satt på Oogie Boogie när han sammansmälter med sin kåk.

YES! Klarade Chain of Memories för några minuter sedan! Eller, nja, inte klarade det helt och hållet. Jag klarade Sora's del, jag undrar hur lång Riku's är... Det var hur som helst ett helsike till utmaning. Vissa av bossarna får några av de svårare i första spelet att framstå som fjollor.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 21:40
Jag har inte sett några heartless eller (bobbor) jag har bara anfallit hans huvud. Så du menar alltså att jag ska kolla efter  bobbor längst ner? inte slå på själva honom? är du säker?Shocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 21:44
Alltså, du gör helt rätt i att puckla på hans huvud, men jag har verkligen för mig att det finns några grejer som skjuter på en som man ska slå sönder. Shit, det här var knepigt. Men tro mig, hur svår han än verkar är han en baggis mot några av fulingarna i Chain of Memories. 
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 21:52
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Alltså, du gör helt rätt i att puckla på hans huvud, men jag har verkligen för mig att det finns några grejer som skjuter på en som man ska slå sönder. Shit, det här var knepigt. Men tro mig, hur svår han än verkar är han en baggis mot några av fulingarna i Chain of Memories. 
 
tror jag säkert....Confused
 
Jag ska kolla igen om det är några som sjuter på en som du säger.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2007 vid 21:53
Ops, jag menar skjuter på mig.Embarrassed
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2007 vid 09:53
Men du sa inget fel. Du kunde lika gärna säga "skjuter på en".
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2007 vid 15:47
I alla fall så ska jag se efter.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 12:08
Tar det tre dar att kika? Måste säga att Riku's del av Chain of Memories rockar hårt! Det är avslappnande enkelt, fick nästa game over på Kapten Krok (IGEN! Som jag gjorde 20 försök på med Sora!!!) men jag klarade honom på första försöket om än darrig och svettig och med varningssignalen tjutande ur högtalarna för att det bara var någon ynka milimeter på hälsamätaren. Jag vill bara tala om att det är en underbar idé att låta oss spela ur Riku's synvinkel, en något mörkare och coolare än Sora's. Hur som helst, Chain of Memories är ett superbt bra spel.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 14:23
Åh guuud! Kingdom Heartss är så himmla najs!!!! Jag klarade det första på 3 veckor när det precis kom, Tvåan är inte lika bra. Vad är det där chain of memories för nått?
 
(edit) Jag köpte det igår, spelade nästan hela natten och hela eftermiddan/kvällen idag. Visste faktiskt inte att det fanns Kh till Gba. Det är jäätte kul.


Ändrad av WinniedaPooh - 31-augusti-2007 vid 22:55
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2007 vid 17:34
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Tar det tre dar att kika? Måste säga att Riku's del av Chain of Memories rockar hårt! Det är avslappnande enkelt, fick nästa game over på Kapten Krok (IGEN! Som jag gjorde 20 försök på med Sora!!!) men jag klarade honom på första försöket om än darrig och svettig och med varningssignalen tjutande ur högtalarna för att det bara var någon ynka milimeter på hälsamätaren. Jag vill bara tala om att det är en underbar idé att låta oss spela ur Riku's synvinkel, en något mörkare och coolare än Sora's. Hur som helst, Chain of Memories är ett superbt bra spel.
 
Tror du att jag spelar varge dag eller? Jag har skolan att tänka på också.Geek
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2007 vid 21:52
Jag gissar att 101dalmatiner har gått ut skolan. Därför tänker han inte på att en del stackare inte har det än. Men förmodligen har jag fel nu - han tänker något annat.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2007 vid 14:25
Precis. Fast jag tänker mig snarare att det inte tar särskilt lång tid även om man går i skolan att knäppa på sin PS2 och bara kolla upp bossen. Men det är väl olika hur man uppfattar tiden som viktig eller inte. 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2007 vid 16:25

Fortfarande ingen som har övertygats om att "Chain of Memories" är värt att spelas? Jag gör nog med andra spelet som jag gjorde med första, drar igång det kring jul då disneystämningen är på topp!

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2007 vid 23:30
Om jag hade haft GBA så hade det nog varit lite lättare. De andra spelen (PS2) kan ju emuleras på PC men jag tror inte att det går med GBA. Jag hängde inte med på boomen som kom för för ca. 4-5 år sedan så jag har ingen, och jag gissar att de är svåra att få tag på nu? Någon som vet?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2007 vid 00:25
Jag tror inte att det är särskilt svårt att få tag på en GBA och om du letar lite ska du nog se att Chain of Memories finns emulerat på nätet nånstans.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media