Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kommande DVD 2009-framåt

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2008 vid 11:22
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av hellowsunshine hellowsunshine skrev:

Citera
Lady och Lufsen lär däremot dröja många år. Om du ställer frågan här igen om fem år så har vi nog ett releasedatum till dig.
 
Fem år! Shocked Gud vad lång tid Unhappy
hittade 3 ex av den filmen på ett br idag för alla som är intreserade av att köppa den
 
Menar du att du köpte filmerna och säljer vidare dem? För i så fall så är jag mycket intresserad!
 
Men du kanske bara menade att de fanns på BR?
hehe nej jag såg de på br
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2008 vid 11:39
Kommer ni köpa Törnrosa när den kommer ?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2008 vid 12:16
Ja! Och trots att jag aldrig varit ett fan av filmen ser jag faktiskt fram emot det. Dvdn verkar genomarbetad och välgjord, det ska bli riktigt intressant! Kanske gillar filmen bättre nu också, var ett tag sedan jag såg den...
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2008 vid 20:41
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer ni köpa Törnrosa när den kommer ?
 
Absolut! Jag älskar Törnrosa och jag vill ha den ännu mer nu när det blir 2 disc  Big%20smile nu är det inte långt kvar innan den kommer!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 15:56
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer ni köpa Törnrosa när den kommer ?

 

Absolut! Jag älskar Törnrosa och jag vill ha den ännu mer nu när det blir 2 disc  Big%20smile nu är det inte långt kvar innan den kommer!



Jag kommer nog också köpa Törnrosa. Kul att det blir 2 disc. Hoppas på bra extramaterial.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 19:57
ja! jag kommer definitivt att köpa Törnrosa! den är grym Big%20smile och jag är lite småberoende av extramaterial, så det ska bli toppen!
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 21:14
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av hellowsunshine hellowsunshine skrev:

Citera
Lady och Lufsen lär däremot dröja många år. Om du ställer frågan här igen om fem år så har vi nog ett releasedatum till dig.
 
Fem år! Shocked Gud vad lång tid Unhappy
hittade 3 ex av den filmen på ett br idag för alla som är intreserade av att köppa den
 
Menar du att du köpte filmerna och säljer vidare dem? För i så fall så är jag mycket intresserad!
 
Men du kanske bara menade att de fanns på BR?
hehe nej jag såg de på br
 
Tror du det finns kvar än? Har letat men inte hittat  Unhappy
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2008 vid 14:55
Alltså jag gillar Törnrosa men jag hörde på reklamen att dom bytt rösterna, vilket inte är något possitivt allsCry, så jag får se
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2008 vid 21:47
Gaah! Jag hatar när de gör så! :( Jag kommer nog att köpa den på dvd ändå, men sparar min gamla vhs så jag kan titta på originalrösterna när jag känner för det.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2008 vid 07:06
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Gaah! Jag hatar när de gör så! :( Jag kommer nog att köpa den på dvd ändå, men sparar min gamla vhs så jag kan titta på originalrösterna när jag känner för det.
va?? har de dubbat om törnrosa för 2 gången? eller snackar ni om omdubbnigen från 80-talet?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2008 vid 11:49
Jag tror det är 80-talets dubb de tror är ny. I pressreleasen till DVD utgåvan så är det  80-talets dubbning som anges.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2008 vid 18:36
Aha, vad bra. Jag blev helt nervös ju när Art of Minnie började prata om omdubbning... Men då kan jag andas ut igen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2008 vid 11:38
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag tror det är 80-talets dubb de tror är ny. I pressreleasen till DVD utgåvan så är det  80-talets dubbning som anges.
 
Men....vilka röster är det då på vhs utgåvan??Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2008 vid 12:54
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag tror det är 80-talets dubb de tror är ny. I pressreleasen till DVD utgåvan så är det  80-talets dubbning som anges.
 
