| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
CoryInTheHouse
Storybordartist
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Rasten Postad: 27-juli-2007 vid 11:09 |
Vad tycker ni om Rasten? Jag tycker serien verkar bra, men de visar aldrig några roliga avsnitt. Några avsnitt som jag tycker att de ALDRIG visar är: The game, the lost ball, terrifying tales of recess (Halloween), the lost leader, och alla de. Kommer ni på fler? Som vissa andra har skrivit; Disneychannel visar bara repriser. Om och om och om igen. Jobbigt
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juli-2007 vid 20:59 |
|
Tycker det är en hemsk serie som har ALLA egenskaper en disney-serie inte ska ha.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juli-2007 vid 09:53 |
101dalmatiner skrev:
Tycker det är en hemsk serie som har ALLA egenskaper en disney-serie inte ska ha. |
Får jag bara fråga då, vilka egenskaper pratar du om då? Jag tycker inte att rasten är SÅ dålig direkt. Humor har den (om möjligt överdriven ibland). Animationen är rätt bra. Dock kan det kännas lite mysko att göra en serie om en skolrast tycker jag.
|
 |
Onyx86
Scenograf
Poäng: 163
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juli-2007 vid 11:21 |
|
okej, tycker jag. en av få nya serier som går att se på.
|
|
Disney 4ever
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 16:51 |
Animationen är väl godkänd för en dussinserie som den men var tusan finns hjärtat? Var finns Disney? Det är bara en krut-torr serie som påminner ungar om att de ska våndas i skolan dagen efter.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 17:17 |
|
Jojo, så kan man ju se det också. Att den inte direkt är särskilt levande. Men det skulle ju även kunna tolkas som om en dag på Disney Channel är till för att efterlikna just en skoldag. Fast istället för att göra nåt utomhus så ska man titta på rasten halva dagen (något överdrivet förstås).
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 17:28 |
|
Det är också det som känns så vidrigt! Förut stod disney för fantasi och magi, nu handlar ju varenda sabla skräpserie de pumpar ut om skolan. Det här kanske låter som en kliché, men jag hatar skolan! Även om jag inte längre går i den så är jag fortfarande brännmärkt för livet. Det säger inte lite när Lilo och Stitch och Kejsarens Nya Skola (ah! Skola! Men charmig och o-skolaktig som tur är) är Disneys bästa tecknade (förresten, det finns inga bra otecknade serier från Disney) serier sedan slutet på 90-talet. Mitt hjärta fylls av sorg när jag zappar förbi Disney Channel (det skjunkande vraket) och flyr över till Toon Disney (den räddande livbåten) men även den har börjat murkna och när den inte gör det förstör den bra serier som Darkwing Duck, Piff och Puff och Ducktales med att köra samma tre avsnitt veckorna i ända så att de blir så urvattnade att det lär dröja fem år innan jag pallar att se de igen. Hur mycket och ofta jag predikar över de nya disney-seriernas stank och hur jag än tjatar om att Ersättarna och American Dragon INTE är Disney, bara bluff och båg, så är det till ingen nytta. Slaget är förlorat, om några år kommer ändå alla serier se ut som Pet Alien och jag har inte lyckats spela in tillräckligt av de bra serierna för att det ska räcka särskilt långt. Bara en sån medelmottig serie som Bonkers skulle jag ge mycket för att få se istället för vidriga Kim Possible och Filmore!
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 20:35 |
Något säger mig att du ogillar skolan starkt (OBS. Ironi). Tur för mig att jag bara har 3 år kvar nu.
Du har en sådan enorm känsla när du skriver dina inlägg att jag knappt vet hur eller vad jag ska svara.
