Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Snövit release

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
skrotomanen View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera skrotomanen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Snövit release
    Postad: 03-maj-2008 vid 09:36
Hej!
Det var någon inne på Tradera som påstod att Snövit skulle slppas i november 2009? Någon som vet om det är sant?
Skönheten och odjuret? Någon som vet om och när dem kommer att släppas på nytt?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2008 vid 11:52
Det är troligt att antingen Snövit eller Skönheten och odjuret kommer att släppas hösten 2009. Men ännu så länge är det bara kvalificerade gissningar. Disney har inte meddelat något officiellt.

Vad som kan sägas säkert är att högst en av dem kan komma under 2009, inte båda. Den andra får vänta och kommer i så fall troligen under 2010.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2008 vid 23:16
Skönheten och odjuret, vad jag hört släpps den inte på nytt förren 3 år.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
skrotomanen View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera skrotomanen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2008 vid 10:13

Hur relaese schemat ut för äldre klassiker (platinatserien) över lag framöver? Vet att Törnrosa, Aristocats och Robin Hood kommer nu ihöst.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2008 vid 20:07
Postad av skrotomanen skrotomanen skrev:

Hur relaese schemat ut för äldre klassiker (platinatserien) över lag framöver? Vet att Törnrosa, Aristocats och Robin Hood kommer nu ihöst.


Aristocats och Robin Hood är visserligen klassiker, men tillhör inte platinaserien. Klassiker utanför platinaserien planeras endast kortsiktigt, och de flesta finns mer eller mindre kontinuerligt i handeln. Utöver de ovan nämnda (som är relativt säkra) gissar jag att även Dumbo och Svärdet i stenen kommer i nya utgåvor inom något års tid.

I platinaserien kommer Törnrosa nu till hösten och Pinocchio till våren 2009. Utöver det finns inget som är offentliggjort, men som tidigare sagts är det troligt att antingen Snövit eller Skönheten och odjuret kommer hösten 2009. Den andra av dem kommer i så fall under 2010 liksom Fantasia. Längre fram än så är det knappast någon mening att försöka gissa.


Ändrad av Anders M Olsson - 04-maj-2008 vid 20:36
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 14:17
Jag längtar tills dem kommer ut så att jag kan köpa dem.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2008 vid 13:09
Nog måste det vara mycket längre sen Snövit släpptes på dvd än Skönheten och Odjuret? Rätt säker på att jag inte ens hade dvd när Snövit fanns att köpa (därför jag saknar den på dvd), men Skönheten och odjuret var det ju inte så många år sen den fanns i butikerna... fast Disney kanske går efter andra saker när de avgör vilken av dem som ska släppas....
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2008 vid 14:40
Postad av Annika Annika skrev:

Nog måste det vara mycket längre sen Snövit släpptes på dvd än Skönheten och Odjuret? Rätt säker på att jag inte ens hade dvd när Snövit fanns att köpa (därför jag saknar den på dvd), men Skönheten och odjuret var det ju inte så många år sen den fanns i butikerna... fast Disney kanske går efter andra saker när de avgör vilken av dem som ska släppas....

Snövit släpptes hösten 2001, Skönheten och odjuret hösten 2002.

Men det finns ingen regel som säger att Disney måste släppa filmerna i samma ordning varje gång de ges ut.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2010 vid 20:43
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Postad av skrotomanen skrotomanen skrev:

Hur relaese schemat ut för äldre klassiker (platinatserien) över lag framöver? Vet att Törnrosa, Aristocats och Robin Hood kommer nu ihöst.

Aristocats och Robin Hood är visserligen klassiker, men tillhör inte platinaserien. Klassiker utanför platinaserien planeras endast kortsiktigt, och de flesta finns mer eller mindre kontinuerligt i handeln. Utöver de ovan nämnda (som är relativt säkra) gissar jag att även Dumbo och Svärdet i stenen kommer i nya utgåvor inom något års tid.I platinaserien kommer Törnrosa nu till hösten och Pinocchio till våren 2009. Utöver det finns inget som är offentliggjort, men som tidigare sagts är det troligt att antingen Snövit eller Skönheten och odjuret kommer hösten 2009. Den andra av dem kommer i så fall under 2010 liksom Fantasia. Längre fram än så är det knappast någon mening att försöka gissa.

Vad är platinaserien för något.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2010 vid 07:31
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vad är platinaserien för något.

2001 bestämde Disney att tio av deras värdefullaste och mest efterfrågade tecknade klassiker skulle hanteras enligt ett speciellt schema. De skulle ges ut i fina, nyrestaurerade utgåvor, men bara med en enda titel om året. När en titel väl getts ut skulle den bara finnas att köpa under några månader, för att sen vara indragen i nästan tio år.

