Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 1415161718 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:36
Påtal om nytt jobb, måste bara skriva att jag kommer jobba på Spökhotell Gasten på Liseberg från april till oktober (hälsa på!); Gissa vem som kommer gå all-in med Burtoninspirerat smink?! Buahahaha.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:44
"just nu lägger jag allt krut på ett tavelkolage med fyra av mina fauvoritkaraktärer (räknar då även in hur de ser ut rent estetiskt) den ska vara inspirerad av andy warhols kändisporträtt tänkte jag"
Låter underbart.

 

"Påtal om nytt jobb, måste bara skriva att jag kommer jobba på Spökhotell Gasten på Liseberg från april till oktober (hälsa på!); Gissa vem som kommer gå all-in med Burtoninspirerat smink?! Buahahaha."

 

Ookeej... hur lyckas man få ett sådant underbart jobb? Och vad är lönen?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 17:03
Man söker, har lite tur, satsar vad man har på audition och lyckas! Lönen har jag faktiskt inte en aning om just nu, minns inte det. Jag vet att detta är rätt off-topic men konstaterandet i den här tråden är ändå att det ska bli väldigt intressant att få jobba som Tim Burton-figur i ett halvår. Kanske inte har förstorade gulgröna ögon som The Mad Hatter, men ändå.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 17:21

Ja, där ser man.

Men allvarligt! Kolla bara en snabbis på imdb's Alice-forum och se hur filmen uppslukas av hat och missnöje! De flesta av tråkmånsarna är dock Avatar-fanboys. Det ante mig.

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 17:45
Postad av Hades Hades skrev:

Påtal om nytt jobb, måste bara skriva att jag kommer jobba på Spökhotell Gasten på Liseberg från april till oktober (hälsa på!); Gissa vem som kommer gå all-in med Burtoninspirerat smink?! Buahahaha.

får väll ta en titt till sommarn då Big smile jag har ju gratis inträde till liseberg så varför inte betala lite för att lyssna på hysteriskt skrikande tonnåringar och kolla in galna spöken Tongue
"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 20:38
Är The Dormouse menad att vara av kvinnligt kön i den här filmen?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 02:32
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Är The Dormouse menad att vara av kvinnligt kön i den här filmen?

Det är i alla fall en kvinna som gör rösten och enligt pressmaterialet så är The Dormouse en hon i denna film.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 12:52
Jo, att det är Windsor som gör rösten vet jag, men under filmens gång fick jag aldrig intrycket av varken det ena eller det andra. Jag utgick dock ifrån att det var en han på grund av boken.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 16:58
När ikväll ska du gå på den, Danne? Och om du ändå har väntat med att gå i över en vecka sedan premiären, varför går du inte då lika gärna i helgen?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 20:51
jag har precis kommit hem från bion. Jo, varför jag inte väljer en helg istället... Jag ska till Stockholm imorgon och kolla på krogshow och kommer hem först på Lördag. På Söndag vill jag ta det lugnt. Sen är det färre besökare på en vardag= mindre chans att det finns högljudda småbarn där med sina föräldrar.

Nu till mitt kortfattade uttalande om filmen... den var, Okej. Visuellt mangifik och underbar musik av Elfman (även om det kändes som han upprepade sig från tidigare produktioner stundtals). Jag gillade inte alls hattmakaren. Filmen kändes inte alls så logiskt vriden som böckerna är och stundtals förutsägbar. En film värd att se helt klart men ingenting jag skulle vilja placera på en piedestal.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 21:06
Okej. Tja, du var mer postiv än jag väntade mig att du skulle vara. Vad var det för fel på the Hatter?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 21:55
Han var fånig, tafatt, platt och har jag sagt att han ser ut som en clown? ^_^ Och hans beryktade humörsvängningar var lite väl tama. Inte alls så komplex som jag trott han skulle vara.