Men i alla fall, det är de här lite äldre karaktärerna (Kalle Anka, Musse Pigg, Knattarna, och några till) som är det som håller Disney´s rykte hjälpligt kvar där det borde vara, men om inte Disney lägger ner det här nya fjollet (Kim Possible, Fillmore, American Dragon, m.fl.) så kommer det ryktet att rasa ner i källar´n för gott.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 20:52 |
Det borde ju också säga Disney något att serier som Luftens Hjältar, Ducktales och Darkwing Duck är klassiker som fortfarande uppskattas. Herregud, ingen kommer väl om 10 år bry sig om Kim Possible eller Rasten (ser att ni godkänner Rastens animationer. Brr...tycker verkligen det ser vidrigt ut). Synd att Disney Channel känns så oproffsig och skitutpumpande. Har inte kanalen längre, men det gör mig inte så mycket. Toon Disney tyckte jag däremot verkade snäppet vassare, då de i alla fall visade något avsnitt ur de klassiska serierna då och då (kollade inte så ofta). Den hade jag kunnat tänka mig att ha kvar, den kanalen. En rejäl rensning bland Disney Channels programtablåer hade suttit fint, in med de gamla goa serierna och lite klassiska filmer då och då, så hade alla konsumenter blivit nöjda. Barnen hade uppskattat Luftens Hjältar enormt mycket mer än Rasten. Tror inte barn är idioter som köper allt, och får de bara smak på de äldre serierna där disnaymagin finns kvar så kanske de väljer att bojkotta de "modernare"
|
 |
CoryInTheHouse
Storybordartist
Poäng: 17
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 15:18 |
|
Asså jag tycker de där nya otäcknade serierna är riktigt bra. Om det är dåligt att de slänger in såna serier på Disneychannel, då borde de väl göra en annan kanal för såna serier, t.ex; Cory i vita huset, That's so Raven, Zack & Codys ljuva hotelliv, Hannah Montana(UTAN DUBBNING TACK!), Phil från framtiden, och lite tecknade serier som inte har så mycket med Disneychannel att göra. De borde göra en ny kanal för det. I så fall skulle jag nästan vilja ha den istället, eller både och.
Men jag har inget emot Rasten. De andra serierna tycker jag är ganska bra också.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 17:42 |
Hades, Hades missförstå mig inte snälla du. Rastens animation är godkänd i gämförelse med t.ex. Ersättarna och möjligen American Dragon. Men själva stilen är rakt igenom vidrig. Rugrats-skaparna borde inte få komma närmare än 100 meter från en Disney-serie.
Egd som fan har också goda poänger. Men det görs ju inget nytt direkt med Kalle, Musse och gänget förutom Musses Klubbhus. Den ända bra dadda-serien Disney någonsin gjort förresten.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 22:02 |
|
Jag vet inte varför, men på något sätt så fungerar jag inte alls med Musses Klubbhus. Det känns liksom fantasibarnsligt på ett överdrivet sätt. Det som mest gör att jag inte fungerar med Mussus Klubbhus tror jag är "Tingest". Jag blir så otroligt irriterad av när de ropar så där fjolligt: "Du Tingest!"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-augusti-2007 vid 06:33 |
|
Men den är ju ändå riktad till 4-6-åringar. Deras dans däremot får mig att se rött, särskilt Mimmis... Pulsen ökar bara jag tänker på det. Räkna till tio, ett... två... tre...
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-augusti-2007 vid 20:07 |
101dalmatiner skrev:
Men den är ju ändå riktad till 4-6-åringar. Deras dans däremot får mig att se rött, särskilt Mimmis... Pulsen ökar bara jag tänker på det. Räkna till tio, ett... två... tre... |
Nu känner jag mig dum... Jag har inte tänkt på det men då måste det vara därför som min lillebror (som är 5 år) ALLTID kollar på just Musses Klubbhus.
Jag tycker att Långbens dans är lite knasig: Ner med kroppen, ut med armarna & upp med kroppen, in med armarna osv.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2007 vid 13:16 |
|
Det känns som att jag alltid är inblandad i off-topic-inläggs början på trådar och att jag är ansvarig. Jag avslutar off-topic-skrivandet med att säga att Långbens dans är ungefär lika knasig som Långben själv och därför är passande. Mimmis och Kajsas är bara rakt igenom fult, lika fult som det var av Disney att sätta sitt en gång så respekterade namn på en sophög som Rasten. There we go! Back in buisiness.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2007 vid 22:46 |
|
Jag är faktist också lite ansvarig, för jag fortsatte skriva offtopic-inlägg. Få se var var vi nu då...
|
 |
koda
Nykomling
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-oktober-2007 vid 16:13 |
Rasten är ju grymt ju
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-oktober-2007 vid 16:57 |
|
Håller med. Det är grymt och omänskligt att visa den på bra sändningstid.
