Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bakrundsmusik

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bakrundsmusik
    Postad: 14-januari-2009 vid 14:29
Hej ! Någon mer än jag som blir grymt berörd av all fantastisk bakrundsmusik i disneyfilmer?
Det kanske inte är så många som tänker på det, men eftersom att jag är en sån musikmänniska så får jag tårade ögon av bakrundsmusiken i lejonkungen och pocahontas. Fantastiskt!
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2009 vid 16:04
Ja men Gud! Självklart lägger jag märke till bakgrundsmusiken! Tongue Jag fixade nyligen så att jag har all musik från Lejonkungen, det är så man får gåshud. Tillsammans med Lejonkungen har Tarzan och Den Lilla Sjöjungfrun bästa bakgrundsmusiken helt klart! Man ryser av välbehag när man hör musiken :)
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 19:25
Bakgrundsmusiken i en film är väldigt viktig för mig och Disney sviker aldrig.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 19:59
Jag har alltid tyckt att bakgrundsmusik utan sång är det allra bästa, man berörs som allra mest då.
 
Tummen upp för Lejonkungen, Tarzan., Pocahontas och Narnia!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 20:01
Precis! Musik utan text berör mest :)
Ååh, Narnia har underbar musik!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 20:25
Jag älskar filmmusik. Framförallt bakgrundsmusiken. (Filmens score) Den Lilla Sjöjungfrun har underbar musik. Likaså Narnia m.fl. Är ett stort fan av James Horner mfl. Det finns många filmer. Som har fin bakgrundsmusik. Narnia musiken är helt underbar. Speciellt The battle. Kan lyssna på filmmusik hur mycket som hellst.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2009 vid 19:25
Bakrundsmusiken gör väldigt mycket! Älskar den!
"Tour of the kingdom"scenen i Den Lilla sjöjungfrun har underbar bakrundsmusik. (Den då Eric visar henne runtWink) Det är som Alan Menken säger i kommentator spåren att eftersom att hon inte kan tala så talar musiken åt/för henne, Loove it!
 
Men de flesta bakrundslåtar är underbara, Vad vore P.O.TC utan bakrundsmusik liksom? Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2009 vid 18:59
Herkules har fin bakgrundsmusik. Likaså Björnbröder.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 19:14
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag älskar filmmusik. Framförallt bakgrundsmusiken. (Filmens score) Den Lilla Sjöjungfrun har underbar musik. Likaså Narnia m.fl. Är ett stort fan av James Horner mfl. Det finns många filmer. Som har fin bakgrundsmusik. Narnia musiken är helt underbar. Speciellt The battle. Kan lyssna på filmmusik hur mycket som hellst.
 
Oh The Battle! Börjar tusan gråta av den låten, såå himla bra!
 
Och just nu sitter jag och lyssnar på Lejonkungens soundtrack, herre jösses alltså, Hans Zimmer är ett geni!
 
Ja, filmmusik är verkligen den allra bästa musiken!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2009 vid 09:03
Blev lite inspirerad av Sockerpajen och lyssnade på "This Land" från Hans Zimmer, Lejonkungen. Utan att överdriva så blir man ju tårögd så det ryser ända tårna. Det ryser i tårna mina vänner. :p
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2009 vid 15:11
Postad av BosarX BosarX skrev:

Blev lite inspirerad av Sockerpajen och lyssnade på "This Land" från Hans Zimmer, Lejonkungen. Utan att överdriva så blir man ju tårögd så det ryser ända tårna. Det ryser i tårna mina vänner. :p
 
Åh "This Land" är helt underbar! Lätt det bästa spåret från hela filmen!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2009 vid 19:53
Ja, speciellt slutet. Med trummorna och allt! Big%20smile
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2009 vid 22:20
Jag älskar bgmusiken spec till lejonkungen! Lyssnar på de jättemycket :D mycket mer än själva låtarna, gillar det instrumentala mer


Ändrad av Amaranth - 23-januari-2009 vid 22:21
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2009 vid 18:17
gjorde nyss ett intro till mina disneyvideos med musiken från lejonkungen :)

http://www.youtube.com/watch?v=nBb1wwk3-0A
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2009 vid 18:30
Postad av lillzum lillzum skrev:

gjorde nyss ett intro till mina disneyvideos med musiken från lejonkungen :)

http://www.youtube.com/watch?v=nBb1wwk3-0A
riktigt snyggt gjort vidonarna pasar verkligen till musiken Big%20smile
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2009 vid 23:13
Postad av lillzum lillzum skrev:

gjorde nyss ett intro till mina disneyvideos med musiken från lejonkungen :)

http://www.youtube.com/watch?v=nBb1wwk3-0A
 
Väldigt snyggt och välgjort!
 
