Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 3 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales
    Postad: 01-juni-2023 vid 21:49
Salazrs revenge är inte bra som del av serien men fungerar utmärkt i tidslinje 2.
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2022 vid 19:20
Den här dåligaste uppföljaren fyllde fem förra helgen

galet besviken man blev
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2021 vid 22:30
Ikväll såg jag "Salazar's Revenge" för tionde gången!

Mitt sällskap höll väl med om de flesta av mina invändningar mot filmen men också att den går att finna värde i som ren, bagatellartad underhållning.
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2021 vid 17:15
Idag är det fyra år sedan den ödesdigra trippen till Solna.

På sätt och vis ser jag fram emot att se sen (i nytt sällskap) mest av alla fem denna pirat-sommar. Är så nyfiken på hur den personen ska reagera på denna märkliga soppa.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2020 vid 20:26
Snart dags att se den igen. Firandet av filmens tredje år når sin kulmen inom kort. 
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2020 vid 19:12
Såg "Salazar's Revenge" för nionde gången för någon månad sedan. Skön upplevelse i skönt sällskap. 
Till toppen
Cherokee View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-juni-2020
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Cherokee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2020 vid 18:13
Skulle egentligen ha sett den här rullen ikväll men mitt sällskap uteblev pga Corona. 

Helgen efter nästa är preliminärt spikad för piratfilmen istället. 
Till toppen
Sigma View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-juni-2020
Status: Offline
Poäng: 30
inläggsval inläggsval   Citera Sigma Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2020 vid 21:21
Rääätt så mycket senare än planerat uppmärksammade jag denna films treårsjubileum.

I lördags, 1/8 (exakt ett sedan sist, upptäckte jag efteråt) såg jag "Salazar's Revenge" för åttonde gången. Givetvis i 3D. En trevlig kollning, men föga speciell. 
Kikade i måndags igen igenom de bortklippta scenerna och ett par av de borde fått vara kvar i filmen! Jacks misslyckade karriär som stråtrövare och den korta sekvensen med valen (fattar inte att de slopade den!).
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2020 vid 20:33
Postad av GuybrushU.Threepwood GuybrushU.Threepwood skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:



Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..


Stämmer det, luv.

Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig.


Måste säga att din passion för vissa saker är inspirerande.
Men märkligt, då du verkar vara en väldigt pessimistisk, bitter och arg person i övrigt.
Inget illa menat.
Du är intressant om inte annat.


Jag är faktiskt inte bitter. Finns ingen anledning att vara. Jag har en lång lista över personer som kommer få det de förtjänar och det är uppiggande att tänkapå.

Pessimist? Du vet vad man säger, realist.

Och nog finns det en hel del att vara arg över, men ilska leder inte till något konstruktivt.
Jag lägger den energin på att planera inför kollapsen som ni vänsterhjon kommer orsaka.

Få se hur er feminism klarar er ur den knipan. Ska bli skoj.

I övrigt så fokuserar jag på sådant som är bra och trevligt, som POTC, spel och Heffa.


Säger du det. Vad bra.

Jag är nästan lite sugen på att se den här filmen snart igen.
Är ledig och har ingenting att göra ändå.

Halloj! Länge sedan du skrev senast. 

Blev det av att du såg den?


Hellu. Har haft fullt upp i dessa galna tider.


Tyvärr har det inte dykt upp något bra tillfälle att se den. Men snart kommer det lugna ner sig i mitt schema och då ska jag nog hitta en lucka och koppla av med Captain SalazarEmbarrassed.
Till toppen
GuybrushU.Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2020
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushU.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2020 vid 22:45
På något märkligt sätt lyckades jag bomma denna films treårsjubileum förra lördagen...! begriper inte vad det är med mig. 

Hade ju planerat att se den då och plötsligt var det måndag. 
Förargligt. 

Nåja, jag ska nog lyckas pejla in ett passande tillfälle sommaren 2020 att se den för åttonde gången.


