Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Atlantis - the lost empire

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 19:52
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Haha, jag känner mig lite ensamt positiv här. LOL Nej, Taran gillade inte jag, då sr jag hellre Atlantis faktiskt.
 
Det gör jag med. Taran funkar, men tycker den är rätt tråkig. Försökte göra en lista över Disneys klassiker en dag, den kom en bra bit långt ner faktiskt :P Angående Atlantis Disneykänsla...nja, den finns väl inte där särskillt mycket. Men om jag ser en trailer för filmen känner jag ändå av den lite grann..
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 18:36

Håller helt med dig, Bara lilla jag (som vanligt LOL ), hur många filmer kommer upp i samma klass som Skönheten och Odjuret och Ringaren i Notre Dame? Inte många, enligt mig. Jag kan också hålla med om att första halvan av Atlantis är bättre, och att den blir lite loj i handligen sen. Men inte tillräckligt för att totalsåga filmen. Men som sagt, jag är också historiskt intresserad, och kanske har överseende med bristerna p.g.a det..? Vem vet...

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 15:54
Jag är faktiskt också rätt positiv till Atlantis. fruktansvärt dålig är den ju inte. Fast jag kan hålla med Hades om att den är bättre i första delen av filmen. Sen faller den lite, man tappar intresset för filmen helt enkelt (inte totalt men till viss del).
Men jag tycker den har skön humor och roliga karaktärer. Sen saknar även jag, som alla andra verkar det som, musiken. Det finns väl inte en enda låt i den? Sen kanske anledningen till att jag inte sågar den totalt är att jag är intresserad av den ur ett historiskt perspektiv, vad vet jag? Men jag tycker i vilket fall somhelst inte att den är hemsk, det är en helt okej film även om den inte på långa vägar når upp till Skönheten och Odjuret eller Ringaren i Notre Dame, å andra sidan, hur många gör det? 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 12:35
Haha, jag känner mig lite ensamt positiv här. LOL Nej, Taran gillade inte jag, då sr jag hellre Atlantis faktiskt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 10:32
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

 
Jag kan tänka mig att man störs lite av att filmen inte är som man förväntar sig. Det är liksom ingen "riktig" Disneykänsla över den. Lite som med Taran och den magiska kitteln, den har inte heller nåt vanligt Disney-stuk.
 
Jag tycker att Taran och den magiska kitteln känns disney faktsikt. Det är ju en rätt så gammal film och jag får känslan av en blandning mellan törnrosa och oliver och gänget när jag ser på den. Jag gillar den faktiskt. En saga med en bov i dramat som man faktiskt blir lite rädd för.Embarrassed Gulliga karaktärer och fint tradionellt målat. Okey, det är inte en av de bästa som Disney har gjort, men den slår abslout Atlantis hundra gånger om. I alla fall enligt mig. Smile
It's a piece of cake
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2007 vid 21:14
Disney försökte sig på något för de helt nytt och föll pladdask. Fult tecknad, tråkig, tom och bullrig action. Nej, ingen i min familj gillade den.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2007 vid 20:51
Såg filmen igen idag, och den var faktiskt inte så hemsk som jag kom ihåg. Visst, den är inte alls i samma klass som Skönheten och Odjuret eller Ringaren i Notre Dame, men å andra sidan är det en helt annan typ av film som inte riktigt går att jämföra med de andra. Nu vet jag inte om mitt omdöme störs av att jag själv är historiskt intresserad och att jag därför lyckas överse med eventuella brister, men jag tycker nog att den gör sig förtjänt av Hades betyg 3/5. Saknar fortfarande musiken, men den har ju ett par sköna karaktärer i alla fall: Vinnie ("Du Milo, har du inte något sportigare, du vet, som en tonfisk?"), Audrey och Milo. Skurken Roarke är också rätt bra.
 
