Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pinocchio

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pinocchio
    Postad: 09-december-2007 vid 12:17
jag tycker att Disney-filmen Pinocchio är jättebra vad tycker ni? Smile
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2007 vid 17:30
Helt klart min favorit bland alla disneyfilmer. Mest för att den är fint tecknad och har bra budskap. Men musiken är också riktigt bra. Synd bara att den omdubbades på svenska (men jag tycker den nya dubbningen är bra). Underbar handling, och något av de bäst och finast animerade filmerna. Scenen med valen eller undervattensscenen är något som ingen annan film har.
Dessutom kan man i denna film hitta en av Disneys både minsta och största karaktärer: Benjamin Syrsa, som blir Pinocchios samvete, och den uppgiften är inte alls lätt.

Filmen handlar om vänskap, förälder/barn-kärlek och att lyssna på samvetet. Helt underbar film som tyvärr råkade ut för en digital restaurering den senaste DVD-utgåvan.
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2008 vid 20:14
Jag tycker att Pinocchio är en hyffsat bra film. Inte den bästa. Jag kommer att köpa Pinocchio när den släpps igen.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2008 vid 20:39
ja! jag tycker hemskt mycket om den! Gillade den inte så mycket när jag var liten, men såg den för ca 2 månader sedan och tyckte om den jättemycket! jag ska definitivt lägga den till min DVD-samling när den kommer ut nästa år!    både budskap och handling är jättebra!

Ändrad av DisneyFanatic - 07-december-2008 vid 20:39
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 11:02
Jag tyckte den var deprimerande och läskig/obehaglig när jag var liten, men tillika tyckte jag om den. Den var flummig, med morbida ungar som blir förvandlade till åsnor och scenen när Monstro kommer emot flotten från havsdjupet är ren och skär skräck. En rätt märklig film om man plockar isär den bit för bit.
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 20:18
Jag fattar inte vad som är så grymt med denna film? Jag har kollat runt lite och många tycker den  är läskig? Jag menar, Vad är det för läskigt med att pojkar förvandlas till åsnor? jag har sett värre... och vad är deprimerande med Pinocchio. Jaja det kanske är lite skrämmande när man liten. Inget illa menat alltså
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 21:16
Jag tycker inte man kan inte jämföra den med dagens skräckfilmer (påstår inte att någon har gjort det). Pinocchio har en väldigt elak och utstuderad skräck med viss sensmoral (och alla vet väll att sensmoraler är läskiga ^_^). Det är inte den typ av skräck som man kanske gör att man gömmer sig bakom soffan, men att sätta sig in i Pinocchios situation kan nog känns väldig hemsk om man tänker efter. Dessutom med dess klippning och musik och ljudeffekter gör den till en ganska så hemsk scen.

Skräck behöver inte vara en styckmördare som dycker up från ingenstans och dödar en. Skräck behöver inte vara ett offer som just fallit för mördarens kniv och badar i sitt eget blood (som av någon outgrundlig anledning tycks vara oändlig källa). Skräcker behöver inte heller vara att attakeras av spöken och monster. Dessa känns för självklara skräcksenarion, det är saker man ofta förväntar sig av skräckgenren.

Om man aldrig hade sett Disney's Pinocchio innan och inte vet om denna scen, så uppfattar man den nog som rätt så hemsk och blir nog tagen på sängen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 21:18
Klippning? är den klippt?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 21:51
De flesta filmer är klippta. Jag syftade inte på censurklippning, utan snarare hur man klippt ihop filmen (även om mycket av klippningen av en traditionellt animerad film oftast görs när man sätter upp filmens storyboard antar jag). Hur man klipper/byter mellan olika sekvenser och scener.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 21:53

Vad händer i den bortklippta scenen med Glädje-ön? stog nåt att det va en scen.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2009 vid 22:42
Pinocchio tillhör fortfarande en av de mest sorgsna och otäckaste disneyfilm som jag har sett. Den har en bra historia som går framåt och man känner sig nöjd efteråt. Den nästan fungerar bättre än snövit och de sju dvärgarna som också är en klassiker. Pinocchio är tillsammans med Bambi de kanske bästa disneyfilmerna av Walt Disneys tidigare produktioner, utan tvekan.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2009 vid 21:29
Så där ja, Pinocchio på dvd! Filmen är fortfarande ganska tråkig, tycker jag, men en klassiker av rang. Tycker den är klart överskattad, och att många av Disneys äldre filmer är både snyggare och intressantare. Dock är den som sagt en av de verkliga klassikerna och det ska den ha lite extra cred för. Den är ju faktiskt från 1940 och ser man till det, och att den är Disneys andra tecknade långfilm, är den ju snudd på fantastisk.
 
