Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tuck Everlasting

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tuck Everlasting
    Postad: 29-november-2005 vid 18:43

Vad tycker ni om den här filmen?

Jag tycker att Alexis Bledel verkligen är bra i den här filmen, det var en passande roll för henne.

SPOILER-VARNING___________________
Slutet är sådär tycker jag, det var ju bra att hon inte drack av källan men samtidigt lite synd..tycker synd om Jesse som måste leva ett liv utan sin stora kärlek för alltid..
___________________________________


AdminEdit: Med tanke på att du berättar slutet så satt jag in en Spoiler-varning, för de som inte sett filmen.


Ändrad av Daniel
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2005 vid 19:33
Jag blev positivt överraskad av filmen.

SPOILER-VARNING___________________
Slutet kan ju diskuteras, Jag tycker det på sätt och vis bra att hon tog det beslut som hon tog, det ger slutet ett lite mer djup än om hon valt att stanna med Jesse för alltid. Mot slutet så viste man ju inte riktig vilken väg hon tänkte ta, det var aldrig riktigt fullt uppenbart, vilket jag tycker är bra då man som publik in i det sista får sitta och gissa hur det ska sluta.
__________________________________

Någonting jag inte riktigt gillar är Ben Kinsley som skurk, är inte så hemsk som man gärna vill att han ska vara. Och varför har en gul kostym på sig, man nästan väntar på att Nicke Nyfiken skall dyka upp när som helst. Jag hade nog hellre sett F. Murray Abraham som skurken.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2005 vid 22:53

Oj ursäkta

Ja, du har rätt, Ben Kingsley passar inte så bra..jag tror att tim curry skulle kunna passa i rollen som skurk, han är läskig.

Haha ja undra varför han har gul kostym? Det kanske är för att han ska sticka ut och vara extra speciell. Eller så är det bara för att man ska störa sig på det

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2006 vid 21:26
filmen var sådär.....jag tycte slutet skulle ha varit annorlunda,..... men det är nog bara jag som tycker det
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Draca View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Draca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2006 vid 19:27

Den filmen har jag velat sett aslänge!  Så jag var tvungen att läsa vad ni skrev om slutet...  Hihi!

Får ta och hyra den eller köpa den nån gång.  Är den värd det?

Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2006 vid 20:01
Den är verkligen värd att se. Den är annorlunda
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2006 vid 16:23
Har ni sett versionen från 1981 då?
Skurken har gul kostym där också.
Det är t.o.m. så att, på www.imdb.se, om man söker på Tuck Everlasting och trycker på den som är från 1981 så "heter" den karaktären "Man in yellow suit".
Så de ville nog vara trogna det med kostymen
Jag har originalet inspelat hemma, och har sett lite (dock missade början och lite i slutet) av nyinspelningen, men den verkar bra
Och jag kan hålla med om att Alexis Bledel är bra i rollen som Winnie Foster, men att Ben Kingsley inte riktigt passar som skurk

Ändrad av OceanSoul
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 16:28
Jag trodde den var originalet! är det bara en nyinspelad då, för att det ska bli lite modernare?
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2006 vid 09:20
jupp, det är bara en nyinspelning, jag visste inte ens att Disney hade gjort en version innan jag såg den på tv :p jag trodde nämligen att det skulle vara den gamla versionen när farmor sade att "Tuck som aldrig dör" skulle komma på tv:n :p
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 20:37
ja att det var en bok den är baserad på visste ja men att det fanns en till film nix de var nått nytt, den vill jag gärna se då jag gillade denna film, fin miljö och intressant handling o hyffsat bra skådisar hehe, den kanske var lite småtråkig ibland men jag ser gärna fler sånna här disneyfilmer

Ändrad av Saga - 04-juni-2006 vid 20:38
Love will be your guide
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 13:27
Jag tycker att det var ett bra slut. Visst, det var sorgligt, men filmer med sorgliga slut brukar fastna mer hos mig än filmer med lyckliga slut.

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2009 vid 16:25
Någon mer än jag som  sett denna filmen. I sådana fall vad tyckte ni om den? Enligt mig är det Disneys bästa spelfilm (av de jag sett).
 
Kärleken mellan Winnie och Jesse är ju bara så fin!

AdminEdit: Jag flyttade ditt inlägg till en redan befintlig tråd om denna film


Ändrad av Daniel - 30-september-2009 vid 16:40
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2009 vid 14:37
Jag har sett filmen. Jag tyckte att den var lite seg till en början, men när hon hamnade hos Jesse och de andra, blev det nästan lite action. Clap
 
Killen var verkligen läcker om jag får säga det själv, både med de moderna kläderna och med de lite gammaldags kläderna. Långt hår är ganska snyggt på killar.TongueWink
 
Slutet var väldigt överraskande, om än sorgligt, för mig. Kan tänka mig se om filmen.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media