Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och odjuret återsläpp okt 2009...

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
overtune View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 16-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera overtune Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skönheten och odjuret återsläpp okt 2009...
    Postad: 16-augusti-2007 vid 07:36
Ryktet går att Skönheten och odjuret kommer återsläppas om ca ett år, oktober 2009! Äntligen, som jag väntat på den filmen! Hoppas bara det stämmer nu! 
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 13:58
Det är om två år.
Till toppen
overtune View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 16-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera overtune Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 16:56
Ha ha ha!

Ja hjälp vilken koll jag har... Vet inte ens vilket år det är :)

Klart det är om två år!

Får väl se om det stämmer... Inget är bekrfätat såvitt jag vet. Men ett flertal sidor nämner oktober 2009, så kanske...
Till toppen
IHope View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera IHope Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 02:35
aah! Hoppas det kommer tidigare! 
*~* Love to sing and play piano *~*
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 17:14
orka vänta till 2009 Dead
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
overtune View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 16-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera overtune Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 23:15
Mmm... Som jag och min sambo väntat på den filmen! Skulle ju bli guldkornet i samlingen! 
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 17:53
Det var minsann på tiden!
Fast jag vet inte om jag vill köpa den nu när jag fått se små klipp av den nydubbade versionen. Tycker inte alls att den är lika bra och dramatisk som den gamla jag har på VHS.Stern%20Smile
Fast jag vill ju ha den i bättre bild och ljud och all extramatrial..Så jag får se.
It's a piece of cake
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 18:16
Va, är den omdubbad..? Shocked
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 18:44
Den nya scenen "Mänska igen" har inte med Tommy Körberg och Åke Lagergren. Låter inget vidare, faktiskt :P
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 20:03
Aha, så det är "bara" nya scener som har andra röster? Blev lite nervös där ett tag.. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 20:10
Hoppas jag verkligen ;)
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 21:53
Nej, dom har dubbat om de gamla scenerna också. Jag tror inte (och hoppas) att dom inte har dubbat om alla scenerna och jag tror att dom har kvar de gamla skådespelarna. I alla fall så har dom dubbat om början där historieberättaren berättar om rosen och hur odjuret och slottet förvandlades. Om ni tittar på den gamla VHS versionen så kan ni höra att han berättar på ett mer dramatiskt sätt än vad han gör i den nydubbade versionen.
Dom har ju även dubbat om (och ändrat texten) i "Arabiska natt" i Aladdin (till det sämre), vilket gör att jag inte kan köpa den på DVD heller. Cry
Jag tror att detta beror på att dom inte har rättigheterna till rösterna när dom gör filmerna till DVD, så dom dubbar om dom.
It's a piece of cake
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 23:15
Just det, det stämmer faktiskt. Glömde helt bort det. Berättaren har samma röst men är nyinspelad. Helt meningslöst! Förändringen var inte riktigt lika stor i Arabiska natt, om jag minns rätt? Har varken sett hela Skönheten och Odjuret eller Aladdin på svenska på dvd, men har kollat just detta när det snackades om det här på sidan för nåt år sedan.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 00:14
Varför har dom dubbat om inledning då?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 01:14
Bra fråga. Vet att det diskuterats här förut, men minns inte om vi kom fram till något...känns verkligen onödigt eftersom rösten är samma men tonläget ett annat, sämre än innan.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 03:09
Är det samma röst Shocked Det visste jag inte. Jag har inte sett VHS versionen på flera år. Jag kollade på den nya versionen på Youtube för några timmar sen. Om det är samma röst så förstår jag inte poängen med det. Fast det är ju ändå bättre med samma röst än en ny.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 15:45
Shocked Men gud så onödigt..! Nu vågar man ju inte uppdatera sin klassikersamling till dvd om de har ändrat på en massa grejer. Får titta sparsamt på mina vhs så de håller länge. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 19:43
En enkel fråga bara. Hur har dom kunnat lägga ut ett klipp på YouTube av den nydubbade versionen när den inte kommit på dvd än ? (Hoppas jag inte har missförstått nått.Men scenen man kan se på Youtube kommer att vara med när Skönheten och Odjuret släpps på dvd igen.)
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 19:50
Men Skönheten & Odjuret har ju funnits på DVD länge, bara att den har funnits att köpa på begränsad tid. Så den fanns bara i affären ett tag, sedan gick den inte att köpa mer och nu kommer den på nytt igen.
 