Är du säker på det? Kollade trailern på discshop, och rösterna är faktiskt nya. Översättningen verkar väl vara densamma som 80-talets, dock. Mystiskt...
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2008 vid 14:27
Nej nej nej! Har de dubbat om den sliter jag mitt hår!!!!!!!
Till toppen
Filip View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Filip Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2008 vid 23:59
Jag såg trailern häromdagen, och jag tror att de bara har dubbat om scenerna de använde i just den, om ni förstår hur jag menar. Så själva filmen är inte omdubbad, men de få klippen man ser i reklamen är det. Jag hoppas iallafall att det är så.

En grej som får mig att tro det, är att de avslutar trailern med att den onda fen säger "Ett äventyr för magiskt för att missa!" till ett klipp från filmen där hon uppenbarligen inte säger det annars. Så dem kanske omdubbade trailer-scenerna för att allt skulle passa ihop på ett bättre sätt.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2008 vid 17:52
Kommer ni Köpa Robin Hood och Pinocchio när dom släpps ?
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2008 vid 18:22
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer ni Köpa Robin Hood och Pinocchio när dom släpps ?
 
Inte Robin Hood för den har jag redan, men däremot Pinocchio kommer få göra ett välkommet tillskott i hyllan :)
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2008 vid 22:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer ni Köpa Robin Hood och Pinocchio när dom släpps ?
jag kommer köpa Pinocchio,jag älskar den filmen! jag har redan Robin Hood så antagligen inte den, men vi får se, kanskeSmile
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2008 vid 17:08
Jag kommer skaffa Robin Hood. Och eventuellt Pinocchio.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2008 vid 17:19
Jag kommer att köpa Pinocchio, men Robin Hood köper jag nog inte för jag har förra utgåvan och det är finare omslag på den. Det nya är så plastigt, eller vad man ska säga.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2008 vid 17:30
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Jag kommer att köpa Pinocchio, men Robin Hood köper jag nog inte för jag har förra utgåvan och det är finare omslag på den. Det nya är så plastigt, eller vad man ska säga.


Första vhs utgåvan har fin frambild.

Ändrad av disney_girl - 23-november-2008 vid 17:47
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2009 vid 00:57
Jag kommer också att köpa Robin Hood och Pinocchio.
Med dem så har jag bara 13 Disney klassiker kvar i min samling.
Är det någon som vet när Snövit kommer ut på DVD igen? Den ska ju komma ut i år men vilken månad och datum?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2009 vid 01:46
Jag vet inte om det är något exakt datum satt på Snövit än, men någon gång på Höstkanten. Det vanligast är att de släpps under oktober eller november för Höstreleasen av platinautgåvor.

Ändrad av Daniel - 06-januari-2009 vid 01:46
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2009 vid 16:11
Har Robin Hood bytt release datum ? Stod det inte 21 Januari förut ? Nu står det 28 Jan.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2009 vid 16:24
Det stämmer, nytt datum är den 28e
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2009 vid 15:23
Verkar också som att det i år kommer en nyutgåva av Oliver & Gänget. En 20th Anniversary Edition. Släpps i USA 3 feb, och har utgångsmarkerats i Sverige.
 
men verkar inte vara så mycket nytt bonusmateral dock. :(
 
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2009 vid 22:02
Hehe jag säljer min gamla Robin Hood på tradera och ska köpa specialutvågan istället, den är ju mycket finare! :D
 
Hoppas på någon roligare release 2009 än Snövit iaf, den är inte min favorit
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2009 vid 19:24
Jag kommer köpa Robin Hood och kanske Pinocchio. Ser även fram emot att lägga till Snövit i DVD-samlingen :)
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 17:00
Postad av carre85 carre85 skrev:

Vet någon vilka klassiker som kommer ges ut på nytt under 2009?

Hoppas på Snövit, Pinocchio, Skönheten & Odjuret, Fantasia, Fantasia 2000. Clap
 
Exakt dom jag behöverWink Det är ju bra att alla dom kommer nu framöver.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media