Faktum är att jag inte tyckte någon av karaktär var riktigt ordentlig utstuderade, inte ens Alice.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 22:01
Han ser inte ut som en clown, och nu när man vet de exakta anledningarna till varför han ser ut som han gör så tar det bort ännu mer av likheterna med en clown. Fånig? Nja, kanske en av hans personligheter (ty han är ju som sagt en splittrad själ) är det. Då talar jag givetvis om den läspande personligheten med brittisk dialekt som klart och tydligt är den mer klassiska versionen av Hatter medan den brusiga skotska är Burtons/Depps helt egna tolkning.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 09:10
Lite blandade åsikter om filmen här. Jag har inte sett den än, men ska iväg på 3D-bion imorgon. Ska bli spännande!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 13:11
Underbart för dig, Svenzon (jag kan aldrig vänja mig vid den stavningen!). Jag ska förhoppningsvis gå imorgon kväll i Norrköping, dock i "O-3D" den här gången. Andra gången i 3D blir förmodligen frammåt nästa helg.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 13:29
Haha, ber om ursäkt. LOL (Får väl skylla på att jag var "ung och dum" på den tiden.)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 18:37

Ah, no problem. Det kanske dolkades som om jag var irriterad på stavningen, men så var inte fallet. Det är bara att jag hela tiden reagerar på det där z:at och kan aldrig riktigt komma över att det borde vara ett S där.

Vad du kommer att tycka om filmen beror nog till stor del vad du förväntar dig att få ut av den, tror jag.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 21:03

Jag tror att jag kommer att tänka tillbaka på Alice som 2010 års mest underskattade film. Nu har den betyget 6 här på sidan. Sad.

Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2010 vid 22:07
Jag tror många blev besvikna över att det inte var originalstoryn om Alice i Underlandet, utan "Burtons egen berättelse", och jag tror att det drar ner betyget en aning. Jag tror att det hade varit en bra idé att inte kalla filmen för "Alice in Wonderland". Fast då hade den å andra sidan kanske inte fått lika mycket uppmärksamhet och en så bra "Opening weekend"... Så det är lite knepigt.

Själv tyckte jag om den och tänker nog se den igen om inte allt för lång tid! Den största överraskningen för mig nog var att höra Christopher Lees röst ur the Jabberwocky..! Jag trodde inte att den(han?) faktiskt skulle ha en röst och ännu mindre att det skulle vara Lee som gjorde den (nej, jag hade inte kollat in listan med skådespelare så noga innan jag såg filmen). Alan Rickman som Absolem var också intressant. Men jag är ändå nöjd med det jag såg, även om slutet var skapligt förutsägbart (särskilt eftersom karaktärerna själva i princip berättar hur det ska gå efter knappt 5 minuter i Wonderland). But I liked it :)
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 00:15

Kul att det åtminstonde finns en till här som gillar den. Om folk är besvikna av den anledningen får de skylla sig själva. Det har knappast gått att undgå att detta är en fortsättning på Alice's tidigare äventyr. Att titeln dock är densamma är faktiskt lite märkligt, men jag antar att vi får se det som ett sorts samlingsnamn, typ The Chronicles of Narnia. Om det mot all förmodan skulle göras en uppföljare(!!!) kanske det skulle bli något i stil med "Alice in Wonderland: The Return of the Red Queen" (haha, så uselt! Men ni hajar vad jag menar.)

Och det "riktiga" slutet skulle jag inte kalla förutsägbart. Att Alice reser iväg för att exploatera Kina och utnyttja dess befolkning i gammal hederlig kolonial-anda. Jag gillar det skarpt, inte så sockersött moraliskt utan mer kyligt realistiskt.

Här är förresten dikten Jabberwocky för er som är intresserade. Den hjälper till en hel del med att se varifrån alla vansinniga ord och namn kommer ifrån och i vilka sammanhang de passar in:

 

'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.

"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"

He took his vorpal sword in hand:
Long time the manxome foe he sought—
So rested he by the Tumtum tree,
And stood awhile in thought.