Ändrad av GuybrushU.Threepwood - 01-juni-2020 vid 22:45
Till toppen
GuybrushU.Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2020
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushU.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2020 vid 22:42
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:



Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..


Stämmer det, luv.

Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig.


Måste säga att din passion för vissa saker är inspirerande.
Men märkligt, då du verkar vara en väldigt pessimistisk, bitter och arg person i övrigt.
Inget illa menat.
Du är intressant om inte annat.


Jag är faktiskt inte bitter. Finns ingen anledning att vara. Jag har en lång lista över personer som kommer få det de förtjänar och det är uppiggande att tänkapå.

Pessimist? Du vet vad man säger, realist.

Och nog finns det en hel del att vara arg över, men ilska leder inte till något konstruktivt.
Jag lägger den energin på att planera inför kollapsen som ni vänsterhjon kommer orsaka.

Få se hur er feminism klarar er ur den knipan. Ska bli skoj.

I övrigt så fokuserar jag på sådant som är bra och trevligt, som POTC, spel och Heffa.


Säger du det. Vad bra.

Jag är nästan lite sugen på att se den här filmen snart igen.
Är ledig och har ingenting att göra ändå.

Halloj! Länge sedan du skrev senast. 

Blev det av att du såg den?
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2019 vid 18:10
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Bara jag som typ aldrig sett denna filmen? Är den värd att se?
Finns det svenskdubb såna fall ska man ha den på svenska eller engelska?

Du borde se den om du inte redan gjort det, och nej! Tack och lov finns det ingen svenskdubb, Fasa.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2019 vid 07:58
Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:



Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..


Stämmer det, luv.

Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig.


Måste säga att din passion för vissa saker är inspirerande.
Men märkligt, då du verkar vara en väldigt pessimistisk, bitter och arg person i övrigt.
Inget illa menat.
Du är intressant om inte annat.


Jag är faktiskt inte bitter. Finns ingen anledning att vara. Jag har en lång lista över personer som kommer få det de förtjänar och det är uppiggande att tänkapå.

Pessimist? Du vet vad man säger, realist.

Och nog finns det en hel del att vara arg över, men ilska leder inte till något konstruktivt.
Jag lägger den energin på att planera inför kollapsen som ni vänsterhjon kommer orsaka.

Få se hur er feminism klarar er ur den knipan. Ska bli skoj.

I övrigt så fokuserar jag på sådant som är bra och trevligt, som POTC, spel och Heffa.


Säger du det. Vad bra.

Jag är nästan lite sugen på att se den här filmen snart igen.
Är ledig och har ingenting att göra ändå.
Till toppen
Wolfy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Wolfy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2019 vid 13:15
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:



Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..


Stämmer det, luv.

Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig.


Måste säga att din passion för vissa saker är inspirerande.
Men märkligt, då du verkar vara en väldigt pessimistisk, bitter och arg person i övrigt.
Inget illa menat.
Du är intressant om inte annat.


Jag är faktiskt inte bitter. Finns ingen anledning att vara. Jag har en lång lista över personer som kommer få det de förtjänar och det är uppiggande att tänkapå.

Pessimist? Du vet vad man säger, realist.

Och nog finns det en hel del att vara arg över, men ilska leder inte till något konstruktivt.
Jag lägger den energin på att planera inför kollapsen som ni vänsterhjon kommer orsaka.

Få se hur er feminism klarar er ur den knipan. Ska bli skoj.

I övrigt så fokuserar jag på sådant som är bra och trevligt, som POTC, spel och Heffa.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2019 vid 15:35
Postad av Wolfy Wolfy skrev:

Postad av Claire Claire skrev:



Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..


Stämmer det, luv.

Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig.


Måste säga att din passion för vissa saker är inspirerande.
Men märkligt, då du verkar vara en väldigt pessimistisk, bitter och arg person i övrigt.
Inget illa menat.
Du är intressant om inte annat.