DVDn är en fröjd, framför allt för en Pinocchio-älskare. Extramaterialet är mycket välgjort och ingående, och bilden är väl bästa möjliga (bortsett från Blu-Ray). Snyggt fodral dessutom.
 
Nu när både Pinocchio och Törnrosa (samt ett gäng andra länge svåråtkomliga klassiker) står i hyllan och Snövit kommer i höst, känns det som att samlandet och "ha-begäret" börjar ta stopp. Det fattas inte många filmer i samlingen nu, och det känns nästan lite tråkigt. Visst finns några klassiker kvar att se fram emot, men de är inga personliga favoriter. Nåja, det är väl så det ska vara.
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2009 vid 14:08
Såg om den nu när jag köpt den på dvd. Som liten tyckte jag den var fruktansvärt obehaglig och dessutom långsam. Nu tyckte jag den var riktigt bra även om den inte är en av de bästa. Handlingen saknar stuns och puls, Pinocchio själv är en ganska platt huvudfigur och skurkarna är överdrivet ondskefulla.

Tyckte faktiskt fortfarande att hela åsnesekvensen var obehaglig. Men visst, en klassiker är det och en bra film också.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2009 vid 18:11
Jag har alltid uppskattat pinocchio, inte min absoluta favorit men jag älskar sättet den är tecknad på, musiken och hadlingen. Jag är väldigt förtjust i den typiska lilla italienska staden Gepetto o Pinocchio bor iLOL
Jag har aldrig sett den som läskig vad jag vet, men kanske lite obehaglig i vissa scener...kan bero på musiken, bland annat
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2009 vid 18:43
Som liten tyckte jag alltid att Pinocchio var lite långtråkig och ja, ointressant helt enkelt. Jag har emellertid aldrig sett den som läskig vad jag kan minnas. Fast däremot älskade jag början av filmen av någon anledning, antar att klockorna och allt det där roade mig.
 
Jag hade inte tänkt mig att köpa filmen på dvd men häromdagen beslutade jag mig för att ge filmen en ärlig chans, så därför tänkte jag damma av min gamla vhs och se om den har tagit sig med åren. I sådana fall kan dvd:n kanske vara aktuell.. Om man gillar Pinocchio så verkar ju dvd:n vara en liten skatt.


Ändrad av Bara lilla jag - 24-mars-2009 vid 18:45
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2009 vid 23:42
"I sådana fall kan dvd:n kanske vara aktuell.. Om man gillar Pinocchio så verkar ju dvd:n vara en liten skatt."

Jag tycker att filmen var riktigt bra när jag nu såg om den, trots att jag inte gillade den mycket förut, och dvd-utgåvan var helt suverän. Så jag kan rekommendera dig att köpa den trots allt!
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2009 vid 18:09
Jag överväger det starkt! Det är ju ändå en av de äldre klassikerna och med det i bagaget förtjänar den att stå i min hylla. Jag tänkte åtminstone se vhs:en som sagt. Wink 
 
Jag är emellertid fortfarande smått irriterad och förvånad över att de avslöjar slutet av Pinocchio i reklamen som sändes innan filmerna. Jag menar hur spännande kan historien bli när man redan hört "Du är en riktig pojke!"? Njaa, en liten miss där i reklamen för den tycker jag allt. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2009 vid 23:03
"Jag är emellertid fortfarande smått irriterad och förvånad över att de avslöjar slutet av Pinocchio i reklamen som sändes innan filmerna. Jag menar hur spännande kan historien bli när man redan hört "Du är en riktig pojke!"? Njaa, en liten miss där i reklamen för den tycker jag allt."

