Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen åter i försäljning snart?

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lejonkungen åter i försäljning snart?
    Postad: 26-juli-2008 vid 17:26
Söker man på "Lejonkungen" på cdon.com så kommer den fram, men man kan endast bevaka den. Betyder det att den kommer att börja säljas inom en snar framtid? Jag trodde att det skulle dröja flera år innan man skulle kunna köpa den igen.
Ville inte skriva detta i Lejonkungentråden, för det kändes som att ingen skulle få reda på det då, ta bort den här tråden om den anses som onödig.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2008 vid 19:23
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Söker man på "Lejonkungen" på cdon.com så kommer den fram, men man kan endast bevaka den. Betyder det att den kommer att börja säljas inom en snar framtid?

Nej. Bevakning betyder inget annat än att du anmäler dig på en lista på personer som önskar bli underrättade via mail OM och när filmen kommer i distribution igen. Din bevakning kan ligga kvar i många år om filmen förblir outgiven. Själv har jag t.ex. en bevakning hos Discshop som har legat där i över tre år.
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:


Jag trodde att det skulle dröja flera år innan man skulle kunna köpa den igen.

Då trodde du rätt.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 11:38
Okej, då förstår jag. Men då har jag en till fråga, man kan även bevaka Törnrosa, men visst ska den komma i år?
 
Tycker inte att det är så bra att man kan bevaka en film som egentligen inte kommer tillbaka förrän om ca 5 år, man får bara falska förhoppningar.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 14:08
roligt att ni tar upp det där om att bevaka filmer på cdon.com. gjorde det igår. Men antagligen kommer det inte till nån nytta. får köpa på Tradera iställetConfused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 14:15
Köpte en box med alla tre Lejonkungen-filmer på en mataffär för något år sedan för 300 kronor, den brukar finnas på en bensin-mack i närheten av mig också!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 16:44
ja just det, den såg jag på tradera. Tror du man fortfarande kan hitta den i butik?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 18:53
Tveksamt, den har ju utgått, men kan hända att den finns någonstans där den inte har blivit såld, kommer ihåg att den fanns i matbutiken i flera månader innan jag köpte den. Just det... Du har bott i kullavik ju, vet du vad Billhäls var som nu hetr hemköp? Det var där jag köpte den...
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 18:59
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Okej, då förstår jag. Men då har jag en till fråga, man kan även bevaka Törnrosa, men visst ska den komma i år?

Ja, den kommer den 19 november. Men den går inte att beställa ännu, i alla fall inte på CDON. Därför finns det istället en möjlighet att bevaka den. Då får du mail så fort den går att beställa.
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Tycker inte att det är så bra att man kan bevaka en film som egentligen inte kommer tillbaka förrän om ca 5 år, man får bara falska förhoppningar.

Så länge som fem år tror jag inte att den kommer att dröja. Jag gissar snarare på 3-4 år. Men vi får väl se!

Jag tycker tvärtom att det är bra att man kan bevaka filmer långt innan de kommer ut. Då behöver man inte riskera att missa dem. Och nu när du vet hur bevakningar fungerar behöver du ju inte längre drabbas av falska förhoppningar, eller hur?


Ändrad av Anders M Olsson - 27-juli-2008 vid 19:04
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 21:48
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Ja, den kommer den 19 november.
Åh vad bra!

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Jag tycker tvärtom att det är bra att man kan bevaka filmer långt innan de kommer ut. Då behöver man inte riskera att missa dem. Och nu när du vet hur bevakningar fungerar behöver du ju inte längre drabbas av falska förhoppningar, eller hur?
Haha nä, du har väl rätt :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2011 vid 15:21
På Ultimatedisney kan man nu se hur nya dvd omslaget kommer att se ut. Filmen kommer att släppas här i Oktober. Enligt disneyania.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2011 vid 15:54
Oj, fy skäms på Disney. De där omslagen (om det nu är de som gäller) är nog två av de fulaste Disneyomslagen jag har sett. DVD-omslaget var väl acceptabelt, med djuren på klippan och det. Men omslaget till Blu-ray var ju hemskt dåligt. Dels detta med ett texten ska stå på sidan, och sedan överhuvudtaget hela designen, hur karaktärerna är placerade och allt.

