Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Filmen

 Svara Svara Sida  <1 678910 12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2009 vid 18:59
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vad tycker ni om detta omslag ?
http://www.ultimatedisney.com/forum/viewtopic.php?p=442782&sid=d0cc5362038a74f48293b0e4ea8e63cb

Tjusigt, fast det äldre är ju SÅ mycket finareSleepy


Ändrad av Daniel - 28-juni-2009 vid 20:14
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2009 vid 22:55
Skönheten och odjuret är för mig en film som jag ser med nya ögon nästan varje gång jag ser den  dvs jag upptäcker nya saker och får nya funderingar kring handling och karaktärer.
 
En sak som jag inte direkt tänkte på tidigare är att efter att Odjuret räddat Belle från vargarna så tvekar hon några sekunder och är på väg att lämna odjuret skadat. Gör inte detta henne för en kort stund till en inte så god person egentligen... ?!
Love will be your guide
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2009 vid 08:48
Postad av Saga Saga skrev:

Skönheten och odjuret är för mig en film som jag ser med nya ögon nästan varje gång jag ser den  dvs jag upptäcker nya saker och får nya funderingar kring handling och karaktärer.
 
En sak som jag inte direkt tänkte på tidigare är att efter att Odjuret räddat Belle från vargarna så tvekar hon några sekunder och är på väg att lämna odjuret skadat. Gör inte detta henne för en kort stund till en inte så god person egentligen... ?!
 
Det är nog svårt att leva sig in så i handlingen, men vad skulle du själv gjort i samma situation? Själv hade jag i alla fall inte kastat mig in i en strid med en flock arga vargar direkt.Confused Man kanske tvekar först,på grund av faran och av rädsla. Sen tar sitt förnuft till fånga och inser att man måste hjälpa till på något sätt. Så frågar du mej,är det inget fel med att tveka till livsfara, man behöver inte vara en ond person för att man värnar om sitt liv, men självklart så vill man ju hjälpa.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2009 vid 20:03
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av Saga Saga skrev:

Skönheten och odjuret är för mig en film som jag ser med nya ögon nästan varje gång jag ser den  dvs jag upptäcker nya saker och får nya funderingar kring handling och karaktärer.
 
En sak som jag inte direkt tänkte på tidigare är att efter att Odjuret räddat Belle från vargarna så tvekar hon några sekunder och är på väg att lämna odjuret skadat. Gör inte detta henne för en kort stund till en inte så god person egentligen... ?!
 
Det är nog svårt att leva sig in så i handlingen, men vad skulle du själv gjort i samma situation? Själv hade jag i alla fall inte kastat mig in i en strid med en flock arga vargar direkt.Confused Man kanske tvekar först,på grund av faran och av rädsla. Sen tar sitt förnuft till fånga och inser att man måste hjälpa till på något sätt. Så frågar du mej,är det inget fel med att tveka till livsfara, man behöver inte vara en ond person för att man värnar om sitt liv, men självklart så vill man ju hjälpa.
 
Jag kanske minns fel men har inte vargarna redan stuckit då när Belle tvekar några sekunder och funderar på att lämna Odjuret?
Att hon tvekar tycker jag är fullt logiskt trots att han nyss räddat hennes liv. Han har ju ändå fängslat henne osv. Att Belle inte skulle vara en god människa på grund av sin tvivlan kan jag inte riktigt hålla med om. Alla har väl tvekat någon gång inför vad som är rätt och vad som lätt. Faktumet att hon tvekar tycker jag bara gör Belle mer mänsklig, det är lättare att ta hennes person till sig när hon inte tycks sänd från himmelen. Därför ser jag faktiskt Belles korta stund av tvekan som extra plus till filmen - finns det något dåligt med den över huvud taget?Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2009 vid 08:22
 
Jo,det stämmer helt riktigtLOL fel av mig.Embarrassed
I alla fall tycker jag precis som bara lilla jag, att det är mänskligt att tveka.


