Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneys bästa resp. sämsta karaktär?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disneys bästa resp. sämsta karaktär?
    Postad: 28-april-2012 vid 10:54
Titeln säger väl det mesta. Jag tycker att Frollo är den bästa, eller i alla fall en av de bästa karaktärerna i någon Disneyfilm. Han är så läskig och realistisk, är en intressant karaktär och har en bra sång! 
Är också lite svag för Jack Sparrow, tycker att han är riktigt skön helt enkelt.

Sämst: Nuka från lejonkungen II! Han är så absurt irriterande att jag (Lite överdrivet) får lust att slå huvudet mot slumpmässig hård yta varje gång han ska vara rolig... Han kan nog mycket väl vara den mest irriterande karaktär jag någonsin stött på. (Möjligtvis i konkurrans med Gyllenroy Lockman, men han är antagligen gjord för att vara irriterande, så han är ju alltså en lyckad karaktär. Nuka är väl däremot tänkt att vara comic relief, men han blir för mig bara ytterligare en anledning att avsky Lejonkungen II... Vidrig uppföljare på ett mästervärk som inte behövde en uppföljare!)




Ändrad av jordgubbsanka - 28-april-2012 vid 15:49
Hope, faith, love. <3
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 14:52

Kul och intressant ämne. Nuka är väldigt störande, det har du rätt i. Frollo är också en väldigt realistisk skurk. Hans låt om Esmeralda ger hans karaktär mer djup än övriga disneyskurkar. Han träder fram som en idealist, en som verkigen vill rensa Paris från synd, men erkänner också att han själv är svag och frestas av "zigerneskan". Bra val!

 

Sämst: Älgarna i Björnbröder stör jag mig mest på, tror jag, men det verkar jag nästan vara ensam om har jag förstått. Jag gillar verkligen filmen som den är och tycker att de (älgarna) tillför egentligen ingenting. Samspelet mellan Koda och Kenai ger i sig upphov till tillräckligt mycket skratt för att filmen skulle klara sig utan Rutt och Tuck.
(Måste även säga att jag blev lite arg på Wilbur i Familjen Robbinson. Tyckte att han var sjukt fräck och behandlade Lewis som skräp. Honom störde jag mig mycket på.)

 

Bäst: Mufasa. Bästa fadersfiguren/gestalten någonsin? Stor, mäktig, ibland sträng men rättvis och omhändertagande när det (verkligen) behövs. Känns kanske lite klyschigt att välja honom, men jag gråter som ett litet barn när han dör. Mitt andrahandsval blir nog Stitch. Älskar honom, han är frän, cool, häftig, "badass", men lyckas också vara söt och gullig och charmig. Galen kombo! Vid närmare eftertanke byter jag nog plats på Stitch och Mufasa.


"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 17:52
Postad av jordgubbsanka jordgubbsanka skrev:

Sämst: Nuka från lejonkungen II! Han är så absurt irriterande att jag (Lite överdrivet) får lust att slå huvudet mot slumpmässig hård yta varje gång han ska vara rolig... Han kan nog mycket väl vara den mest irriterande karaktär jag någonsin stött på. (Möjligtvis i konkurrans med Gyllenroy Lockman, men han är antagligen gjord för att vara irriterande, så han är ju alltså en lyckad karaktär. Nuka är väl däremot tänkt att vara comic relief, men han blir för mig bara ytterligare en anledning att avsky Lejonkungen II... Vidrig uppföljare på ett mästervärk som inte behövde en uppföljare!)


 
Jag håller inte helt med dig angående Nuka. Okej, han är, som du säger, lika irriterande som Lockman, men annars tycker jag han funkar bra, liksom filmen. Tror skaparna ville ha en rolig karaktär bland skurkarna, så den inte skulle uppfattas som tung och jobbig. Men det är såklart bara min åsikt, och du har din, men vi kan väl komma överens ändå hoppas jag? HandshakeWinkSmile
 
I övrigt en mycket bra tråd. Så här kommer mina listor på bästa respektive sämsta karaktärer.
 
Bäst: Hm...jag har så många favoriter så jag skriver ner resten vid ett senare tillfälle.
 
Belle från Skönheten och Odjuret: Inte nog med att hon är vacker att se på, hon är även väldigt godhjärtad. Sedan är hon bokmal, precis som jag! Önskar jag kunde läsa samtidigt som jag går. Embarrassed Hon är en bra karaktär som inte sitter och kammar håret och väntar på den rätte, utan hon ger sig iväg, dels för att rädda sin far och även för att på ett sätt uppleva äventyr.
 
