Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Inspirationen till Snövits utseende

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Becky View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 30-juli-2008
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Becky Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Inspirationen till Snövits utseende
    Postad: 30-juli-2008 vid 09:35

Jag behöver lite tips!

 

Jag har ett minne av att när man tecknade Snövit, så tog man inspiration från Shirley Temple och någon vuxen känd kvinna (då Shirley var så ung) för skapa Snövits utseende.

 

Är det här något jag bara fått om bakfoten eller stämmer det och om, vad har jag fått det ifrån? Jag har för mig att jag sett eller läst det. Känner någon till texten eller klippet där man skall ha skrivit/sagt det?

 

Alla tips mottages varmt!

Ändrad av Becky - 02-augusti-2008 vid 12:45
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2008 vid 10:41
Shirley Temple var ju den person som delade ut Det specialpris som Disney fick för filmen (en statyett med en stor Oscar och 7 små). Hon var då bara 10 år.

Jag Vet inte om
Snövit var inspirerad av Shirley Temple eller ej (det var så länge sedan jag såg på extramaterialet till Snövit)
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Becky View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 30-juli-2008
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Becky Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2008 vid 12:50
Jag vet att Shirley Temple delade ut en statyett med en stor Oscar och 7 små. Jag har även sett klippet som finns på extra materialet.
 
Jag har precis tittat på extra materialet och det är inte därifrån jag har fått det ifrån.
 
Shirley Temple spelade i filmer innan hon var 10 år också. Då hon var så liten så nämnde de något namn på någon vuxen känd kvinna också.
 
Så irriterande att jag inte vet vad jag har fått det ifrån, kan ju knappast har drömt det.


Ändrad av Becky - 02-augusti-2008 vid 12:46
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2008 vid 20:20
http://disney.wikia.com/wiki/Snow_White_(character)

Citera The design and characterisation of Snow White was influenced by both the heroine of traditional European romantic fairy tales and the popular Hollywood heroine. The latter includes examples such as Janet Gaynor and Mary Pickford, both of whom were known to play heroines of a child-like innocence in their films. Shirley Temple is perhaps the most obvious inspiration for the character; the two share the same childlike voice, innocence, and hair ribbon.

Till toppen
Becky View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 30-juli-2008
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Becky Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2008 vid 11:20
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

http://disney.wikia.com/wiki/Snow_White_(character)

Citera The design and characterisation of Snow White was influenced by both the heroine of traditional European romantic fairy tales and the popular Hollywood heroine. The latter includes examples such as Janet Gaynor and Mary Pickford, both of whom were known to play heroines of a child-like innocence in their films. Shirley Temple is perhaps the most obvious inspiration for the character; the two share the same childlike voice, innocence, and hair ribbon.

 
TACK!
 
Jag tänkte redan när jag postade tråden, att jag säkert inte skulle få något svar men se så fel jag hade.
 
Vilket underbart forum. Jag trodde först att jag hade drömt eller läst något och dragit någon fel slutsats. Är inte hundra på att det var den texten jag läste men bara jag vet en text, så är jag övertygad om att jag inte drömt det i varje fall. Wink
 
Någon som vet hur seriös den sidan är? Jag kan ju leta efter fler källor men hittar jag ingen till källa så får jag väl ta det med en nypa salt - för jag kan inte fråga herr Disney själv. LOL


Ändrad av Becky - 31-juli-2008 vid 11:29
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media