Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Superhjältarna

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Superhjältarna
    Postad: 30-augusti-2004 vid 20:13
Hur tror ni att den filmen blir? En kassa succé för Disney eller rena floppen?
Till toppen
wunderbaren View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera wunderbaren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2004 vid 00:57
Det kommer gå bra för filmen, inte bättre än Nemo, men det komemr bli en succé!
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2004 vid 07:05
Den blir bra tror jag, nu med tanke att Hitta Nemo var en sån succe kommer dom kunna använda det i sin marknadsföring. Hoppas den är väldigt rolig :D
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
wunderbaren View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera wunderbaren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2004 vid 23:51
Är det bara jag som tycker formatet på filmen e skum? Så himla avlåååång... men väldigt låg liksom..widescreen max hehe
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2004 vid 17:40

Postad av wunderbaren wunderbaren skrev:

Är det bara jag som tycker formatet på filmen e skum? Så himla avlåååång... men väldigt låg liksom..widescreen max hehe

Säkert bara vanlig cinemascope, dvs 2,35:1.

Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2004 vid 19:09
Jag tror den kommer att vara rolig
Kalle e bäst!
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2004 vid 22:54
Jag tror nå att den blir nå en succe och den blir nå rolig också. Hoppas jag.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
???? View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera ???? Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2004 vid 19:35

Det verkar bli en succé som Monsters INC fast bättre! Jag tänker i alla fall se den!

En av dom första medlemmarna! =)
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 06:28

Hejsan!!

Eftersom Pixar har lyckats så fint hittills med alla 5 filmerna, så tror jag det kommer gå bra för Superhjältarna. Desutom såg jag några trailers, Verkar hur rolig som helst. Speciellt Samuel L Jackson som spelar Frozone! :D

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 11:50
I början var jag lite skeptisk till "Superhjältarna" (När jag såg trailern för första gången för flera månader sedan),.. men det var jag även till "Hitta Nemo", och den är en av mina favoritfilmer nu. Nu när premiären för "Superhjältarna" börjat närma sig så har jag känt mig mer & mer intresserad. Jag tror att det kommer vara en bra film! Pixar har ju aldrig riktigt misslyckats IMO.
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 12:21
Nej det har dom inte jort. Då vet man ju nästan vilken bra film man har att vänta på.

Nu är det inte långt kvar till filmen har premiär.


Ändrad av Daniel
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2004 vid 10:37

Hejsan!!

Det är ju Premiär på Superhjältarna imorgon!! Wieee!! Vilka ska se den på BIO?? Den verkar hur bra/rolig som helst :)

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2004 vid 23:18
Den fick ganska dålig kritik på Filmkrönikan ikväll. En tvåa av fem möjliga.
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2004 vid 23:42

Postad av Sandra Sandra skrev:

Den fick ganska dålig kritik på Filmkrönikan ikväll. En tvåa av fem möjliga.

Esch! Vem bryr sig om Filmkrönikan... Dem vet ingenting om Disney. Kolla filmen själv och sen kan du säga vad DU tycker om den. Jag lyssnar aldrig på någon förrens jag själv sätt filmen. Tycker jag den är bra, så är den bra... inget mer snack sen  Och imorgon ska man se Superhjältarna... Wieee! 

Mvh . Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 01:09

Filmkrönikan är en samling idioter enligt mig :P De sågar alla filmer förutom B-actions från 80-talet eller svart/vita dansfilmer från slutet av 30-talet. Riktig skit.

Men The Incredibles var de ja. Jag tror den kommer göra bra i Sverige. Den spelade in 70 miljoner dollar i USA på sina tre första dagar vilket är nytt rekord för Walt Disney Pictures. Pixar hade tidigare lyckats med 4 av 4. Med Incredibles blir det 5 av 5. Otroligt givande samarbete med Disney. Jag ber för att Steve Jobs kommer att fortsätta sitt samarbete med Disney efter det att Eisner avgår 2006.

Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 02:06

Jag hade aldrig sett Filmkrönikan förut så vad vet jag....

Självklart så kommer jag gå på filmen ändå... ingen/t kan stoppa mig från det. Tänkte bara skriva vad de tyckte på filmkrönikan...inget illa menat.

Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 05:45

Hej Sandy!

