Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kommande DVD 2009-framåt

 Svara Svara Sida  <1 34567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2009 vid 09:38
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Tilläggas kan att platinaserien nu är officiellt nedlagd.

I stället påbörjar man utgivningen av diamantserien (Diamond Collection). Den första utgåvan med beteckningen Diamond Edition blir Snövit och de sju dvärgarna.

Fast det är nog inte så mycket mer än namnet som skiljer mellan den gamla och nya serien. Jag förmodar att utgivningen fortsätter som tidigare med en titel på våren och en på hösten.


Källa?
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 20:25
Som tur är är det iallafall inte så lång tid innan snövit ges ut på dvd igen. den kommer 1 oktober
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 13:19
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Som tur är är det iallafall inte så lång tid innan snövit ges ut på dvd igen. den kommer 1 oktober



Snövit kommer jag att köpa. Likaså Pinocchio.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 10:31

Hur är det med Bluray-utgåvan av Snövit? Den ska ju innehålla dvd-versionen också, men dvdn är ju 2-disc i vanliga fall. Kommer Bluray-utgåvan innehålla två dvd-discar, eller bara den som filmen ligger på? Hur var det med Törnrosa och Pinocchio?

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 12:15
Postad av Hades Hades skrev:

Hur är det med Bluray-utgåvan av Snövit? Den ska ju innehålla dvd-versionen också, men dvdn är ju 2-disc i vanliga fall. Kommer Bluray-utgåvan innehålla två dvd-discar, eller bara den som filmen ligger på? Hur var det med Törnrosa och Pinocchio?

Blu-rayutgåvan av Snövit kommer bara att innehålla disc 1 av DVD-versionen. Samma sak gäller Pinocchio. Vill man ha båda DVD-skivorna får man köpa DVD-utgåvan separat.

Blu-rayutgåvan av Törnrosa innehåller bara Blu-rayskivor, ingen DVD alls.



Ändrad av Anders M Olsson - 09-september-2009 vid 12:15
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 13:36

Aj då. Hur värt har det hittills varit att satsa på blu-ray istället för dvd, när det gäller äldre Disneyklassiker? Jag har varken sett Pinocchio eller Törnrosa på blu-ray, men tycker att båda filmerna gjorde sig oförskämt bra på dvd, bildmässigt. Är skillnaden gigantisk?

Jag har alltså ingen blu ray-spelare än, men tänkte ligga steget före med Snövit. Varubeskrivningar är oftast oklara, med uttryck som "...och mycket, mycket mer" som egentligen betyder "ett skittråkigt spel", så det är ju bättre att höra efter här.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 15:43
Postad av Hades Hades skrev:

Aj då. Hur värt har det hittills varit att satsa på blu-ray istället för dvd, när det gäller äldre Disneyklassiker? Jag har varken sett Pinocchio eller Törnrosa på blu-ray, men tycker att båda filmerna gjorde sig oförskämt bra på dvd, bildmässigt. Är skillnaden gigantisk?

Speciellt Törnrosa drar väldigt stor nytta av Blu-ray. Den filmen gjordes ju redan från början i bredbild och storformat (Technirama), och visades på en del biografer i 70mm kopior, så där finns mycket detaljer att njuta av. Jag förstår mycket väl varför Disney valde Törnrosa som första tecknade klassiker på Blu-ray. Det var den första klassikern (och en av de få) som gjordes i riktigt storformat.

Pinocchio är kanske inte riktigt lika spektakulär på Blu-ray. Den är gjord i vanlig 35mm normalbild vilket gör att det blir svarta fält på sidorna.

Jag anser fortfarande att 2000 års DVD-utgåva av Pinocchio är den bästa hemvideoutgåvan. Den är visserligen inte så skarp i bilden, men den har en värme och äkthet som tyvärr tvättats bort i senare utgåvor.

2003 års DVD-utgåva är en ren katastrof. Den har restaurerats så mycket att den är totalt "död". Årets utgåvor på DVD och Blu-ray är betydligt bättre och har restaurerats varsammare.

Hur Snövit blir återstår att se...

Postad av Hades Hades skrev:

Jag har alltså ingen blu ray-spelare än, men tänkte ligga steget före med Snövit. Varubeskrivningar är oftast oklara, med uttryck som "...och mycket, mycket mer" som egentligen betyder "ett skittråkigt spel", så det är ju bättre att höra efter här.