Ändrad av Art_of_Minnie - 02-juli-2009 vid 08:23
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2009 vid 10:21

Heh kanske jag var lite dålig på att formulera mig men de var de jag egentligen ville få fram, att Belle inte är så "perfekt" utan är en person med även lite "sämre" sidor. De är de som gör disneyfilmerna så bra, de är inte hela tiden perfekt inte ens hjältarna är de.

Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2009 vid 11:46
Gjorde ett spontanbesök till Liseberg igår kväll, sista öppetdagen innan det är dags för julmarknad. Nåväl, på Stora Scenen stod ingen annan än Hans Josefsson och sjöng. Det gör han sista dagen varje år, om jag fattat det rätt, men jag hade helt glömt bort det igår. Det jag vill säga är att mannen för mig är odödlig, och det kändes smått magiskt (ja, faktiskt) att höra Gastons röst från denne gråhårige herre i kostym. Numera ser jag i princip alltid Disneyfilmer på engelska, men som sagt; Har man gjort svensk röst i en Disneyklassiker innan 2001 är man för mig odödlig. Så länge jag vet vem man är, dvs..
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2009 vid 20:46
Kommer Den Förtrollade Julen komma tillbaka på dvd ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2009 vid 21:12
Jag skulle tippa på att både Den förtrollade julen och Belles magiska värld kommer att släppas på DVD igen samtidigt eller i närheten av när Skönheten och Odjuret släpps på DVD igen (och Blu-ray).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2010 vid 21:34
När jag skummade igenom matscenerna i filmen nyss upptäckte jag att Belle är ambidexter (både höger- och vänsterhänt) !
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 00:34
En liten kul grej, jag och min kompis diskuterade Skönheten och Odjuret, det är en underbar film, men med ett par missar. Som Adrina sa i början av denna tråden, årstiderna skiftar. Jag reagerar mest på stackars Lefou som lämnas utanför Belles hus i troligtvis flera veckor, men så fort hon kommer hem vaknar han till liv och rusar efter Gaston.

 

En grej som min kompis reagerade på var under "Bli vår gäst". Då sjunger Lumiére "12 år har vi rostat". Om rosen ska blomma till Odjurets 21-årsdag och han är inne på sitt tjugonde år nu och ska altså fylla 21 snart (Jag tyckte för övrigt att han firade sin födelsedag jättedumt när jag var liten, han var bara arg hela tiden och så slogs han med en galen man på taket till slottet). Hur som helst, det skulle innebära att prinsen blev förtrollad när han var 9 år eller vaddå? Fast i inledningen ser han ut att i vara minst 15 år.

I Engelska versionen sjunger de ju 10 år i stället för tolv (Eller de sjunger tolv istället för tio i den svenska översättningen) hur som helst det innebär att på engelska blev han förvandlad när han var 11 år, forfarande alldeles för ungt för att stämma med inledningen.

 

Vi blev sedan att diskutera en lite kul gej om Chip, han har ju en liten spricka i kanten och vi blev att diskutera fram en liten teori. Kan det vara så att Chip har någon form av handikapp, och när han är kopp så representeras det av sprickan. För när han blir människa igen (De korta stunderna man ser honom då) Så varken går eller står han. Från den stunden att han blir förvandlad så sitter han antingen på hundens rygg eller blir buren. Låter teorin helt korkad, eller vad tror ni?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 02:50
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

En grej som min kompis reagerade på var under "Bli vår gäst". Då sjunger Lumiére "12 år har vi rostat". Om rosen ska blomma till Odjurets 21-årsdag och han är inne på sitt tjugonde år nu och ska altså fylla 21 snart (Jag tyckte för övrigt att han firade sin födelsedag jättedumt när jag var liten, han var bara arg hela tiden och så slogs han med en galen man på taket till slottet). Hur som helst, det skulle innebära att prinsen blev förtrollad när han var 9 år eller vaddå? Fast i inledningen ser han ut att i vara minst 15 år.