Haha, kan bara hålla med. De tror väl att alla redan sett den och eftersom slutet är en av få scener som är lite muntra så valde de väl ut den. Helt felaktigt.
Kommer du ihåg åsnescenen förresten? Den var lika otäck för mig än idag när jag såg om den!
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2009 vid 11:55
Jag har aldrig gillat Pinocchio särskilt mycket. Kan inte komma ihåg att jag tyckte den var läskig direkt, den var nog mest tråkig. Jag har filmen på vhs men det var väldigt längesen jag såg den. Jag tänkte köpa den på dvd ändå, och se om den snart, det är trots allt en klassiker. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2009 vid 14:03
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jag har aldrig gillat Pinocchio särskilt mycket. Kan inte komma ihåg att jag tyckte den var läskig direkt, den var nog mest tråkig. :p


Det finns många här som säger att de inte tyckte den här filmen var otäck när de var små, men jag förstår inte varför. Ok, här kommer lite spoilers, så om ni inte sett filmen, läs inte.

*Spoilers*Hela scenen från glädjeön är otroligt grym. Det är alltså en man som mutar ett par småskurkar att lura dit en massa oskyldiga barn. Väl där så låser han in dem, förvandlar dem till djur som får arbeta tills de dör av utmattning i en avlägsen gruva. De får aldrig se sina familjer igen, och de olyckliga få som fortfarande kan prata blir slaktade direkt. Det enda barnen vill är att komma tillbaka till sin mamma, som en av de som kan prata säger. Han blir då misshandlad. Dessutom åker ingen av skurkarna dit och ingen av barnen blir räddade, utan huvudpersonen flyr! *Spoilers slut*

DET är mörkt och grymt för att vara en tecknad disneyfilm!


Ändrad av Proximus - 26-mars-2009 vid 15:10
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2009 vid 18:22
Postad av råttigan84 råttigan84 skrev:

"Jag är emellertid fortfarande smått irriterad och förvånad över att de avslöjar slutet av Pinocchio i reklamen som sändes innan filmerna. Jag menar hur spännande kan historien bli när man redan hört "Du är en riktig pojke!"? Njaa, en liten miss där i reklamen för den tycker jag allt."

Haha, kan bara hålla med. De tror väl att alla redan sett den och eftersom slutet är en av få scener som är lite muntra så valde de väl ut den. Helt felaktigt.
Kommer du ihåg åsnescenen förresten? Den var lika otäck för mig än idag när jag såg om den!
Ja, jag antar att det var anledningen i alla fall. Jag minns bara att det nästan förstörde filmen för en kusin som inte sett den innan, men som den räddaren i nöden jag är så insåg jag faran och spolade över resten av reklamen till hans förtret men senare var han dock mer tacksam. Wink
 
Jag minns faktiskt inte åsnescenen så tydligt, inte heller vid din genomgång av den, men jag kan inte komma ihåg att jag tyckte den var läskig i alla fall. Jag tror nog att den bara var långtråkig. Jag får återkomma om den scenen sen när jag sett om filmen. Det kan ju mycket väl vara så att man ser den annorlunda nu.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2009 vid 22:17
Jag tycker att den filmen är riktigt bra. En av de bättre eller iallafall läskigare av de äldre disneyklassikerna.
 
Det var ett tag sedan jag såg den nu men jag minns den så väl och ser fram emot att få se den igen någon gång.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2009 vid 12:42
Postad av råttigan84 råttigan84 skrev:


Det finns många här som säger att de inte tyckte den här filmen var otäck när de var små, men jag förstår inte varför. Ok, här kommer lite spoilers, så om ni inte sett filmen, läs inte.

*Spoilers*Hela scenen från glädjeön är otroligt grym. Det är alltså en man som mutar ett par småskurkar att lura dit en massa oskyldiga barn. Väl där så låser han in dem, förvandlar dem till djur som får arbeta tills de dör av utmattning i en avlägsen gruva. De får aldrig se sina familjer igen, och de olyckliga få som fortfarande kan prata blir slaktade direkt. Det enda barnen vill är att komma tillbaka till sin mamma, som en av de som kan prata säger. Han blir då misshandlad. Dessutom åker ingen av skurkarna dit och ingen av barnen blir räddade, utan huvudpersonen flyr! *Spoilers slut*

DET är mörkt och grymt för att vara en tecknad disneyfilm!
 
