Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Låsta trådar

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Låsta trådar
    Postad: 29-juli-2007 vid 18:28
Kan man inte ta bort alla låsta trådar ? Det ser inget fint ut på sidan med låst tråd. Te.x Mulan och ett lås brevid. Vad tycker ni ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 19:28

Jo, men samtidigt är de lite som gamla reliker. Minnen från en svunnen era.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 20:04

När man söker på en tråd som man inte ser när man letar i forumen, men som syns när man söker efter den, så står det inte "Tråd:" framför trådnamnet, utan det står "Dold:". Ett exempel är Svenzons (tror jag) citat-tråd.

(Det blev lite rörigt nu men jag hoppas ni förstår)
 
 
Men i alla fall, det är bra att trådarna finns kvar så att man kan läsa vad andra har skrivit i ett ämne (även om man inte kan svara). Problemet kan ju i så fall bli att det skapas ännu fler trådar i samma ämne, och då kan man få en arg Proximus eller Daniel efter sig.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2007 vid 03:01
Trådar som låses är oftast pga:
  • Det finns en liknande tråd redan
  • En Moderator eller admin anser att det är slutdiskuterat, att den är inaktuell, som om ett  ämnet är så att säga tidsbunden, som tex. en tråd som handlar om att en film snart kommer på bio.
  • Tråden strider mot reglerna (kan även döljas alt. tas bort beroende på innehållet)
Ibland så rensar jag upp gamla låsta trådar som jag anser inte vara något större värde att ha kvar längre. Men om information i en låst tråd kan vara av intresse så låter jag tråden vara kvar.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2007 vid 19:19
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

När man söker på en tråd som man inte ser när man letar i forumen, men som syns när man söker efter den, så står det inte "Tråd:" framför trådnamnet, utan det står "Dold:". Ett exempel är Svenzons (tror jag) citat-tråd.


(Det blev lite rörigt nu men jag hoppas ni förstår)
 

 

Men i alla fall, det är bra att trådarna finns kvar så att man kan läsa vad andra har skrivit i ett ämne (även om man inte kan svara). Problemet kan ju i så fall bli att det skapas ännu fler trådar i samma ämne, och då kan man få en arg Proximus eller Daniel efter sig.


Det var det jag tänkte på. Att man råkar skapa en tråd om en film som redan finns. Att det då finns risk att det blir fler trådar om en och samma sak.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 19:56
Men då brukar ju inläggen (De som är värda att sparas) från den nya tråden flyttas till den gamla tråden och den nya tas bort? Om inte den gamla redan är låst. Men så pass mycket koll brukar gudarna (Proximus & Daniel) ha att de vet på ett ungefär vilka trådar som är låsta.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 20:22
Sluta skapa mupp trådar och vi slipper låsa dom och skräpa ner :o


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 17:17
Det är ju bra om man kollar runt om det redan finns en tråd om det ämnet innan man startar en ny tråd.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2007 vid 23:00
Det finns inga mupptrådar, Plåstermus, det finns bara off-topic trådar som skriker efter en offtopic avdelning att vila på.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 20:56
Några kabeltattare har kört in i tolkande trupp, kom.
Personskador?, kom.
Skrubbsår och stukad tumme.

Var inte det off-topic så säg.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 00:44
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Det är ju bra om man kollar runt om det redan finns en tråd om det ämnet innan man startar en ny tråd.
 