I Engelska versionen sjunger de ju 10 år i stället för tolv (Eller de sjunger tolv istället för tio i den svenska översättningen) hur som helst det innebär att på engelska blev han förvandlad när han var 11 år, forfarande alldeles för ungt för att stämma med inledningen.

Det är rätt många som reagerat över det där tror jag och visst det kan vara lite svårt att köpa. Man får ju tänka på också att inledningen inleds med en serie konstmålade blyinfattade fönsterglas vilket gör det lite svårare att egentligen fastsälla åldern genom. Visserligen är han väldigt ung i Den förtrollade julen när denna scen spelas  upp igen, fast det är ju inget försvar för första filmen jag vet.

 

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vi blev sedan att diskutera en lite kul gej om Chip, han har ju en liten spricka i kanten och vi blev att diskutera fram en liten teori. Kan det vara så att Chip har någon form av handikapp, och när han är kopp så representeras det av sprickan. För när han blir människa igen (De korta stunderna man ser honom då) Så varken går eller står han. Från den stunden att han blir förvandlad så sitter han antingen på hundens rygg eller blir buren. Låter teorin helt korkad, eller vad tror ni?

Jag har aldrig tänkt i de banorna faktiskt. Jag har alltid trott att sprickan återspeglar hans glugg mellan framtänderna. Men varför han har sprickan är inte det som gnager mig mest. Det är snarare om en kaffekanna, även om det är en förtrollad sådan, kan få ungar. oavsett om det var 10 eller 12 år sedan de blev förtrollade så tycker jag inte att Chip är mycket mer än 6-7 år när han blir människa igen. Men om han verkligen är 10 år när han blir människa igen, så måste han varit relativt nyfödd när de blev förtrollade. Då är frågan, hur bra är ett barns motorik om denna tillbringar hela sitt liv som en kopp ^_^

Som sagt, Skönheten och Odjuret är en film som läcker som ett såll när det kommer till handlingen. Men jag tycker inte det gör nånting, denna film har så mycket att ge att man mer än gärna förbiser alla dessa missar och fel som finns.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 14:35
Är det inte så då att Mrs Potts hade en 6-7 årig Chip när de blev förtrollade, och genom förtrollningen så stannade tiden för dem. Alltså att han har fortsatt varit 6-7 år i 10-12 år.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 19:14
Haha, gud vad ni analyserar. Jag tänker nästan aldrig på sådant när jag ser en film. Det enda som jag reagerat på är årstidernas skiftningar och det där med prinsens ålder. Känns lite hårt att döma en 8 - 9-åring till att förvandlas till odjur, för hur många barn i den åldern tycker om gamla tanter liksom.

Angående Chips ålder så tror jag som Emmylee att han upphörde att åldras när han blev förtrollad. Det känns som en passande förklaring till sagan. Gluggen mellan tänderna, har han inte den när han är kopp också? Eller minns jag helt fel... I så fall borde inte sprickan syfta på gluggen i alla fall. Att han skulle vara handikappad skulle jag aldrig ha kommit på själv, men det var klart en intressant teori.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 20:09

Ja, jag kan tänka mig att alla tjänare slutade att åldras men inte odjuret då. För det är ju en del av förtrollningen att han ska hinna bli 21 år. Kanske tjänarna fick någon form av mildare straff då det faktiskt var odjuret som utförde handlingen som fick dem förvandlade. Så de får i alla fall åldras som människor medans odjuret får åldras som odjur.

 

 



Ändrad av Jeppe - 24-april-2010 vid 20:10
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 00:45
Jo visst har han en glugg som kopp också, jag tänkte mer att sprickan förstärkte karikatyren av honom som kopp.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 20:01
Aha, du tänkte så. Tja, varför inte? 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Vilandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Vilandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 15:18

Såg på sidan att vi kommer få orginalversionen av filmen på den kommande utgåvan.