Ändrad av Claire - 14-september-2019 vid 15:36
Till toppen
Wolfy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Wolfy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2019 vid 15:10
Postad av Claire Claire skrev:



Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..


Stämmer det, luv.

Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2019 vid 17:53
Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..

Ändrad av Adrina - 27-augusti-2019 vid 18:23
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2019 vid 16:45
Då var den slutt för denna la gång.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2019 vid 12:00
Blir å dra en thai-lunch till den här sköna rullen idag.
Är nästan ett helt år sedan jag såg den för sjätte gången.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2019 vid 06:15
Postad av Claire Claire skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Liksom i fallet med I Främmande Farvatten har jag inte heller sett Salazar's Revenge.

Har sneglat lite på vad som skrivits om den och många fans verkar ha ogillat den riktning filmen tog.
Jag har försökt undvika spoilers men ändå lyckats få vissa detaljer avslöjade för mig.

Jag fullkomligen dyrkar Javier Bardem ända sedan jag såg honom i Before Night Falls på en HBTQ-festival för mer än tio år sedan och han har sedan dess gjort två av de bästa filmskurkarna någonsin i No Country For Old Men och Skyfall.
Så vetskapen om att spöket Salazar spelas av den fantastiska mannen är klar motivation för att se POTC 5 till slut.

Jag är nu väldigt nyfiken på vilket fack jag kommer sållas till när jag väl ser den.
HATA eller ÄLSKA? Det är frågan. :)


Jag har gått från att hata den till att tolerera den som en del av en alternativ tidslinje.


Intressant. Berätta mer om denna "tidslinje".


Det gör jag så gärna.
Men inte nu och inte i den här tråden.
I avdelningen "Övrigt Disney" kommer 'Universe B' att minutiöst kartläggas.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2019 vid 18:00
Idag är det två år sedan den ödesdigra trippen till Solna.
Jag har som tur är kommit över det traumat och kan numera uppskatta filmen för vad den är istället för att våndas över allt den inte är.
Blir inte att se den ikväll men jag har andra planer på att uppmärksamma Salazars årsdag.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 18:56
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Har inte påstått att Verbinski var iblandad i OST? Läs vad jag skrev. Jag håller inte OST som bättre än DMTNT, de är bägge totalt usla.
Aj då, visste inte att det var så illa ställt...
Karaktärerna och mytologin var helt intakt i "On Stranger Tides".


The Force Awakens är ett mästerverk i jämförelse med dessa två kalkoner.
Hahahaha!
Hysteriskt.


Skulle också se om Salazar's Revenge tio gånger innan jag ser om The Force Awakens en gång. 
Vilken deprimerande soppa.
Salazar's Revenge sövde mig åtminstone inte.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 18:36
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Förra helgen gjorde jag slag i sak och tittade på denna rätt utskällda uppföljare. Hade noll förväntningar men stor nyfikenhet.

Jag frågade mig i förra inlägget om jag skulle hamna i Hata eller Älska-facket.

Hör och häpna, jag älskade den!
Kanske inte av "rätt" anledningar men ändock.

Låt mig förklara.

Till skillnad från vissa andra (inga personer nämnda) så är jag inte investerad i seriens "universum" på samma sätt. För mig är inte POTC att likställa med t.ex Lord of The Rings eller Alien. 
Det är filmer där jag lägger stort värde vid känslan av en sammanhängande värld.

POTC kommer för mig alltid att bara vara lekfulla bagateller. Och just "lekfull" är nog nyckelordet i Salazar's Revenge,
Här kunde jag stänga av hjärnan i två timmar och bara koppla av. Det mesta är nonsens, och det är faktiskt helt okej. Javier Bardem gjorde mig inte besviken den här gången heller. Salazar är verkligen inte en antagonist man glömmer i första taget. 
När han med tunga steg, stöttad på två sablar kliver in i filmen fick jag nästan lite rysningar. 
Spökbesättningen är full av charmiga detaljer. Jag älskade hur spöket, vars nedre halva av ansiktet saknas, ändå lyckas le (utan mun) när han efter ett par decennier får se solljuset för första gången. 

