Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1234 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 11:40

jag ville ju att han skulle vara smilekatten,men men han kanske blir bra som hattmakare.

Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:18
Men nu ska ju filmen vara animerad så det är bara rösten det handlar om, så det spelar ju inte så stor roll vem han är
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:29

Hela filmen kommer inte vara animerad. Och klart det spelar roll vilken roll han får! Det ska ju vara en bra roll!

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:29
Ska den? Om jag fattat det hela rätt ska filmen göras som en blandning av live-action och motion-capture (dvs samma stuk som bla Polarexpressen, där Tom Hanks är väldigt uppenbar).
 
Ah, 101dalmatiner hann före.
 
Jo, men visst, klart det spelar roll. Tänk om Skönheten och Odjuret bytte röster med varandra...haha, skulle det sänka helheltsintrycket av filmen bara för mig?


Ändrad av Hades - 07-augusti-2008 vid 12:31
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:29
va är den animerad?jag som trådde det skulle vara riktiga skådespelare.
å gud vad skämigtEmbarrassed.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 18:42
Förmodligen/förhoppningsvis kommer det att vara blandat.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 19:15

tack gode gud.då hade jag inte helt fel

Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 19:28
Jag gillar verkligen Burton filmerna Kalle och Chokladfabriken, Edward Scissorhands och Sleepy Hollow. Ska ta och se Big Fisch snart. Är den bra ?
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 12:05
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hela filmen kommer inte vara animerad. Och klart det spelar roll vilken roll han får! Det ska ju vara en bra roll!




Jaha, jag trodde den skulle vara animerad bara, dåså :P



Och Big Fish är underbar, precis som nästan alla andra Burton filmer
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 13:01
vet nån när den kommer.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 13:15
Tidigast 2010.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 16:40
å taskigt.jag som trodde den skulle komma i år
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2008 vid 17:33
Hur skulle den kunna komma i år? Burton har redan två projekt att ta itu med innan han kan sätta Alice i verket.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2008 vid 17:54
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hur skulle den kunna komma i år? Burton har redan två projekt att ta itu med innan han kan sätta Alice i verket.
och vilka projekt är det då?
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2008 vid 22:23
Hans stop motion-remake av Frankenweenie och eventuellt Dark Shadows.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 16:20
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hans stop motion-remake av Frankenweenie och eventuellt Dark Shadows.
Frankenweenie?Dark Shadows?
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 23:22
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 23:46
Tack, Proxi.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2008 vid 14:14
Det lutar nog absolut åt Depp som Hattmakaren. Om de bara hade kunnat välja något mer orginellt åt honom. Men det ska onekligen bli intressant att se resultatet.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2008 vid 05:13
Det är nu 100% officiellt att Depp kommer att spela hattmakaren.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 16:03
Och så var inspelningen igång! Några bilder har släppts
 
 
Dessutom verkar Matt Lucas, som jag inte har nån som helst koll på, vara castad som både Tweedle-Dee och Tweedle-Dum. Hade hoppats på Danny DeVito i de rollerna, men det ska nog bli bra ändå!
 
Extremt taggad är jag!
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 11:59
Detta är en film som jag verkligen ser fram emot! Heja Tim Burton =) 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2008 vid 16:50
Wow, härlig stämning bara ifrån de där få bilderna. En fråga bara, är Helena gravid?
 
Matt Lucas är en mycket duktig skådesplerare som spelar många av rollerna i brittiska komediserien Little Britain.

Förvisso är jag ett DeVito-fan, och förvisso vill jag verkligen se fler sammarbeten mellan Burton och DeVito, men jag känner ändå att det är bra att de siktar in sig på en så engelsk rollbesättning som möjligt.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2008 vid 12:56
Åh underbara bilder :D längtar såå mycket
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2008 vid 00:03
Okej, vem tycker att Alan Rickman är ett bra förslag som Kålmasken? Eftersom jag vet att Depp inte kommer spela honom så är det dags att försöka fundera ut vem som skulle kunna tillfredställa min önskan om att få se den första bra versionen av Kålmasken i en filmversion (Disneys verkar okej, men jag har inte sett filmen).
 
Skådisar jag vill att Burton ska sammarbeta med igen (gärna i Alice):
 
Christopher Lee (skulle också kunna passa som en version av Kålmasken, men efter ha sett Ben Kingsley göra mig besviken i rollen så blir jag tveksam)
Alan Rickman
Michael Keaton (Påskharen, månne?)
Christopher Walken
Jack Nicholson
Christina Ricci
Jeffrey Jones
Bill Murray
Danny DeVito
 
Väldigt svårt att få in de i diverse roller dock... Men eftersom Burtons film, liksom de flesta (tyvärr) blandar båda böckerna så finns det fler karaktärer att välja mellan.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2008 vid 00:24
Eftersom det finns så många karaktärer att välja bland, och alla roller är ganska små, kan det bli så att Burton inte lyckas locka till sig de större namnen den här gången tro? Jag hoppas inte, föredrar ofta att se skådespelare jag känner till (och gillar, förstås) framför en helt okänd ensemble. För min det får Burton gärna trycka in hela gänget ovan, det är precis vad jag vill se. En liten stjärnkavalkad. Av dem du nämner har jag lättast att se Christopher Walken som en dryg kålmask. Det skulle jag gilla.
 
Filur-/Smil-/Sol- (?!)/Chechire-kattskrället, den kanske stördaste av dem alla, är min personliga favorit (främst i Disneys version) och är det någon jag vill ska bli lyckad även denna gång är det han. Frågan är bara vem som skulle kunna ordna det. Jag försöker se och höra Danny DeVito i rollen, men det känns inte helt hundra.
 
Deep Roy som Sjusovarmusen i tekannan?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2008 vid 11:22
Hasselmusen tillhör en av de minsta rollerna i hela filmen så vilken bra brittisk skådespelare som helst går nog bra. Depp skulle ha spelat kålmasken och Keaton skulle ha spelat Hattmakaren, Nicholson som Cheshire-katten (en riktigt twistad version), Christopher Lee som Gripen. Ett kul förslag jag hört är Danny Elfman i rollen som Den Falska Sköldpaddan och hans framförande av sången "Beautiful Soup" skulle förmodligen bli fantastisk. Hoppas Elfman gör ett lika fantastiskt jobb med musiken som han gjorde i Edward Scissorhands (förmodligen den bästa filmmusik jag någonsin hört).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2008 vid 22:59
Hemska nyheter! Anne Hathaway från "En prinsessas Dagbok"-filmerna (Censored) ska spela den Vita Drottningen! Hur kan detta få ske?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2008 vid 23:17
Äsch, jag har inget emot henne (har kanske sett för lite av henne), och skulle det vara så illa vägs hon upp av Helena Bonham Carter. Ingen överraskning att hon skulle vara med förstås, men how we like it!

Ändrad av Hades - 08-oktober-2008 vid 00:09
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 10:08
Har man varit med i "En prinsessas Dagbok" så ska man inte få komma närmare än tio mil ifrån en Burton-film.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media