Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

köp- och säljforum

 Svara Svara
Fråga: Är ett köp- och säljforum något som bör finnas på sidan?
Val Röster Omröstningsstatistik
32 [96,97%]
1 [3,03%]
0 [0,00%]
0 [0,00%]
Du kan inte rösta i denna omröstning

Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: köp- och säljforum
    Postad: 19-augusti-2008 vid 21:39
Jag vet att det har varit på tal om ett köp- och säljforum här, där man kan annonsera försäljning av sina filmer.

Så jag tänkte höra mig för med er om hur pass stort intresse det skulle vara. Redan har vi haft några personer som startat trådar om detta, men med ett eget forum kan det kanske blir bättre överblick. så snälla rösta och säg gärna vad nu tycker i övrigt om idén utöver svarsalternativen

(och som vanlig, inga svar i tråden om vad ni röstade på "Jag röstade på X")
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2008 vid 01:42
Förkrossande majoritet för ja än så länge. Thumbs%20Up
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2008 vid 03:49
Synd bara att det är så få som röstat. Känns inte alltid som om man får något stort engagemang från forumsmedlemmarna. Lite synd faktiskt då framgång ofta bygger på feedback.


Ändrad av Daniel - 21-september-2008 vid 12:33
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2008 vid 08:36
Jag tycker att det verkar vara en utmärkt tanke. 
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 16:41
Jag har helt missat denna tråden. Embarrassed Men jag tycker det låter som en bra idé.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 17:07
Jag röstade för ett tag sen, och jag tycker fortfarande att det verkar vara en bra idé!
Save 2D-animation!
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 17:41
Dålig idé (om det enbart gäller köp/sälj av disneyfilmer), för få aktiva medlemmar i kombination med att de flesta som tillbringar tid här faktiskt samlar/köper sina disneyfilmer. Tror det kommer bli en del som knappt används.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 19:49
Jag tycker det låter som en bra idé, om det blir alltför lite aktivitet kanske man kan lägga ner allting igen?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 20:23
quintus har en poäng. Jag tror själv att det inge kommer bli någon större aktivitet med ett Köp- och säljforum. Men då det under någon vecka kom upp på tapeten sä tänkte jag som en service till medlemmarna fråga vad de ansåg om saken. Jag fick ju redan detta förslaget för ett par år sedan men valde då att inte göra något av det.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 20:33
Vad du skulle kunna göra är att koppla varje kontot till en individuell annonsmarknad. Så att under avatarn i forumet står det exempelvis Har: * filmer till salu. Sedan länk till en lista med objektet och en enkel integrering med meddelandefunktionen.

Visserligen lite mer arbete i början. Men du slipper arbetet med att moderera två ev. underforum.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 23:04
Det är faktiskt en underbar idé. Jag har försökt att arbeta med lite användarfunktioner. bland annat med en recensionsmöjlighet (stötte på lite hinder i min överambition med den funktionen då så den ligger på is i väntan på omstrukturering). Men jag ska överväga din idé.

Ni Andra, kom gärna med synpunkter på detta, tack
^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2008 vid 17:56
Jag tycker quintus idé lät jättebra, på det viset slipper du också risken att ett köp- och säljforum inte skulle användas så mycket som man kunde önska. Det lär ju tyvärr bli lite mer arbete först, som sagt, men det kanske det kan vara värt?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2008 vid 18:47
Visst blir det mer arbete, men å andra sidan blir det lättare att anpassa idén och få det mer strukturerat.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2008 vid 20:02
Postad av quintus quintus skrev:

Dålig idé (om det enbart gäller köp/sälj av disneyfilmer), för få aktiva medlemmar i kombination med att de flesta som tillbringar tid här faktiskt samlar/köper sina disneyfilmer. Tror det kommer bli en del som knappt används.
Visst kan du ha en poäng med det, men det kan också vara bra att få råd och hjälp med olika köp. Här finns expertisen.
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
H3LL53KKA View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera H3LL53KKA Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2008 vid 21:27
Vem har pratat om att det måste vara en större aktivitet?? ....Poängen är väl att tjänsten finns , för dom som vill sälja!
 