Ön St. Martin är en härlig plats (jag vill resa dit!). Piratsluskarnas misslyckade "bankrån" i början av filmen är hysteriskt. 
Det finns helt enkelt inga gränser för knas i den här filmen. 
Jack är ännu mer av en karikatyr än i fyran och Depp verkar helt ha slutat bry sig. Och det är bra, för då behöver inte jag bry mig heller. 
Dialogen är bitvis helt urflippad och för tankarna till Svarte Orm och Pang i Bygget och i bästa/värsta(?) fall Bottom.. 
Paul McCartney som Uncle Jack.... wow..... 

Saint Martins Guvernör spelas av Bruce Spence, piloten i Mad Max-filmerna! 

Scenen med giljotinen är faktiskt genuint underhållande, När kameran är låst på Jack när han snurrar runt. Ha, jag grät av skratt.

Och bröllopet med Pig Kellys syster... Yuck!

Barbossa is back! Rush gör verkligen mesta möjliga av Kapten Hector Barbossas sista framträdande. Och Murtogg och Mullroy är tillbaka! Roligare än i båda sina tidigare filmer.

Ha, jag svamlar på. Men det motsvarar verkligen mina känslor för den här filmen. Öl och pizza och Salazar's Revenge. Känns nästan som det kan bli en årlig tradition.



Extramaterialet var bättre än fjärde filmens åtminstone. Men ändå väldigt knapert. 


3/5


Jag kan respektera din hållning. Om man bara kopplar bort filmen från de övriga och lutar sig tillbaka är det en kul film, inget snack om det.

Men vi kommer ständigt tillbaka till ordet "borde".

"Salazar's Revenge" BORDE ha varit en nystart för serien. Inte en återvändsgränd!!

Förstår att du känner så, eftersom du brinner så för den här serien. 

Men det kanske inte är en återvändsgränd. Vi får se. Jag hoppas på en fortsättning.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 18:32
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Claire Claire skrev:

Liksom i fallet med I Främmande Farvatten har jag inte heller sett Salazar's Revenge.

Har sneglat lite på vad som skrivits om den och många fans verkar ha ogillat den riktning filmen tog.
Jag har försökt undvika spoilers men ändå lyckats få vissa detaljer avslöjade för mig.

Jag fullkomligen dyrkar Javier Bardem ända sedan jag såg honom i Before Night Falls på en HBTQ-festival för mer än tio år sedan och han har sedan dess gjort två av de bästa filmskurkarna någonsin i No Country For Old Men och Skyfall.
Så vetskapen om att spöket Salazar spelas av den fantastiska mannen är klar motivation för att se POTC 5 till slut.

Jag är nu väldigt nyfiken på vilket fack jag kommer sållas till när jag väl ser den.
HATA eller ÄLSKA? Det är frågan. :)


Jag har gått från att hata den till att tolerera den som en del av en alternativ tidslinje.

Intressant. Berätta mer om denna "tidslinje".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:40
Har inte påstått att Verbinski var iblandad i OST? Läs vad jag skrev. Jag håller inte OST som bättre än DMTNT, de är bägge totalt usla.
Aj då, visste inte att det var så illa ställt...
Karaktärerna och mytologin var helt intakt i "On Stranger Tides".


