Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Enchanted

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 21:38

Inga av mina kompisar gillar disney/musikal så jag får vänta tills den kommer på DVD. Man vill ju inte gå ensam till biografen.

Jag lever för staden.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2007 vid 22:38
Såg denna filmen på bio idagBig%20smile Tyckte att den var roligTongue
Fast det som jag nog tyckte var roligast va att se alla refrenser från andra disney filmer - Det kommer från Skönheten och Odjuret , den är från Snövit... Tjaaa hahaxD Man såg verkligen vilka Disney filmer den var "uppbyggd" påWink
En rolig sak, tycker jag, är att Jodi Benson ( original rösten till den lilla Sjöjungfrun) spelar en biroll och när hon är i bild så spelar de ett litet stycke av "Hela min värld , Part of Your World" i bakrunden , som man hör vääldigt tydligtWink Även andra skådespelare från Disneyfilmer är med som små biroller,Sånt tycker jag är Roligt!LOL
Och en av de bästa sakerna är ju att Alan Menken har gjort musiken det får filmen ett extra plus för!
 
 
Någon annan som kommit iväg till bion för att se denna filmen?
Ni som funderar på att se den säger jag bara, gå och se den!Big%20smile


Ändrad av Emmaaa - 22-december-2007 vid 22:41
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 19:49
Tycker också att denna film verkar bra. Kul att dom har teckande scener i den.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 17:33
Den här filmen måste jag bara se ! Den verkar väldigt bra av det jag sett Smile Handlingen verkar intresssant så att säga och rolig för den delen med. Har länge vart nyfiken på den men sedan glömt bort den men nu när de görs reklam för den överallt så är det ju lite svårt att undvika den...
 
visste inte så myket om den tidigare och de jag fått reda på verkar lovande , vill så klart inte få reda på för mycket innan jag sett den
 
 
på ett sätt önskar jag oxå att den var ehlt 2D animerad för den verkar vara så bra gjord men man får väll vara nöjd med det man får och vem vet i framtiden kanskwe det kommer nån ny underbar helt 2D animerad prinsess disneyfilm Big%20smile
Love will be your guide
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 17:29
Jag måste säga att den verkar bättre än jag hade trott. Tycker också att den borde ha varit 100% 2d-aminerad, men vem vet, det här kan nog också bli lyckat. 2d, 3d och filmat? Tja, varför nöja sig med ett format när man kan blanda allt i samma film Wink
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 05:08
Efter att ha sett den engelska trailern tycker jag den verkar innehålla väldigt mycket sarkastisk humor, vilket kanske utesluter att det är en småbarnsfilm.
Som t ex när prinsessan pratar med en kille och säger att alla varit otrevliga mot henne då han sarkastiskt svarar "Welcome to New York!" varpå hon glatt säger "Ohw, thank you!".


Ändrad av mimmi - 06-juli-2007 vid 05:10
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 15:47

Filmen verkar ju parodisera hela prinsess grejen LOL, jag menar kolla bara på prinsessans klänning!

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 15:38
Jo, det är sant att man ser de "gamla" prinsessorna överallt, men för att Disney ska hitta tillbaka till formtoppen kanske en sån film till skulle sitta bra :P
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 02:56
Postad av Hades Hades skrev:

Den tecknade delen av trailern såg riktigt bra ut, synd att Disney inte behöll den tecknad och ändrade storyn :P en animerad film med prinsar och prinsessor skulle vara på sin plats känns det som :)


Jaså det tycker du? Jag tycker nästan att den genren (?) blivit lite uttjatad nu de senaste åren. I varenda affär tycker jag mig se produkter med "disneys prinsessor". Så om det är en prins- & prinsessafilm du vill ha kommer du säkert inte få vänta alltför länge. Snart slänger de väl ihop en lågbudgetfilm med alla disneys prinsar och prinsessor i en enda röra.  Tongue

Kan dock  hålla med dig om att början såg väldigt bra ut, jag är inte så förtjust i oanimerade disneyfilmer.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 02:49
haha ja den verkar totalt skruvad! Jag vill se den  LOL
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 00:59
Den tecknade delen av trailern såg riktigt bra ut, synd att Disney inte behöll den tecknad och ändrade storyn :P en animerad film med prinsar och prinsessor skulle vara på sin plats känns det som :)
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 15:50

Ny film från disney, med 2D stil i början och sedan blir det live action. Jag såg en lång trailer för den på bio, verkade helt skruvad!LOL

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media