Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 23456 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 14:54
Ja, hoppas folk missuppfattat och blandat ihop, eller vad de nu kan ha gjort. Jag vill inte ha nåt krångel eller alltför underliga ändringar i Burtons film. Inte för att jag är nåt jättefan av böckerna, däremot av historierna och karaktärerna (motsägelsefullt?).
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 17:31
Postad av Hades Hades skrev:

Ja, hoppas folk missuppfattat och blandat ihop, eller vad de nu kan ha gjort. Jag vill inte ha nåt krångel eller alltför underliga ändringar i Burtons film. Inte för att jag är nåt jättefan av böckerna, däremot av historierna och karaktärerna (motsägelsefullt?).
 
Absolut inte motsägelsefullt. Det är precis samma inställning som jag har till Sagan om Ringen böckerna och Narnia! Älskar handling och karaktärerna i dessa två serier av böcker men böckerna i sig är ju himla trist skrivna. (fast å andra sidan så är det väldigt gamla också, kan ju inte förvänta sig för mycket...)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 22:19
Postad av Hades Hades skrev:

Tycker som sagt han ser fantastisk ut. Kan jämföras med The Joker, absolut. Båda ser otippad messed up ut. På något sätt ser han väl även lite ut som Sweeney Todds mesigare lillebror, eller nåt. Ska bli intressant att se vad Depp planerar att köra för röst och manér till Hattmakaren, känns svårt att säga vad som kan passa..
Har du inte sett bilden?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 23:12
Jo, då? "Tycker som sagt han ser fantastisk ut."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 12:04
"Älskar handling och karaktärerna i dessa två serier av böcker men böckerna i sig är ju himla trist skrivna. (fast å andra sidan så är det väldigt gamla också, kan ju inte förvänta sig för mycket...)"
 
Vaddå trist skrivna?? De är ju tio gånger bättre än sina respektive filmatiseringar. Harry Potter däremot, där kan man snack förbättring med de halvtaffliga filmerna som ändå slår undan fötterna rejält för sin förlagor genom att kapa bort att meningslöst pladder.
 
Och jag undrar hur man kan vara fan av historierna i Alice-böckerna utan att gilla böckerna i sig?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 12:38
Arrrgh. Alice's äfventyr i sagolandet har varit en trogen kamrat många mörka, stormiga nätter i skenet från ett stearinljus i min kabyss. Den vilar tryggt i Mäster Burtons händer och hans hovaktör Mäster Depp kommer icke lämna någon oberörd. Yaaarrrrgh!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:14
Jag skulle säga att jag är ett fan av historierna men inte böckerna, på samma sätt som jag är ett fan av många låtar, men inte versionerna av dem. Enklast är väl två Disneylåtar, Beauty and the beast och You'll be in my heart. Två grymma låtar, men har hittills inte hört de perfekta tolkningarna av dem.

Ändrad av Hades - 13-december-2008 vid 13:15
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:26
Så du gillar inte böckerna?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:57
Jo. Främst den första. Men det är inga böcker jag skulle plocka fram och läsa igen i första taget.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 14:27
Åhå, personligen kan jag läsa de om och om igen och aldrig tröttna.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 17:34
Ungefär som jag kan med Nalle Puh-böckerna då. När kommer Burtons Winnie the Pooh? Albert Finney som Puh och Johnny Depp som Nasse...nä, kanske inte.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 22:12
Haha. Depp: "Ooh, d.. d.. dear!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2008 vid 02:22
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Älskar handling och karaktärerna i dessa två serier av böcker men böckerna i sig är ju himla trist skrivna. (fast å andra sidan så är det väldigt gamla också, kan ju inte förvänta sig för mycket...)"
 
Vaddå trist skrivna?? De är ju tio gånger bättre än sina respektive filmatiseringar. Harry Potter däremot, där kan man snack förbättring med de halvtaffliga filmerna som ändå slår undan fötterna rejält för sin förlagor genom att kapa bort att meningslöst pladder.
 
Och jag undrar hur man kan vara fan av historierna i Alice-böckerna utan att gilla böckerna i sig?
 
Tycker av filmatiseringarna är mycket bättre. Kan ju även bero på att jag föredrar massmediet film framför böcker, eftersom det känns som att det ger mycket mer med all sin musik, effekter och rappa tempo.
 
