Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean Online!

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2009 vid 14:48
Arrrgh, det gör du helt rätt i. Det är ju inte brist på mytologi att fördjupa sig i om man så säger. Jag undrar om det är någon mer som håller med oss om att Pirates of the Caribbean: Online utspelar sig i samma universum som Kingdom Hearts.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2009 vid 11:42

Jag har försökt ta reda på om det är fler som delar våra teorier om den saken men hittills har jag inte fått napp.

Men oavsett hur det ligger till så tänker jag se saken på det viset tills någon kommer med ordentliga bevis som pekar på motsattsen. Jag blir bara sur om någon kommer och påstår att spelet passar in i filmtrilogins tidsrymd. Det är ju befängt!

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2009 vid 11:31
Aye! Befängt var ordet, lad. Den som påstår det borde kölhalas! Bara Captain Jack's entré i spelet är ju bevis nog för böveln!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2009 vid 19:07
Om inte direkt bevis så åtminstonde pekar det i alla fall på att spelet har en viss anknytning till något annat medium än trilogin. Det är ett som är säkert.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2009 vid 21:13
Jag har en fråga om det här spelet.Kostar det pengar?
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 00:31
"The game software is free to download and play, though the version available to players with "Basic Access" runs only in a windowed, advertisement-supported window. By paying a monthly fee of $9.95 USD, players can gain "Unlimited Access", which allows full-screen play and character advancement beyond the limits of "Basic Access"."

Google är din vän...
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 11:58
Som sagt, det är gratis men med begränsningar. Jag känner tyvärr att spelet inte är värt att betala för då det är ett mycket slarvigt verk som kunde ha spöat det överskattade World of Warcraft om mer tid, pengar och kärlek hade lagts ner på det. Nu är det mest en sorglig påminnelse om att det hittills inte har släppts ett enda POTC-spel som riktigt förtjänar att bära namnet Pirates of the Caribbean... Med undantag för just Pirates of the Caribbean från 2003 som har extremt lite med filmerna att göra.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2009 vid 17:14
Så, min vän... hur blev det med den där Pirates of the Caribbean-sommaren du talade om i Januari? Yarrrgh!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2009 vid 12:07
Den blev det inte mycket med tyvärr. Jag siktar på sommaren 2010! Ett års väntan på On Stranger Tides kommer att fyllas med andra saker i POTC-mediet.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2010 vid 12:10
Aye! Låter klokt. Jag hoppas att vi kommer att mötas i Pirates of the Caribbean Online någon gång. Tillsammans skulle ingenting kunna stoppa oss! Vi skulle vända upp och ner på hela Karibien. Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2010 vid 08:50

Jajamen!!! Vi kommer att mötas i POTC Online, var så säker.

Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 21:11
Arrrgh! I'll be lookin' forward to it, laddie!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:19
Bara inte spelet läggs ner innan sommaren. Det är ju inte precis många som spelar det.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2011 vid 20:00
Hör upp POTC-fantaster! Vad vi borde göra är detta! Som alla vet är "Pirates of the Caribbean: Online" gratis så jag säger: låt oss alla registrera oss den första januari 2012 och bilda den mäktigaste besättningen i spelets historia! Vi tar över Karibien! Vad säger ni?
Savvy?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 22:01
Det har inletts. Mitt intåg in i den digitala ö-världen. Ingen annan av er dök upp så jag började erövringen av Karibien på egen hand. Jag hoppas att ni andra följer i mina fotspår. Om det är någon som har några frågor eller funderingar så kan ni maila mig på adressen som följer nedan. Jag skapade den särskilt för mitt konto. Min karaktär heter Nathaniel Hawk (även om spelet inte har "godkännt" namnet än så förtilfället går jag bara under namnet Freebooter) och jag gjorde även mitt bästa för att modellera honom efter Captain Hawk med spelets tämligen begränsade karaktärs-editor. Det är dock charmigt att skapa en karaktär och för varannat val man gör bli förolämpad av självaste Jack Sparrow.

Jag träffade en märklig tös som gick under namnet Seadog (förmodligen också ett ofrivilligt namn) som visade mig runt i Port Royal, bland annat till hennes hus... en glitch som gjorde att man kunde tränga sig in genom en dörr bakom "kulissen"... Hon var paranoid och påstod sig vara förföljd av en galning vid namn Bill... Jag vet inte vad som blev av henne efter det. Nåväl, nu är jag på Level 7 och fortsätter grinda med målet att nå Level 10 innan jag fortsätter att spela story-uppdragen.
Vi ses i POTC Online!

potc_online@hotmail.com
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2012 vid 16:09
Jag är nu (efter strax under nio månader...) på Level 10. Ska snart fortsätta med spelets story. Vore superkul om piratfansen här på MM kunde bilda en egen besättning. Kom igen!
Till toppen
Heffridge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-juni-2014
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffridge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2014 vid 01:35
R.I.P Pirates of the Caribbean: Online. Spelets server stängdes ned för gott förra hösten. Synd att inte några vettiga personer från disneyssion kunde gått samman och startat en besättning i spelet.