 
Ja, det har du alldeles rätt i. Kan det vara så att det var för grymt för barn att förstå hela vidden av? Eller så var jag ovanligt trög när jag var liten kanske. Embarrassed Jag kommer bara ihåg att jag tyckte den var långtråkig, det enda som var spännande var sekvensen med valen. Men jag får nog ge filmen en chans till och se den igen snart.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2009 vid 14:33
Jag förhandsbokade Pinocchio på DVD.
 
Jag kan rekommendera den dvdn.
 
Grafiken var snygg men ingen Frågesport fanns med på Dvdn som det stog på baksidan
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2009 vid 16:07
Postad av Disneygalnigen Disneygalnigen skrev:

Jag förhandsbokade Pinocchio på DVD.
 
Jag kan rekommendera den dvdn.
 
Grafiken var snygg men ingen Frågesport fanns med på Dvdn som det stog på baksidan

Stämmer, det har blivit fel i baksidestexten på DVD-utgåvan. Frågesporten finns bara på Blu-rayutgåvan.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2009 vid 16:40
Har inte  sett filmen på ett bra tag. Kanske vore på tiden nu. Kommer inte ihåg den som tråkig direkt, snarare väldigt jobbig att se på just p.g.a. dess tunga och mörka historia. Den blir också jobbigare att se på just för att det inte är en ond fé som slår ner på en riddare i vit rustning, utan det är en liten men känslosam träpojke som blir lurad och förledd och får brottas inte bara med ondska och havsmonster utan ärlighet, skuldkänslor och samvete. Så det är väl klart att det kan bli både jobbigt och läskigt att titta på.
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2009 vid 19:23
Ni som skulle se om filmen nu när ni är lite äldre, berätta gärna vad ni tyckte om filmen nu!
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 20:32
Jag har precis skickat iväg min beställning, så det dröjer ett litet tag till innan jag kan titta på filmen. (Har iofs vhs:en, men nu vill jag ju se min dvd. :p )
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2009 vid 21:27
Jag har sett filmen igen nu, och jag måste faktiskt säga att jag fortfarande tycker den är rätt så tråkig. Där blir liksom inget flyt i berättelsen, det är bara den ena händelsen efter den andra och inget ordentligt sammanhang. Det är nog en orsak till att hela episoden med Glädjeön ter sig så skrämmande trots allt. Jag menar, om inte filmskaparna tyckte skurkarna var intressanta nog för att ge deras historia ett slut, så varför skulle tittaren tycka annorlunda? Nix, min favoritkaraktär är helt klart Figaro, de andra är lika platta figurer allihopa. Och spännande blev det först när Monstro kom in i bilden.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 14:06
Jag såg om den för ett tag sedan och blev faktiskt aningens mer positiv. Mest på grund av Benjamin som jag tycker är lite charmig. Pinocchio själv är ju däremot tämligen tråkig och därför tycker jag fortfarande inte att filmen blir speciellt intressant. Men däremot så finns det ju en och annan smått intressant karaktär som lyfter upp filmen.
 
Episoden med Glädjeön imponerade inte speciellt mycket. Själva tanken är grym och väcker väl ett visst intresse just därför men budskapet kommer inte riktigt fram till tittaren enligt min åsikt. Men den riktiga lågpunkten kommer vid Monstro. Hela den delen känns för utdragen, spänningen hade kunnat sättas på sin spets lite skickligare.
 
Nej, min favoritdel av filmen är fortfarande början när vi får följa Benjamin när han letar efter en plats att sova på. Och vidare i filmen är det faktiskt Benjamin som lyser upp det hela för mig.
Sammanfattningsvis så är Pinocchio en betydligt bättre film än jag mindes den, förmodligen för att den berättas med en sådan värme och charm. Dessvärre räcker det inte och filmen ter sig lite ointressant.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media