Den ursprungliga platinaserien ("platinum collection") bestod av följande titlar:

  • Snövit och de sju dvärgarna
  • Bambi
  • Askungen
  • Lady och lufsen
  • Pongo och de 101 dalmatinerna
  • Djungelboken
  • Den lilla sjöjungfrun
  • Skönheten och odjuret
  • Aladdin
  • Lejonkungen

2003 lades ytterligare fyra titlar till platinaserien, samtidigt som det bestämdes att det skulle ges ut två titlar om året, en på våren och en på hösten. De nytillkomna titlarna var:

  • Pinocchio
  • Fantasia
  • Peter Pan
  • Törnrosa

I USA var platinautgåvorna märkta med texten "Platinum Edition" på omslaget. Här i Sverige stod det inget speciellt på omslagen, mer än möjligtvis "Specialutgåva" på en del av dem. Men de gavs ut ungefär samtidigt som de amerikanska.

Man har även efter hand förlängt tiden som filmerna fanns i handeln. Ursprungligen skulle platinautgåvorna bara finnas att köpa under ett par månader, men de senare har funnits ute under två år eller mer.

Sen ett år tillbaka är platinaserien nerlagd, och ersatt av något som kallas för "Diamond Edition" (diamantutgåvor). Diamond Edition fungerar väl ungefär som platinaserien, men följer inte lika strikt schemat med en utgåva på våren, och en på hösten. Dessutom är det bara bluray-versionerna som är märkta med texten "Diamond Edition" på omslaget.

Den sista filmen i platinaserien blev Pinocchio, och den första diamantutgåvan var Snövit. Kommande diamantutgåvor i höst blir Skönheten och odjuret och de båda Fantasia-filmerna.


Ändrad av Anders M Olsson - 13-maj-2010 vid 07:33
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2010 vid 09:03
Vilka tillhör INTE platinaserien
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2010 vid 10:31
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vilka tillhör INTE platinaserien

Kanske alla de filmer som Anders INTE listade i sitt inlägg. Du får tänka lite själv Eliaspbo.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 17:07
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:






Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vad är platinaserien för något.
2001 bestämde Disney att tio av deras värdefullaste och mest efterfrågade tecknade klassiker skulle hanteras enligt ett speciellt schema. De skulle ges ut i fina, nyrestaurerade utgåvor, men bara med en enda titel om året. När en titel väl getts ut skulle den bara finnas att köpa under några månader, för att sen vara indragen i nästan tio år.Den ursprungliga platinaserien ("platinum collection") bestod av följande titlar:
  • Snövit och de sju dvärgarna
  • Bambi
  • Askungen
  • Lady och lufsen
  • Pongo och de 101 dalmatinerna
  • Djungelboken
  • Den lilla sjöjungfrun
  • Skönheten och odjuret

  • Aladdin
  • Lejonkungen
2003 lades ytterligare fyra titlar till platinaserien, samtidigt som det bestämdes att det skulle ges ut två titlar om året, en på våren och en på hösten. De nytillkomna titlarna var:
  • <font face="Verdana" size="2"><font face="Verdana" size="2">Pinocchio
  • <font face="Verdana" size="2"><font face="Verdana" size="2">Fantasia
  • <font face="Verdana" size="2"><font face="Verdana" size="2">Peter Pan
  • <font face="Verdana" size="2"><font face="Verdana" size="2">Törnrosa
I USA var platinautgåvorna märkta med texten "Platinum Edition" på omslaget. Här i Sverige stod det inget speciellt på omslagen, mer än möjligtvis "Specialutgåva" på en del av dem. Men de gavs ut ungefär samtidigt som de amerikanska. Man har även efter hand förlängt tiden som filmerna fanns i handeln. Ursprungligen skulle platinautgåvorna bara finnas att köpa under ett par månader, men de senare har funnits ute under två år eller mer.Sen ett år tillbaka är platinaserien nerlagd, och ersatt av något som kallas för "Diamond Edition" (diamantutgåvor). Diamond Edition fungerar väl ungefär som platinaserien, men följer inte lika strikt schemat med en utgåva på våren, och en på hösten. Dessutom är det bara bluray-versionerna som är märkta med texten "Diamond Edition" på omslaget.Den sista filmen i platinaserien blev Pinocchio, och den första diamantutgåvan var Snövit. Kommande diamantutgåvor i höst blir Skönheten och odjuret och de båda Fantasia-filmerna.

Men varför förstöra så bra filmer med den vedevärdiga platinaserien, hoppas inte fler filmer kommer in i platinaserien, jag hatar när man gör såhär, de får inte placera in alice i underlandet, aristocats, dumbo eller basil mus i platinaserien, de FÅR INTE.

