Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aristocats

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Aristocats
    Postad: 10-juli-2008 vid 13:06
Hittade ingen tråd om denna film. Kommer ni köpa den på dvd när den kommer ? Jag tycker att denna film är gulig. Kattungarna är så söta.
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 08:45
Jag tycker mycket om Aristocats! Jag tycker särskilt mycket om hur den är animerad, men också musiken och karaktärerna. Dessutom tycker jag att de svenska rösterna en av de bättre svenska rösterna i någon disneyfilm. Hoppas att den aldrig kommer att dubbas om! Om man, liksom jag, gillar katter så är det här någonting man borde se. Jag vill verskligen att filmen ska vara i sin originalversion, och inte restaurerad, när den släpps!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 18:38
Den lär nog va restaurerad när den kommer. Vet ej om den kommer att vara i Widescreen som te.x Lady och Lufsen. Hoppas på trevligt bonusmaterial.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2008 vid 12:28
Jag tänker köpa Aristocats när den kommer ut på dvd nu. Har den på vhs sen tidigare.
 
Aristocats är en gullig film, lagom spännande och med humor och bra musik. Edgar är en rolig skurk (som inte är så bra på att köra motorcykel) och hans sammandrabbning med hundarna är nog den scen jag gillar bäst i hela filmen. En annan rolig karaktär är gamle George ("da-da-da-BOM-de").
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2008 vid 11:58
Aristocats är en av mina favoriter och har varit det ända sen jag var liten. Älskar den!Heart
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2008 vid 13:49
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Den lär nog va restaurerad när den kommer. Vet ej om den kommer att vara i Widescreen som te.x Lady och Lufsen. Hoppas på trevligt bonusmaterial.

Den kommer att vara i widescreen, men inte på samma sätt som Lady och Lufsen.

Lady och Lufsen är gjord i Cinemascope med sidförhållandet 2,55:1. Aristocats är däremot gjord i open matte. Det betyder att den är inspelad med normalbildsfönster i kameran (1,37:1), men avsedd att maskas till vidfilm på bio.

På den nya DVDn blir bildformatet 1,75:1, så jämfört med den gamla utgåvan kommer den att vara beskuren i ovan- och nederkant, vilket stämmer bra med hur filmen visades på bio.

Extramaterialet blir som följer:

Spel & aktiviteter
  • Disneys virtuella kattunge
  • DVD-ROM funktion
  • Kul med språk - spel
Bakom kulisserna
  • "The Great Cat Family" (1956) - utdrag ur ett avsnitt av tv-serien Disneyland
  • "The Sherman Brothers"
  • Aristocats klippbok
Bortklippt scen
  • "She Never Felt Alone"


Ändrad av Anders M Olsson - 13-juli-2008 vid 13:49
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2009 vid 19:04
Jag tycker att aristocats är rolig när gamla mannen halkar på trappan,när edgar slåss med hundarna och när kattungarna vill komma först samtidigt
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2010 vid 21:45
Nu är det 100 år sedan filmen utspelade sig
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2010 vid 22:50
Utspelar den sig på 10-talet?. Det var länge sedan jag såg den men nu när jag liksom tänker tillbaka på den hade jag tänkt mig att den utspelade sig mycket senare, ja varje dag lär man sig ju något nytt.

 

Jag vil köpa Aristocats men jag har några andra Disneyfilmer som jag prioriterar för så den får vänta, vilket egentligen är lite konstigt då jag älskade den här när jag var liten, vi hade den aldrig, men typ varje gång vi hyrde film så blev det Aristocats, jag verkligen älskade den, nu har jag inte sett den på flera år, så när jag väl återser den så kommer det nog bli många minnen. (Har ni tänkt på att det finns vissa små obetydliga detaljer i filmer som man lägger märke till när man är liten, när man senare ser filmen flera år senare så lägger man märke till samma detaljer, men nu tänker man i stället "Varför tänkte jag på det där?") Men jag måste säga att jag gärna hade sett någon mer Bakomkulisserna dokumentär på skivan, förutom Sherman Brothers.

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2010 vid 03:53
Det stämmer faktiskt att den utspelar sig på 1910-talet. Och oh, vad jag älskar Aristocats! Speciellt animationen av människorna - riktigt ljuvligt!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2010 vid 08:18
Haha, visst är animationen härlig. Jag gillar Edgards alla ansiktsuttryck, hans mimik är helt otrolig.

Annars har jag alltid gillat George, fast han har en rätt liten roll. Hans "da-da-da-BOM-de"-sång när han kommer till huset första gången sitter väl inpräntat i mitt minne från när jag såg filmen första gången och höll på att skratta ihjäl mig. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2010 vid 14:17
Haha, samma här!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:03
underbar klassiker! när jag hör Alla snubbar vill ju vara katt, vill jag dansa, det liksom spritter i kroppen, dessutom är Duchess ganska söt.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2012 vid 18:49
Det verkar som om Aristocats kommer ut på Blu-ray också i år
http://www.youtube.com/watch?v=ruFk59_W3Ys
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
sekai View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2012
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera sekai Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2012 vid 03:43
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Det verkar som om Aristocats kommer ut på Blu-ray också i år
http://www.youtube.com/watch?v=ruFk59_W3Ys

Verkligen? Hade jag ingen aning om! Clap
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media