Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kommande DVD 2009-framåt

 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 17:58
Ser verkligen fram emot 2009
Robin Hood hamnar till 100% i min samling ;)
Även Pinocchio & Snövit på blu ray :D
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 09:50
Vad händer med Oliver och gänget? Det verkar ju som att USA får/har fått en ny utgåva här nu under februari, vet någon om den kommer till Sverige och när i så fall?

Vidare undrar jag hur filmerna kategoriseras, har förstått att en del ingår i någon slags platinaserie och vissa inte? Vad är det som avgör vilka som komme på Blue-ray och inte?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 10:49
Postad av carre85 carre85 skrev:

Vad händer med Oliver och gänget? Det verkar ju som att USA får/har fått en ny utgåva här nu under februari, vet någon om den kommer till Sverige och när i så fall?

Ja, det är mycket troligt att den kommer i svensk utgåva senare i år. Något datum är ännu inte meddelat.

Postad av carre85 carre85 skrev:

Vidare undrar jag hur filmerna kategoriseras, har förstått att en del ingår i någon slags platinaserie och vissa inte? Vad är det som avgör vilka som komme på Blue-ray och inte?

Platinaserien (Platinum Collection) är ett samlingsbegrepp för Disneys femton populäraste och mest efterfrågade tecknade klassiker. De ges ut enligt ett rullande schema med två titlar om året. Sen finns de att köpa under ett par år, varefter de dras in och är borta från marknaden under flera år.

Vilka filmer som ingår i platinaserien har vi redan redogjort för åtskilliga gånger här på forumet. Använd bara sökfunktionen för att hitta äldre trådar i ämnet!

Vad som ska komma på Blu-ray bestäms av Disney centralt i USA. Nu, när Blu-ray bara är i början av att slå igenom, kan man inte ge ut allt utan försöker koncentrera sig på storsäljarna. Då är det väl bara logiskt att Disney i första hand väljer att ge ut platinaseriens filmer på Blu-ray.

Många äldre filmer kräver omfattande och dyrbart restaureringsarbete för att komma upp i den kvalité som behövs för Blu-ray. Men datoranimerade filmer kan ganska lätt ges ut. De håller redan den kvalité som behövs utan att man behöver lägga en massa pengar på att anpassa dem. Därför har det redan kommit en hel del sådana på Blu-ray, och fler är på väg.

När Blu-ray så småningom tar fart på riktigt tror jag alldeles säkert att vi även kommer att få en hel del av de "vanliga" (icke platina) tecknade klassikerna på Blu-ray. Men där är vi inte riktigt ännu...
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2009 vid 20:59
Found a cover! Snyggt tycker jag, inte riktigt samma stil som alla andra men ändå. Störande att jag har typ alla filmer som släpps igen nu. Men så är det väl alltid. Vi vet ju iförsej inte om detta blir det svenska men det brukar ju inte bli så stora förändringar. 
 


Ändrad av MiniWalt_Disney - 14-mars-2009 vid 12:13
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2009 vid 19:19
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Found a cover! Snyggt tycker jag, inte riktigt samma stil som alla andra men ändå. Störande att jag har typ alla filmer som släpps igen nu. Men så är det väl alltid. Vi vet ju iförsej inte om detta blir det svenska men det brukar ju inte bli så stora förändringar. 
 


<DIV id=ViewerDiv>


Denna bild är mycket fin. Har förra utgåvans bild.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2009 vid 17:09
Ett svenska datum har nu satts för Oliver & Gänget: 19 augusti

http://www.magicmovies.se/film.asp?id=27#dvd
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 18:59
jag har ett stort dilemma, och jag är väldigt säker på att jag inte är ensam om det men, jag har många disney klassiker på dvd nu, visst saknar jag några men i alla fall, många jag har på gamla dvd-utgåvor kommer ju ut igen nu!! på specialutgåvor dessutom!! då blir man ju nästan sur att man köpte de andra! som man var jätteglad att man hittade just då!!
 
hur gör ni som samlat länge och redan har många eller alla klassikerna på dvd?
köper ni om dem på specialutgåvor eller behåller ni era gamla utgåvor och koncentrerar er på dem ni saknar i samlingen?Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 19:48
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

jag har ett stort dilemma, och jag är väldigt säker på att jag inte är ensam om det men, jag har många disney klassiker på dvd nu, visst saknar jag några men i alla fall, många jag har på gamla dvd-utgåvor kommer ju ut igen nu!! på specialutgåvor dessutom!! då blir man ju nästan sur att man köpte de andra! som man var jätteglad att man hittade just då!!
 
