Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneyskurkar

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 15:47
mina favoriter är nog Hades och Ursula :) de är dom coolaste skurkarna  
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Minnie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 17:20
Vilka röster har Monica gjort.
If you can't say something nice, don't say nothing at all.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 17:27
Här är den listan på röster som Monica gjort som finns i DFS:s databas:
http://disneyfilmsidan.se/crew.asp?id=362
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 23:24
Jag tyckte och tycker att Drottningen i snövit är hemskast. När jag var liten så grät jag när hon kom fram. Och den scenen när hon förgiftar äpplet är bara för kuslig alltså. Hon är också en sån där som klarar sig utan en "rolig" sak bredvid sig. Hon är kylig och väldigt ond. Hon har dessutom en väldigt stark och dominant röst (som jag tyvärr inte vet vem som gör)
Så Drottningen är min favorit skurk, även om inte Scar, Share Kaan, Frollo och Clayton ligger långt efter.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 13:48
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Jag bara älskar Hades!! Han har ju så sköna kommentarer! En perfekt skurk! Och Skrik och Panik! hahaha Hades är absolut en av mina favoriter! Han är ju så kul!

Ja för tusan, checka in min avatar, Hades is DA KING! Det var James Woods som gjorde honom till en mer "rolig" och neurotisk skurk än som var tänkt... jag har läst att man planerat Hades som en väldigt svepande, mystisk och ondskefull skurk, men att Woods improvisationer gjorde att den omtalade Lord of the Dead blev mer en hycklande bilförsäljar-skurk!


Postad av the_fish the_fish skrev:

(och speaking of that: jag tycker INTE att Johan Ulvesson's röst är bra ALLS som Skrik och Panik).


Äsch då, jag diggar Ulvesson som Skrik och Panik! Han gör det väldigt bra... men jag skulle gärna se originalversionen någon gång, kanske byter jag åsikt då?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 12:03

Darla i Hitta nemo kan man väll endå kalla ond?

Jag får rysningar av henne iallfall Wacko Så läskig så det räcker är hon fast hon bara är typ 6 år..
 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Kyoushiro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Kyoushiro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 18:15
Scar: Kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, åååh...en klyscha! Nåja, han är en sån härligt stillsam men samtidigt isande ond karaktär. Han är liksom beredd att offra både sin storebror och brorson för att få makten, det kallar jag grymt! Rikard Wolff gör en bättre insats än Jeremy Irons om du frågar mig. Rikard liksom ÄR Scar! Dom är ju nästan lite lika till och med. :P
 
Förutom Scar så gillar jag även Amos Slade, Hades, Ursula, Claude Frollo och Madame Medusa.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 23:04
Av dem manliga är mina favoriter Jafar, Shan-Yu och Scar.
Jag har inte direkt någon av favorit av dem kvinnliga. Men när jag var liten blev jag alltid rädd för Malificent
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 20:13
Skar är häftigast, sexigast och grymmast av dem alla!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2006 vid 15:21
Ser att ingen har nämt Rottigan  här ännu, antar att han är en sånn skurk som man inte direkt lägger på minnet ... jag har bara sett Mästerdetektiven Basil Mus en gång men vad jag minns så var Rottigan en riktigt bra skurk , han ville ju mörda lite folk om jag inte minns fel.....
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2006 vid 17:24

Överhuvudtaget är det väldigt roligt med skurkar som har komplex, precis som Råttigan - han vägrar erkänna för sig själv att han är en kloakråtta, han vill vara en mus som alla andra gentlemän. Han är helt klart ond och gick säkert över många lik för att komma till sin maffiatiop.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2006 vid 00:22
Det känns som att jag redan besvarat denna frågan, men det kan inte sägas för många gånger. De skyurkar jag tyxcker är bäst är Madame Mim och Ursula, men den bästa rösten har ändå Scar. Det som är så underbart där är att Scar ser ju faktikt ut som Rikard Wolff!
- jag är en bacill
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2006 vid 11:04
Postad av saxkrig saxkrig skrev:

... men den bästa rösten har ändå Scar. Det som är så underbart där är att Scar ser ju faktikt ut som Rikard Wolff!

Hear Hear! Rikard Wolfs röst är en skurkum ultimatum (eller nåt). Han är sjukt bra i Dreamworks produktionen "The road to el dorado" också (fast det har jag säkert redan sagt. Men vi upprepar ju oss lite ibland Wink)


Ändrad av Silver - 17-december-2006 vid 11:04

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2006 vid 13:12
Japp, hans röst passa bra i den också. Den kommer säkert nästa vecka, den brukar ju gå varje år runt jul.
Till toppen
Elemii View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Elemii Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 19:16
 visste ni att det är en tjej som pratar som pinocchio?!

Det är inte klokt!


Ändrad av Proximus - 19-december-2006 vid 20:23
Elemii
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2006 vid 11:41
Det gäller Bambi också, Elemii, åtminstone på svenska. Men det hörs ju ganska tydligt också.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Elemii View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Elemii Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2006 vid 17:58
Jaa... i bambi hörs det. men inte i pinocchio. tycker inte jagSmile 
Elemii
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2006 vid 20:23
Postad av Elemii Elemii skrev:

Jaa... i bambi hörs det. men inte i pinocchio. tycker inte jagSmile 


Det beror på vilken dubbning man menar. I originaldubbningen är det Inga Tidblad som gör rösten till Pinocchio, men i omdubbningen är det Johan Halldén som gör rösten (Simba i Lejonkungen).

