Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstden lilla sjöjungfrun

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
Direct Link To This Post Tråd: den lilla sjöjungfrun
    Postad: 20-september-2004 vid 22:29
halloj, någon som vet om man kan få tag på den lilla sjöjungfrun på dvd alltså den första spelfilmen från 1989?

är mycket tacksam för svar
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 20-september-2004 vid 23:41

Den har aldrig släppts på dvd i Sverige.

Kommer förmodligen släppas i mars 2006 (Prel.).

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
Direct Link To This Post Postad: 21-september-2004 vid 13:16

Som Daniel skriver har den aldrig getts ut på DVD i Sverige. Däremot har den getts ut i många andra länder, och det dyker upp begagnade exemplar lite då och då. Det brukar dock inte bli billigt.

På den tyska sajten http://www.amazon.de/ brukar det alltid finnas exemplar till salu, men tyvärr skickar de flesta av säljarna bara inom Tyskland. Men om man kollar lite då och då dyker det förr eller senare upp någon säljare som skickar internationellt. Det kan vara bra att veta att filmen heter Arielle, die Meerjungfrau på tyska. Om du brukar handla på Amazon i USA eller England kan du använda samma konto på amazon.de, du behöver inte registrera dig på nytt.

Den engelska sajten http://www.sendit.com/ har något som kallas video hunt service. Det betyder att du kan lägga in en beställning, och sen gör de sitt bästa för att få tag på filmen till dig. Det kan ta flera månader, men de brukar lyckas till slut.

Det kan även gå att få tag på amerikanska region-1 exemplar begagnat, men jag skulle vilja varna speciellt för att det säljs fruktansvärt mycket piratkopior på sajter som e-bay och amazon.com. Det rör sig om asiatiska fabrikstillverkade piratkopior med färgtryck på både omslag och skivetikett. Om man inte är mycket kunnig kan kopiorna ibland vara så bra att de är svåra att skilja från originalet. Dock ska det sägas att originalet är en tvålagersskiva, medan kopiorna oftast bara är enlagers. Det betyder att bildkvalitén blir sämre på kopiorna.

Till toppen
gandalf View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 15-november-2004
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 15-november-2004 vid 14:51
Jag har en fråga som jag funderat länge på. Äger inte heller någon Sjöjungfrufilm heller så.

Vad är Blunder för sorts fisk?

maila svaret till hiphopskabort@hotmail.com så är jag er evigt tacksamma.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 15-november-2004 vid 15:15
Blunder är en Guppy.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
Direct Link To This Post Postad: 15-november-2004 vid 19:57
Postad av Daniel Daniel skrev:

Blunder är en Guppy.

Säkert? Han säger ju faktiskt själv "I'm not a guppy." Det där med guppy är bara något som Ariel kallar honom när han fegar, ungefär som man ibland kallar folk för (rädd-)hare.

Dessutom verkar han vara alldeles för stor för att vara en guppy. En guppy brukar vara en ganska liten akvariefisk. Men ok, jag ska erkänna att jag inte är någon expert på fiskar, så det är ju möjligt att det finns stora guppyer också.

Sen heter han ju Flounder på engelska. Flounder betyder "flundra" (eller i vissa fall skrubba, rödspätta eller annan flatfisk). Men han ser ju inte precis ut som en flundra heller...

Mysteriet tätnar... !
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 15-november-2004 vid 20:29
Hm, jag tänkte inte riktigt igenom det när jag skrev. Var det första jag kom på . Som sagt han ser inte som någon fisk jag någonsin sett.

Men det är ju större chans att han verkligen är en Guppy än en Flundra, Guppy ser ju lite mer tropisk, och så finns det ju gula Guppys.
http://club.telepolis.com/hob314/Fotos%20peces/Guppy.jpg
Och Blunder är på tok för mullig för att vara en Flundra.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media