Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Favoritfigur

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Favoritfigur
    Postad: 08-augusti-2007 vid 11:17
Vilken är eran absoluta favoritfigur i alla Disney Klassiker? Jag tror nog att min är Pegasus. Och såklart gillar jag Musse! Det är mina två favoriter.
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 11:37
Finns så många favoriter. Smile Baloo, Tigger, Megara, Kalle Anka.........

Ändrad av Annika - 08-augusti-2007 vid 11:38
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 12:08
Motivering!!  Annars kommer den här tråden låsas liksom de flesta andra "Favorit..."-trådar.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 14:17
Självklart är Kalle Anka, Musse Pgg, Pluto och alla dem andra i Kalle Anka-gänget några av mina favoriter. Men sedan gillar jag även karaktärerna i Lejonkungen! Zazu, Rafiki och såklart Timon & Pumbaa!
Jack och Guss i Askungen är roliga också
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 12:32
Mina är:
Olivia från Mästerdetektiven Basil mus, Blomma från Bambi, Cruella De ville från Pongo och det 101 dalmatinerna, Muschu från mulan, Peg från Lady och Lufsen.
Sedan så tycker jag om Mulan, Tarzan, Pochahontas, Simba, Quasi Modo (hur det nu uttalas), Lufsen.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 13:59

Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser på Pongo och de 101 dalmatinerna LOL Jalle å Jeppe är bara för roliga, de hör nog till mina favoriter. Deras svenska röster är så bra! Clap Roger(i samma film) är nog min största favorit. Den scenen då han säger åt Cruella att valparna inte är till salu är så sjukt rolig... Tongue Å sången som han hittar på om Cruella är bara för bra Embarrassed

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 22:36

Mina favvo figurer är och kommer alltid vara MImmi, Musse, ariel och belle



Ändrad av Art_of_Minnie - 24-juli-2008 vid 20:16
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 00:00
Vad är det igentligen som är så speciellt med henne?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 13:59
Postad av Gurra Gurra skrev:

Vad är det igentligen som är så speciellt med henne?
 
 tycker hon e såå charmig o roligSmile


Ändrad av Art_of_Minnie - 24-juli-2008 vid 20:17
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera skymningssaga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 15:58
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av Gurra Gurra skrev:

Vad är det igentligen som är så speciellt med henne?
 
Allt. Jag kan inte riktigt förklara. Jag har älskat henne så länge jag kan minnas. Redan när jag var 4 år så sprang jag som en galning efter henne på Disneyland. Hon är så underbart söt, får mig att känna mig bra,Varmhjärtad och allt jag älskar har hon och finns i henne. Det är så bara. När jag ser henne så ser jag inte en disney figur utan jag ser en gammal vän,mig själv,allt jag önskar och älskar,min framtid och någon som jag bara avgudar. Jag är förtrollad av henne kort sagt. Och det kan aldrig riktigt förklaras med alla ord.Jag älskar henne över hela mitt hjärtaHeart
 
 
Oj! Det var nog den största kärleksförklaringen jag hört till en disney-figur. Någonsin. Wink Personligen så är mina favoritfigurer Belle, Ariel och Pocahontas. Tre starka kvinnor som följer sin egen väg. Smile
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 11:29
Jack & Gus är mina favoriter
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 16:41
Postad av Jack Jack skrev:

Jack & Gus är mina favoriter


Varför? *suckar*
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 17:20
För att de är skojiga & söta
Till toppen
ArielTvättmedel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ArielTvättmedel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 17:27

Det finns många disneyfigurer som jag gillar. Men mest är nog Kuzco. Han e skojsig tkr jag. Gillar serien Kejsarens nya skola. Det är ett av mina favvoprogram. LOL

Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2007 vid 09:38
Jag skulle nog välja... hm... De sju dvärgarna, Pinocchio och Dumbo. Alla nio är riktiga mästerverk. Andra som jag gillar är Snövit, Mufasa, Rafiki och Dalmatinerna . Nu har jag nämnt 113 st.
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
Robbe View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 24-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Robbe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2007 vid 20:03
Jag tycker alltid att Kalle Anka är bäst!
Till toppen
Miwi View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 28-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Miwi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2007 vid 15:42
Min absoluta favorit är Scar för han är bara så cool! ^-^

Gillar de flesta onda karaktärerna men Scar är på en stor första plats
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2007 vid 08:51
Ariel och Tingeling
Disney 4ever
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 11:16
Märker att det inte är många som har en favorit. Tror knappast man kan ha det när det finns så många figurer att välja bland, speciellt om man verkligen ska räkna alla i alla Disneyfilmer!