 

Egentligen så tycker jag att den karaktären som bör vara på omslaget är Simba, möjligtis Scar och Mufasa. Vad Nala ska är och göra har jag ingen aning om. Timon och Pumbaa kan jag ändå förstå varför de är med. De är filmen humoristiska sidekicks, och Rafiki kan väl vara helt ok att han är med också. Men omslaget i sig är riktigt dåligt.

Något som gillas är dock Mufasas ansikte i himlen, det tycker jag absolut ska vara med, men varför det är blått har jag ingen aning om. För mig så är det största med Lejonkungen, det som gör att man med en gång känner igen filmen överhuvudtaget. Det är soluppgången i början av filmen. Därför har också filmen för mig den där orangeröda färgen, och därför tycker ajg att omslaget borde vara så, precis som på senaste DVD-utgåvan.

 

Nej, detta var inte alls bra. Blu-ray var riktigt ful. DVD var i alla fall acceptabel.

Här är länken till omslagen http://www.dvdizzy.com/index.html

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2011 vid 19:51
Jag gillar första vhs omslaget.
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2011 vid 21:57
Det är väl inte bekräftat att det blir dessa omslag i Sverige.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2011 vid 18:56

Denna bild är fin.... http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B001AQR3JY/thehomeimprovemz

Ändrad av disney_girl - 28-april-2011 vid 18:57
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2011 vid 01:14
Omslaget såg ju förfärligt ut! Inte det minsta likt karaktärerna, och hela stilen är ju riktigt ful. Hoppas de ändras innnan oktober.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 21:21
Diskussionen om 3D-filmer i denna tråd har knoppats av till en egen tråd för att inte komma från ämnet för mycket. Ni hittar den här: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1716
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2011 vid 15:00
Tack, jag hade på känn att det banade iväg lite väl mycket där. Den ständigt pågående fejden om 3D-fenomenet i allmänhet förtjänar för övrigt en egen tråd. 

Jag håller med om Bluray-fodralets omslag ser tämligen fult ut. Titeln lodrätt längs med vänstra kanten... nej, ingen smart idé. DVD:n är som sagt bättre men titeln ser något malplacerad/photoshopad ut där också. Det är bara att hoppas att saker och ting hinner ändra sig till i höst. 
"Specialutgåvan" vi fick 2003 är förmodligen den snyggaste framsidan filmen någonsin har haft/kommer att ha. Där slog de verkligen huvudet på spiken. Jag gillar föstås WHS-framsidan också även om jag alltid kännt att den är lite... alldaglig... Karaktärerna softar liksom bara där på en klippa. Trilogi-boxens framsida är smått fantastisk också. Skulle älska att ha den som affisch.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2011 vid 10:13

Det här är det omslag som finns på Discshop.

http://www.discshop.se/filmer/dvd/disney_klassiker_32_lejonkungen/P91486

Ändrad av disney_girl - 25-juni-2011 vid 10:15
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2011 vid 13:16
Jag vet att jag brukar klaga på dvd/blu-ray omslagen...men detta var katastrofalt =/ Texten i mitten på omslaget ser helt felplacerad ut (i detta fall skulle USA's lodräta textplacering se mycket bättre ut), och de kunde valt mycket bättre bilder. Lejonkungen har ju så fina posters. Ugh. Får väl stå ut med ännu ett mediokert omslag..




Ändrad av Blunder - 25-juni-2011 vid 13:22
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2011 vid 01:13
Japp, det där var rent ut sagt fult. Simba ser inte ut som han gör i filmen, och texten i mitten kan jag bara hålla med om, helt jättekonstigt. Texten har ju varit i mitten förut, men då har det nästan alltid varit en skylt eller liknanade i mitten så att det inte ser lika dumt ut. Men här var det bara texten. Det ser hafsigt ut.

