Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Inte orginal!!!

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Inte orginal!!!
    Postad: 01-januari-2007 vid 19:23
Heeeey!
varför har dom lagt in nya scener i vissa nyutgåvor. I t.ex. Lejonkungen har dom satt dit en ny sång (Morgonrapporten) och i den lilla sjöjungfrun då när kung Triton ser statyn då skjuter han massa andra saker också. Även då när Ursula har gjort sig stor då blir det en virvel ner till botten och där sitter ariel. så är det inte på orginalen. Varför sätter dom in nya scener???
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 19:29
I lejonkungen vet jag inte varför dom gjorde så. Men i den lilla sjöjungfrun har dom lagt till orginalscener. Dom fanns inte med i den europeska versionen på 90-talet.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 19:35
I Lejonkungen gjorde man en del ändringar när filmen skulle nylanseras på bio i IMAX-version. Man upptäckte att en del scener inte tålde att förstoras upp till 70mm format. Därför tecknade man om vissa scener med högre detaljrikedom än tidigare. Dessutom lade man in den nya sången Morgonrapporten, förmodligen för att ge publiken en extra morot att gå och se filmen igen, även om man hade sett den tidigare.

I Den lilla sjöjungfrun har inga nya scener lagts in. Däremot har den varit klippt i alla tidigare svenska utgåvor, både på bio och på video. Den har nu återställts till sin rätta längd.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 19:44
I nyutgåvan av Skönheten och Odjuret så är det en ny scen också. Kommer disney göra så med fler filmer framöver ? Lägga in en till scen mitt i filmen ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 19:51
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

I nyutgåvan av Skönheten och Odjuret så är det en ny scen också. Kommer disney göra så med fler filmer framöver ? Lägga in en till scen mitt i filmen ?

Det är nog ingen som med säkerhet kan svara på vad de kommer att göra i framtiden. Men för tillfället finns det mig veterligt inga planer på att förlänga fler filmer.
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2007 vid 18:21
Är de inte kul att det kommer lite nytt i en gammal film??
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2007 vid 19:29
JO men de borde hålla sig till de gamla rösterna. Odjurets röst på i den nya scenen "männska igen" är förskräklig! Pinch Eller vad tycker ni? han låter liksom alldeles bortkommen.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2007 vid 14:10
gustav_disney: Det tycker verkligen inte jag att det är..! Var går gränsen för hur mycket som är okej att lägga till i så fall? Kan man lägga till scener sist, så man ändrar slutet på filmen..?
 
Scenerna måste ju läggas till av någon anledning, antingen påverkar de handlingen och då är det ju inte samma film längre, eller så påverkar de inte handlingen och då kan de lika bra hållas borta. Då tycker jag det är bättre att de extra scenerna läggs som bonusmaterial, så de som vill kan se dem men att de inte stör filmen. Om de nu tvunget måste stoppa in extra scener mitt inne i filmen så är det ju jätteviktigt att de håller samma röster, bonusscenen i Skönheten och Odjuret är ju förskräcklig... Shocked


Ändrad av Svenzon - 09-januari-2007 vid 14:11
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media