Jag tänker inte ha den här Harry Potter diskutionen igen, jag har redan slagits för JK Rowlings heder och prisat böcker tusen gånger om så jag tänker inte göra det igen.
Det är slöseri med tid eftersom jag vet att du, 101 Dalmatiner, inte gillar dem. Vilket jag respekterar, precis som du borde kunna respektera att jag inte gillar böckerna om Narnia och Ringen eftersom de absolut inte faller mig i smaken.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2008 vid 18:55
Postad av Hades Hades skrev:

Jo, då? "Tycker som sagt han ser fantastisk ut."
Oj, citerade fel. Jag menade dalmatinen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:27
Då svara jag nu istället. Nej, jag har inte sett bilden/någon av de. Och jag tänker inte göra det heller, så länge jag kan unkomma tänker jag göra det. Jag vill bli överraskad. Samma princip som att jag inte kommer att kolla på en enda trailer innan jag har lämnat premiären.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2008 vid 22:38
Starkt av dig, jag har väldigt svårt för sånt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2008 vid 03:14
Tja, man gör så gott man kan. Alan Rickman som The Caterpillar kommer att rocka!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2009 vid 16:23
Hur går det här? Någon som hört nåt nytt på ett tag? Några nyheter i rollistan eller annat gött?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 16:13
Inte vad jag vet, men någon annan kanske har lite mer info?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2009 vid 17:22
Nu verkar det som att gamla goda Stephen Fry kommer att spela Cheshire katten. Han är väl inte den jag skulle ha valt i första hand men han är bra i allt han gör så det ska onekligen bli intressant att se vart detta bär vägen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2009 vid 10:32
Det här har ju inte med filmen att göra men jag känner ändå att jag måste berätta att det fantastiska spelet "American McGee's Alice" kommer att få en uppföljare!!! Här är den första bilden!
 
Helt underbar!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2009 vid 18:58
Tusan!!! Jag råkade få en glimt av Depp som The Hatter tidigare idag när jag surfade efter lite sköna Alice bilder! Jag såg han bara i någon sekund och på en liten bild men ändå!!! DAMN! Jag ville ju inte veta ett skvatt om hur han skulle komma att se ut i filmen.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2009 vid 19:10
Ja, till skillnd från dig är jag ju sjukt sugen på en trailer eller en liten teaser eller nåt. Jag vet att jag ändå inte kommer kunna stå emot dem i detta fall. Sen vill jag gärna ha en lite mer uppdaterad skådespelarlista. Vem spelar den vita kaninen (edit: Jo, det gör Michael Sheen enligt imdb. De har ju förvisso även påstått att han skulle spela katt-stollen så vi får väl se..)? Påskharen? Gaah! Taggad är jag!

Ändrad av Hades - 20-mars-2009 vid 19:14
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2009 vid 08:20
Jag lyssnade på ljudboken Alice i Underlandet igår, uppläst av Allan Edvall. Blev dock lite besviken över hur försvenskad översättningen i den upplagan var.
Du är inte ensam om att vara taggad. Ska man ta med sig en termos med te på bion tro?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2009 vid 12:17
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Haha. Depp: "Ooh, d.. d.. dear!
 
Haha, vilken syn! *skrattar så jag håller på att ramla av stolen* LOL
 
 
(Har inte varit i den här tråden tidigare då jag inte gillar Alice i Underlandet (Disneys verison, böckerna har jag inte läst). Men jag kunde inte låta bli att kommentera detta.Tongue)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2009 vid 14:16
Men tror du inte att den här versionen blir bra?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2009 vid 21:44
Jag? Har ärligt talat inte hängt med alls i diskussionerna här (eller nån annan stans). Men Burton brukar ju göra lite skruvade filmer, och det här blir väl inget undantag, så den kan säkert bli bra. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2009 vid 10:42
Mitt råd till dig är att först och främst ge böckerna (eller åtminstonde första boken) en ärlig chans. Om det sedan visar sig att de/den är i din smak kommer du med stor sannolikhet att bli fascinerad av den värld Lewis Carroll skapat och vilja veta mer om både författaren och andra aspekter kring honom och du kommer att bli riktigt entusiastisk inför detta projekt. 2010 kan inte komma fort nog. 
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2009 vid 16:35
Ja, det ska jag nog göra. Såg att den första boken finns på biblioteket så jag ska försöka komma iväg och låna den nu i veckan.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2009 vid 20:43
Du är lycklig du som inte ännu har läst den. Jag önskar att jag också åter fick gå in i den med helt blankt sinne och översköljas av den märkliga nästan psykedelsika atmosfären som genomsyrar verket.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media