Eller har jag fel?
It's a piece of cake
Till toppen
overtune View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 16-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera overtune Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 07:25
Jodå, det stämmer. Jag tror det var 2001 som skönheten och odjuret släpptes på dvd. Men den utgåvan är slutsåld nu och finns inte längre att få tag på, annat än begagnat. Och vill man köpa den begagnat får man inte bli förvånad om man tvingas ge mellan 1500-2000 kr för en dvd i nyskick...

Men efter ett antal år brukar dom släppas igen, så kanske kommer den då till 2009... Det brukar ta mellan 7-9 år tror jag innan en dvd återsläpps. Disney säljer ofta bara sina filmer en begränsad tid för att öka på samlarvärdet...
Till toppen
AnnaViktoria View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-oktober-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera AnnaViktoria Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 13:16
Ååh... då längtar vi attans mycket till 2009 då Heart Tittade sönder min skönheten och odjuret på VHS redan nått år efter jag fått den när jag var liiten...
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 16:10
Postad av Hades Hades skrev:

Just det, det stämmer faktiskt. Glömde helt bort det. Berättaren har samma röst men är nyinspelad. Helt meningslöst! Förändringen var inte riktigt lika stor i Arabiska natt, om jag minns rätt? Har varken sett hela Skönheten och Odjuret eller Aladdin på svenska på dvd, men har kollat just detta när det snackades om det här på sidan för nåt år sedan.


Jag önskar att de kunde göra som de gjorde med Lejonkungen: ha med båda versionerna på DVD (original och ny)
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
IHope View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera IHope Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 18:48
Postad av Mendez Mendez skrev:

Är det samma röst Shocked Det visste jag inte. Jag har inte sett VHS versionen på flera år. Jag kollade på den nya versionen på Youtube för några timmar sen. Om det är samma röst så förstår jag inte poängen med det. Fast det är ju ändå bättre med samma röst än en ny.
 
Vars hittade du den youtube klippet? Någon som har länken.
Dåligt att dem kommer omdubba den... usch... hoppas det inte blir så...
*~* Love to sing and play piano *~*
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2008 vid 18:03
Jag kan knappt vänta tills den kommer på DVD. Skönheten och Odjuret är en av mina favoritfilmer.
Jag lever för staden.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2008 vid 17:51
Postad av Mr. Stork Mr. Stork skrev:


Jag önskar att de kunde göra som de gjorde med Lejonkungen: ha med båda versionerna på DVD (original och ny)
 
 
DET hade varit en kanonbra idé. Annars tänker jag definitivt inte göra mig av med min original-vhs...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2008 vid 20:24
Postad av Mr. Stork Mr. Stork skrev:


Jag önskar att de kunde göra som de gjorde med Lejonkungen: ha med båda versionerna på DVD (original och ny)


Ja, det hade definitivt varit en jättebra idé!
Save 2D-animation!
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2008 vid 17:11
Nu är det ca ett år kvar om det stämmer! Heart Jag längtar ihjäl mig Smile
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2008 vid 12:29
Ledsen om någon blir besviken, men det officiella beskedet är att Skönheten och odjuret inte kommer att ges ut förrän hösten 2010!

Hösten 2009 kommer Snövit och de sju dvärgarna och våren 2010 kommer de båda Fantasia-filmerna.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2008 vid 16:25
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Ledsen om någon blir besviken, men det officiella beskedet är att Skönheten och odjuret inte kommer att ges ut förrän hösten 2010!Hösten 2009 kommer Snövit och de sju dvärgarna och våren 2010 kommer de båda Fantasia-filmerna.



Vad kul att Snövit kommer tillbaka. Behlöver den i min sammling. Likaså Skönheten.
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2008 vid 14:33
Jaha, så  Skönheten och Odjuret kommer inte förrän 2010 - jaja, bättre sent än aldrig! :) Då är det bara att fortsätta vänta och sysselsätta sig med att införskaffa en massa andra disneyklassiker.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media