And as in uffish thought he stood,
The Jabberwock, with eyes of flame,
Came whiffling through the tulgey wood,
And burbled as it came!

One, two! One, two! and through and through
The vorpal blade went snicker-snack!
He left it dead, and with its head
He went galumphing back.

"And hast thou slain the Jabberwock?
Come to my arms, my beamish boy!
O frabjous day! Callooh! Callay!"
He chortled in his joy.

'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.



Ändrad av 101dalmatiner - 13-mars-2010 vid 00:19
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 21:06
Kom just hem från Norrköping där jag tillbringat hela lördagen. Jag fann dock inte en enda Alice-produkt, varken på Akademibokhandeln eller någon annan affär. Dagen avslutades med att se Alice för andra gången, nu utan 3D. Hela familjen gillade den, Farmor (som fyllde 70) tyckte mycket om den och har alltid gillat boken väldigt mycket. Det var från henne som jag fick mitt kära exemplar som är illustrerat av Tove Jansson. Precis som jag trodde så lade man märke till massor andra gången man såg filmen som man missade första gången. T.ex. alla detaljer förutom ögonfärg och ansiktsfärg som ändras efter Hatters sinnesstämning, t.ex hans fluga blir ljusare när han får se Alice för första gången i filmen.
Jag vill dock säga att jag föredrar att se filmen i 3D, det gav den ett fantastiskt djup som man genast saknar lite grann i den "vanliga" versionen. Jag ser mycket fram emot att (förhoppningsvis nästa fredag eller lördag) gå på 3D-versionen i Katrineholm igen.

Dock fattar jag fortfarande inte varför Underlandet heter Underland i filmen. Varför "trodde" Alice att det heter Wonderland om det nu inte gör det? Jag är fortfarande förvirrad kring det här faktumet. Jag önskar någon ville förklara det för mig så att jag åtminstone har en chans att haja läget.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 22:52
hörru 101dalmatiner kollade du på länken jag la upp precis innan premiären? (den där snygga tröjan som jag hittade på nätet altså)

http://3.bp.blogspot.com/_4GH6U5WMLcU/S1M5XsfzqYI/AAAAAAAAA_Y/xoITDp-W2n0/s400/Picture+6.png
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 23:11
Postad av Hades Hades skrev:

kommer jobba på Spökhotell Gasten?!


Värt att gå i år kanske... Inte varit på gasten sedan första året. var för liten för att bli skrämd den gången.


Var och såg Alice i Söndags. Ville strypa vita drottningen. ÄLSKADE Matt Lucas som, som väntat, fick JOhnny Depp att framstå som en ingen-alls.
- jag är en bacill
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 23:13
Postad av Daniel Daniel skrev:

Faktum är att jag inte tyckte någon av karaktär var riktigt ordentlig utstuderade, inte ens Alice.


Håller med dig om Hattmakaren. Jag vart mäktigt besviken på Alan Rickman som larven också. Trodde att han skulle vara underkolossalt bra, men nää. Däremot tycker jag att Matt Lucas gjorde Tweedledee och Tweedledum väldigt bra.
- jag är en bacill
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 10:19
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:


Dock fattar jag fortfarande inte varför Underlandet heter Underland i filmen. Varför "trodde" Alice att det heter Wonderland om det nu inte gör det? Jag är fortfarande förvirrad kring det här faktumet. Jag önskar någon ville förklara det för mig så att jag åtminstone har en chans att haja läget.


Detta reagerade jag också på, men trodde att jag kanske missat nåt eftersom jag inte är så insatt i berättelsen sen tidigare.

