Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nasses STORA film

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Nasses STORA film
    Postad: 13-augusti-2007 vid 15:36
Såg den här lilla pärlan i söndags, jag blev verkligen överraskad över hur bra den faktiskt var. Bättre än Tigers Film som även den är bra men så himmla sorglig. Nasse var gladare och ljusare helt enkelt, som en Puh-film ska vara.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 22:11
Skulle faktiskt vilja se Nasses STORA film. Tigers film tyckte jag inte var nån höjdare när jag såg den (det var ett bra tag sedan), Nasses verkar skönare. Dessutom tror jag Nasse är min favorit i Puhgänget, om jag måste välja någon.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 09:57
Men den slog absolut inte Puhs Film om Heffaklumpen som jag såg för 24e gången i fredags då det var två-års-jubileum av dvd-releasen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 14:06
Ingen annan här på sidan som är frälst på Puh-filmer???
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 20:37
Ja Nasse är bra men dock inte lika bra som Tiger enligt mej.

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men den slog absolut inte Puhs Film om Heffaklumpen som jag såg för 24e gången i fredags då det var två-års-jubileum av dvd-releasen.

 
Hur kan du gilla den så mycke?LOL jag tycker den är varken lika bra som Tigers eller Nasses film. Även om den visst har en viss charm.



Enligt mej slår Nassa varken Tigers film eller Jakten på Christoffer Robin
(tyck det är konstigt om ni vill men jag gillar faktiskt Jakten på CR)


Ändrad av Daniel - 20-augusti-2007 vid 21:01
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 08:36
Har inget emot Jakten på Krille. Men Puhs film om Heffaklumpen är det bästa sedan Filmen om Nalle Puh. God I love that film! Skulle kunna dra i den i dvd'n här på stubben.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 17:00
jag förstår dej inte...
 
men här är min lista över Puh-filmer
1. Filmen om Nalle Puh
2. Tigers Film
3. Jakten på Christoffer Robin
4. Nasses Stora Film
5. Heffaklumpen
 
ja så blir det faktiskt. sen kan man ju diskutera om man ska räkna med filmer som Vännernas Fest och Jullovet...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 17:11
Äger Vännernas Fest och Jullovet, men har inte sett de än. Det blir i vinter. De är ju vinterfilmer. Vad är det som är så svårt att förstå med att Heffa är underbar?
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 21:49
Jag har bara sett Nases film en gång, den var la ok. Men jag stör mig på dom nya rösterna.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 22:30
Man vänjer sig. Är du också en anhängare av de ända RIKTIGA rösterna, Olli Markenros, Peter Wanngren, Jörgen Lantz och John Harrysson? Jag känner mig annars rätt ensam i den åsikten. De är bäst! Åt helsike med hur lika orginalen de låter eller inte när de nu är tio gånger bättre och framförallt charmigare än orginalrösterna! Dubbning ska inte handla om att låta så likt orginalet som möjligt utan att göra egna tolkningar av karaktärerna man dubbar, precis som Peter Wannegren gjorde med Tiger, jag garvar åt sisådär 80% färre skämt från Tiger när någon annan gör rösten. Mycket förmodligen för att översättarna är sämre nu förtiden. Ge oss Monica Pling tillbaka!!!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 23:20
Jag tycker mest om rösterna i filmen om Nalle Puh.
Jag vet inte vilka som gör rösterna i vilka filmer.  Skulle du kunna skriva?
Till toppen
TLShadowitch View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera TLShadowitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 00:35
Ok skrev ett sjuktligt långt inlägg men det försvann, sjukt irriterande.

101dalmatiner: Jag förstår inte hur en sann älskare av Nalle Puh (tro mig, jag är också en) av rent principiella skäl kan acceptera att en RIKTIG heffaklump faktiskt introduceras i en film. Vad kommer härnäst, elaka små tesslor?

Heffas och Tesslor har alltid symboliserat det där lite okända och farliga, det där som man tror gömmer sig ute i mörkret en stormig natt eller under sängen när man inte kan sova, men som man faktiskt VET inte finns där. Att kasta in en riktig heffa, oavsett hur budskaps/moraliskt/etist-mässigt korrekt det är kändes inte som någonting annat än en fet pungspark i magen ur en principiell synvinkel. Jag må älska Nalle Puh men det börjar i vanlig ordning vad det gäller Disney nuförtiden lukta sell-out och kommersialism dragen till sin spets, bläh.

edit: Ah just det. Angående Nasses stora film så håller jag med dig, den är grym.


Ändrad av TLShadowitch - 24-augusti-2007 vid 00:41
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 01:15
Heffaklumpar fanns ju redan med i de första kortfilmerna (som blev filmen om Nalle Puh) , i en mardröms sekvens. En heffaklump  (och en tessla) fanns även med i åtminstone ett avsnitt av Tv-serien om Nalle Puh, även om de inte var så sockersöta som i Heffaklumpfilmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
TLShadowitch View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera TLShadowitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 01:25
Postad av Daniel Daniel skrev:

i en mardröms sekvens.


och ungefär DÄR underströk du min poäng.