Hoppas att ett nytt MMORPG i POTC-universumet kommer se dagens ljus någon gång i framtiden. Potentialen är ju verkligen enorm om bara tid, kompetens och pengar läggs på det.

Haha, här har någon sköning lagt ut de sista 10 minuterna av spelets existens på tuben:
https://www.youtube.com/watch?v=V2TSR5jPHa0
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 16:17
Gah! När ska Disney få tummen ur och börja expandera POTC-universumet på allvar??? Franchisen har funnits i snart 14 år! 
Fem filmer och en prequel-roman på 800 sidor är allt de lyckats kräma fram som hör den officiella canonen till.

Var är tv-serien? Var är alla spinoff-böcker och serietidningar? Var är the graphic novels? Och var är spelen!? 

Fattar de inte att de sitter på en konkurrent till Star Wars (som de själva äger...) och Marvel (som de också äger...).

Varför utnyttjas inte potentialen som finns i det här fantastiska varumärket mer?
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 18:28
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Gah! När ska Disney få tummen ur och börja expandera POTC-universumet på allvar??? Franchisen har funnits i snart 14 år! 
Fem filmer och en prequel-roman på 800 sidor är allt de lyckats kräma fram som hör den officiella canonen till.

Var är tv-serien? Var är alla spinoff-böcker och serietidningar? Var är the graphic novels? Och var är spelen!? 

Fattar de inte att de sitter på en konkurrent till Star Wars (som de själva äger...) och Marvel (som de också äger...).

Varför utnyttjas inte potentialen som finns i det här fantastiska varumärket mer?


Kan bara nicka medhållande. Och ett redigt MMORPG satt i POTC-universat känns som en sådan självklarhet. 'POTC: Online" var ju inte en mogen frukt precis. Om de kunde snegla på "Star Wars: The Old Republic" tror jag det kunde bli helt fantastiskt.

Att det ska vara så jädra svårt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2017 vid 18:52
Jag har gett upp hoppet om att Disney ska vakna upp. När de skrotade "Armada of The Damned" kände jag att idioterna inte ens försöker längre.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2017 vid 15:55
På spelfronten ser det ack så dystert ut, ja. Men, vem vet, det kan vända.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2017 vid 15:04
Känns som att Disney har dumpat POTC. Fattar inte vad som är fel med dem.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2019 vid 05:46
Synd att det här spelet gick i graven. Hade varit jättekul att se en Salazar-uppdatering. Tur att det finns mycket dokumenterat på Tuben.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2019 vid 15:20
Postad av Claire Claire skrev:

Synd att det här spelet gick i graven. Hade varit jättekul att se en Salazar-uppdatering. Tur att det finns mycket dokumenterat på Tuben.


Det var ju aldrig ett särskilt bra spel, men saknaden är ändock stor.

Det finns sådan gigantiskt enorm potential i ett MMORPG i POTC-universumet.
"World of Warcraft" kan gå och bada.

Ett välgjort "Pirates of The Caribbean Online" skulle blåsa Pizzard av banan.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 16:39
Kanske det inte var ett bra spel. Men det hade många fans ändå och det växte och frodades under ganska lång tid.

Jolly Roger kanske kunde vara sjätte filmens antagonist?
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2022 vid 19:15
Postad av Heffridge Heffridge skrev:

R.I.P Pirates of the Caribbean: Online. Spelets server stängdes ned för gott förra hösten. Synd att inte några vettiga personer från disneyssion kunde gått samman och startat en besättning i spelet.

Hoppas att ett nytt MMORPG i POTC-universumet kommer se dagens ljus någon gång i framtiden. Potentialen är ju verkligen enorm om bara tid, kompetens och pengar läggs på det.

Haha, här har någon sköning lagt ut de sista 10 minuterna av spelets existens på tuben:
https://www.youtube.com/watch?v=V2TSR5jPHa0


Sea of Thieves är den andliga fortsättningen på POTC Online!
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2022 vid 18:14
Postad av Heffridge Heffridge skrev:

R.I.P Pirates of the Caribbean: Online. Spelets server stängdes ned för gott förra hösten. Synd att inte några vettiga personer från disneyssion kunde gått samman och startat en besättning i spelet.

Hoppas att ett nytt MMORPG i POTC-universumet kommer se dagens ljus någon gång i framtiden. Potentialen är ju verkligen enorm om bara tid, kompetens och pengar läggs på det.

Haha, här har någon sköning lagt ut de sista 10 minuterna av spelets existens på tuben:
https://www.youtube.com/watch?v=V2TSR5jPHa0

Förresten! Kolla in the Legend of Pirates online! 

Disney s idiito lyckadeds inte döda spelet!!!!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media