Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneydags

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2008 vid 07:54
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Kan någon berätta vilket Puh-avsnitt det var? Jag missade det både i fredags och reprisen idag.

http://disneyania.tonakaistudio.com/tv/disneydags2008.htm

Jag kan tillägga att i reprisen i söndags den 31 augusti slutade En jycke i klassen väldigt abrupt en stund innan avsnittet var slut. Flera sekunder av handlingen blev avhuggen och sluttexterna saknades helt.

(På fredagens visning fanns dock hela avsnittet med.)


Ändrad av Anders M Olsson - 04-september-2008 vid 08:03
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2008 vid 09:15

Femtio spänn på att det är omdubbningarna av Nalle Puh som används.

Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 15:12
stitch: Rätt gissat. Friend in Deed/Donkey for a Day som visades förra veckan är enligt den amerikanska visningsordningen avsnitt 2 i den första säsongen, som ursprungligen dubbades av Lasse Svensson/Media Dubb med Tor Isedal som Nalle Puh. Men SVT använde istället den relativt nya omdubben från början av 2000-talet, som gjordes för Disney Channel och där Guy de la Berg spelar huvudrollen.
 
Mycket tråkigt att inte den gamla dubbningen med Tor Isedal används, då den är mycket svår att få tag i numera och det inte verkar som att alla de avsnitten ens släppts på VHS... Men omdubbningen är i alla fall klart bättre än KM Studios originaldubb av avsnitt 14 och framåt, och är fullt sevärd.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 15:39
Jag önskar alla avsnitten var av KM med Olli Markenros och kompani. De är överlägset de bästa rösterna, och översättningarna är de roligaste.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 19:17
Postad av hofverberg hofverberg skrev:

stitch: Rätt gissat. Friend in Deed/Donkey for a Day som visades förra veckan är enligt den amerikanska visningsordningen avsnitt 2 i den första säsongen, som ursprungligen dubbades av Lasse Svensson/Media Dubb med Tor Isedal som Nalle Puh. Men SVT använde istället den relativt nya omdubben från början av 2000-talet, som gjordes för Disney Channel och där Guy de la Berg spelar huvudrollen.
 
Mycket tråkigt att inte den gamla dubbningen med Tor Isedal används, då den är mycket svår att få tag i numera och det inte verkar som att alla de avsnitten ens släppts på VHS... Men omdubbningen är i alla fall klart bättre än KM Studios originaldubb av avsnitt 14 och framåt, och är fullt sevärd.
 
 
Ja, mycket mycket tråkigt. Jag såg det avsnittet med originaldubbningen en gång på nån gammal hyrvideo för några år sen. Jag tyckte den var helt fantastisk, bra mycket bättre än omdubbningen. Alla röster var totalt klockrena!
 
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag önskar alla avsnitten var av KM med Olli Markenros och kompani. De är överlägset de bästa rösterna, och översättningarna är de roligaste.
 
Du kan väl inte på fullt allvar mena att du tycker att Olli Markenros är bättre Puh än Tor Isedal var?
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 19:33
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag önskar alla avsnitten var av KM med Olli Markenros och kompani. De är överlägset de bästa rösterna, och översättningarna är de roligaste.


Där håller jag med dig. De är "originalrösterna" för mig - de som jag har växt upp med - så självklart är det Markenros & C:o som jag föredrar eftersom jag stenhårt dissar nydubbningar... xP Jag har inte hört Tor Isedals Nalle Puh, så jag kan tyvärr inte jämföra med honom.

För övrigt så associerar jag Guy de la Berg för mycket med den där katten ur "En Jycke i Klassen" för att kunna lyssna på hans röst som Puh. Tyvärr Dead


Ändrad av Akeruru - 05-september-2008 vid 19:36
Save 2D-animation!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 20:11
Postad av stitch stitch skrev:

Du kan väl inte på fullt allvar mena att du tycker att Olli Markenros är bättre Puh än Tor Isedal var?
 
 
Jag har nog bara hört Isedal en gång för en herrans massa år sedan. Och jag blev jättebesviken på rösterna och pappa utbrast: "Va, fel röster! Tiger låter ju helt ocharmig". Så svaret är jo, Markenros är den enda sanna Puh för mig.


Ändrad av 101dalmatiner - 05-september-2008 vid 20:13
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2008 vid 18:01
Jag har en vhs-film med några avsnitt från Nalle Puh, bland annat "Pooh Ought to be in Pictures" som på denna video har dubbningen med Olli Markenros och Peter Wanngren som Puh respektive Tiger.
Efter vad jag har läst ska detta avsnitt vara nr ett säsong ett, som ju ska ha den gamla dubbningen vilket borde betyda att detta avsnitt är omdubbad för denna videoutgåva. Kan det vara så?
 
Kan inte neka till att jag gillar Tigers smeknamn på Kanin i denna dubbning av dessa avsnitt.
 
Men hursomhelst så verkar de flesta vara eniga om en sak: Jörgen Lantz är den ende sanne Nasse. Håller ni inte med?
 