Jag var och såg 3D-visningen igår, men gick miste om 3D-effekten. Vilket inte var helt oväntat men värt ett försök i alla fall. (Har brytningsfel och mina ögon samarbetar inte så bra.)  Jag gillar inte Disneys tecknade klassiker och tyckte inte så bra om boken heller, men den här filmen var faktiskt helt okej. Min kompis tyckte inte den var tillräckligt skruvad, så det var kanske därför jag uppskattade den trots allt. Jag har svårt att hitta någon röd tråd att följa genom boken, men i den här filmen hängde hela berättelsen ihop från början till slut.

Det kändes inte som att Hattmakaren fick en så stor roll som många var rädda för under allt förhandsprat, men jag gillade hans karaktär i alla fall. Men favoriten är nog Filurkatten.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 11:48
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

hörru 101dalmatiner kollade du på länken jag la upp precis innan premiären? (den där snygga tröjan som jag hittade på nätet altså)

http://3.bp.blogspot.com/_4GH6U5WMLcU/S1M5XsfzqYI/AAAAAAAAA_Y/xoITDp-W2n0/s400/Picture+6.png

 

Jo, jag kollade nog den på kvällen efter att jag sett filmen för första gången (onsdagen den tredje). Grymt snygg, håller med dig helt klart.


Vad snackar du om Saxkrig? Visst var Lucas lysande, men så var praktiskt taget alla skådespelarna. Lysande casting om jag någonsin sett en sådan, överträffar t.o.m Sin City! Johnny Depp som en ingen-alls??? YMEHPSALB!!!
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 14:53
Lugn, 101, det är inte en personlig attack LOL

Jag tycker Depp gjorde ett utmräkt jobb som Hattmakaren, även om hans dialekt kändes aningen ansträngd då och då. Det var också bra att han hade lite lagom "screen time" (och inte för mycket som även jag oroade mig lite för). Det blev bara... bra, helt enkelt. Annars är Filurkatten absolut min favorit! Härlig karaktär och animationen är ju helt fantastisk... Bara den är anledning nog för mig att vilja se filmen igen :P
Save 2D-animation!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:00
Har varit och sett filmen nu och gillade den mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Älskade musiken och många av karaktärerna. Favoriterna var nog främst Filurkatten (blev helt betagen, jag vill ha en så chill och underbar katt!) Den Vita Kaninen och faktiskt Alice själv. Tyckte Wasikowska gjorde ett utmärkt jobb (var precis rätt på gränsen mellan vuxen och barn) och ska faktiskt kolla in om hon gjort något annat värt att se.

Är fortfarande tveksam när det gäller 3D, visst var det vackert och häftigt men det tog ett tag innan jag kom in i det och det tog lite fokus från filmen för mig faktiskt.

Precis som jag trodde så fick Depp mycket utrymme, men inte så överdrivet som jag trott faktiskt utan i en ganska över lagom mängd. Gillade hans tolkning men störde mig ändå lite på karaktären, kan nog bero på att jag undermedvetet jämför den med alla hans andra karaktärer och den här är milsavstånd från många av hans briljanta prestationer.

Nåväl, jag är väldigt nöjd iallafall och kommer nog köpa den här filmen faktiskt.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 17:39
"Lugn, 101, det är inte en personlig attack"

Du skulle bara veta hur personligt jag tar sådanna påhopp.

För övrigt var "YMEHPSALB!!!" en skämtsam blinkning till the Hatter för er som bommade den.

"även om hans dialekt kändes aningen ansträngd då och då."

Vilken av hans dialekter?

 

Cheshire-katten var verkligen någonting särskilt, det håller jag med om. Även om det är svårt att kora en vinnare. Praktiskt taget alla karaktärerna ser bedårande ut. The March Hare med röst av Noah Taylor (Charlie's pappa i CaTCF) var hur kul som helst.

Nej, Tarrant Hightopp är en underbar karaktär och hör sen!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 20:00
Måste fråga om det där. Länge stod Noah Taylor i rollistan på imdb, som The March Hare, men han verkar ha blivit utbytt med Paul Whitehouse (som tidigare jobbat med Burton i Corpse Bride). Vad är grejen?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1415161718 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media