Tyvärr står det inte ens något i förhandsinformationen till Snövit om vilket extramaterial som kommer att ligga på disc 1 och vilket som kommer att ligga på disc 2. Så det är väldigt svårt att avgöra om du kommer att missa något väsentligt innan du har skaffat en Blu-rayspelare...


Ändrad av Anders M Olsson - 09-september-2009 vid 15:45
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 17:46
Ok, tack så mycket för svaren. Jag tror jag fegar lite och köper Snövit på dvd, om jag inte händelsevis råkat köpa en spelare innan 1 oktober. Vi får se, det avgörs säkert inte förrän när jag står med utgåvorna i varsin hand.
 
Jag tror inte jag kommer gräma mig sönder och samman, om jag väljer att köpa dvdn. Det känns inte som att Snövit är den optimala filmen att ha på blu-ray och jag kommer säkert vara helt nöjd med dvd-utgåvan. Jag är mycket nöjd med Pinocchio, och framför allt Törnrosa.


Ändrad av Hades - 09-september-2009 vid 17:53
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 20:01
Jag har en liten fråga, såg på startsidan här att Taran ska komma som nyutgåva i höst/vinter.
Har det kommit nån form av mer info där? typ, är det nytt extramaterial, ny dubb? bild? framsida?
Har inte sett att den ska komma förens idag och den är ganska underskattad så jag tycker att det är bra att den släpps igen!
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 20:08
Jag är inte 100% säker på om den verkligen kommer. Har för mig att Disney annonserade med det i en av Disney insider som följer med vissa DVD:er. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 20:36
Man kan läsa Disney DVD Insider på nätet här:
http://www.dvdinsider.se/

Öppna nr 3 (= nr 2/2009) och slå upp sidan 3. Där står det att Taran och den magiska kitteln och Peter och draken Elliott ska komma i höst.

Men tyvärr verkar planerna ha blivit ändrade. De kommer troligen inte i höst, men kanske under 2010.

Vad som i alla fall säkert kan sägas är att datumet 14 november för Peter och draken Elliott som anges i releaseplanen här på Magic Movies måste vara fel. Den 14 november är en lördag, och det släpps aldrig några filmer på lördagar.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2009 vid 21:33
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Vad som i alla fall säkert kan sägas är att datumet 14 november för Peter och draken Elliott som anges i releaseplanen här på Magic Movies måste vara fel. Den 14 november är en lördag, och det släpps aldrig några filmer på lördagar.


Ah, jag vet hur det blev så. Förra gången den skulle till att släppas på DVD var den 14 november 2007, men den sköts upp igen så ändrade jag bara året till 2009 men glömde ställa in ett den inte skulle visa dag och månad på sidan. Blir lätt fel när man bygger sitt eget CMS system för webbsidan -^_^-
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2010 vid 14:36
Stämmer det att Tarzan ska komma tillbaka på dvd ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2010 vid 16:09
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Stämmer det att Tarzan ska komma tillbaka på dvd ?

Ja, flera webb-butiker anger att den ska komma den 18 augusti.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2010 vid 22:41
Härligt, finns det någon info om den?

Ändrad av Jeppe - 22-maj-2010 vid 22:41
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 19:30
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Härligt, finns det någon info om den?



Det verkar som att det blir samma utgåva som förra.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 20:03
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Härligt, finns det någon info om den?
Det verkar som att det blir samma utgåva som förra.


Ja verkar bli samma: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=37#dvd
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 20:50
Postad av Adrina Adrina skrev:


Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Härligt, finns det någon info om den?

Det verkar som att det blir samma utgåva som förra.
Ja verkar bli samma: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=37#dvd


Har för mig att den kommer eller redan har getts ut i USA fast med nytt dvd omslag. Jag trodde att vi skulle få nya USA utgåvan.



http://ecx.images-amazon.com/images/I/61GP3HFNHHL.jpg

Ändrad av disney_girl - 02-juli-2010 vid 20:52
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 20:53
Disneys pressinfo presenterade det omslaget som visas på sidan igår tror jag så jag antar att det blir samma som förra.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 21:07
Härligt att det blir samma. Då slipper man fundera på om man vill leta upp den gamla utgåvan på Blocket för att den nya inte ser så värst bra ut :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2010 vid 20:30
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Härligt att det blir samma. Då slipper man fundera på om man vill leta upp den gamla utgåvan på Blocket för att den nya inte ser så värst bra ut :)


