Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Enchanted

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 15:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag älskar sångerna i Förtrollad. Speciellt Thats How You Know.
 
Jag med, hehe men varge gång jag ser när dom sjunger den i Central park tänker jag alltid på Paraderna i disneyland...heheLOL, Jag köpte Förtrollad igår på dvd! tyckte omslaget var jättefintThumbs%20Up
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 15:41
Aaa balladen "So Close" är en av de vackraste ballader jag hört! Ännu ett mästerverk av Alan Menken : )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 19:14
Nån som vet varför denna film inte blev dubbad till svenska ? Tycker ni att Förtrollad skulle ha dubbats ? Jag tycker att det hadde varit bra med en dubbad version för yngre publik.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 18:07
hheh jag vet inte om jag är ensam men vem är han som typ är prinsens betjänt har bara set honnom på youtube men jag känner igen honnom (har inte set filmen men hoppas ni för står)
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 18:55
Om du undrar vem skådespelaren är, så heter han Timothy Spall. Han har bla medverkat i ett par Harry Potter-filmer (är inte så hemma på dem) och Sweeney Todd.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 19:25
okej men vem spelar han i harry potter
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 19:59
Han spelar den där lurken som har varit Ron's råtta i alla år. Han var dock bäst i Sweeney Todd! Bästa filmen på länge!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 20:05
jaa råttan vardet tack jag har funderat sen första gången jag såg honom som vanlig
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 20:31
Haha så fort jag ser den killen så förvandlas han till en råtta. Man kan ju inte hålla sig seriös ibland när han är med i Den sista samurajen, han blir bara en råtta ju. LOL Samma sak i denna film.
 
Vad heter han som spelar prinsen nu igen? Glömmer alltid bort det, dessutom är det ju också totalt onödigt att fråga eftersom det säkerligen står på sidan, Ignorera migWink Den killen är i vilket fall jättebra i La Bella Maffia (tror jag den heter?), den första jag såg honom i, men sedan dess har jag faktiskt blivit lite besviken, har bara sett komedier från hans sida, men jag kanske har missat ett par stycken.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2008 vid 19:50
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

 
Vad heter han som spelar prinsen nu igen? Glömmer alltid bort det, dessutom är det ju också totalt onödigt att fråga eftersom det säkerligen står på sidan, Ignorera migWink Den killen är i vilket fall jättebra i La Bella Maffia (tror jag den heter?), den första jag såg honom i, men sedan dess har jag faktiskt blivit lite besviken, har bara sett komedier från hans sida, men jag kanske har missat ett par stycken.
 
 
haha vet inte vad exakt han heter men han är med i dagboken oxå ; ) en av de bästa kärleks filmerna btw ^^,
 
Han passar som handen i handsken för denna filmen, det gör iof alla skådespelare i  den... det är så härligt att de när de spelar över och verkligen lever sig in i sina pris / prinsess roller ^^, hahhaaxD bästa scenen är jue när han sitter i motellrummet och hittar fjärrkontrolen..
"Denna lilla lådan verkar kontrollera den magiska spegeln" och aaa.. underbara skådespelar insatser.. även Amy Adams som verkligen lever sig in  i rollen som Disney prinsessa ; ) <3
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2009 vid 17:22
Vad tycker ni om extramaterialet ?

Ändrad av disney_girl - 02-september-2009 vid 15:11
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 16:45
Jag måste erkänna att jag var rysligt skeptisk när den här filmen skulle komma på bio. Jag trodde det var en sån här film som gör att man tittar på klockan var femte minut. Men när den skulle visas på TV och mamma föreslog att vi skulle se den, så tänkte jag att jag kan ge den en chans. Och vilken tur att jag gjorde det. Men det är ingen film jag hade betalat för att se på bio.

 

Positivt med filmen.

Miljön i den tecknade världen var oerhört vacker och figurerna var vackert ritade. Jag gillade alla färger som fanns där och alla djur var så söta.

Jag gillar storyn. Att Giselle kom upp till en värld och blev en riktig människa. Hon var ju dessutom expert på att para ihop folk. Och hon har ett varmt hjärta.

Humorn var bra utan att det skulle bli löjligt. På en del ställen kunde jag inget annat göra än att flina.

Specialeffekterna var väldigt bra. Gillar hur drottningen kunde dyka upp i olika vätskor för att ge Nathaniel order.

Pips försök att få prinsen att fatta vad som skulle hända med Giselle var jättebra. Han kämpade tappert och han gav aldrig upp! Det är så det ska vara, att motgångarna inte ska knäcka någon utan att man kämpar vidare och knogar på tills man når sitt mål.

 

Musiken var väldigt bra, lite som en vanlig animerad film.

 

Nackdelar med filmen:

 Det blev lite rörigt ett tag och då tappade jag koncentrationen. Jag tänkte, när de hoppade mellan den verkliga världen och det animerade slottet.

 Det var väldigt många inslag av andra Disney-filmet. Det var i och för sig roligt i början att känna igen till exempel Askungen i en av scenerna, men sen blev det nästan för mycket av det goda, om ni förstår.

Prinsen var jag inte så överförtjust i. Han verkade lite, lite för självgod och dessutom verkade han inte vara något geni precis. Sedan litade han ju blint på Nathaniel, istället för att lyssna på PIp och den inre rösten.

 

Sedan blev jag så arg på mig själv när jag inte kunde känna igen Susan Sarandon på en gång!Angry Jag menar, jag gillar ju henne, men jag kunde ändå inte se/höra att det var hon.

 

Men filmen är helt okej och passar att hyra för att bara ha kul en stund. Jag ger den tre poäng av fem möjliga. Inte mer och inte mindre.

 



Ändrad av Tinsan-girl - 14-juni-2010 vid 16:45
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media