Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bumbibjörnarna på DVD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bumbibjörnarna på DVD
    Postad: 27-februari-2009 vid 09:53
Varför får vi inte Bumbibjörnarna på DVD till Sverige? Det har ju funnits en utgåva med säsong 1-3 i USA ganska länge såvitt jag vet. Vill så gärna ha de i svenska utgåvor på DVD! Cry
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2009 vid 18:33
Det skulle jag också vilja men chansen är väl tyvärr inte särskilt stor att vi skulle få en box med med en hel säsong och då kan det nästan lika gärna kvitta.
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 21:26
Så irriterande att det som har dubbats på svenska inte kommer på dvd till Sverige också! Kom de överhuvudtaget på VHS-tiden?  Å har alla 3 säsongerna verkligen visats i Sverige? 
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 13:31
Jag tror inte att alla tre säsongerna någonsin har visats i Sverige. Inte vad jag vet i alla fall.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 14:34
Det har faktiskt gjorts sex säsonger av Bumbibjörnarna, varav de tre första har getts ut på DVD i USA.

Några av säsongerna är dock ganska korta. Säsong 2, 3 och 5 består t.ex. bara av åtta avsnitt vardera.

Det som visades av SVT i höstas/vintras var hela säsong 1 och större delen av säsong 2.


Ändrad av Anders M Olsson - 14-februari-2010 vid 14:46
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 18:42
Okej, nu undrar jag varför jag fick för mig att det bara finns tre säsonger. Jag har ju alla sex säsongerna på min hårddisk. Ibland är man bra trög.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 18:48
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag har ju alla sex säsongerna på min hårddisk. Ibland är man bra trög.


Hur har du fått tag på dom då?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:06
En polare skickade de till mig på två USB-minnen.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:40
Och du som va så emot fildelning sa du... 

Ändrad av Jake - 16-februari-2010 vid 19:41
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:41
Jag är emot fildelning av filmer, inte av tv-serier som av idiotiska anledningar inte släpps på dvd.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 21:01
Då är det väl så att den som väntar på nåt gott inte kan hålla sig. Nu gör du Disney besviken =) 
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 21:35
Det finns ingenting att vänta på. Det är tydligt att de skiter i sina fans.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 03:11
Jag håller med att det är tråkigt att Bumbibjörnarna inte släppts på DVD i Sverige. Jag skulle också gärna vilja se säsongsboxar av serien i Sverige, men tyvärr har ju Disney alltid varit försiktiga med att släppa säsongsboxar av TV-serier i Sverige - än så länge är det ju nästan enbart live action-serier som de släppt här. Den enda ljusglimten är att både säsong 1 och 2 av Hannah Montana faktiskt har släppts i säsongsboxar i Sverige på DVD. Visserligen har det ju inte mycket gemensamt med Bumbibjörnarna, men det är första gången som en dubbad serie från Disney har släppts på DVD i Sverige, så det kan innebära att det finns ett litet hopp i alla fall...

Postad av DisneyLuna DisneyLuna skrev:

Så irriterande att det som har dubbats på svenska inte kommer på dvd till Sverige också! Kom de överhuvudtaget på VHS-tiden?  Å har alla 3 säsongerna verkligen visats i Sverige? 
Alla 6 säsongerna av Bumbibjörnarna har dubbats till svenska och visats på TV i Sverige. Den sista säsongen har dock enbart visats på Disney Channel och Toon Disney, och den säsongen dubbades vid ett betydligt senare skede än de andra säsongerna (runt 2004) och med delvis andra röster. Säsong 1 - 5 har såvitt jag kan minnas visats på SVT under 1990-talet, och merparten har även visats på TV3 mot slutet av 1990-talet. Dessutom visades ju ganska många avsnitt på SVT under 1980-talet i svensktextad originalversion under titeln Gummibjörnarna (vet dock inte exakt vilka säsonger).

