Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En avatar?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: En avatar?
    Postad: 30-maj-2004 vid 13:37
När jag ska fixa en avatar så går det inte! När jag klickar förhandsgranska så ser man bilden men när man upptaderar den försvinner den! Vad är det för fel? =(
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2004 vid 16:28
Den kanske är i fel filformat (jpg, jpeg, gif, png) eller för stor (max 15Kb).
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2004 vid 17:31
Tryckte du på Uppdatera Profil längst ner på sidan?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 20:03
Det var det jag gjorde!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 20:23
Är det en bild du försöker ladda upp från din hårddisk eller är det en existerande bild från Internet?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 21:39
Han länkar ju till en googleimg

( http://images.google.se/imagesq=tbn:6uIG4iai9p4J:www.screamy ell.com.br/literatura/barks15.jpg )

När han i själva verket ska köra på:

www.screamyell.com.br/literatura/barks15.jpg

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 21:54
Den bilden är ju större än 64x64 och eftersom den inte har skalan 1:1 så kommer den att tryckas ihop så pass att det inte kommer att vara snyggt.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2004 vid 17:35
Menar du att det ska vara mindre än 64x64?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2004 vid 18:07

Helst ska en avatar vara 64x64, då blir den aldrig hoptryckt/utdragen. Om den inte är 64x64 så bör den åtminstone vara i proportionen 1:1, d.v.s. att sidorna ska vara lika långa, annars kommer bilden se knäpp ut om den är långt ifrån 1:1.

Ta denna bild som ett exempel. Jag uppskattar att den är i 1.8:1

Chicken Little

Men om man drar ut den tills den blir ca 1:1

Chicken Little

så ser du hur fel det blir.

Men leta upp en bild eller gör en egen, ladda upp den på forumet, så kanske det går, det kanske är så att sidan du försöker länka till har någon typ av spärr för direktlänkning



Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2004 vid 14:01
Jag försökte också uppdatera med en annan avatar, men det funkade inte för mej heller. Det fungerar att förhandsgranska den, men uppdaterar jag min profil så syns den inte under mitt namn på forumet.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2004 vid 14:20
Det var konstigt, jag testade att ändra min och det fungerade.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2004 vid 15:07

Postad av Daniel Daniel skrev:

Det var konstigt, jag testade att ändra min och det fungerade.

Nu funkade det! Vet inte vad jag gjorde för fel förra gången... då försökte jag länka avataren från en sida (som tillåter länkning av bilder)... nu laddade jag upp den här istället.

Är det föresten tillåtet att han en 'siggy'?

 

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2004 vid 15:32
Postad av Sandra Sandra skrev:

Är det föresten tillåtet att han en 'siggy'?

Vad är siggy?

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2004 vid 15:41
Postad av Daniel Daniel skrev:

Postad av Sandra Sandra skrev:

Är det föresten tillåtet att han en 'siggy'?

Vad är siggy?

Som en bild, en typ av banner som man har på samma ställe som du har citatet från Robin Williams. Signatur - siggy.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2004 vid 17:13

Utdrag ur Forumreglerna

"När det gäller signaturen (denna lilla text som hamnar nedanför dina inlägg, om du valt att ha signatur), så vill jag helst att ni bara använder er av text, helst inga bilder. Men om ni promt vill ha en bild där så välj en som inte är allt för stor. Om jag anser att bilden är för stor eller är stötande så kommer jag att ta bort bilden."

Min definition av inte allt för stor bild i detta fall: lika stor eller mindre än 130px bred och 30px hög, och ingen lång animerad GIF.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2004 vid 00:16
Postad av Daniel Daniel skrev:

Utdrag ur Forumreglerna

"När det gäller signaturen (denna lilla text som hamnar nedanför dina inlägg, om du valt att ha signatur), så vill jag helst att ni bara använder er av text, helst inga bilder. Men om ni promt vill ha en bild där så välj en som inte är allt för stor. Om jag anser att bilden är för stor eller är stötande så kommer jag att ta bort bilden."

Min definition av inte allt för stor bild i detta fall: lika stor eller mindre än 130px bred och 30px hög, och ingen lång animerad GIF.

Okej men då behöver jag inte skaffa det. Tyckte bara det  var konstigt att ingen här har det, för på andra forum jag är på så är det standard. Iofs så är det här det enda svenska forumet jag är på... brukar mestadels vara på engelska/amerikanska. Så det kanske är annorlunda.

 

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2005 vid 20:51
Jag kan inte ladda upp en bild från hårddisken. Vad gör jag för fel?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2005 vid 21:02
Får du något felmeddelande? Har du kollat igenom denna tråd för att se om det löser problemet?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2005 vid 21:04

Persits.Upload.1 error '800a0005'

The system cannot find the file specified.

/forum/functions/functions_upload.asp, line 118

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2005 vid 21:38
Nu ska det fungera.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2005 vid 21:43
Postad av Daniel Daniel skrev:

Nu ska det fungera.

Konfirmerat, Bekräftat, Stadfäst.


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sarabi View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 09-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sarabi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 17:24
hejsan, hur skaffar jag en profil-bild?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 18:13
Postad av Sarabi Sarabi skrev:

hejsan, hur skaffar jag en profil-bild?


Jag har lagt till en text om det på Forumreglerna under rubriken Avatar. Du kan läsa där hur man gör.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 15:01
det finns ju inga avatarer att ladda upp härifrån disneyssion längre ju Confused
 
och sen undrar jag varför de är så små på andra forum så brukar de va lite större ju, då det inte går att ta nån från denna sida och man vill byta måste man ju fixa en själv och de blir oftast inte så bra då de ska va så små ju Tongue
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2006 vid 20:37
Postad av Saga Saga skrev:

det finns ju inga avatarer att ladda upp härifrån disneyssion längre ju
 

Allt i sinom tid.......

Postad av Saga Saga skrev:

och sen undrar jag varför de är så små på andra forum så brukar de va lite större ju, då det inte går att ta nån från denna sida och man vill byta måste man ju fixa en själv och de blir oftast inte så bra då de ska va så små ju


Som jag har sagt förut 80*80 skulle vara att föredra.....
Specielt med tanke på att det andra forumet nu kör med denna storlek.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2006 vid 21:59
Det är ändrat till 80x80 nu.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 01:18
nämen se där så skoj man tackar  var ju som sagt inget fel på det förra formatet heller men de kan ju va kul me lite förändringar  hur somhelst denna sida e för bra hehe
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 17:00
Postad av Daniel Daniel skrev:

Det är ändrat till 80x80 nu.



?

Är det?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 17:10
Gör en hårduppdatering, ibland håller Cachen hårt i css-filer
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 17:15
Hmm nu funkar det, är det möjligt att inte bilderna automatiskt skalas till 80*80 om de är mindre (som alla standard avatarer tex) de ser ju inte så vackra ut när de blir förstorade....
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media