hur gör ni som samlat länge och redan har många eller alla klassikerna på dvd?
köper ni om dem på specialutgåvor eller behåller ni era gamla utgåvor och koncentrerar er på dem ni saknar i samlingen?Confused
 
Åh, jag har exakt samma problem! Jag vet inte alls hur jag ska göra nu när så många kommer ut i nya utgåvor med annat bonusmaterial osv. Men jag har (tyvärr) inte råd att köpa nya utgåvor hela tiden, så jag låter mina utgåvor varaTongue Just nu satsar jag på att skaffa de jag inte har Smile Men när jag väl har skaffat alla (vilket kommer ta ett bra tag till!) så ska jag eventuellt försöka skaffa de nyare utgåvorna på nåt sättTongue
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 19:53
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

jag har ett stort dilemma, och jag är väldigt säker på att jag inte är ensam om det men, jag har många disney klassiker på dvd nu, visst saknar jag några men i alla fall, många jag har på gamla dvd-utgåvor kommer ju ut igen nu!! på specialutgåvor dessutom!! då blir man ju nästan sur att man köpte de andra! som man var jätteglad att man hittade just då!!
 
hur gör ni som samlat länge och redan har många eller alla klassikerna på dvd?
köper ni om dem på specialutgåvor eller behåller ni era gamla utgåvor och koncentrerar er på dem ni saknar i samlingen?Confused


Jag känner av lite samma sak... fast jag lockas mer av designen.. men eftersom min Disney-samling ligger i en flyttlåda just nu pga att jag bor tillfälligt så köper jag de nya utgåvorna som kommer (väntar in de på ca en hundring), men plastar inte av de.. så får jag se sen när det är dags att packa upp det andra hur jag gör. Viktigast är förstås att få de jag inte har, men sen jag packade ner mina filmer är det bara Pinocchio som har varit saknad. Har svårt att bestämma mig hur jag ska göra, men som sagt, det får visa sig sen när jag packar upp igen.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 20:21
Gäller denna tråd för kommande blu-ray också? Tongue

Någon som vet hur Disney har planerat sina blu-ray släpp? Kommer alla Disney klassiker? Hoppas det läggs till några fler kommande blu-ray utgåvor iår, oerhört besviken på att Svärdet i stenen och Robin Hood inte kom på blu-ray när det ändå kom nya utgåvor på DVD :( Hur tänker dom?


Ändrad av Blunder - 12-maj-2009 vid 20:41
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2009 vid 12:58
Postad av Blunder Blunder skrev:

Någon som vet hur Disney har planerat sina blu-ray släpp? Kommer alla Disney klassiker? Hoppas det läggs till några fler kommande blu-ray utgåvor iår, oerhört besviken på att Svärdet i stenen och Robin Hood inte kom på blu-ray när det ändå kom nya utgåvor på DVD :( Hur tänker dom?

Av de tecknade klassikerna är det just nu bara de 15 filmerna i platinaserien som är aktuella att ges ut på Blu-ray. De släpps enligt en långsiktig plan med två titlar om året, en på hösten och en på våren.

Orsaken är att det kostar mycket pengar och arbete att restaurera filmer till den kvalité som krävs för att det ska se bra ut på Blu-ray. Formatet har ännu inte slagit igenom i tillräckligt stor omfattning för att det ska löna sig att satsa så mycket på alla titlar. Man koncentrerar sig på de säkra korten - och på datoranimerade filmer.

Det har ju kommit ganska många datoranimerade titlar på Blu-ray, och det är inte så konstigt eftersom de redan håller den kvalité som behövs. Där finns inget behov av restaurering. Alltså blir det förhållandevis billigt att ge ut dessa.

Men efter hand som Blu-ray blir mer och mer etablerat kan vi räkna med att Disney även kommer att satsa på de "mindre" titlarna. Ge det något år så får vi se...
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2009 vid 14:27
Jaha, det förklarar mycket! Tack för informationen Smile

Förståeligt att de satsar på de "säkra" korten, och det är ju egentligen dom filmerna som man vill ha mest - de riktiga klassikerna som Snövit, Skönheten & Odjuret osv! :-)

Så får man hoppas att de övriga icke-platina titlarna kommer så småningom.


Ändrad av Blunder - 13-maj-2009 vid 14:28
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2009 vid 22:03
Postad av Daniel Daniel skrev:

Ett svenska datum har nu satts för Oliver & Gänget: 19 augusti

http://www.magicmovies.se/film.asp?id=27#dvd
 
Hur är det med dig Daniel? du som redan har en så underbar komplett samling av disneyklassikerna,köper du om dom på nytt när specialutgåverna nu ges ut??
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 19:18
Här är den svenska framsidan. Likadan
 
 
 
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 20:12

Till er som har DVDer av kommande utgåvor... jag köper de nya. Jag har/hade Robin Hood och Svärdet i Stenen i "äldre" utgåva. Jag sålde min Robin Hood på Tradera och köpte den nya utgåvan. Jag tänker köpa den nya Svärdet i Stenen också, vet dock inte vad jag gör med den äldre utgåvan, kanske säljer jag den eller skänker den till någon.