 

Och som jag nog sagt innan så tycker jag inte ljusblå är lejonkungens färg. Det är lite för "glatt". Lejonkungens färg är orange/röd som soluppgången i början av filmen.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2011 vid 12:15
isch, fruktansvärt omslag. Önskar att jag lyckats få tag i den tidigare dvd-utvågan som hade ett jättefint omslag. Menmen, det är samma film iallafall. 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2011 vid 11:41
Jag har på känn att det kommer att bli det omslaget. För discshop visar just det omslaget. Tycker att bilden på Simba ser för stor ut. Jag gillar mest första vhs utgåvans omslag.

http://cdon.se/film/disney_klassiker_32%3a_lejonkungen_%28blu-ray_%2b_dvd%29-14308108


Ovan omslaget som man kan se på Cdon.com

Ändrad av disney_girl - 17-juli-2011 vid 11:44
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2011 vid 22:41
Jag gillar inte heller omslaget. Jag gillade också VHS omslaget men också det föra DVD omslaget
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2011 vid 15:52
Är det någon som vet om den nya DVD-utgåvan innehåller "morgonrapport" eller inte? Jag har en Lejonkungen-DVD med scenen och om de som kommer ut i höst inte har den funderar jag på att köpa ett exemplar. 
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2011 vid 17:54
Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

Är det någon som vet om den nya DVD-utgåvan innehåller "morgonrapport" eller inte? Jag har en Lejonkungen-DVD med scenen och om de som kommer ut i höst inte har den funderar jag på att köpa ett exemplar. 

Såvitt jag vet har det ännu inte kommit några specar på höstens utgåvor, men min gissning är att det blir som förra gången, dvs att man själv kommer att kunna välja vilken version man vill se - med eller utan den nya scenen.

(Valet av version är för övrigt lite lurigt att hitta på 2003 års utgåva. Det ligger i ljudspårsmenyn.)


Ändrad av Anders M Olsson - 26-juli-2011 vid 17:59
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2011 vid 20:01
Varför kommer blue ray utgåvan ut före dvd utgåvan ? Har läst att dvdn inte kommer förrän i oktober.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2011 vid 21:38
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Varför kommer blue ray utgåvan ut före dvd utgåvan ? Har läst att dvdn inte kommer förrän i oktober.

Blu-rayutgåvan innehåller även filmen på DVD.

Disney hoppas väl på att så många som möjligt ska köpa Blu-rayutgåvan hellre än att vänta på den rena DVD-utgåvan.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2011 vid 11:25
Går det att välja version på 2003-års utgåva? Det har jag helt missat! Måste genast hem och kolla. "Morgonrapport" är skitkass rent ut sagt och inget jag vill se igen om jag kan undvika det. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2011 vid 01:59
Mailade just Discshop och frågade samma sak, men är det någon som vet ifall den här boxen kommer släppas i Sverige, om inte på svenska (det svenska ljudspåret är inget måste för mig) så kanske i nån importerad variant som Skönheten och Odjuret, Kejsarens Nya Stil och Atlantis för hundra år sedan? Vore fantastiskt eftersom jag, vad jag förstått, inte har en regionsfri blu-rayspelare (eller? Har en PS3) men skulle köpa boxen direkt om möjlighet fanns. 

http://www.amazon.com/Lion-King-Trilogy-Eight-Disc-Combo/dp/B004WDRT7I/ref=pd_rhf_p_t_2
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2011 vid 07:53
Postad av Hades Hades skrev:

Mailade just Discshop och frågade samma sak, men är det någon som vet ifall den här boxen kommer släppas i Sverige, om inte på svenska (det svenska ljudspåret är inget måste för mig) så kanske i nån importerad variant som Skönheten och Odjuret, Kejsarens Nya Stil och Atlantis för hundra år sedan? Vore fantastiskt eftersom jag, vad jag förstått, inte har en regionsfri blu-rayspelare (eller? Har en PS3) men skulle köpa boxen direkt om möjlighet fanns. 

http://www.amazon.com/Lion-King-Trilogy-Eight-Disc-Combo/dp/B004WDRT7I/ref=pd_rhf_p_t_2

Praktiskt taget alla Blu-rayfilmer som Disney har släppt under de senaste åren har varit helt regionsfria, så det bör inte vara något problem att spela importerade filmer här. (Medföljande DVD-skivor brukar däremot vara regionslåsta, men det spelar kanske mindre roll.)

Om du vill vara helt säker på att boxen inte är regionslåst skulle jag rekommendera att du inte förbokar den, utan väntar med att beställa tills den är utkommen och testad.

På den här sidan kommer man att kunna se vad som gäller:
http://bluray.liesinc.net/

En annan bra källa är webbutiken Planet Axel. De brukar testa skivorna och ange tydligt om en viss utgåva är regionsfri eller inte:
http://www.planetaxel.com/



Ändrad av Anders M Olsson - 14-augusti-2011 vid 07:58
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media