Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

VHS-Klassiker

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: VHS-Klassiker
    Postad: 30-mars-2008 vid 23:33
Jag vet att de flesta har gått över till DVD filmer nu. Men finns det fortfarande någon här som sammlar på VHS disneyflmerna? Jag har haft VHS fram till nu då jag har bestämt att köpa alla på dvd.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 13:00
Jag har också samlat på vhs fram till rätt nyligen. Har dock inte alla klassikerna på vhs, men de flesta. Har börjat gå över till dvd och har hunnit köpa ungefär hälften av klassikerna än så länge.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 13:17
Jag har rätt många på vhs men har insett att de kommer inte hålla så länge till, för att inte tala om att det snart kommer vara antikvärde på vhs-spelare. Så det får bli dvd:er nu, jag är inte så fruktansvärt ihärdig i samlandet utan köper någon då och då, eftersom det också är så många andra filmer jag har på vhs som måste köpas på dvd. Det som jag tycker känns jobbigt är att dvd också kommer försvinna snart efter vad det verkar som.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 18:30
Jag har gjort mig av med dom flesta vhs filmerna.Min syster fick dom flesta. Vill nu bara ha på dvd.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2008 vid 15:14
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det som jag tycker känns jobbigt är att dvd också kommer försvinna snart efter vad det verkar som.
 
Preciis så tänker jag med hehe^^ känns som att Blu-ray eller vad de heter tar över så att man måste börja samla på de oxå, men jag dömer ingen, visst är det ´kul att ha dem,
man får väl leva lite i nuet ( men inte jag :-)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 20:08
Jag har kvar min VHS filmer, vill inte göra mig av med dem. Men eftersom jag inte ve hur länge vi kommer kunna spela VHS hemma så köper jag ju på DVD, även om jag redan har dem.. ;) Och det finns ju oftast roligt extra material på DVD filmerna.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2008 vid 17:20

jag fattar inte riktigt varför dom kommit med Blu-ray?? jag har aldrig sett det...vad är det som är speciellt med Blu-ray då?Confused

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2008 vid 21:49
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

jag fattar inte riktigt varför dom kommit med Blu-ray?? jag har aldrig sett det...vad är det som är speciellt med Blu-ray då?Confused


Då tycker jag att du så fort som möjligt ska ordna med att få se det! Kanske har du någon kompis som redan har skaffat Blu-ray, eller så kan du besöka en hembiobutik med bra demorum.

Blu-ray är i grunden en optisk skiva som kan lagra nästan sex gånger så mycket som en vanlig DVD. Det låter kanske inte så märkvärdigt, men det ger stora möjligheter att lagra högupplöst bild. För första gången är det möjligt att få en bildkvalité i hemmabion som tål att jämföras med riktiga biografer.

DVDn dras fortfarande med en del begränsningar som bestäms av gamla tv-system som uppfanns för mer än 50 år sen. Blu-ray spränger gränserna.

Även ljudkvalitén är förbättrad, men där kommer de flesta nog inte att märka lika stor skillnad som när det gäller bilden. DVDns ljudformat (vanligen Dolby Digital eller DTS) är väldigt bra som de är, så utrymmet att ytterligare förbättra ljudet är inte jättestort.


Ändrad av Anders M Olsson - 09-maj-2008 vid 21:52
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 12:40
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

jag fattar inte riktigt varför dom kommit med Blu-ray?? jag har aldrig sett det...vad är det som är speciellt med Blu-ray då?Confused


Då tycker jag att du så fort som möjligt ska ordna med att få se det! Kanske har du någon kompis som redan har skaffat Blu-ray, eller så kan du besöka en hembiobutik med bra demorum.

Blu-ray är i grunden en optisk skiva som kan lagra nästan sex gånger så mycket som en vanlig DVD. Det låter kanske inte så märkvärdigt, men det ger stora möjligheter att lagra högupplöst bild. För första gången är det möjligt att få en bildkvalité i hemmabion som tål att jämföras med riktiga biografer.

DVDn dras fortfarande med en del begränsningar som bestäms av gamla tv-system som uppfanns för mer än 50 år sen. Blu-ray spränger gränserna.

Även ljudkvalitén är förbättrad, men där kommer de flesta nog inte att märka lika stor skillnad som när det gäller bilden. DVDns ljudformat (vanligen Dolby Digital eller DTS) är väldigt bra som de är, så utrymmet att ytterligare förbättra ljudet är inte jättestort.
 
men är det 3d då eller??
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 19:00
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

 men är det 3d då eller??

Nej, inte normalt. Man kan säkert distribuera 3d-film på Blu-ray lika väl som man kan göra det på vanlig DVD. Men det innebär väldigt speciella tekniska utmaningar att visa 3d-filmer i hemmabion. Det är inget som automatiskt löses av Blu-ray.

Men om du kan se och uppskatta att det är bättre bildkvalité på bio än när du ser samma film på tv, då vet du också vilken skillnad du kan vänta dig av Blu-ray.

Om du inte ser någon skillnad kan du helt strunta i Blu-ray. Då kommer du säkert att vara lika lycklig med vanlig DVD.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 19:18
Jag har fortfarande de flesta av mina gamla Disneyfilmer på VHS... Har aldrig råd med DVD:erna när de kommer... Lite jobbigt ibland om man säger så, men man får väl vänta på nästa release av filmerna.
Save 2D-animation!
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2008 vid 13:07
Har också rätt många Disney på VHS....fast har ingen fungerande video längre så jag kan inte ens se på dem... men känns inte riktigt värt besväret att sälja dem (med tanke på hur lite man får för dem) så de får väl vara kvar... men samlar egentligen bara på DVD nu....(saknar bara 3 st av klassiker 1-44 - räknar inte de som kom efter Tongue)
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2008 vid 16:33
Jag har ganska många VHS klassiker jag med med men samlar numera på klassikerna på DVD. Men VHS är på ett sätt bättre, eller skyddar bättre. DVD:er måste man vara väldigt försiktiga med så att de inte repas, men VHS:erna har skydd för Filmremsan (om det nu heter så) Men DVD är smidigare och bättre bild och ljud!
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2008 vid 16:49
Jag har också precis bestämt mig för att byta till DVD ist. för VHS. Dock är jag lite sen eftersom mina favoriter som är med i Platinaserien utgått. Hoppas att de kommer ut snart igen Big%20smile
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2009 vid 19:48
jag har alla vhs-utgåvor av varje klassiker i min samling.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2009 vid 20:00
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

jag har alla vhs-utgåvor av varje klassiker i min samling.


Skulle vara kul att få se ett foto av din VHS samling (förslagsvis i tråden Filmhyllan: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1202 )
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 17:00
Postad av Daniel Daniel skrev:


Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

jag har alla vhs-utgåvor av varje klassiker i min samling.
Skulle vara kul att få se ett foto av din VHS samling (förslagsvis i tråden Filmhyllan: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1202 )
Okej, bilden kommer 5 maj 2010, men jag kommer visa många andra disneyfilmer i rutan också.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 18:07
Haha, oj. Varför så lång väntetid?
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 18:54
Det är bara att ha tålamod, så är det bara.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media