Finns det något forum där jag kan skriva att jag vill att disney ska sluta ta in filmer i platinaserien

Ändrad av Eliaspbo - 30-juni-2010 vid 17:11
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 17:21
Vadå förstöra? Hur kan det vara något negativt med att filmer ges ut igen på nytt? Jag förstår verkligen inte alls mig på dig, Eliaspbo...
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 20:48
Det är inte negativt att filmer ges ut på nytt, men jag gillar inte när man för in filmer i platinaserien, för en platinautgåva av en film som tillhör platinaserien finns bara ute i 1½-2½ år och är sedan indragen i 10 år, det är ju en evighet, därför samlar jag klassikerna på VHS istället.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 20:51
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Det är inte negativt att filmer ges ut på nytt, men jag gillar inte när man för in filmer i platinaserien, för en platinautgåva av en film som tillhör platinaserien finns bara ute i 1½-2½ år och är sedan indragen i 10 år, det är ju en evighet, därför samlar jag klassikerna på VHS istället.


Jaha, och det skulle vara annorlunda med andra utgåvor då menar du? Såhär har det alltid varit när filmer har givits ut, vare sig det är på DVD eller VHS. De finns tillgängliga för en viss tid, och sen dras de in och så dröjer det ett par år innan de ges ut igen.

Okej, men då får du nog göra dig beredd på att aldrig få några nya filmer till din samling, då inga filmer längre ges ut på VHS.


Ändrad av Trubaduren - 30-juni-2010 vid 20:53
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 20:54
De nya klassikerna får jag leva med att ha på DVD, men som tur är tillhör de nya klassikerna inte platinaserien.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 21:01
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

De nya klassikerna får jag leva med att ha på DVD, men som tur är tillhör de nya klassikerna inte platinaserien.


Vad spelar det för roll om de kallas för "platina", "dimond" eller någonting annat? Det är samma filmer oavsett vilket.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 21:52
Och hur det än är så försvinner alla filmerna efter ett tag ur sortimentet.

 

Jag tycker platinaserien är bra. Inte för att det är någon större skillnad från en vanlig Specialutgåva. men ändå.

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 21:55
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Och hur det än är så försvinner alla filmerna efter ett tag ur sortimentet.

 

Jag tycker platinaserien är bra. Inte för att det är någon större skillnad från en vanlig Specialutgåva. men ändå.



Hmm, märkligt. Jag skrev exakt samma sak som du, men av nån anledning så försvann det...
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2010 vid 09:35
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Men varför förstöra så bra filmer med den vedevärdiga platinaserien, hoppas inte fler filmer kommer in i platinaserien, jag hatar när man gör såhär, de får inte placera in alice i underlandet, aristocats, dumbo eller basil mus i platinaserien, de FÅR INTE.

Finns det något forum där jag kan skriva att jag vill att disney ska sluta ta in filmer i platinaserien

I så fall kan jag glädja dig med att platinaserien är nerlagd. Därför kan det garanterat inte komma fler platinautgåvor, och utöver de som redan getts ut kommer inga andra filmer att införlivas i serien.

Platinaserien har ersatts av diamantserien (Diamond Edition). Exakt vilka principer som Disney tillämpar eller kommer att tillämpa på diamantserien är inte helt klarlagt, men det är troligt att den hanteras på liknande sätt som platinaserien.

Aristocats och Mästerdetektiven Basil Mus har aldrig varit aktuella för platinaserien, och det är väldigt osannolikt att de skulle införlivas i diamantserien. De kvalificerar sig helt enkelt inte till urvalet som enbart är "det bästa av det bästa".

Det har däremot spekulerats i att Alice i Underlandet och Dumbo skulle införlivas i platina- eller diamantserien, men mot detta talar att båda har kommit i "vanliga specialutgåvor" (dvs inte platina/diamant) under våren; Alice i Underlandet i USA och Dumbo här i Europa.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2014 vid 21:47
Läste i ett av inläggen att det inte står diamond edition på dvd utan bara på bluray utgåvorna. På dvd utgåvan av Skönheten och Odjuret så står det Diamond Edition. Lika så Den Lilla Sjöjungfrun och några till.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2014 vid 07:24
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Läste i ett av inläggen att det inte står diamond edition på dvd utan bara på bluray utgåvorna. På dvd utgåvan av Skönheten och Odjuret så står det Diamond Edition. Lika så Den Lilla Sjöjungfrun och några till.

Visst, men det inlägget är nästan fyra år gammalt, så det var vad som gällde när det skrevs. Om det finns en sak man kan vara säker på när det gäller Disney så är det att de ändrar förutsättningarna hela tiden.

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media