Under slutet av 1980-talet och början av 1990-talet släpptes ett stort antal VHS-filmer med Bumbibjörnarna, varav merparten bara släpptes som hyrfilm. Alla volymerna innehöll några lösryckta avsnitt ur serien utan någon logisk ordning, och det var främst avsnitt från de första säsongerna. Alla hyrvolymerna innehöll tre avsnitt vardera, och det bör ha kommit närmare 10 stycken till antalet.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2010 vid 09:56
Hoffe, jag begriper inte hur en så pass intelligent människa som du kan se något som helst värde i Hannah Montana. Det är helt ofattbart för mig.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2010 vid 10:47
101dalmatiner: Det jag skrev handlade faktiskt inte om Hannah Montana i sig, och vad jag tycker om serien är ovidkommande i sammanhanget. Det relevanta är att det är en svenskdubbad serie från Disney som har släppts i riktiga säsongsboxar i Sverige; för första gången någonsin från Disney. Det faktum att Disney faktiskt satsat på att släppa boxar med den serien bör därmed öka chanserna att andra dubbade serier också släpps på DVD, och därmed är det positivt oavsett vad man tycker om serien.
Med detta sagt tycker jag dock att Hannah Montana faktiskt är en helt okej serie. Den har visserligen många brister, men är också riktigt rolig. Men nu har det som sagt ingenting med saken att göra, och anledningen till att jag tog upp det är enbart för att principen gör att det kan öka chanserna att Bumbibjörnarna och andra svenskdubbade serier också släpps på DVD.
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:59
Det är verkligen trist att det inte finns säsongsboxar med Bumbibjörnarna i Sverige! De var ju mina barndomsfavoriter!
Otototototoi!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 15:36
När man tänker på det, så är det egentligen egendomligt att Gummi Bears har blivit just Bumbibjörnarna på svenska. Är det någon som vet varför?
Till toppen
Darkwing duck View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-juni-2010
var: Kållered
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Darkwing duck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 22:45
Postad av carre85 carre85 skrev:

Varför får vi inte Bumbibjörnarna på DVD till Sverige? Det har ju funnits en utgåva med säsong 1-3 i USA ganska länge såvitt jag vet. Vill så gärna ha de i svenska utgåvor på DVD! Cry

Hatar när dem inte släpper utgåvorna på dvd. >_< Jag vill ju ha dem! Får nöja mig med att ha allihopa på datorn så länge... Tror aldrig att Disney kommer släppa något komplett i Sverige. :(
Till toppen
melle View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2010
var: sundsvall
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera melle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 22:30
tja vad har du fått tag i alla delarna har du så du kan sälja en skiva med alla säsonger på?Tongue< id="WebWizRTE" ="http://www.magicmovies.se/disneyssion/RTE_.asp?mode=reply&POID=26428&ID=1780" style="border: 1px solid rgb165, 172, 178;" ="initialiseWebWizRTE;" ="20" width="650" height="300">la sesonger på 
Till toppen
jukuboy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera jukuboy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2011 vid 22:42
Hm, vet att jag såg bumbibjörnarna och då var det inte de rätta rösterna på bibbi och barnern och det var inte på disneychannel eller toon disney.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2011 vid 01:08
jukuboy: De senare avsnitten av Bumbibjörnarna dubbades vid ett betydligt senare tillfälle, då den dubbningen inte beställdes förrän mot mitten av 2000-talet - då med delvis nya röster, eftersom en del av de äldre rösterna inte längre var möjliga att använda då det gått runt 10 år sen den första dubbningen.

Det var den sista säsongen enligt Disney Channels/Playhouse Disneys visningsordning, men eftersom de visat serien enligt syndikationsordning som inte överensstämmer med den ursprungliga amerikanska visningsordningen (ibland har inte ens samma två avsnitt suttit ihop som de ska vid tvådelade avsnitt, utan där två delavsnitt från olika säsonger har satts ihop), och därför innebär det att säsong 6 samt delar av säsong 4 (eventuellt även enstaka avsnitt av säsong 5) tilläggsdubbades under 2000-talet. Säsong 6 (d.v.s. den riktiga säsong 6) har visserligen inte visats på någon annan kanal än Disney Channel, Toon Disney och Playhouse Disney, men senast SVT visade serien hann de visa en del av den fjärde säsongen varför några avsnitt som de visade var med nydubben.