(Känns som om detta är fel ämne så den som vill svara på detta, fortsätt här: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1328&PID=21306#2130621306)


Ändrad av stitch - 14-september-2008 vid 18:07
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 10:21
Alltså, En Jycke i Klassen... vem gillar sånt????
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 17:03
Det vore kul om dom kunde sända Bumbibjörnarna eller Aladdin igen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 19:28
Jo, men det är ändå guld att de visar Nalle Puh nu förtiden.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 12:02
Är det någon som vet vilka avsnitt som är med i lilla djungelboken en dag i djungeln
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 10:26
Bumbibjörnarna börjar i dag har jag förmig.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 13:45
Jag är helt förbryllad över vad de tycker att det är för fel på den klassiska Disneydags-vinjetten med Musse och alla figurerna. Varför måste de använda sig av det bottentråkiga meningslösa skräpet som de har nu?
Jag kan inte sluta tänka på detta.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 18:22
Hittade en del gammla disney intron från förr.


http://www.youtube.com/results?search_query=Disneydags&search_type=&aq=f

Ändrad av disney_girl - 23-augusti-2009 vid 18:23
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2010 vid 01:39
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Alltså, En Jycke i Klassen... vem gillar sånt????


Tro´t eller ej, men den där skiten har faktiskt vunnit pris för bästa tecknade dag-program i USA.

http://en.wikipedia.org/wiki/Teacher%27s_Pet_(TV_series)

Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Kom ihåg nr man var liten och väntade hela lördan på disneydags, sen när det till slut var dags , så satt man redystedy i sackosäcken medn läsk och godis. detta var ju lördagens höjdpukt. Detta introt kommer med många många minnen från barndommen.


Jag känner helt igen mig i det du berättar, och jag håller med dig. :)

Jag minns framförallt en gång när jag hade suttit inne större delen av dagen och kollat på inspelade avsnitt av just Långbens galna gäng. Sen på eftermiddagen var jag och en kompis och såg Janne Långben the Movie på bio, och när jag sen kom hem var det precis i tid till Disneydags (vilket jag helt hade glömt bort). Och vad tror ni inte visades då, om inte just Långbens galna gäng. Det var en extremt lyckad dag. Tongue

Det finns liksom ingen värme i dagens Disney-serier, och animeringrna är oftast helt groteska. Förr såg man alltid direkt när ett tv-program var en Disney-produktion. Men nu kan vilken skit som helst vara en Disney-serie, och det kan dröja lång tid innan man fattar det.


Ändrad av Trubaduren - 27-juni-2010 vid 02:02
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2010 vid 12:42
Jag minns att mamma spelade in Disneydags lite då och då. Så när jag kände att jag inte orkade vänta till Lördag så kunde jag slå på inspelningen och se en massa avsnitt på raken. Det var härligt :)
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2010 vid 16:26

Jag hade ett helt jäkla bibliotek med inspelade avsnitt av Disneyklubben/Dags/Tajm och allt vad de kallade det under årens lopp. Det är ju synd och skam att alla de kasetterna sakta men säkert blev överspelade. De hade varit till stor hjälp i dagsläget.

Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2017 vid 15:05
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:




Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Alltså, En Jycke i Klassen... vem gillar sånt????


Tro´t eller ej, men den där skiten har faktiskt vunnit pris för bästa tecknade dag-program i USA.

http://en.wikipedia.org/wiki/Teacher%27s_Pet_(TV_series)

Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Kom ihåg nr man var liten och väntade hela lördan på disneydags, sen när det till slut var dags , så satt man redystedy i sackosäcken medn läsk och godis. detta var ju lördagens höjdpukt. Detta introt kommer med många många minnen från barndommen.


Jag känner helt igen mig i det du berättar, och jag håller med dig. :)

Jag minns framförallt en gång när jag hade suttit inne större delen av dagen och kollat på inspelade avsnitt av just Långbens galna gäng. Sen på eftermiddagen var jag och en kompis och såg Janne Långben the Movie på bio, och när jag sen kom hem var det precis i tid till Disneydags (vilket jag helt hade glömt bort). Och vad tror ni inte visades då, om inte just Långbens galna gäng. Det var en extremt lyckad dag. Tongue

Det finns liksom ingen värme i dagens Disney-serier, och animeringrna är oftast helt groteska. Förr såg man alltid direkt när ett tv-program var en Disney-produktion. Men nu kan vilken skit som helst vara en Disney-serie, och det kan dröja lång tid innan man fattar det.


Mycket sant i det du skriver. Tycker väl inte Goof Troop är en av de bättre serierna, men det finns några rent lysande avsnitt där.

Saknar tiden förr, då man gick och såg fram emot fredagskvällen med Disney.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2017 vid 23:41
Hade hellre suttit och kollat på En Jycke I Klassen än de nya serierna.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2017 vid 11:04
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Hade hellre suttit och kollat på En Jycke I Klassen än de nya serierna.

Jag med. Ungefär som att jag hellre blir strypt än får fötterna avsågade och sedan får dropptorka till döds.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media