Jag har också Herkules i äldre version, jag gissar att den kommer som specialutgåva sen och så lär jag köpa den med. Hade jag haft fler än dessa tre så vet jag inte om jag hade köpt nya. Men det känns ganska värt att köpa de nyare versionerna eftersom det är finare omslag och har (i vissa fall) mer bonusmaterial.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 20:18
Hur är Aristocats nyutgåvan ? Har den bra extramaterial ? Är filmen i widescreen ?
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 20:29
Jag har skrivit en del om vad jag tycker om de utgåvorna här på en annan tråd, men jag kan posta det här också.

Robin Hood var en riktigt bra utgåva enligt mig. Vet inte vad som fanns i den gamla utgåvan, men den nya har sångerna oo de laly, Kärlek och Låtsaskungen av england i extramaterialet så du kan lyssna på dem direkt där. Det finns dessutom ett alternativt slut som är intressant att se. Det ingår även en kortfilm med musse. En del har klagat på att bilden är annorlunda, men på min 52-tummare var den klockren.

Aristocats har fin bild och vackert omslag. Extramaterialet innefattar dokumentärna The great cat family och The sherman brothers, om dem som gjorde musiken. Dessutom finns en borklippt scen, med en sång om jag inte minns fel.  Dessutom några kassa spel som vanligt.

Svärdet i stenen kan jag inte rekommendera dig att köpa om. Det är snålt med extramaterial och ljudet är helt horribelt (det svenska). Väldigt svårt att höra vad de säger.Den har heller inget extra av värde, förutom kortfilmer med Långben och musse, och ännu en dokumentär om Sherman brothers.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 14:53
Jag funderar på att köpa om Aristocats. Och ge bort gammla utgåvan.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 10:05
Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 11:59
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen?


Jag köpte Bambi för ngn vecka sedan på discshop.. Finns den inte kvar?

Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 12:05
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen?

Planen är att den ska komma nästa gång år 2013, dvs om c:a fyra år.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 12:16
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen?
Planen är att den ska komma nästa gång år 2013, dvs om c:a fyra år.



Finns det nån chans att man kan hitta gammla utgåvan av Bambi ?
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 14:32
På Tradera brukar det finnas rätt många att lägga bud på. De brukar inte sluta på ett så högt pris heller, kanske runt 200 kr. 
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 18:41
Jag tycker att det ofta blir just dyrt på Tradera. Särskilt specialutgåvorna. 
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2009 vid 21:38
Vet någon när dumbo,bambi och lejonkungen ges ut på dvd igen
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2009 vid 22:49
Lejonkungen kommer prel. Hösten 2011 och bambi kommer prel. Våren 2013

http://www.magicmovies.se/filmkategori.asp?pg=kommande
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cornelia View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-juni-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Cornelia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 22:03
Hej!
 
Jag har just börjat samla på Disney klassikerna och upptäckt att det inte går att få tag på alla Shocked Hur fungerar det där...släpps de med olika intervaller?
 
Säkert en dum fråga  Embarrassed
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 23:25
Det finns en serie av filmer som Disney kallat för platinaserien (i USA). i Serien ingår Guldkornen av Disneys animerade klassiker så som Skönheten och Odjuret, Snövit, Bambi, askungen m.f. (http://www.magicmovies.se/kopguide-dvd.asp?pg=main#platina)) Dessa släpps (om man håller fast vid schemat) med ungerfär 7-8 års mellanrum (var tidigare 10 år men Disney tycks ha gått ifrån detta). Övriga klassiker finns nästan alltid på marknaden.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2009 vid 07:24
Det går i stort sett alltid att få  tag i alla filmer i serien på begagnat-marknaden, vid exempelvis Blocket eller vid min egen favorit, Tradera. Men de dyraste - "Snövit... ", "Skönheten..." och "Lejonkungen" - är definitivt inte billiga. 
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2009 vid 09:19
Tilläggas kan att platinaserien nu är officiellt nedlagd.

I stället påbörjar man utgivningen av diamantserien (Diamond Collection). Den första utgåvan med beteckningen Diamond Edition blir Snövit och de sju dvärgarna.

Fast det är nog inte så mycket mer än namnet som skiljer mellan den gamla och nya serien. Jag förmodar att utgivningen fortsätter som tidigare med en titel på våren och en på hösten.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media