Jag kan inte heller välja en enda egentligen, men om jag måste så väljer jag för tillfället Baloo dels för den underbara svenska rösten men dels för att de lyckats göra "uppföljare" med Baloos karaktär och så självklart för Baloos underbara livsstil! han var först med att leva livet, långt före Timon&Pumba!
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 18:21
Det är svårt att välja favoriter , i varje film finns det ju någon som är charmig och skoj som man bara inte kan låta bli att gillaWink
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 00:30
Jag gillar många men jaglyckas faktiskt få fram EN favorit ;P Scar ^^
Brukar gilla de onda oftats och han är ju bara helt underbar :D
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2007 vid 16:25
Min favoritfigur är Pocahontas; hon är stark, stolt och går sin egen väg !
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 11:12
Postad av skymningssaga skymningssaga skrev:

 
Oj! Det var nog den största kärleksförklaringen jag hört till en disney-figur. Någonsin. Wink Personligen så är mina favoritfigurer Belle, Ariel och Pocahontas. Tre starka kvinnor som följer sin egen väg. Smile
 
Ja Ariel och Belle är oxå mina favoriter just för att de är så starka i sina karaktärer dom är inte bara sockersöta utan har starka personligheter oxå !
 
Sen är ju såklart Kalle Anka en självklar favorit jag mer eller mindre älskar honom HeartEmbarrassed han är så rolig när han blir arg LOL ja vad mer kan man säga han har ehlt enkelt allt! har ju mest läst serietidningarna med honom men har börjat att se hans filmer oxå och han är minst lika bra i dem Wink 
Love will be your guide
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 18:21
Piff och Puff är söta och roliga så de är två av mina favoriter. Alla i Kalle Anka-gänget är också kul!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 23:57
Min favorit figur är och kommer alltid att vara Ariel, vet inte varför jag fastnat för henne, hänger väl med sen jag var liten då jag avgudade filmen Big%20smile Antagligen för att hon är inte som de andra disney hjältinnorna eftersom att hon lever under vattnet och tja.. hon är på ett annat vis bara och sen gillar jag att hennes hår är röttLOL tycker att det var så bra att de gjorde henne rödhårig. det är inte så vanligtWinkBig%20smile
Och sen för personligheten såklart! Nyfiken & glad! Big%20smile
 
 
Fast klart man gillar de äldre härliga första disney figuerna som Musse, Mimmi och Kalle ( tycker för övrigt mkt synd om Kalle eftersom att han alltid är offret i berättelserna LOL)


Ändrad av Emmaaa - 04-januari-2008 vid 00:01
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 11:06
Min absoluta favorit är Jago! Inte så svårt att gissa på eller hur?LOL
Papegojan som gör vad som helst för att inte få kex iproppad i munnen som han avskyr. Han är så arg, smart och gör bara massa roliga saker. Älskar scenen när han packar en väska full med vapen och sedan tar fram ett kort på han och Jafar. Men han är så himla rolig när han ska sno lampan av Aladdin och står och fjantar sig och imiterar Jafar om vad han ska säga. Gillar honom också när han står och dansar till sången ''Prins Ali''. Han är rätt att Jafar skulle nog inte klara sig utan honom.
 
Men jag gillar också Timon och Pumbaa, Lumiere, Musse Pigg, Kalle Anka, Långben, Anden, Jafar, Ödlan Johanna, Ormen Kaa och Bagheera. Dom är världsabäst!Smile
 


Ändrad av Jago - 05-januari-2008 vid 11:16
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2008 vid 17:20
Min favoriter är Måsart för att han är så rolig och utan han så skulle inte Den lilla sjöjungfrun vara lika bra som den är. Jago är det samma sak med han är också en sån härlig figur. Blomma är också så. Jag får inte glöma Timon och Pumbaa. Den bästa senen med Timon och Pumba i Lejonkungen är när dem ska lura bort hyenorna och Timon dansar och sjunger. Den senen är så jävla bra.    
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2008 vid 19:57
Mina favoriter är Ariel och Jasmine. För att dom är så fina.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2008 vid 18:21
Vilken otroligt svår fråga. Jag har nästan en favorit i varje film ju. Embarrassed
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2008 vid 20:33
asså det fin ju jätte många men stampe och jago är ju gryma och sebastian yzma kronk timon och pumba flit dom är så roliga och olivia är ju för söt och många mer
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media