The Force Awakens är ett mästerverk i jämförelse med dessa två kalkoner.
Hahahaha!
Hysteriskt.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2019 vid 02:13
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Idag, när filmen fyller ett år, tog jag och kikade lite på extramaterialet. Mest 'bakom kulisserna'-stuk. Alla hade så roligt och verkade genuint hoppfulla. Så synd att den energin inte kunde lagts på att se till att manuset inte skar sig med den övriga mytologin!
Varför var det ingen, av de som hållt på med det här i tretton år, som sa; "vänta lite.... Jack fick ju kompassen av Tia Dalma." eller, "Varför muterar Will?!" eller;
"Vad hände med The Brethren Court!??", "Varför har inte Jack gjort allt han kan för att få ut The Pearl ur flaskan???"
"Hur lång tid ska ha passerat sedan At World's End? 20 år. Ok. Va!! TJUGO ÅR!!!"
etc etc etc


Mycket bra poäng. Det måste ju bero på Verbinskis frånvaro i pre-produktionsstadiet. Ingen annan verkar ta hänsyn till karaktärerna eller mytologin. Terry Rossio var med och tog fram storyn till DMTNT och Bruckheimer har producerat - så det är ju inte direkt ett HELT nytt team som tagit över facklan. Nån av dom borde haft mer vett.

Men det var väl viktigare att hitta på en ny skurk och förbannelse och lite häftiga actionscener där Depp kan fumla runt snarare än en engagerande intrig.

*suck* asså... POTC hade sån potential att bli en så episk äventyrsfranchise!


Verbinski var väl inte det minsta inblandad i "On Stranger Tides", eller har jag missat något?

Den är fortfarande en episk äventyrsfranchise. Bara att den sista filmen sladdade av banan.
Det kunde dock varit värre. Den kunde varit lika dålig och patetisk som "The Farce Awakens"...

Har inte påstått att Verbinski var iblandad i OST? Läs vad jag skrev. Jag håller inte OST som bättre än DMTNT, de är bägge totalt usla.

The Force Awakens är ett mästerverk i jämförelse med dessa två kalkoner.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2019 vid 21:30
Postad av Claire Claire skrev:

Förra helgen gjorde jag slag i sak och tittade på denna rätt utskällda uppföljare. Hade noll förväntningar men stor nyfikenhet.

Jag frågade mig i förra inlägget om jag skulle hamna i Hata eller Älska-facket.

Hör och häpna, jag älskade den!
Kanske inte av "rätt" anledningar men ändock.

Låt mig förklara.

Till skillnad från vissa andra (inga personer nämnda) så är jag inte investerad i seriens "universum" på samma sätt. För mig är inte POTC att likställa med t.ex Lord of The Rings eller Alien. 
Det är filmer där jag lägger stort värde vid känslan av en sammanhängande värld.

POTC kommer för mig alltid att bara vara lekfulla bagateller. Och just "lekfull" är nog nyckelordet i Salazar's Revenge,
Här kunde jag stänga av hjärnan i två timmar och bara koppla av. Det mesta är nonsens, och det är faktiskt helt okej. Javier Bardem gjorde mig inte besviken den här gången heller. Salazar är verkligen inte en antagonist man glömmer i första taget. 
När han med tunga steg, stöttad på två sablar kliver in i filmen fick jag nästan lite rysningar. 
Spökbesättningen är full av charmiga detaljer. Jag älskade hur spöket, vars nedre halva av ansiktet saknas, ändå lyckas le (utan mun) när han efter ett par decennier får se solljuset för första gången. 

Ön St. Martin är en härlig plats (jag vill resa dit!). Piratsluskarnas misslyckade "bankrån" i början av filmen är hysteriskt. 
Det finns helt enkelt inga gränser för knas i den här filmen. 
Jack är ännu mer av en karikatyr än i fyran och Depp verkar helt ha slutat bry sig. Och det är bra, för då behöver inte jag bry mig heller. 
Dialogen är bitvis helt urflippad och för tankarna till Svarte Orm och Pang i Bygget och i bästa/värsta(?) fall Bottom.. 
Paul McCartney som Uncle Jack.... wow..... 

Saint Martins Guvernör spelas av Bruce Spence, piloten i Mad Max-filmerna! 

Scenen med giljotinen är faktiskt genuint underhållande, När kameran är låst på Jack när han snurrar runt. Ha, jag grät av skratt.

Och bröllopet med Pig Kellys syster... Yuck!

