Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mulan

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Mulan
    Postad: 09-augusti-2007 vid 19:12
Jag hittade ingen tråd med Mulan, men ni får ta bort tråden om det redan finns någon.
 
Vad tycker ni om mulan?
Jag tycker den är jättebra!
Farmorn är så hilma rolig, som detta citatet: Mulan frågar: Vill du stanna på middag. farmorn säger: Vill du stanna för alltid?
LOLSmileTongueWinkHAHAHA
Hon är ju as ball.
Lyckosyrsan är jätte söt och Mucho är också rolig!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 21:04
Jag älskar Mulan! Mushu är en av de roligaste karaktärerna och musiken är så underbar. Får gåshud när jag hör Spegelbild (Reflections). Mulan är ju ännu en film som inte har nån kyss i slutet, och man får själv fantisera en fortsättning. Suveränt bra film helt enkelt!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 11:58
Helt klart en av de bättre filmerna av Disney. Tycker det är skön humor rakt igenom och samtidigt blir det så allvarligt. En bra mix helt enkelt. Att det dessutom inte är så fokuserat på kärleksbiten utan mer på Mulan som person är en bra omväxling. Vi lär känna henne bra under filmens gång.
Håller med Svenzon om Reflections, grymt bra låt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Vicky Hard View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Vicky Hard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 14:52
Jag kan se Mulan hur många gånger som helst :) Älskar musiken också, både svenska och engelska. Lea Salonga som sjunger Mulans delar på engelska är fantastisk!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 20:13

En av mina favoriter bland låtarna i Mulan är helt klart I'll make a man out of you. Så grym på de allra flesta språk jag hört. Förstår inte varför många inte gillar den svenska versionen? Jag tycker den är riktigt bra.  



Ändrad av Bara lilla jag - 10-augusti-2007 vid 20:22
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 21:48
Håller med dig, Bara lilla jag (som vanligt). Jag förstår inte heller vad golk har emot I'll make a man out of you, den är jättebra. Jag gillar såna låtar som beskriver handlingen lite snabbare tidsmässigt, om ni fattar vad jag menar. Har lite svårt att förklara så här framåt kvällen. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 01:39
Jo det är sant, då slipper man dialoger som kan ha en tendens att bli lite tråkiga. Istället får man allt förklarat för sig på ca 3min, väldigt praktiskt och så mycket roligare. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 14:20
Det e längesen jag sett Mulan. Jag saknar inte alls kyssen i slutet, jag har aldrig ens tänkt på det. Filmen kunde inte ha blivit bättre än den är.
 
Musiken är verkligen bra, gillar speciellt "Jag ska göra män av er nu" Har inte sett den på engelska men har hört låten reflections på engelska, helt underbar. Lea Salonga sjunger så fint. 
Hade glömt bort att vi hade den på vhs, måste genast se den Embarrassed
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 16:02
Tianna: gör det, den är ju så bra! Kan se den nästan hur många gånger som helst. ("Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!" LOL )
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 16:21

haha!

Förrästen, vet ni varför siffrorna på ryggen på Mulan är smalare?

Är det för att de ska se kinesiska ut eller?

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 20:54

Mulan är ju så himla klockren! Jag gillar att det för en gång skull är en totalt annan handling än vad det brukar var i Disney filmer! dvs inte focuserat på (som ni redan nämt) kärleken, utan på att mulan och hennes kamp för sin far och sitt land framför allt.  

Det med siffrorna på ryggen så har jag hört att dom är tunnare just av den anledningen du skriver: De ska se kinesiska ut. Men det är ju bara vad jag har hört...
 
Jag har en fråga angående dvd:n, ni som har den är sista scenen helt okej? För i min när Mulan säger "Vill du stanna på middag?" så ska ju farmorn svara "Stanna för alltid!" men på min dvd är det tyst Cry jag bara undrar om det är på bara på min eller något fel på alla...
 