Det hadde varit kul med nyutgåva med annat omslag.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2010 vid 20:40
Nu har Fantasia filmerna släppts på dvd. Kommer ni köpa dom ?
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2010 vid 23:25
Bland det nördigaste man kan göra att fotografera sina inköp, men råkade ha en sorcerer's apprentice musse & tyckte det kunde bli en frän bild ^^
För övrigt väldigt nöjd med mitt inköp, eftersom bägge filmerna är bland mina absoluta disney favoriter & eftersom fantasia kompletterade min klassiker-samling

Bild- & ljudkvaliteten är i topklass, har aldrig sett bättre ut! Lite tråkigt att det är klent med bonusmaterial, iaf i jämförelse av den amerikanska Fantasia Anthology utgåvan som kom för 10 år sedan. För alla som gillar fantasia & för övrigt animation som konstform rekommenderar jag starkt kortfilmen Destino & dokumentären "Dalí and Disney: a date with Destino" som var med i bonusmaterialet på blu ray utgåvan av Fantasia 2000 (lite tråkig dock att dom inte har med den på dvd:n Unhappy). Ingen borde missa att köpa bägge fantasia filmerna nu innan de antagligen försvinner i ytterligare 10 år


Ändrad av Yeestaynes - 20-december-2010 vid 23:36
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2010 vid 08:32
Jag fick hem mina Fantasia-filmer igår. Även om de inte hör till de absoluta favoritklassikerna så har de en given plats i samlingen. Jag har inte sett filmerna än, men kommer ihåg vissa guldkorn från mina gamla vhs. Den ståndaktige tennsoldaten är en klar favorit. Får se om det dyker upp några andra favoriter när jag ser filmerna igen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2010 vid 12:42
Har aldrig sett någon av dessa filmer innan. De står dock med på önskelistan :)
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2010 vid 18:07
Ni som har köpt Fantasia på Blu-ray bör vara observanta på en sak. Av misstag har filmen inte fått svenskt tal utan endast svensk text, trots att det anges på omslaget att det ska finnas svenskt tal. Jag är osäker på om det gäller hela upplagan, eller endast delar av den.

Hur som helst, om ni har fått en Fantasia Blu-ray utan svensk text, reklamera den där den är köpt. Disney har lovat att felaktiga exemplar ska bytas, men det kan ju tänkas att den informationen ännu inte har nått ut till alla återförsäljare.

Obs att detta endast gäller den äldre Fantasia och endast Blu-ray. DVD-utgåvan är korrekt.

Beträffande den nyare filmen Fantasia 2000 dras den med ett mindre problem som finns både på DVD och Blu-ray. Filmen har endast svensk text, och inget annat utlovas på omslaget. Men Kalle Ankas och Musses repliker saknar text. Orsaken är "historisk" eftersom man har använt samma texter som förra gången den gavs ut och då var de tecknade figurernas repliker dubbade till svenska. Men nu pratar alla enbart engelska.

Disney säger dock att inget utbyte är planerat av Fantasia 2000. Det är bara ett väldigt litet antal repliker som saknar text.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2010 vid 18:09

På den nya utgåvan av Skönheten och Odjuret har den klassiska Walt Disney Pictures-loggan bytts ut mot den nya. Jag hoppas verkligen att så inte är fallet med dessa filmer och att det inte är något som Disney börjat med på alla klassiker.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2011 vid 19:18


På denna sida finns en bild på nya Lejonkungen utgåvan. http://www.dvdizzy.com/forum/viewtopic.php?p=544146&sid=3390d4fb05c1ff26ac031e162c8fbe6d

Ändrad av disney_girl - 02-januari-2011 vid 19:19
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2011 vid 22:51
Det ser ganska snyggt ut designmässigt, men på något sätt tycker jag att lejonkungen är en orange film, just för att de två tidigare omslagen varit orange/beigea ... inte för att omslaget inte passar, mer för att det känns ovant.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2011 vid 08:16
Jag tycker också att Lejonkungen är en orange film, men detta såg inte helt tokigt ut heller. Jag tänker i och för sig inhandla filmen oavsett omslag. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media