P:s Dina Youtube videos är underbara! Älskar allihopa!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2009 vid 09:29
Har nu köpt filmmusiken till Prins Caspian. Den skivan är helt underbar. Vissa musikslingor från första filmen är med också. Te.x en del av The Battle musiken. Skivan går att köpa från Ginza.    


www.ginza.se

Ändrad av disney_girl - 25-januari-2009 vid 09:31
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2009 vid 16:41
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av lillzum lillzum skrev:

gjorde nyss ett intro till mina disneyvideos med musiken från lejonkungen :)

http://www.youtube.com/watch?v=nBb1wwk3-0A
 
Väldigt snyggt och välgjort!
 
P:s Dina Youtube videos är underbara! Älskar allihopa!


Tacktack! :D
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2009 vid 17:48
När det är tal om bakgrundmusik så måste jag ju bara nämna HoND! Helt magnifik på den punkten, jag ryser bara jag börjar tänka på tex när Quasimodo sliter sig från kedjorna för att rädda Esmeralda samtidigt som lågorna stiger. Det är när man ser sådana scener som man suckar av välbehag och inser att vad vore en film utan sin bakgrundsmusik?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2009 vid 18:31
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

När det är tal om bakgrundmusik så måste jag ju bara nämna HoND! Helt magnifik på den punkten, jag ryser bara jag börjar tänka på tex när Quasimodo sliter sig från kedjorna för att rädda Esmeralda samtidigt som lågorna stiger. Det är när man ser sådana scener som man suckar av välbehag och inser att vad vore en film utan sin bakgrundsmusik?
 
Oh, HoND är helt underbart bra! Tyvärr kan inte Spotify hitta den musiken bara så för tillfället så lyssnar jag på "Lejonklippans Kung" från lejonkungen, också den ohyggligt bra, rysningar på hög nivå!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2009 vid 19:41
Ja, just det stycket ur HoND är fruktansvärt bra! Soundtrackets bästa spår tycker jag, ensam värt att lägga pengar på.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2009 vid 22:05
Åååh, HoND soundtrack = otroligt mäktigt
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2009 vid 16:03
Det håller jag helt klart med om Hades, jag får gåshud bara jag tänker på det nu. Skulle verkligen vilja ha soundtracket, har dessvärre inte hittat det någonstans och egentligen har jag väl inte pengarna till det men det är ju ändå ett av de bästa soundtracken någonsin så. Wink
Ja, mäktigt var verkligen ordet Yeestaynes, det känns ända in till hjärtat på något sätt. Gudars vilken lust jag fick att se filmen nu. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2009 vid 21:46
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det håller jag helt klart med om Hades, jag får gåshud bara jag tänker på det nu. Skulle verkligen vilja ha soundtracket, har dessvärre inte hittat det någonstans och egentligen har jag väl inte pengarna till det men det är ju ändå ett av de bästa soundtracken någonsin så. Wink
Ja, mäktigt var verkligen ordet Yeestaynes, det känns ända in till hjärtat på något sätt. Gudars vilken lust jag fick att se filmen nu. Smile
 
Riktigt grym ljudslinga, men vad heter det?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2009 vid 15:40
Sanctuary heter det på engleska ost:et iaf. HoND och TLK har lätt bästa bgmusiken!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2009 vid 06:24
Skönheten Och Odjuret har mycket fin musik. Det finns många filmer med bra filmmusik. Hans Zimmer är absolut en av mina favoriter. (Lejonkungen, The Rock, Pearl Harbor,m.fl.) Likaså Harry Gregson Williams m.fl. Musiken till Dinosaur är mycket fin. Jag har det soundtracket. De disney soundtrack jag har är:

Lejonkungen (Engelska Svenska)
Dinosaur
Pocahontas (Svenska)
Den Lilla Sjöjungfrun (Engelska)
Den Lilla Sjöjungfrun II (Engelska)
Peter Pan II (Engelska)
Mulan (Svenska)
Narnia - Häxan Och Lejonet
Narnia - Caspian

Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2009 vid 15:11
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

 
Oh, HoND är helt underbart bra! Tyvärr kan inte Spotify hitta den musiken bara så för tillfället så lyssnar jag på "Lejonklippans Kung" från lejonkungen, också den ohyggligt bra, rysningar på hög nivå!


Nåja, lite musik från Notre Dames klocktorn har letat sig in i spotifys spellistor iallafall. Sök på Alan Menken t.ex. så hittar man lite.

Här är Soundtracket till HoND på spotify:
http://open.spotify.com/album/4oO2rv8QInfX4jVrCdLzlp



Ändrad av BosarX - 08-februari-2009 vid 15:12
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2009 vid 19:33

Märker att ingen har nämt bambis bakruns musik som är en av minna favoriter, jag vet inte vad det är med de men de är så mäktigt

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2009 vid 19:59
Pocahontas bakgrundsmusik är mycket fin. En av mina favoriter.

Ändrad av disney_girl - 10-februari-2009 vid 19:59
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2009 vid 20:20
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Pocahontas bakgrundsmusik är mycket fin. En av mina favoriter.


Låten "farewell" från Pocahontas är nog bland det vackraste jag vet. Får rysningar i hela kroppen och gråter så det sprutar. Helt fantastiskt! Alan Menken är ett geni!
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media