Och jag håller med om att Muchu är en av de klockrenaste karaktärerna någonsin! "Och vad är du? Ett får?" LOL
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 21:29
Det finns en annan tråd bland disneyklassikerna som heter "försvunnen replik i mulan"
 
Ta å läs de sista inläggen där...
Det är nog inte fel på din mulan-dvd utan det är en inställning på dvd spelaren. Jag är inte tekninsk men jag har läst dendär tråden. "Vill du stanna för alltid" - repliken e lite speciell, den finns i en annan kanal på högtalarna typ.Tongue
 
Den repliken kan man inte vara utan, den är som sagt, klockrenClap
 
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 22:35
Okej tack Smile
 
Men då fick jag iaf ett svar! Det går ju som sagt inte att vara utan en av de klockrenaste kommentarerna i filmen! Wink Farmorn och Muchu är ju helt underbara!
 


Ändrad av Hannibal - 16-augusti-2007 vid 22:35
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
IHope View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera IHope Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 02:38
Ojoj, älskar också Mulan! Farmorns och Muchus kommentar i filmen också! (som ni tidigare har sagt) :D
*~* Love to sing and play piano *~*
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 14:56
Håller med Bara lilla jag och Svenzon att I'll make a man out of you är en väldigt bra låt.
Och som Vicky Hard sa, jag kan också se Mulan jätte många gånger utan att tröttna på den. Filmen är helt enkelt underbar!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2007 vid 22:38
Mulan är en bra film men den ligger inte högt på listan. Tycker nog alla Disneyklassikerna från 90-talet är bättre, utom möjligtvis Pocahontas. Visserligen är ingen av 90-tals-filmerna dålig (Disney kunde inte göra dåliga filmer på den tiden?) men Mulan och Pocahontas ligger ändå sämst till.
Började faktiskt se Mulan förut, men bara en bit. Får göra det nu i dagarna.
 
PS: Mushu är grym Thumbs%20Up


Ändrad av Hades - 28-augusti-2007 vid 22:40
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 20:30
Jag tycker tvärtom, att Mulan och Pocahontas är med högt upp på listan. Åtminstone i min värld. Tittar faktiskt hellre på Mulan än på Lejonkungen till exempel...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 20:50
Problemet med Mulan är att den känns lite tråkig. Inte humormässigt direkt, men över huvud taget. Ingenting i filmen är lika minnesvärt som i övriga 90-tals-klassiker. Alla de andra har minnesvärda karaktärer och sånger. Dessutom tycker jag inte animationerna i Mulan är lika bra som i de andra (förutom scenen där hunnerna rider över berget, grymt snyggt). Men jag har förstått att många tycker Mulan tillhör de bästa disneyfilmerna, så jag är kanske lite underlägsen :P Men det spelar ingen roll, för så tycker jag. Men som sagt, den är bra, men inte i klass med resten.
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 21:15

Mulan är väl okej, känns längesen jag såg den men. Jag kan väl inte säga att det är nån favorit men jag tycker inte den är dålig, den skiljer ju sig  hel del från de flesta så kallade disneyklassiker vilket ju är ganska bra. Kanske skulle se den igen. Jag vet inte är den kom så jag vågar inte säga hur längesen jag såg den men jag skulle våga säga att jag såg den den för kanske 7-8 år sen, så mitt minne är väl vagt

 

Nu skrev jag för mycket igen, ska kanske våga skylla det på min diagnos/handikapp/personlighetsstörning eller vad det nu vill kallas.

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 01:29
Jag håller med de flesta ovanstående inläggen, att Mulan är en toppenrulle! En utav de bästa filmerna som skapades av Disney under 90-talet. Den kom ut 98, Kevlarsoul, så du vet.
 