Man behöver inte göra det svårare än vad det är , moderatorn sätter upp direkta rikt linjer och regler på hur det skall ordnas, sen kan vi som användare lägga ett vanligt INLÄGG som nu , på vilka filmer som är till salu och pris med frakt osv , är du intresserad skicka ett PM till mig , är filmen såld så kan man ändra sitt inlägg med SÅLD eller nåt!
 
Sen om det kommer 2 försäljare i månaden har väl ingen betydelse , tjänsten finns där om man skulle vilja sälja 1 eller 2 filmer!
Jag är en av dom som kommer ha iaf ett 20 tal disney filmer till vettigt pris =)


Ändrad av H3LL53KKA - 30-oktober-2008 vid 21:32
better die trying!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 18:48
jag undrar om deta genom förs e det endas filmer man kan köppa/ sälja då eller e det andra sakrer man kan köppa/ sälja tex figurer?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 19:09
Det är väl inte helt omöjligt att ha flera kategorier.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 19:11
Postad av Daniel Daniel skrev:

Det är väl inte helt omöjligt att ha flera kategorier.
okej tack för svar
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 19:25
Postad av H3LL53KKA H3LL53KKA skrev:

Vem har pratat om att det måste vara en större aktivitet?? ....Poängen är väl att tjänsten finns , för dom som vill sälja!
 
Man behöver inte göra det svårare än vad det är , moderatorn sätter upp direkta rikt linjer och regler på hur det skall ordnas, sen kan vi som användare lägga ett vanligt INLÄGG som nu , på vilka filmer som är till salu och pris med frakt osv , är du intresserad skicka ett PM till mig , är filmen såld så kan man ändra sitt inlägg med SÅLD eller nåt!
 
Sen om det kommer 2 försäljare i månaden har väl ingen betydelse , tjänsten finns där om man skulle vilja sälja 1 eller 2 filmer!
Jag är en av dom som kommer ha iaf ett 20 tal disney filmer till vettigt pris =)
 
och jag är en som kommer att vara på jakt efter filmer till vettiga priser!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 20:49
Jag tycker att det låter som en mycket bra ide.

Ändrad av disney_girl - 22-januari-2009 vid 20:49
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2009 vid 21:35
Låter som en strålande idé! är intresserad av att både köpa och sälja filmer Wink
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2010 vid 02:11
Om jag har förstått det hela rätt, så var den här idén med en köp- och sälj-del på forumet ett projekt som av någon anledning föll i träda och aldrig riktigt kom att genomföras. Stämmer det?
Eller var det så att man faktiskt gav det ett försök, men att genomslaget uteblev och att man därför valde att avveckla det hela? Eller var det någon annan anledning som gjorde att projektet fallerade?

Oavsett vilket, så tycker jag att idén var mycket god och, om det fortfarande finns ett intresse, att det kanske är något man skall damma av och ge ett nytt försök? Däremot tycker jag inte att det finns någon anledning att göra det hela så komplicerat. Räcker det inte gott och väl med att skapa två trådar i lämplig forumsdel (förslagsvis under Övrigt Disney) och att man sedan "klistrar" dessa. En tråd för de som söker efter- och önskar köpa produkter, samt en tråd för de som vill sälja. Må det vara så väl filmer som leksaker, och allt där emellan.
Till toppen
fittefan View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2010
var: Örebro
Status: Offline
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera fittefan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 17:51
Ja
Till toppen
fittefan View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2010
var: Örebro
Status: Offline
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera fittefan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 17:54
Någon som har Disney filmer att sälja till mig och mina döttrar :)
Till toppen
Annette12 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2011
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Annette12 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2011 vid 04:00
Är det någon som har orginaldubben med pinochio till salu?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media