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
Poäng: 271
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-oktober-2007 vid 12:29 |
|
Vet ni vad. Rasten kommer faktiskt två gånger per vardag och så fyra gånger både på lördag och söndag på DC. Och så dubbla avsnitt med dom på TD varje helg. Vad säger ni om det????
|
 |
WinniedaPooh
Animatör
Poäng: 72
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-oktober-2007 vid 12:39 |
|
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
Poäng: 271
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-november-2007 vid 19:31 |
|
Det här är en serie man aldrig glömmer
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-januari-2008 vid 18:29 |
Man önskar att man kunde men det är svårt. Den är så ful att den bränner fast i hornhinnan och liksom stannar där hur hårt man än blundar.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-januari-2008 vid 22:40 |
Välformulerat. Animationsmässigt måste Rasten vara det uslaste Disney presenterat. Vidrigt och vedervärdigt. Undra vad man hade för tankar när man producerade serien. Ambitionerna var förhoppningsvis inte direkt skyhöga.
Men visst, skönhet kommer inifrån. Tur är väl det i Rastens fall.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-januari-2008 vid 10:41 |
|
Jag ser faktiskt ingen inre skönhet i Rasten, den är liksom en elak serie utan att mena det. Grymma Sagor Med Billy och Mandy är en elak serie man kan skratta åt. Rasten känns elak mot den som tittar på den. Ständigt förolämpar den min intelligens och äcklar mig med sina melodramatiska moralkakor som flyter upp till ytan likt vittnen vars cementskor inte riktigt stelnat i Brooklyn River. Men jag håller faktiskt inte med dig om att Rasten är det uslast animerade från Disney, har du möjligen sett Ersättarna? Det surrar om Maggie ligger åtminstonde lika högt på listan över FULA serier och den där nya, vad hette den, Phineas och Ferb (?) ser ut att sätta nya rekord, om inte i fulhet så i sunkighet. Sorgligt nu förtiden när Disney gör minst tio dåliga serier på varje smått godkänd serie (Kejsarens Nya Skola). Det finns verkligen inget hopp för framtiden. Jag. Ger. Upp.
Ändrad av 101dalmatiner - 18-augusti-2009 vid 17:46
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-januari-2008 vid 14:00 |
|
Jag ska villigt erkänna att jag hållit mig borta från nya serier i flera år. Rasten är väl den "nyaste" jag bekantat mig med (främst eftersom det fanns två avsnitt eller så på samma vhs som Atlantis). Förstår faktiskt inte att Disney ens tar i eländet med tång. Värdsledande inom animation som de varit i så många år. Brr!
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-januari-2008 vid 15:34 |
Tro mig, du har inte missat något. Som jag har sagt förr, Lilo & Stitch godkänd, Kejsarens Nya Skola väl godkänd (Den har fått högre betyg med tiden, fattar inte att den klarade en andra säsong och fortfarande känns fräsch, kanske har skräp som Rasten att tacka för det).
|
 |
92juar
Clean-up Artist
Poäng: 226
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-januari-2008 vid 18:42 |
|
Jag tycker att det var bra i början men det är precis ni säger avsnitter går bara om och om igen. Det är så jobbigt.
En annan sak jag har märkt när jag ser på rasten är att dem går fortfarande i 4:an dem börjar aldrig i 5:an. Vad konstigt dem där barnen blir aldrig äldre konstigt.
|
|
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-januari-2008 vid 20:42 |
|
Serien är ju som tur är nedlagd för länge sedan, så de lär aldrig få chansen att bli äldre. Tack och lov...
|
 |
spider pig
Animationsassistent
Poäng: 149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2008 vid 13:03 |
101dalmatiner skrev:
Man önskar att man kunde men det är svårt. Den är så ful att den bränner fast i hornhinnan och liksom stannar där hur hårt man än blundar. |
håller fullständigt med dej
|
|
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
|
 |
disneygurra
Inbetweener
Poäng: 40
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-juli-2009 vid 18:44 |
|
Gillar denna serien. Jag ser faktiskt en inre skönhet. I avsnitten så finns både humor och saker som att t.ex. att alla människor är lika mycket är värda. Men den är ganska fult tecknat, det håller jag med er om.
|
|
// Rastenkillen
|
 |