Ändrad av TLShadowitch - 24-augusti-2007 vid 01:26
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 10:31
Jag förstår din poäng och jag vet att Heffaklumpar och Tesslor alltid har stått för den kropplösa fasan men samtidigt kan jag inte hålla med dig. De visade ju med Puhs film om Heffaklumpen att det de alltid gått och varit rädda för inte är någonting att va rädd för. Heffaklumpar byttes i och med Puhs Heffaklump Halloween ut mot Trollonter som jag uppmärksammade i ett avsnitt av Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, när Heffa är rädd för att det smyger Trollonter i skogen. Danne, jag tror det finns 5+ avsnitt med heffaklumpar och tesslor. Det finns ju dels den där paranoida och allerigiska heffaklumpen som ska lära sin son att fånga "de lurviga små skogsvarelserna", och hans fru, och sedan heffaklumpen Heff som jobbar med den där tesslan med mössa, och stjäl honung. De två är med i minst två avsnitt. I ett kidnappar de ju allihopa men tvingas släppa de för att det inte finns någon kvar som kan betala lösensumman.

Ändrad av 101dalmatiner - 24-augusti-2007 vid 10:33
Till toppen
TLShadowitch View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera TLShadowitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 20:02
Ah, jag hade helt glömt bort de avsnitten med heffaklumparna i tvserien, kommer ihåg dem nu när du nämner dem.

Oavsett så håller jag fast vid min åsikt att heffaklumpen aldrig skulle ha introducerats i "riktig" form. Jag håller dock med om filmen som sådan är bra och kan förstå varför du tycker om den. I övrigt får vi väl vara lyckligt överrens om att vi inte är överrens i det rent principiella :)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2007 vid 07:55
Ja, men jag är sååå lycklig att disney bröt mot de osynliga reglerna och gjorde heffaklumparna till fluffiga kramdjur, det är helt enkelt priset som är tvunget att betalas för disneys bästa film på mycket länge.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 16:34
Heffaklumpen är söt. Men ingenting slår Filmen om Nalle Puh.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2007 vid 14:39
från allra första början var ju Heffaklumparna med i dom gamla böckerna av A A Milne. fast även om dom, vad jag minns, aldrig direkt framträder, så omnämns dom ju i Nalle Puhs Hörna i kapitlet där Nasse nästan fångar en Heffaklump. Vad jag minns beskrivs det aldrig hur dom ser ut, men dom avbildas, av illustratören Ernest H Shepard, som ganska realistiska elefanter.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2007 vid 15:46
Dessa underbara böcker!! Big%20smile
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2007 vid 02:15
ja, jag älskar dom!
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2007 vid 10:13
De är fantastiska.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2008 vid 08:55
Nasses stora film är nog den bästa i puh film serien. Den har verkligen allt man kan begära.
 
För det första går berättelsen delvis tillbaka till Milnes historier vilket är ett stort plus i filmen och så är de så underbara. Nasse visar vilka stordåd ett litet djur som Nasse kan åstakomma. Musiken är mycket vacker i denna film vill jag tillägga.
 
Med andra ord så kan jag inte säga mer än att Nasses stora film är en klockren Nalle Puh film som man kan se flera gånger om och aldrig tröttna. Helt klart den mest givande i serien enligt mig.
 
 
MVH
   //Håkan
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2008 vid 09:04

Jag kan ge dig svaret att Nalle Puh - Jullovet räknas till en långfilm eftersom det är nytt material tillsammans med ett avsnitt från serien, precis som det var i Puhs heffaklump halloween.

Vännernas fest däremot är en film (vad jag har hört och sett) där de sammansatt några avsnitt från själva serien så den räknas inte som en långfilm.

MVH
   //Håkan
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 21:39
Det jag mest stör mig på i Nasses stora film är att Tiger är med och bygger I-ors hus samt att Nasse inte har grön halsduk.
 
Möjligen småsaker men jag stör mig på dem.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2016 vid 17:20
Såg just "Piglet's BIG Movie" för tredje gången totalt och första gången på engelska. Mycket mysig film som bitvis framkallar tårar... Men jag är nog i ett lite översentimentalt tillstånd för tillfället.

Några få negativa saker med filmen;

Det är lite smått inkonsekvent att filmen inte börjar med en live-action-sekvens i Christopher Robins rum där Piglet och berättaren interagerar med varandra. Både den föregående filmen (The Tigger Movie) samt uppföljaren (Springtime with Roo) går i första filmens tecken.
 
Hmmm, inser nu att det ju för pörskan är varannan film som börjar i rummet! "The Many Adventures of Winnie The Pooh" (Ja), "Winnie The Pooh's Most Grand Adventure" (Nej), "The Tigger Movie" (Ja), "Piglet's BIG Movie" (Nej), "Springtime with Roo" (Ja), "Pooh's Heffalump Movie" (nej), "Pooh's Heffalump Halloween Movie" (Ja)..... Illuminati confirmed!

Den bryter också mönstret från alla tidigare Pooh-filmer och har inga sånger som sjungs av figurerna. Jag är glad att de gjorde en slags korsning av detta och det klassiska greppet i "Pooh's Heffalump Movie".

Live-action-sekvensen med Carly Simon i slutet förstör lite vad som kunde varit en underbar credits till en av mina favorit-Disney-sånger. Känns helt malplacerat och Simon har ett lite störande utseende som helt enkelt inte är speciellt angenämt att titta på.


I övrigt är det mesta positivt med den här lilla filmen.
Den gör ingenting fantastiskt, men gör ingenting helt galet heller. Den är en stabil Pooh-film.


"With A Few Good Friends" är en galet underskattad Disney-låt.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media