Esmeralda från Ringaren i Notre Dame: Prinsessan som jag såg när jag besökte bion för första gången i mitt liv! Big smile Precis som Belle, stirrar hon sig inte blind på det yttre, utan tycker att det är insidan som räknas. Hon är snäll och vacker på samma gång. Hon är dessutom modig som vågar skälla ut Frollo då han inte hjälper Quasimodo under festivalen. 
 
Tiana från Prinsessan och Grodan: En mycket lyckad karaktär, om jag får säga det själv. Precis som de två förstnämnda, är hon viljestark och har en så kallad kämparglöd. Hon ligger inte på latsidan, utan jobbar och sliter för att få sin restaurang.
 
Pocahontas från Pocahontas: Även om hon är en prinsessa, kräver hon inte att folk ska buga eller niga inför henne så fort hon kommer förbi. Hon går istället sin egen väg och låter ingen slå ner henne. Det gör henne till en stark karaktär.
 
Sämst: Det blir nog svårt att få till en lista, för jag har inga karaktärer jag sågar men här  finns en jag avskyr!
 
Sarousch från Ringaren i Notre Dame II: Herre Gud min skapare en sån töntig figur!ShockedAngryOuchDeadSick Inte nog med att filmen är värre än pest och kolera (den förstör charmen i första filmen), denna karaktär är obotligt tråkig och inte ett dugg läskig! Frollo var enormt grym, men Sarousch är bara allmänt fånig. Hans mål är att stjäla en klocka (som inte ens var med i första filmen) samtidigt som han är noga med att ingen nuddar vid hans hår. Han är fåfängd ocgh skaparna lyckas inget vidare med honom.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 18:29

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

 Jag håller inte helt med dig angående Nuka. Okej, han är, som du säger, lika irriterande som Lockman, men annars tycker jag han funkar bra, liksom filmen. Tror skaparna ville ha en rolig karaktär bland skurkarna, så den inte skulle uppfattas som tung och jobbig. Men det är såklart bara min åsikt, och du har din, men vi kan väl komma överens ändå hoppas jag? HandshakeWinkSmile
 

Jadå, jag hänger med folk som har många åsikter som skiljer sig från mina, och det funkar för mig LOL Vi kan komma överens! 

Jag tror nog också att skaparna ville ha en rolig skurk, men humorn från Nuka är inte alls den typen som funkar i alla åldrar... Den är väl rolig för små barn, men jag finner inget roligt i skrik och hopp fem meter upp i luften XD Men det är ju bara min åsikt. Smile


Ändrad av jordgubbsanka - 28-april-2012 vid 18:32
Hope, faith, love. <3
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2012 vid 22:29
Postad av jordgubbsanka jordgubbsanka skrev:


Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

 Jag håller inte helt med dig angående Nuka. Okej, han är, som du säger, lika irriterande som Lockman, men annars tycker jag han funkar bra, liksom filmen. Tror skaparna ville ha en rolig karaktär bland skurkarna, så den inte skulle uppfattas som tung och jobbig. Men det är såklart bara min åsikt, och du har din, men vi kan väl komma överens ändå hoppas jag? HandshakeWinkSmile
 

Jadå, jag hänger med folk som har många åsikter som skiljer sig från mina, och det funkar för mig LOL Vi kan komma överens! 

Jag tror nog också att skaparna ville ha en rolig skurk, men humorn från Nuka är inte alls den typen som funkar i alla åldrar... Den är väl rolig för små barn, men jag finner inget roligt i skrik och hopp fem meter upp i luften XD Men det är ju bara min åsikt. Smile
 
Haha, det var då för väl!Wink
 
Hmm... det är svårt att säga något om Frollo. Jag avskyr honom för att han är så oerhört dum mot Quasimodo, dreglar efter Esmeralda (som han dessutom kunnat vara morfar/farfar till!ShockedSick) och mördar oskyldiga människor (och dessutom påminner om min mattelärare!Angry). Men på samma gång är han realistisk och dessutom min första filmskurk på bio, så ja...han får väl hamna nånstans mellan sämst och bäst listan, för som sagt han är, enligt mig, den kusligaste skurk som gjorts genom tiderna, men så otroligt elak att jag blir arg.  Okej jag ger mig, det är hatkärlek där.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media