Jo, vi vet att det inte var nått illa menat!! Men vi ville bara försäkra oss om att du inte ska lyssna på den där Filmkrönikan  Hoppas du får det kul idag på Superhjältarnas premiär :D

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 09:36
Ett tips för dem som missade Filmkrönikan är att man kan gå in på SVTs webbplats och se programmet. Man kan välja att se hela programmet, eller bara den recension (Superhjältarna?) man är intresserad av.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4578

Citera "Det här är en mossig hyllning till kärnfamiljen som dessutom är fult och kantigt animerad, och håller inte alls samma klass som undervattensscenerna i Hitta Nemo. Det blir två stolar. Trots det stressiga tempot är den rakt igenom tråkig och oengagerande."



Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 12:50
Den fick betydligt bättre betyg i UNT (Uppsala Nya Tidning) 4 kajor av fem möjliga.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 13:11

Postad av Proximus Proximus skrev:

Den fick betydligt bättre betyg i UNT (Uppsala Nya Tidning) 4 kajor av fem möjliga.

Bra det! Jag bor också i uppsala =)

Tyckte väl att det var lite underligt att den blev så sågad på filmkrönikan!

Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 13:46

ska självklart se filmen för samuel L jackson är ju med i den (tekniskt sett inte men han gör rösten) såg ett klipp på hans karaktär med en scen på Jay Leno.

/Marcus/

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 18:50
Filmen har fått väldigt bra kritik i Sydsvenskan, och den tidningens recensenter är verkligen inte kända för att slösa med berömmet.

Citera "Mörkt? Javisst. Underhållning? Den bästa som animationsfilmen har givit oss sedan 'Shrek'."


Läs hela recensionen här:
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10099953
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 21:38
Ett Första intryck
Nu har sett filmen, och måste säga att Emma Gray på Filmkrönikan har ingen aning om vad hon talar om. Visst modelleringen och stilen var inte den snyggaste, Hitta Nemo slår den helt klart. Men den ger en viss retrokänsla av 60-talet, bra mycket bättre utförd retro än i Kogänget. Filmen är rapp och full av humor, och då menar jag humor, när den är som allra bäst (Fysisk Humor).

TO BE CONTINUED... SOONER OR LATER...

Prel. Betyg:


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2004 vid 21:42
Själv tänkar jag inte skriva någon uppsatts, utan konstaterar bara att det här var Pixars hitills roligaste film.
Jag förstår inte hur någon kan tycka att den är tråkig, mottot med filmen verkar vara: Fullt ös medvetlös!
Kort sagt en måste-se-film.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2004 vid 10:32

Hejsan!

Jag va och såg på Superhjältarna och jag kan säga er att den var riktigt bra. Jag garva ihjäl mig! Speciellt då jag såg Frozone (som då spelas av Samuel L. Jackson). Helt enkelt en underbart rolig film. ETT MÅSTE. Kan se den om och om igen. Har för mig att Bilar också kommer och vara en Höjdare. Och som Daniel där uppe säger:

Emma Gray på Filmkrönikan har ingen aning om vad hon talar om.

Dvs: Se en film själva och avgör sen ifall ni gillar den!! :D

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2004 vid 18:19
Efter att ha hört det här så måste jag bara se den snart!
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 12:37
Helt otroligt bra film. Men vad gäller animationen får man tänka på att det är extremt svårt att teckna/animera människor. Jag tycker de lyckades ganska bra. Jag gillar den bättre än Hitta Nemo. Var aldrig så fantastiskt förtjust i den.
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 13:45
Jag såg Superhjältarna igår - och jag måste säga att jag gillar den starkt! Den var mycket bättre än jag tordde :) Nu längtar jag bara tills den kommer på dvd... vilket tyvärr säkert tar lång tid.
Till toppen
Nadja View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nadja Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 14:57
Jag ska se Superhjältarna idag. Det ska bli spännande eftersom det
verkar som alla tycker den var bättre än vad de trodde. Alltså över
förväntningarna och det är ju alltid kul med filmer som överraskar
på ett eller att annat sätt.
Till toppen
Lorents View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Lorents Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 15:09

men den verkar ändå rätt taskigt animerad..visst det är svårt att teckna men med tanke på att dom lyckades så otroligt bra med hitta Nemo..

men ja har ju inte sett den så jag ska kanske inte säga nåt.. 

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media