Jag kan tänka mig att man störs lite av att filmen inte är som man förväntar sig. Det är liksom ingen "riktig" Disneykänsla över den. Lite som med Taran och den magiska kitteln, den har inte heller nåt vanligt Disney-stuk.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 19:43

Den här filmen tog verkligen andan ur mig - på ett negativt sätt dock. Blev nästan chockad över att detta var en Disneyklassiker, att min haka nästan slog i marken av förvåning. Vart var den underbara musiken och det vackra tecknandet? Vart fanns värmen och spänningen och de oförglömliga karaktärerna? För mig är den här filmen rent av dålig. Det gör inget att Disney använder olika tecknarstilar för mig. Jag har inget emot Herkules till exempel (som en del anser är kantig), men Atlantis tecknarstil har något deprimerande över sig. Inga detaljer eller skuggor. Ser nästan ut som den är tecknad som en uppföljare.

Okej, jag ska inte såga den alltför mycket nu. En sak jag gillar med den är karaktären Milo. Jag tycker att han är den enda intressanta i hela filmen.
Håller med om att Disney kunde gjort något mer intressantare av den här filmen. Ah well...detta är ju bara min åsikt.Tongue
It's a piece of cake
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 15:37

Jag har nog bara sett Atlantis en enda gång och kommer inte ihåg alltför mycket. Får nog ändra på det nån dag...

Teckningsstilen stör inte mig så mycket, den varierar ju ändå från film till film. Däremot saknar jag musiken, fast jag är inte säker på att det hade gjort sig med sångnummer i filmen ändå. Men på nåt sätt så hör musik till, när man pratar Disneyklassiker.
 
Jag tycker nog inte att filmen borde totalsågas, det finns andra klassiker som är sämre (enligt mig..), men den når definitivt inte upp till toppen. Får nog se filmen igen innan jag kan göra nån längre utläggning. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 19:57

Okej, nu ska vi se vad vi egentligen tycker om den här filmen. Lite spännande är det, alltför hyllad är den ju faktiskt inte.

Tycker Atlantis är en bra film. Det är ingen favorit, inte ens nästan, men den är bra. Animationerna tycker jag är helt ok, visst är de ovanligt kantiga och stela men tror inte det hade passat med någon annan stil i denna typ av film. Hade karaktärerna inte rört sig så extremt ryckigt i många fall hade jag inte haft mycket att klaga på gällande utseendet.
Idén med en action/äventyrsfilm är god, och första halvan av filmen ser jag som riktigt lyckad. När vi sedan hamnar i Atlantis tappar filmen fart och blir snabbt mindre intessant. Det känns inte som någon bra balans. Idén är alltså god, men man hade kunnat utforma det hela bättre, på något sätt. Är nog inte tillräckligt kunnig för att säga hur, dock Wink
 
Okej, efter Skönheten och Odjuret och Ringaren i Notre Dame, som gjordes av samma folk, kan ju Atlantis se som ett riktigt djupdyk (haha!). Skönheten och Odjuret är min favoritfilm och Ringaren är också en riktig höjdare. Atlantis saknar hjärtat, humorn, musiken och de fina animationerna som finns i dessa. Det tycker jag helt klart. Men nu är ju Atlantis som sagt en helt annan typ av film och därför tycker jag ändå det är ok. Även om den inte kommer upp Skönheten- och Ringarenklass tycker jag den fått oförtjänt mycket dålig kritik. Betyget blir inte mer än 3/5, mer är den absolut inte värd, men att såga den totalt tycker jag är lite fel.
 
Dvd:n (2-disc utgåvan) är av toppklass och får ses som en av stoltheterna i hyllan. Bild, ljud och extramaterial är av absolut högsta kvalité. Det är kul att man ansträngt sig så. Skönheten och Odjurets 2-disc var inte riktigt lika bra och att det inte finns en riktigt fet version av Ringaren i Notre Dame är obegripligt. Varför anstränga sig så mycket för Atlantis? Nåja, jag är glad att jag har den och även om jag inte ser den ofta är det en bra film i en extremt fin utgåva.
 
Detta var förmodligen det längsta inlägget jag knåpat ihop under mina år på Magic Movies. Tack för mig Tongue


Ändrad av Hades - 20-augusti-2007 vid 20:22
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media