Thumbs%20Up Kan vi inte bestämma det nu? Finns det en Hitta Nemo-tråd, men vi vill säga nånting om Hitta nemo-dvdn så pallrar vi oss in och skriver det vi vill i den redan existerande tråden istället för att starta 8 nya? Mycket lättare.
Självklart kan alla missa en tråd, men man kan ju försöka?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2007 vid 13:36
När det gäller uppföljarna så finns det många trådar om det. Te.x Bästa uppföljaren,Sämsta uppföljaren,Vilken uppföljare vill ni se osv. Räcker det inte med en tråd om uppföljarna ? Kan man inte låsa några av trådarna och behålla en ? (Förslag Bara)
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2010 vid 19:16
Jag skulle vilja att tråden " bästa klassiker från 30 40 50 60 70 och 80-talet " låses upp igen så att alla som vill kan skriva sina bästa klassiker mellan 1937 och 1990.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2010 vid 19:31
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag skulle vilja att tråden " bästa klassiker från 30 40 50 60 70 och 80-talet " låses upp igen så att alla som vill kan skriva sina bästa klassiker mellan 1937 och 1990.


Har du tänkt på att den tråden kanske stängdes av en anledning?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2010 vid 20:03
Anledningen till att jag skapade den tråden var att jag tänkte på en sak, nämligen att när man brukar skriva en lista på de bästa disneyklassikerna brukar klassikerna från skönheten och odjuret-tarzan vara där, därför ville jag veta vad alla tyckte om klassikerna innan dem.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2010 vid 19:27
Då kan man ju bara gå in på forumet för varje enskild film från de årtiondena istället?
Tyckte Daniel, oj Adrina (kommer ta ett tag att vänja sig) gjorde helt rätt i att låsa tråden.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2010 vid 20:24
Det var inte Adrina som låste tråden, det var proximus.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2010 vid 20:27
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Då kan man ju bara gå in på forumet för varje enskild film från de årtiondena istället?
Tyckte Daniel, oj Adrina (kommer ta ett tag att vänja sig) gjorde helt rätt i att låsa tråden.

Vad menar du när du säger att man kan gå in på forumet för varje enskild film från de årtiondena.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2010 vid 23:30
T.ex. om man vill läsa vad folk här på forumet tycker om Snövit, då går man in på "Snövit"-tråden och läser, eller om man vill läsa om "Taran och den magiska kitteln", då går man in i den tråden.
Om tråden inte finns (efter att man har sökt efter den) så kan man starta en ny tråd där man kan diskutera den.

Det känns ganska meningslöst att ha en tråd om alla de filmer som gjordes under de årtionde när man lika gärna kan gå in och skriva i en tråd som handlar om bara den filmen man är intresserad av.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 12:49
Dessutom så kan man ju titta på betygssättningen på varje film. För att få reda på lite grann vilka filmer som är populärast.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 17:30
Jag är för rädd att läsa i filmernas trådar, så jag får vänta tills den tråden återigen öppnas istället, en annan anledning till att jag skapade den tråden var att mr stork skapade tråden " bästa filmer från walts tid " med de 19 första klassikerna, och då tänkte jag göra det samma, fast med ALLA de 29 första klassikerna.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 20:43
Vad menas förresten med årtionden.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 20:45
1900-1910-1920-1930-1940-1950-1960-1970-1980-1990-2000 <------ Årtionden
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 21:14
tack för tipset, jeppe, då förstår jag.

Ändrad av Eliaspbo - 02-juni-2010 vid 21:19
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 23:29
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

...så jag får vänta tills den tråden återigen öppnas istället,...

Vänta på du, men den kommer inte att öppnad igen då den stängdes av en mycket god anledning som också Proximus klargjorde för när han stängde den.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 16:21
Varför kommer tråden inte att öppnas igen, var ska de då skriva sina listor, i den här tråden kanske.

Ändrad av Eliaspbo - 03-juni-2010 vid 16:24
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 21:52
Det är ingen som vill skriva några listor. Det är ju helt meningslöst och säger inget om varför någon tycker den eller den filmen är bäst. Utan varför blir det inga diskussioner.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 22:14
Vill bara tillägga till det Svenzon sa; Att skriva enkla listor är inte heller acceptabelt i enlighet med forumets regler just av anledningen till att det inte skapar någon diskussion.

Så slutdiskuterat om varför den tråden stängdes nu, du har fått ditt svar Elias och hur mycket du än tjatar kommer jag inte låsa upp den igen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media