Att Mushu och farmorn är bland de mest klockrena karaktärerna i filmen verkar det inte råda några tvivel om, och 'Det ska nog bli män av er nu' / 'I'll make a man out of you' är lätt den bästa låten i hela filmen och det är kul att läsa att det är så många här innan mig som håller med. Dock är Mulan nog den enda Disneyklassikern som jag tycker är bättre på engelska, både sång -och dialogmässigt. (De pratar helt enkelt lite för "sakta" i den svenska versionen, dock vill jag minnas att munrörelserna var riktigt bra.
 
 
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 11:51

98, då kan det säkert vart 7-8 år sen då jag troligen inte såg den året den kom ut, känns inte som jag gjorde det, minns att jag hyrde den.

Enligt min åsikt gjordes de sista bra disneyfilmerna på 90-talet fast de bästa gjordes dock före 90-talet, tror att jag kan säga att Mulan var den sista som jag tyckte var bra.

Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 17:23
Mulan är en av de filmer som jag aldrig tröttnar på. Det är alltid lika rolit att se den. Det är den klassiker jag har sett flest gånger faktist. Vet inte vad exakt det är, kanske att det hela tiden händer någonting och den underbara musiken. Tongue
 
Mulan blir ju aldig jämförd med t.ex. lejonkungen, RiND, osv...
Det fattar inte jag, den e ju så bra. Å filmen blir ofta bortglömd då man talar om Disney's storhetstid på 90-talet..AngryCry
Varför e de så, kanske för att den gjordes så sent som 98?
 
En av mina favoriter helt klart EmbarrassedBig%20smile
 
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2007 vid 11:19
Jag gillar Mulan pga handlingen... Inte för att den skiljer sig nämnvärt från någon annan Disney film men jag får mig och känna mig så stark och bra efter att ha sett Mulan. Samma känsla får jag av Pocahontas faktikst... Som att man kan klara av precis vad som helst...
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2007 vid 10:27

Håller med dig TetteN87!

Jag gillar filmer med starka kvinnor som Mulan, Pocahontas och Esmeralda. Och sen så håller jag också med ovanstående om att jag inte saknar en kyss i slutet.

Fast jag tycker faktiskt att "I'll make a man out of you" är ganska larvig på svenska jag vet inte riktigt men han sjunger den så konstigt, men jag gillar den endå, kan ju den helt utantill efter att ha sett Mulan så många gånger Approve

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2007 vid 19:53
Jag kom ihåg första gången jag såg Mulan, när den var klar så spolade jag tillbaks till början igen och såg den en gång till.
Håller med Sockerpajen, Mulan är inte så feminim och larvig som tex Mimmie Pigg eller Törnrosa!
Älskar Mulan, den är på min topp 5 lista med Disneyfilmer
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2007 vid 20:34
"Anmäl mig till nästa krig!" LOL
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2007 vid 08:20
En av de bästa replikerna, både i filmen och av disneyklassiker över huvudtaget! Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 00:43

Tycker att Mulan är en bra film visserligen var det mkt länge sedan jag såg den på svenska har bara sett den på engelska nyligen , stör mig lite på att Muschu (s?) låter prreeecciiiis som åsnan i Shrek ( jag vet att det ´är Eddie Murphy men ändå.Wink

 
Tycker att l åtarna är underbara!Big%20smile.


Ändrad av Emmaaa - 06-januari-2008 vid 20:34
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2008 vid 17:08
Jag tycker jätte mycket om Mulan som person. Hennes personlighet är så härlig. Jag tycker också om låtarna som är med i Mulan. Handligen är så jävla bra. Bara älskar filmen. Muchu är så härlig. Den finns ingenting som är dåligt om den filmen.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2008 vid 19:51
Idag är det 10 år sedan jag såg Mulan för första gången, så blev förstås tvungen att se den idag. Jag gillar den verkligen, men det tidigare omdömet står ändå fast. Jag föredrar alla andra klassiker från 90-talet, förutom möjligtvis Pocahontas. Lite osäkert där. För övrigt sjukt att det har gått 10 år! Nästa år är det Tarzans tur...ännu sjukare?
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media