Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bakrundsmusik

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2009 vid 20:43
Postad av lillzum lillzum skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Pocahontas bakgrundsmusik är mycket fin. En av mina favoriter.


Låten "farewell" från Pocahontas är nog bland det vackraste jag vet. Får rysningar i hela kroppen och gråter så det sprutar. Helt fantastiskt! Alan Menken är ett geni!
 
Håller verkligen med, har inte lyssnat så mycket på Pocahontas Soundtracket men "Farewell" har spelats några gånger faktiskt, riktigt riktigt bra är den!
 
Och visst är Alan Menken bra, han har väl också gjort musiken till S&O och Herkules om jag inte missminner mig?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2009 vid 22:33
Och Den lilla sjöjungfrun. Och Aladdin. Och Ringaren i Notre Dame. Och Kogänget (nåja). Skulle också vilja geniförklara honom. Briljant kille, det där.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2009 vid 10:44
Har läst att nån annan ska göra musiken till nästa Narnia film. Hoppas den blir lika fin som i dom första två.

Ändrad av disney_girl - 22-februari-2009 vid 13:34
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2009 vid 10:39
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har läst att nån annan ska göra musiken till nästa Narnia film. Hoppas den blir lika fin som i dom första två.
 
Jag har svårt att tänka mig att någon kommer ens i närheten av Harry Gregson-Williams kompositioner men man kan ju alltid hoppas.b
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2009 vid 19:59
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har läst att nån annan ska göra musiken till nästa Narnia film. Hoppas den blir lika fin som i dom första två.

 

Jag har svårt att tänka mig att någon kommer ens i närheten av Harry Gregson-Williams kompositioner men man kan ju alltid hoppas.b



Han är med på extramaterialet på första Narnia filmen. Hans Zimmer är med på Lejonkungens extramaterial. Nån som sett det ?   

Ändrad av disney_girl - 23-februari-2009 vid 20:02
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2009 vid 20:37
Jag älskar alla bakrundsmusik. Men mest från Pocahontas, Lejonkungen och Den lilla sjöjungfrun. En stor favorit är This Land från Lejonkungen. Får rysningar varje gång.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2009 vid 20:15
Jag älskar bakgrundsmusik och filmsoundtrack... Allt av Alan Menken är helt fantastiskt (Den lilla sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Kogänget :P och Enchanted)... Men Hans Zimmers POTC-musik är också en stor favorit. One Day och Farewell är två stora favoriter.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2009 vid 20:24
Måste även så ett slag för Bruce Broughtons musik som finns med i "Bernard och Bianca i Australien". 
Älskar verkligen "Main Title"- musiken i den filmen, så perfekt och den får en verkligen i stämmning i början av filmen när den spelas till "flyg-sekvensen" över fälten av lila blommor.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
KatpenFigaro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera KatpenFigaro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2009 vid 14:08

Det absolut bästa med Bernad och Bianca i Austrailien-soundtracket är bonusspåren med tre låtar från den första filmen. Tycker bara det är så jäkla synd att det inte finns ett helt soundtrack utgivet på CD. Möjligt att det finns på vinyl, men det har jag missat isåfall.

Ett stort plus till att det släpps svenska versioner av soundtracken! Det enda som skrämmer mig är dock tanken på att det möjligtvis släpps fler soundtrack baserade på de lite äldre filmerna men med rösterna från nyinspelningar som finns på DVD. Ibland skiljer det ju på röstskådisar beroende på om man har sett filmen på Bio, VHS eller DVD och det känns lite konstigt.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media