Made my day. >______<

 

Har hoppats i 10 år att den här utgåvan skulle ha orginalversionen och köpte därför aldrig den gamla. Någon annan som väntat med att köpa den här filmen av samma skäl?



Ändrad av Vilandra - 27-augusti-2010 vid 15:29
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 21:20
Är det fler här som sommer köpa nya utgåvan av Skönheten Och Odjuret ? Jag har redan förbokat den på Discshop.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2010 vid 00:56
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Är det fler här som sommer köpa nya utgåvan av Skönheten Och Odjuret ? Jag har redan förbokat den på Discshop.


UTAN TVEKAN! Jag räknar ner dagarna tills den blir min Big smile Hoppas verkligen den får en speciell utgåva som "Snövit" som fick två stycken olika samlingsboxar.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2010 vid 17:28
Jag ska definitivt köpa den när den kommer ut. Räknar kallt med att den inte kommer att sälja slut på vår lokala ICA-butik så jag har inte förbeställt den nånstans. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2010 vid 17:08
Jag anser att skönheten och Odjuret till en av de få filmer på som på senaste 20 åren som hållit toppklass. Även om filmerna efter har varit bra så har få av de gripit tag i mig ordentligt.
Här har vi en riktigt bra historia att berätta som verkligen griper tag i en så det är ett klart måste för mig att ha denna film när den kommer.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2010 vid 18:23
Jag måste vara den enda på det här forumet som inte är så mycket för den här filmen O.o Jag vet inte varför, den tilltalar mig helt enkelt inte. Men det kan vara för att min video är halvtrasig, för varje gång jag ser slutet på youtube gillar jag det :P Men det vore ändå skumt. Nåja ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2010 vid 08:06
Haha, ja du är nog den första jag hör talas om som inte gillar Skönheten & Odjuret. Men å andra sidan så är jag inte så förtjust i Tarzan och Lejonkungen som avgudas av andra. Det skulle nog vara märkligt om de lyckades göra en film som exakt alla tyckte om. :)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2010 vid 20:23
Det är inte så att jag inte tycker om den (ser på den nu och tycker faktiskt mer om den än jag gjort förut ... hehe) men den har bara aldrig tilltalat mig som den verkar ha tilltalat alla andra.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2010 vid 20:45
Visst ja, jag upptäckte en sak i slutet av filmen som egentligen inte spelar någon roll men jag tyckte ändå den var rolig. Under filmens gång är ju Clocksworth's visare pekade snett neråt så att det ska se ut som en mustach. Sedan i slutet, när de alla är människor igen, så har han ett fickur dinglandes på kavajen; visarna på fickuret pekar nedåt, som en mustach ;) Men det kanske någon redan har påpekat, jag har inte läst igenom hela tråden? O.o
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2010 vid 21:48
Du är inte ensam Eilonwy! Jag är inte heller ett sånt stort fan av Skönheten&Odjuret, tycker som du. Den är bra men fattar inte riktigt vad som är så himla speciellt med den att alla älskar den så mycket, samma sak gäller Den Lilla Sjöjungfrun...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2010 vid 21:56
Håller med, exakt samma sak gäller Den Lilla Sjöjungfrun! Men den älskade jag när jag var liten ... :P
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2010 vid 23:19
Jag med :) men nu där jag är äldre så ser jag den mer som ännu en i raden av prinsessfilmer.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2010 vid 08:52
Jag håller med er om Den lilla sjöjungfrun, den är gullig men inte bättre än nån annan av prinsessfilmerna. Och Lejonkungen fattar jag inte heller hysterin runt. Men jag hör till de som tycker att Skönheten och Odjuret är riktigt bra. Jag älskar musiken, karaktärerna är härliga och filmen är riktigt snyggt tecknad. Helt klart en av mina favoritfilmer.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 678910 12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media