Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales

 Svara Svara Sida  <1 567
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 3 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2011 vid 18:49
Bloom lär ha sagt att han är intresserad för en eventuell comeback till "Pirates of the Caribbean". Förvånar mig inte att han saknar allt skoj han hade under de inspelningarna.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2011 vid 14:15

Det ska bli extremt spännande att se vad" Pirates of the Caribbean V" kommer att handla om, för de kan verkligen ta handlingen i praktiskt taget vilken riktning som helst härifrån. Nu när vackra Zoe Saldana är något av en superstar så tycker jag att det är god tid att låta Anamaria få återträda in i serien.


Kate Beckinsale kan ha den kvinnliga huvudrollen i "Pirates of the Caribbean VI" som jag hoppas Burton kommer regissera. Alfonso Cuaron kunde regissera den femte filmen.

Philip och Syrena borde återkomma i sjätte filmen.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2011 vid 18:00
Manuset till Pirates of the Caribbean V är färdigt och Burton är en av regissörerna som Disney hoppas kunna anlita till jobbet. Hoppas, hoppas, hoppas!!!


Stormare, Statham, Brendan Gleeson, Jackie Chan och Jackie Earle Haley är några av de skådisar jag skulle vila se i de kommande POTC-filmerna.

Kate Beckinsale måste få den kvinnliga huvudrollen någon gång.
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2010 vid 00:04

Särskilt dessa två punkter gör mig lyrisk:

"Karaktären Nathaniel Hawk från spelet Pirates of the Caribbean (aka Sea Dogs 2) från 2003 ska bli Jacks följeslagare."

 

och:

"Sekvensen i AWE när man som Will Turner måste försvara Jack, som till hälften är under vatten då han brakat igenom deras improviserade flotte (som är en del av en bro eller plattform om jag inte minns fel), från de blodtörstiga kannibalerna tycker jag är lysande. Givetvis skulle man i filmen byta ut Will mot Nathaniel och kannibalerna mot antingen några andra infödingar eller mot något helt nytt, som fiendepirater eller dylikt."

 

Jag älskar Captain Hawk och det du skriver beskriver exakt vad jag skulle vilja se i en kommande POTC-film.

Att låta Burton regissera är också en underbar idé.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 16:45
Efter mer frenetiskt sökande hittade jag ett exempel som ligger mycket närmare min egen vision
Inte 100% men det börjar närma sig.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 16:15
Nu, mer än två år senare, vill jag ändra mig och säga att POTC 5 kan man nog absolut börja fundera lite smått på. Inspelningen av den fjärde filmen är nu bara några månader bort och vi vet på ett ungefär vad den kommer att handla om och vem som kommer att regissera den osv.

Jag gick och spekulerade för mig själv om vad jag personligen skulle vilja se i en femte del av serien och jag kom fram till en hel del saker:

 

Tim Burton borde regissera den. Efter att Verbinski avslutade trilogin så tycker jag att varje film ska ha olika regissörer, på så sätt behöver man inte bekymra sig för att det ska bli samma sak om och om igen och konceptet kommer att hålla sig fräscht längre. Dessutom är det en gammal dröm att få se Burton regissera en skruvad pirat-film. Och vi vet ju att Burton + Depp can't go wrong. Det har de bevisat gång på gång.

 

Idén föddes på "On Stranger Tides"-tråden i en diskusion med Daniel. Peter Stormare och Jason Statham ska spela två stycken pirater med sin helt egna agenda som ska löpa som en röd tråd längs med huvudhandlingen. De ska vara av typen roliga, coola och badass allt på samma gång. De ska någon gång under filmen krocka med Jack och kompani och ur det ska givetvis ytterligare komplikationer skapas.

 

Karaktären Nathaniel Hawk från spelet Pirates of the Caribbean (aka Sea Dogs 2) från 2003 ska bli Jacks följeslagare. Tänk en mognare, kompetentare och smartare version av Will Turner så har ni en ganska bra bild av hur Captain Hawk är.

 

Även om inget POTC-spel hittills har varit mycket att hänga i julgranen så har de allihop ändå haft sina ljuspunkter. T.ex PS2/PS3/Wii/360/osv versionerna av At World's End som använde sig av såkallade "Jackanisms", det vill säga Jack Sparrow-rörelser som man frambringade i skriptade sekvenser genom att trycka på rätt knapp vid rätt tillfälle. Ett flertal av dessa "Jackanisms" känner jag är tillräckligt bra för att passa in i en film.
Eller specialattacken från DS-versionen av Dead Man's Chest där Jack avfyrar sin pistol i trånga utrymmen och på ett något komiskt sätt skuttar omkring för att undvika rikoschetten när kulan studsar omkring och oskadliggör fiender.
Sekvensen i AWE när man som Will Turner måste försvara Jack, som till hälften är under vatten då han brakat igenom deras provocerade flotte (som är en del av en bro eller plattform om jag inte minns fel), från de blodtörstiga kannibalerna tycker jag är lysande. Givetvis skulle man i filmen byta ut Will mot Nathaniel och kannibalerna mot antingen några andra infödingar eller mot något helt nytt, som fiendepirater eller dylikt. Spela spelet så förstår ni hur kul en sådan scen skulle vara att se i filmen.
För mig var det ett av spelets höjdpunkter.

 

Ett inslag jag också vill se vi något tillfälle i serien är steampunk, inget överdrivet eller så men en cool ångbåt. Det här är inte alls vad jag tänker mig men det var ändå det närmaste jag hittade:
 

 

 

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 14:33
Eh, visst. Kort och gott, det är för tidigt att ens bry sin hjärna med funderingar om ytterligare delar innan 2013, tidigast.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 01:56
Yarrrgh, sanna ord min fläckige vän! Låt Ol' Capn' Jack få fatt på Ungdomens Källa först. Tyvärr betvivlar jag att vi kommer att få bevittna en femte film om vi ens hinner se den fjärde, ty Ragnarök kan komma innan Ungdomens Källa har haft premiär. Vi kan inte göra annat än att be en stilla bön till de gamle att vi får uppleva det fjärde kapitlet i den storstilade sagan om de Karibiska titanerna. Arrrgh.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2008 vid 19:32
Men känns det inte lite väl tidigt att spekulera om en femte film åtskilliga år innan den fjärde ens har börjat spelas in?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 13:21
Ja det tror jag. Känner man Disney rätt så kommer de krama ur de sista miljonerna ur serien med säkert minst tre uppföljare till.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 12:49
Tror ni att det kommer komma ut Pirates of the caribbean 5?ConfusedShocked
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 567
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media