Tillbaka till ämnet nu  Smile


Ändrad av Daniel - 20-december-2006 vid 20:26
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 22:50
En annan bra skurk är Hjärterdam i Alice i Underlandet, fast hon är snarast skrattretande än läskig men jag tycker om henne endå.
Och Kapten Krok är ju i "Dream Team" Tillsammans med Scar, Snövits drottning, Ursula, Frollo och Hades Smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 23:18

Bästa skurken enligt mig är Ursula, hon är så grymt lömsk och bitter. Gillar att man få se hennes lilla "boning" också. Jämfört med andra skurkar brukar man ju aldrig se hur de har det hemma (i sånna fall brukar det vara ganska stelt och dött, men Ursula har t o m sminkbord, haha).

Fast den skurk jag ver mest rädd för när jag var liten var Den onda fen. Hon är lite creepy...
Och när jag ändå är inne på läskiga skurkar, är det bara jag som tycker att den hornkrönte (eller vad han heter) i Taran är riktigt läbbig?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2007 vid 17:33
Postad av Silver Silver skrev:


Ja för tusan, checka in min avatar, Hades is DA KING! Det var James Woods som gjorde honom till en mer "rolig" och neurotisk skurk än som var tänkt... jag har läst att man planerat Hades som en väldigt svepande, mystisk och ondskefull skurk, men att Woods improvisationer gjorde att den omtalade Lord of the Dead blev mer en hycklande bilförsäljar-skurk!
 
Jag tror han blev mycket bättre såhär. En stor del till att man gillar Herkules så mycket är pga Hades. Det är han som står för en stor del av humorn i filmen! Att ha honom som en "elakare" skurk hade ju också resulterat i att Skrik och Panik inte hade kunnat haft sin humor på samma sätt. Nej, Hades är en skurk i toppklass!
 
Ja, Drottningen i Snövit är en skrämmande kärring Wink Nej, hon är ju faktiskt rätt ung Tongue Just för att hon är så kall. Hon är inte heller, i likhet med t.ex Frollo, humoristisk alls.
 
Jaaa, hur kunde vi glömma honom? Helt underbar är han som skurk. Sådär lagom vresig ocg rolig. Och korkad! Haha Kapten Krok forever in my heartWink(Peter Pan kommer ju snart ut på dvd för övrigt!) "Och vart tror du, att du är påväg?"
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
AnnaViktoria View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-oktober-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera AnnaViktoria Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 13:35
Scar är min favorit helt klart. Jag har alltid hållt på dom elaka i alla filmer ända sen jag var liten Evil%20Smile hehe...
Madame Mim är oxå helt underbar!! (tänkte faktiskt döpa min vovve till Madame Min men hon lyssnare redan så bra på sitt namn så det blev inget med det Unhappy)
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 14:42
Jag har också alltid tyckt mest om skurkarna i filmerna. Mest för att de alltid är coolare än hjältarna antar jag.
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 16:18
En av mina favoriter är den där mannen som tar med alla barnen till Glädjeön och förvandlar dem till åsnor, för att sedan sälja dem till saltgruvor, från filmen Pincchio (vad heter den skurken?). En som jag tycker är nästan gräslig är den där killen som mobbar Dumbo under biljettförsäljningen till cirkusen (vet ej heller vad han heter). Han förtjänar att bli kallad skurk tycker jag.
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 16:45
Jag blev riktigt ledsen när ungj****n mobbade Dumbo, minns jag nu. Hemskt.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 17:42
Visserligen är skurken min favoritfigur i många filmer, men mina favoriter är Gaston från Skönheten och Odjuret och Hades (oväntat?) från Herkules. Gaston är klockren eftersom han inleder filmen med att vara en uppblåst, självgod idiot men blir mer och mer psykopat och slutar som mördare. Jäkligt snygg utveckling av en skurk :P vidare anser jag att det är den karaktär som Andreas Deja (huvudanimatör) lyckats bäst med.
Hades behöver jag väl inte direkt motivera, håller med om vad alla andra som nämnt honom sagt helt enkelt.


Ändrad av Hades - 02-oktober-2007 vid 17:42
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 18:15
Påminner inte Gaston lite om Brom i Disneys  Sleepy Hollow.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 18:58
Jo, rätt mycket faktiskt. Vill minnas att jag läst nån intervju med Andreas Deja där han snackar om att han till viss del inspirerats av Brom. Broms sångnummer är rätt likt Gastons "The mob song" med, tycker jag. Däremot är Gaston bra mycket intressantare, vilket kanske inte är så konstigt. Brom är inte särskillt utvecklad direkt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 20:30
Inte i disneys version kanske, men jag skulle tro att det är annorlunda i orginalet och definitvt annorlunda i Burtons Sleepy Hollow.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 22:52
Förmodligen är det så. Burtons version är den enda jag känner till, har inte läst originalet. Men Disneys version är ju så pass nedkortad utan knappt någon dialog alls, då set är ju inte helt lätt att få så värst mycket grepp om karaktärerna.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media