Barbossa is back! Rush gör verkligen mesta möjliga av Kapten Hector Barbossas sista framträdande. Och Murtogg och Mullroy är tillbaka! Roligare än i båda sina tidigare filmer.

Ha, jag svamlar på. Men det motsvarar verkligen mina känslor för den här filmen. Öl och pizza och Salazar's Revenge. Känns nästan som det kan bli en årlig tradition.



Extramaterialet var bättre än fjärde filmens åtminstone. Men ändå väldigt knapert. 


3/5


Jag kan respektera din hållning. Om man bara kopplar bort filmen från de övriga och lutar sig tillbaka är det en kul film, inget snack om det.

Men vi kommer ständigt tillbaka till ordet "borde".

"Salazar's Revenge" BORDE ha varit en nystart för serien. Inte en återvändsgränd!!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2019 vid 21:25
Postad av Claire Claire skrev:

Liksom i fallet med I Främmande Farvatten har jag inte heller sett Salazar's Revenge.

Har sneglat lite på vad som skrivits om den och många fans verkar ha ogillat den riktning filmen tog.
Jag har försökt undvika spoilers men ändå lyckats få vissa detaljer avslöjade för mig.

Jag fullkomligen dyrkar Javier Bardem ända sedan jag såg honom i Before Night Falls på en HBTQ-festival för mer än tio år sedan och han har sedan dess gjort två av de bästa filmskurkarna någonsin i No Country For Old Men och Skyfall.
Så vetskapen om att spöket Salazar spelas av den fantastiska mannen är klar motivation för att se POTC 5 till slut.

Jag är nu väldigt nyfiken på vilket fack jag kommer sållas till när jag väl ser den.
HATA eller ÄLSKA? Det är frågan. :)


Jag har gått från att hata den till att tolerera den som en del av en alternativ tidslinje.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2019 vid 21:14
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Idag, när filmen fyller ett år, tog jag och kikade lite på extramaterialet. Mest 'bakom kulisserna'-stuk. Alla hade så roligt och verkade genuint hoppfulla. Så synd att den energin inte kunde lagts på att se till att manuset inte skar sig med den övriga mytologin!
Varför var det ingen, av de som hållt på med det här i tretton år, som sa; "vänta lite.... Jack fick ju kompassen av Tia Dalma." eller, "Varför muterar Will?!" eller;
"Vad hände med The Brethren Court!??", "Varför har inte Jack gjort allt han kan för att få ut The Pearl ur flaskan???"
"Hur lång tid ska ha passerat sedan At World's End? 20 år. Ok. Va!! TJUGO ÅR!!!"
etc etc etc


Mycket bra poäng. Det måste ju bero på Verbinskis frånvaro i pre-produktionsstadiet. Ingen annan verkar ta hänsyn till karaktärerna eller mytologin. Terry Rossio var med och tog fram storyn till DMTNT och Bruckheimer har producerat - så det är ju inte direkt ett HELT nytt team som tagit över facklan. Nån av dom borde haft mer vett.

Men det var väl viktigare att hitta på en ny skurk och förbannelse och lite häftiga actionscener där Depp kan fumla runt snarare än en engagerande intrig.

*suck* asså... POTC hade sån potential att bli en så episk äventyrsfranchise!


Verbinski var väl inte det minsta inblandad i "On Stranger Tides", eller har jag missat något?

Den är fortfarande en episk äventyrsfranchise. Bara att den sista filmen sladdade av banan.
Det kunde dock varit värre. Den kunde varit lika dålig och patetisk som "The Farce Awakens"...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2019 vid 21:05
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Yup. POTC-franchisen är ett sjunkande skepp (pun intended) och den här filmen sänkte skutan till botten för mig.

Trams.




I teorin går det att rädda den. Men eftersom det är Disney som sitter vid rodret... jag skulle inte hålla andan.

Dessutom pratas det ju på allvar om en feminist-reboot....
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media