Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mulan

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2008 vid 18:17
Håller med om att Mulan är en av de bästa filmerna. Den är väldigt rolig också. Gillar Mushu väldigt mycket. Filmen innehåller också många roliga repliker. Te.x Vad är det med dig ? Har du aldrig sett en pandahäst ? hehe....   
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2008 vid 18:37
Ja, jag kan bara hålla med. Älskar filmen. Ja, replikerna är så klockrena speciellt Mushus.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2008 vid 19:48
Mulan kan jag se på många gånger. Sångerna är fina också.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 11:00
Mulan är en riktigt klockren klassiker. Det var kul att se en så annorlunda miljö i en Disney-film för såvitt jag vet så har ingen tidigare klassiker ens haft förbifarten i Kina.
Den här filmen har alla ingredienser som gör en Disney-film till en en äkta klassiker; bra handling, vackert tecknad, rolig humor, bra sånger, underhållande och intressanta karaktärer mäktiga scener (när hunnerna stormar nerför berget... ryser), tja allt helt enkelt.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 19:52
Håller helt med om att Mulan är en grymt bra film! Replikerna är jätteroliga och karaktärerna är härliga, miljöerna är jättemäktiga och musiken! Musiken är grym! kort sagt, en otrolig film!!
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Lambi View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-september-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Lambi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 23:27
Jag älskar denna filmen, den får en på sånt bra humör.
Speciellt alla kommerntarer som dom har till allt....min favorit replik är : Vadå, har du aldrig sätt en Pandahäst hahahaLOL...vem kommer på något sånt haha
 
 
Vadå, har du aldrig sätt en Pandahäst? ~Mulan~
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2013 vid 17:57
Har sett att det har släppts en Special Musical Masterpiece Edition i england. Kommer den hit också ?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2018 vid 17:14
Jag finner det lite intressant att Matthew "Break My Stride" Wilder har komponerat musiken till låtarna. Och gjort ett så jävla bra jobb dessutom.

Vad jag menar är att han var ett one hit wonder från 80-talet. Hur knep han jobbet för Mulan?! Jag har googlat men hittar ingen vidare utförlig information. Han har liksom gjort musiken till True To Your Heart, I'll Make A Man Out Of You, Reflection, A Girl Worth Fighting For, Honor To Us All. RIKTIGT bra låtar! Och han har typ inte gjort något värt att nämnas förutom en hit på 80-talet. Och så levererar han på det här viset?


Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 20:45
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Jag finner det lite intressant att Matthew "Break My Stride" Wilder har komponerat musiken till låtarna. Och gjort ett så jävla bra jobb dessutom.

Vad jag menar är att han var ett one hit wonder från 80-talet. Hur knep han jobbet för Mulan?! Jag har googlat men hittar ingen vidare utförlig information. Han har liksom gjort musiken till True To Your Heart, I'll Make A Man Out Of You, Reflection, A Girl Worth Fighting For, Honor To Us All. RIKTIGT bra låtar! Och han har typ inte gjort något värt att nämnas förutom en hit på 80-talet. Och så levererar han på det här viset?



Tja, "Mulan" är ju uppbyggd lite som en 80-talsrulle, med en huvudperson som ska överkomma hinder, träningsmontage och dylikt. 
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media