Ändrad av hofverberg - 01-augusti-2011 vid 01:10
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2011 vid 19:19
Postad av Darkwing duck Darkwing duck skrev:

Postad av carre85 carre85 skrev:

Varför får vi inte Bumbibjörnarna på DVD till Sverige? Det har ju funnits en utgåva med säsong 1-3 i USA ganska länge såvitt jag vet. Vill så gärna ha de i svenska utgåvor på DVD! Cry

Hatar när dem inte släpper utgåvorna på dvd. >_< Jag vill ju ha dem! Får nöja mig med att ha allihopa på datorn så länge... Tror aldrig att Disney kommer släppa något komplett i Sverige. :(

Detta må vara en long-shot, men kan kanske ändå väcka en smula hopp hos alla svenska Disneyfans:

Jag har i dagarna varit i kontakt med en person hos svenska Disney och kommit med ett förslag, nämligen att man skulle göra alla avsnitt av animerade serier så som Bumbibjörnarna, Darkwing Duck, Ducktales m.fl. tillgängliga som nedladningsbara filer istället för på dvd/blu-ray-skivor, för att på så sätt slippa ifrån dyra tryck- och distributionskostnader. Därmed skulle man från Disneys sida inte behöva vara lika beroende av höga försäljningsintäkter för att få en sådan satsning att gå runt. 

Jag fick beskedet att det var ett mycket gott förslag och det skulle lyftas fram till ansvariga, så med en stor portion tur kanske någon ansvarig på Disney nappar på idén. :)


Ändrad av Trubaduren - 30-november-2011 vid 19:21
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
atoker View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2012
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera atoker Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2012 vid 10:57
Hej Trubaduren

Kan du inte skicka över namn på den du varit i kontakt med på Svenska Disney, så flera kan höra av sig till dom och på så vis kanske få till en sån lösning.


Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Darkwing duck Darkwing duck skrev:

Postad av carre85 carre85 skrev:

Varför får vi inte Bumbibjörnarna på DVD till Sverige? Det har ju funnits en utgåva med säsong 1-3 i USA ganska länge såvitt jag vet. Vill så gärna ha de i svenska utgåvor på DVD! Cry

Hatar när dem inte släpper utgåvorna på dvd. >_< Jag vill ju ha dem! Får nöja mig med att ha allihopa på datorn så länge... Tror aldrig att Disney kommer släppa något komplett i Sverige. :(

Detta må vara en long-shot, men kan kanske ändå väcka en smula hopp hos alla svenska Disneyfans:

Jag har i dagarna varit i kontakt med en person hos svenska Disney och kommit med ett förslag, nämligen att man skulle göra alla avsnitt av animerade serier så som Bumbibjörnarna, Darkwing Duck, Ducktales m.fl. tillgängliga som nedladningsbara filer istället för på dvd/blu-ray-skivor, för att på så sätt slippa ifrån dyra tryck- och distributionskostnader. Därmed skulle man från Disneys sida inte behöva vara lika beroende av höga försäljningsintäkter för att få en sådan satsning att gå runt. 

Jag fick beskedet att det var ett mycket gott förslag och det skulle lyftas fram till ansvariga, så med en stor portion tur kanske någon ansvarig på Disney nappar på idén. :)

Till toppen
jukuboy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juli-2011
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera jukuboy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2012 vid 20:50
Det skulle vara perfekt om det skulle göras med alla avsnitt av alla serier på svenska:)
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2014 vid 21:14
Skulle vara roligt om de kunde släppa Bumbibjörnarna på något format. Men det kommer väl aldrig hända som det ser ut nu.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media